چطوری میشه

چگونه با FOMO فروش ووکامرس را افزایش دهیم

چگونه با FOMO فروش ووکامرس را افزایش دهیم

این راهنما همه چیز در مورد تکنیک های بازاریابی FOMO است که می توانید از آنها برای افزایش فروش استفاده کنید. FOMO یکی از بهترین تکنیک های بازاریابی WooCommerce برای ترغیب مشتریان به خرید از شما است. با این حال، اگر آن را به درستی اجرا نکنید، ممکن است فریبنده به نظر برسد و احتمالاً مشتریان پیچیده تر شما را از خود دور کند.

FOMO چیست؟

FOMO” یا “ترس از دست دادن” به ترس از دست دادن چیزی فوق العاده اشاره دارد. اضطراب در مورد از دست دادن یک رویداد سرگرم کننده و ارزشمند عامل دیگری است. یک مطالعه، FOMO را به عنوان “نگرانی فراگیر از اینکه دیگران ممکن است تجربیات مفیدی داشته باشند که یکی از آنها غایب است” تعریف کرد.

هیچ کس دوست ندارد از یک چیز خوب کنار گذاشته شود. برای به حداکثر رساندن سود خود، ضروری است که شما، به عنوان یک بازاریاب یا صاحب کسب و کار، از این ترس نهایت استفاده را ببرید.

حتی اگر نمی خواهید یک محصول بسیار محبوب را از دست بدهید، چه کسی می خواهد پس انداز زیادی را از دست بدهد؟ بازدید کنندگان؟ شانسی وجود ندارد! استفاده از FOMO در بازاریابی می تواند مشکل باشد. در مقاله امروز، به همه این سوالات و بسیاری دیگر پاسخ خواهم داد.

چگونه از FOMO برای WooCommerce استفاده کنیم؟

بیایید نحوه استفاده خوب از FOMO را بررسی کنیم. سه نکته زیر به شما کمک می کند تا از این روش مفید نهایت استفاده را ببرید.

1. انحصاری

را برجسته کنید

اگر نام تجاری یا محصول شما منحصر به فردتر تلقی شود، مشتریان شما احساس می کنند که باید آن را داشته باشند. اگر می خواهید مصرف کنندگان بالقوه شما احساس کنند که در حال از دست دادن فرصت هستند، باید این را روشن کنید که چیزی که می فروشید بسیار محدود است. برای مثال، ممکن است مشخص کنید که یک جایزه خاص فقط برای کسانی قابل دسترسی است که قبلاً در لیست پستی شما هستند یا شما را در رسانه های اجتماعی دنبال می کنند.

همچنین می‌توانید مشتریان را با این باور که فقط آنها از رویدادهای ویژه مانند فروش مطلع هستند، برای خرید ترغیب کنید. پیش‌سفارش محصول جدید و ارائه کد تخفیف ویژه فقط به وفادارترین مشتریان، دو مثالی است که به ذهن می‌رسد. باید بار دیگر تاکید کنید که هیچ کس دیگری از این معاملات سود نمی برد.

2. ایجاد حس فوریت

علاوه بر برجسته کردن انحصار، تأکید بر اهمیت به موقع بودن بسیار مهم است. اگر مشتریان فکر کنند چیزی برای مدت محدودی در دسترس است، احتمال بیشتری دارد که به سرعت چیزی بخرند. FOMO را می توان با ارائه یک معامله با زمان محدود که در شرف انقضا است، فعال کرد.

برای مثال می توانید مقدار محدودی از یک محصول یا محتوای منحصر به فرد را تولید کنید. برای مثال، آلبوم‌های با نسخه محدود، می‌توانند به سرعت به کلکسیون‌های دلخواه تبدیل شوند و افراد را ترغیب می‌کنند تا قبل از اینکه همه از بین بروند، تا جایی که می‌توانند خرید کنند.

3. رقابت Drive با مشاهده آمار

این یک استراتژی نادیده گرفته شده است که به خریداران احتمالی اجازه می دهد ببینند دیگران چه چیزی می خرند. برای مثال، می‌توانید تجزیه و تحلیل‌هایی را در مورد تعداد افرادی که اکنون به یک محصول خاص نگاه می‌کنند ارائه دهید، یا آخرین خریدها را به نمایش بگذارید.

این غیرمعمول نیست که افراد مجبور شوند چیزی را که در وب‌سایت شما می‌بینند بخرند، اگر فقط سه مورد از آن موجود باشد و پنج نفر دیگر همان کالا را در سبد خرید خود داشته باشند. شما هرگز نمی‌توانید قدرت یادآوری به بازدیدکنندگان را دست کم بگیرید که با همه کسانی که می‌خواهند از سایت شما چیزی بخرند رقابت می‌کنند.

نمایش موجودی محدود با وضعیت سهام سفارشی

Custom Stock Status

به‌عنوان مالک کسب‌وکار، به خوبی می‌دانید که موجودی کالا منبع مهمی از پول نقد قفل شده است. آزاد کردن سرمایه با مدیریت موفقیت آمیز سهام امکان پذیر است. مدیران فروشگاه باید آگاهی کاملی از ترکیب انواع مختلف سهام داشته باشند و تقاضاهای موجود در آن سهام را بشناسند تا بتوانند به طور موثر سهام را مدیریت کنند. بنابراین، نیاز به عرضه مازاد با تمایل به کاهش سرمایه وابسته با حفظ سطح سهام پایدار متعادل می‌شود.

بهترین خدمات مشتری ممکن است با اطمینان از اینکه شما چیزهایی را که مشتریان شما می خواهند همیشه در انبار دارید ارائه می شود. با استفاده از این روش می توان عرضه و تقاضا را متعادل کرد. کاهش موجودی (سطح بالای موجودی) از دست رفتن محصولات با عملکرد ضعیف یکی دیگر از مزایای این استراتژی است.

با استفاده از افزونه وضعیت سهام سفارشی WooCommerce، می توانید چندین وضعیت موجودی را نمایش دهید تا به مشتریان اطلاع دهید که آیا یک محصول در حال حاضر موجود است یا خیر. به محض اینکه موجودی محصول به زیر یک آستانه معین رفت، وضعیت سهام فعال می شود. افزونه Custom Stock Status ویژگی هایی مانند متن، تاریخ یا تصاویر مانند نشان ها و نمادها را ارائه می دهد که همه می توانند برای جلب توجه مشتریان خود استفاده شوند. علاوه بر این، می‌توانید قوانینی ایجاد کنید که به شما امکان می‌دهد به طور هم‌زمان به چندین محصول، دسته‌ها و نقش‌های کاربر وضعیت اختصاص دهید.

نمایش فروش اخیر با NotificationX

Real-Time Customer Activity

مشتریان با مشاهده اثبات اجتماعی و ترس از دست دادن، بیشتر از کسب و کار شما خرید می کنند. خرید آنلاین برای مشتریان آسان است، اما کسب ترافیک و تشویق مشتریان به خرید برای فروشندگان دشوار است. کیفیت محصول، کمک های پس از فروش، قیمت و هر اطلاعات دیگری که به تصمیم گیری معقول برای خرید کمک می کند، معمولا دغدغه اصلی خریداران آنلاین است. و این وظیفه شما به عنوان یک فروشنده است که خیال خریدار خود را راحت کنید.

برای مدت طولانی، NotificationX، بهترین WooCommerce FOMO و اثبات اجتماعی پلاگین، به شرکت ها کمک کرده تا برنامه های بازاریابی دیجیتال خود را عملی کنند. تلاش های FOMO و Social Proof Marketing توسط این افزونه کمک می شود.

به عنوان اثبات اجتماعی، NotificationX فعالیت مشتری را در فروشگاه WooCommerce شما نمایش می دهد. در واقع می توانید داده های Google Analytics خود را مستقیماً به سایت خود وارد کنید. این به متقاعد کردن مشتریان بالقوه شما برای پیوستن به مد فعلی در صنعت شما کمک می کند. خریدهای مشتریان، آنچه در سایت شما می خوانند و آنچه در مورد آن می گویند، همه در یک لیست ساده در پایین نشان داده شده است. علاوه بر این، با نمایش موقعیت مکانی مشتریان شما، اصالت Social Proof شما را تقویت می کند.

افزودن محدودیت زمانی با Scheduler

WooCommerce Scheduler WordPress Plugin

به منظور ایجاد احساس فوریت، افزونه‌های زمان‌بندی WooCommerce به شما این امکان را می‌دهند که دوره‌های در دسترس بودن را در موجودی خود تعریف کنید. زمانی که مردم در صفحه محصول مشاهده کنند که تنها چند واحد در انبار باقی مانده است یا اینکه تنها چند ساعت برای خرید آن فرصت باقی مانده است، احتمالاً خرید فوری انجام می دهند.

Availability Scheduler برای WooCommerce یک افزونه مفید است که اجازه می دهد صاحبان فروشگاه برای زمان‌بندی در دسترس بودن محصول برای یک محدوده زمانی و تاریخ مشخص. مشتریان می توانند تایمر شمارش معکوس تا تاریخ شروع و پایان فروش را ببینند. این امکان وجود دارد که یک تایمر در صفحات هر محصول و همچنین صفحات فروشگاه و بایگانی قرار دهید.

وقتی محصولی از طریق این افزونه در دسترس است، مشتریان می‌توانند برای اعلان ایمیل ثبت‌نام کنند. شما بر زمانی که به مشتریان اطلاع می دهید که محصولی برای خرید در دسترس است، کنترل دارید. ممکن است یک روز یا یک هفته قبل از اینکه محصول در دسترس آنها قرار گیرد به مشتریان اطلاع داده شود. پس از پایان فروش، مشتریان دیگر نمی توانند با قیمت تخفیف دار خرید کنند.

تخفیف با بسته های محصول مجاز باشد

Product Bundles

استراتژی «بسته» یکی از مؤثرترین راه‌ها برای افزایش فروش ترکیبات محصول و تشویق مشتریان برای بازگشت به معاملات بیشتر است. در نظر بگیرید که بازدیدکنندگان سایت شما به دنبال چه چیزی هستند، چه چیزی را خریداری می کنند و چه چیزی را می خواهند بخرند. به عنوان مثال، اکثر افرادی که دوربین می خرند به کارت حافظه یا بسته باتری قابل شارژ نیز نیاز دارند.

استفاده از بسته‌های محصول برای ارائه تخفیف برای WooCommerce، شما می توانید نرخ تبدیل و میانگین ارزش سفارش خود را با اجرای روش های بازاریابی قدرتمند افزایش دهید. اگر می‌خواهید نرخ تبدیل و میانگین ارزش سفارش خود را افزایش دهید، می‌توانید از این افزونه برای ایجاد بسته‌های انبوه، تخفیف‌های عمده و سایر اجزای افزایش فروش در صفحه محصول خود استفاده کنید. یا می‌توانید از افزونه‌ای مانند هدایای رایگان برای WooCommerce برای اضافه کردن امتیازات دیگر استفاده کنید. برای خرید مقادیر زیاد، مانند محصولات رایگان.

تشویق پرداخت با ارسال رایگان

WooCommerce Free Shipping

ارسال رایگان WooCommerce راهی عالی برای ترغیب مشتریان به خرید است. وقتی ارسال رایگان را در وب سایت خود ارائه می دهید، یک افزایش فروش و کاهش رها شدن گاری هیچ راهی بهتر از ارسال رایگان برای افزایش رضایت مشتری و سرعت بخشیدن به خرید وجود ندارد. مدیریت حمل و نقل رایگان WooCommerce را می توان به روش های مختلفی انجام داد.

برای هر یک از مناطق حمل و نقل خود، WooCommerce به شما امکان می دهد «ارسال رایگان» را به عنوان یک روش حمل و نقل فعال کنید. بسته به روش‌های خرده‌فروشی‌تان، می‌توانید چند شرط اساسی را نیز برای کارکرد آن تنظیم کنید (مانند کشورهای خاص، حداقل سفارش دلار و غیره).

قبل از خروج با Optinmonster یک معامله را نشان دهید

Marketing Toolkit by OptinMonster

مشتریان و مشترکین را می توان با کمک OptinMonster دوباره درگیر کرد. فناوری Exit-Intent امضای افزونه. هنگامی که یک بازدیدکننده قصد دارد سایت شما را بدون خرید یا ارائه هرگونه اطلاعات شخصی ترک کند، از یک فناوری رفتاری استفاده می کند که فعالیت های آنها را ثبت و نظارت می کند. برای افزایش تبدیل و کاهش رها شدن سبد خرید، این ویژگی طراحی شده است.

به محض اینکه یک بازدیدکننده می‌خواهد سایت شما را ترک کند، فناوری خروجی OptinMonster به شما امکان می‌دهد یک پنجره بازشو با یک پیام بازاریابی هدفمند برای آنها ارسال کنید. پنجره‌های بازشو با قصد خروج روشی برجسته برای کاهش رها شدن سبد خرید و افزایش نرخ تبدیل است.


چگونه می توانید از کمبود و نفوذ اجتماعی سوء استفاده کنید در حالی که هیچ کس نمی داند شما کی هستید؟ این مشکلی است که هر برند رقیب یا استارت آپی با آن مواجه است. اگر شما یک بازاریاب هستید، احتمالاً قبلاً با این معضل روبرو شده اید. ممکن است به نظر برسد که FOMO برای شرکت های نوپا مناسب نیست، اما لزوماً اینطور نیست.

نقشه راه شما باید در هر نقطه عطف جدید اطلاع رسانی شود. در مراحل اولیه توسعه شرکت شما، انحصار و کمیابی بیش از هر دوره دیگری واقع بینانه است. برندهای کوچکتر ارتباط نزدیک تری با گروه های اجتماعی دارند. اگر استراتژی بازاریابی خود را از قبل آماده نکنید، نمی‌توانید از قدرت بازاریابی FOMO استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا