چطوری میشه

9 نکته برای بهبود طرح بندی پست وردپرس شما

9 نکته برای بهبود طرح بندی پست وردپرس شما

در حال حاضر، بیش از 600 میلیون وبلاگ در اینترنت و با هر روز جدید، 6 میلیون پست وبلاگ منتشر می شود. این تعداد زیادی از وبلاگ‌های موجود در وب است، و همه آنها تلاش می‌کنند توجه مخاطبان مربوطه خود را جلب کنند.

با محتوای بسیار موجود، هیچکس نمی تواند شما را سرزنش کند که چگونه می توانید مخاطبان خود را جذب کنید و آنها را درگیر نگه دارید. یکی از بهترین و موثرترین راه‌ها برای متمایز شدن در نویز سفید اینترنت، ارائه تجربه‌ای با کیفیت به بازدیدکنندگانتان است.

یک وبلاگ خوب برنامه ریزی شده تا حد زیادی باعث می شود که مردم بخواهند برای چیزهای بیشتری برگردند. هسته اصلی یک پست وبلاگ خوب، چیدمان آن است: ظاهر و احساس آن تعیین می کند که آیا خوانندگان شما از چیزی که به آنها می دهید لذت خواهند برد یا نه.

بنابراین، در این پست، در مورد مواردی که باید هنگام برنامه‌ریزی طرح‌بندی پست وبلاگ خود اجتناب کنید و چگونه مطمئن شوید طرح‌بندی شما به اندازه کافی خوب است که بازدیدکنندگان را سرگرم و خوشحال کند، بحث خواهیم کرد.

چرا چیدمان پست وبلاگ شما مهم است

وقتی یک وبلاگ راه اندازی می کنید، لزوماً به این فکر نمی کنید که چگونه به طرح بندی هر قطعه ای که منتشر می کنید. و چه کسی می تواند شما را برای آن سرزنش کند؟ ایجاد چیزی جدید هیجان‌انگیز است، و تمام نکات فنی در ابتدا یک فکر بعدی است.

اما انتخاب یک طرح بندی از پست های وبلاگ شما بسیار مهم است زیرا مردم شروع به قضاوت در مورد وبلاگ شما خواهند کرد. از همان ثانیه اول که آن را می بینند پست کنند. ما بسیار بصری هستیم و نمی توانیم چیزی را که می بینیم قضاوت کنیم.

اگر چیدمان پست وبلاگ شما بهینه نشده باشد، برای بازدیدکنندگان شما مناسب نخواهد بود، و آنها زمان زیادی را در وبلاگ شما صرف نمی کنند. حتی اگر محتوای فوق‌العاده‌ای داشته باشید، طرح‌بندی وبلاگ‌های شما می‌تواند منجر به نرخ پرش پایین و حداقل تعداد بازدیدکنندگان بازگشتی شود.

شما این را نمی‌خواهید، بنابراین بیایید به سرعت به برخی از عناصری که باید هنگام برنامه‌ریزی پست‌های وبلاگ خود در نظر داشته باشید و به هر قیمتی اجتناب کنید، نگاه کنیم.

طرح بندی پست وبلاگ پرچم های قرمز

پرچم‌های قرمز زیر تنها مواردی هستند که باید نگران آنها باشید، اما ممکن است موارد دیگری نیز مختص وبلاگ شما باشند. از اینکه با دید انتقادی به وبلاگ خود نگاه کنید نترسید تا بتوانید هر چیزی را که آنطور که باید باشد انتخاب کنید.

بدون عنوان یا عنوان فرعی

فقدان عنوان، مصرف محتوای شما را برای بازدیدکنندگان بسیار دشوارتر می‌کند.

عنوان‌ها و زیرعنوان‌ها برای تقسیم کردن محتوا به بخش‌هایی با لذت آسان‌تر بدون اینکه از دیوارهای متن ناامید شوند، عالی هستند. آنها همچنین به خوانندگان شما کمک می کنند تا مطالب را مرور کنند و آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند.

بدون ویدیو یا چند رسانه ای

افراد موجودات بصری هستند و می خواهند تصاویر و ویدیوهای دلپذیر زیادی را ببینند. افزودن تصاویر و ویدیوها ارزش کلی بیشتری به محتوای شما می‌دهد و حتی می‌توانید از ویدیوهای استوک جالب استفاده کنید. آنها خوش ساخت هستند.

تصاویر خوانندگان شما را درگیر محتوایی می‌کند که برای ایجاد آن زحمت کشیده‌اید. ویدیوها همچنین راهی عالی برای سرگرم کردن و توضیح محتوای پیچیده یا چالش برانگیز به راحتی هستند.

بدون چک لیست، نقل قول، یا نقطه گلوله

هیچ کس دوست ندارد پاراگراف های طولانی را بخواند که با چیزی مانند نقطه از هم جدا نشده اند. چک لیست ها و نقل قول ها به محتوای شما ارزش و اعتبار بیشتری می دهند.

وقتی از نقطه‌های گلوله و روش‌های مشابه برای تجزیه محتوا استفاده می‌کنید، محتوای شما بیشتر برجسته می‌شود و مصرف آن آسان‌تر می‌شود.

پاراگراف‌های طولانی و غیرقابل دسترس

پاراگراف‌های کوتاه ممکن است آفت معلمان انگلیسی در همه جا باشد، اما برای خوانندگان وبلاگ مانند عسل هستند.

از پاراگراف های خیلی کوتاه که فقط از یک یا دو جمله تشکیل شده اند نترسید. آنها چیزها را جالب نگه می دارند. سعی کنید هرگز از دو یا سه خط در یک پاراگراف تجاوز نکنید، در غیر این صورت ممکن است خوانندگان شما عصبانی شوند.

نکاتی برای بهبود چیدمان پست وبلاگ وردپرس

اکنون که پرچم‌های قرمز را پشت سر گذاشته‌ایم، وقت آن است که به نکات مثبت نگاه کنیم. چگونه می توانید مطمئن شوید که طرح بندی پست وبلاگ خود را طوری برنامه ریزی می کنید که خوانندگان خود را راضی نگه دارد؟

بیایید بفهمیم!

1. پیوندهای دائمی قابل خواندن

را اضافه کنید

پیوندهای دائمی – پیوندهای دائمی تعبیه شده در صفحه وبلاگ – باید در هر مرورگری به راحتی قابل خواندن باشند. وقتی اینطور نیست، محتوای شما ارزش سئو پسند خود را از دست می دهد و هیچ ارزشی به خوانندگان شما ارائه نمی دهد.

پیوندهای ثابت نقش مهمی در نمایش محتوای شما در مقابل دیدگان بیشتر دارند. می توانید آنها را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید تا خوانندگان را به وبلاگ های خاص جذب کنید. مرورگرهایی مانند Google نیز از آنها برای فهرست بندی محتوا استفاده می کنند.

اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، پیوندهای ثابت شما به نفع شما بهینه نمی‌شوند. خوشبختانه، با این حال، می توانید ساختار پیوند ثابت را طوری تنظیم کنید که نشانی اینترنتی بهتری را نشان دهد.

WordPress Permalink Structures

پیوند دائمی پیش فرض کمتر از نام پست اول است. موافقید؟

شما باید این کار را برای هر پست وبلاگ انجام دهید. ممکن است خسته کننده و آزاردهنده به نظر برسد، اما داشتن پیوندهای دائمی بهینه شده به وبلاگ شما در درازمدت بسیار کمک می کند، به خصوص اگر امیدوارید بازدیدکنندگان جدیدی جذب کنید.

2. مشاهده تصاویر را با افزونه گالری آسان کنید

اگر قصد دارید تصاویر زیادی در پست‌های وبلاگ خود داشته باشید، باید به نحوه نمایش آنها فکر کنید. وردپرس تصاویر شما را به صورت پیش فرض در یک ستون مرتب می کند.

ممکن است این بهترین تنظیم برای محتوای شما نباشد، و می تواند طول صفحات شما و استفاده از آنها را به هم بزند. بنابراین، از یک افزونه گالری استفاده کنید تا گزینه‌های بیشتری به خود بدهید.

3. یک تصویر ویژه را به عنوان ویژگی طراحی اضافه کنید

ما فرض می‌کنیم که می‌خواهید محتوای شما حتی قبل از اینکه در وبلاگ شما قرار بگیرد برای مخاطبان جذاب به نظر برسد. داشتن یک تصویر برجسته خوب به این هدف کمک می کند. بسیاری از تم های وردپرس از تصویر ویژه شما به عنوان تصویر کوچک پست شما استفاده می کنند و آن را در رسانه های اجتماعی نمایش می دهند.

شما باید برای هر پست وبلاگی که منتشر می کنید یک تصویر برجسته داشته باشید. اینجا هیچ مذاکره ای وجود ندارد با این گفته، تصویر برجسته شما باید از بالاترین کیفیت ممکن و مرتبط با پست شما باشد.

تا جایی که ممکن است، تصاویر خود را تا جایی که می توانید کوچک کنید بدون اینکه کیفیت آنها را به خطر بیندازید تا بدون توجه به جایی که مخاطب شما آنها را می بیند زیبا به نظر برسد. همچنین از استفاده از تصاویر استوک معمولی خودداری کنید زیرا آنها همیشه بهترین تصور را ایجاد نمی کنند. با این حال، می‌توانید از تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید که محتوای شما را “پاپ” می‌کند.

علاوه بر این، تصاویری را که می خواهید در هر پست وبلاگ استفاده کنید با دقت برنامه ریزی کنید. استفاده مکرر از تصاویر یکسان باعث می شود همه پست های وبلاگ شما یکسان به نظر برسند. راز تعادل در وبلاگ شما برنامه ریزی خوب پروژه است.< /p>

4. یک منوی شناور چسبنده

را امتحان کنید

منوی پیمایش شما یکی دیگر از عناصر بسیار مهمی است که باید هنگام برنامه ریزی طرح بندی وبلاگ خود به خاطر داشته باشید. اگرچه کاملاً اختیاری است، اگر می‌خواهید پست‌های وبلاگ خود را با کیفیت بالا و ارزش واقعی برای خوانندگان خود برجسته کنید، باید آن را اجباری ببینید.

منوی پیمایش چسبنده (که “هدر چسبنده” نیز نامیده می شود) به این معنی است که وقتی خوانندگان صفحه شما را به پایین می روند، منوی وب سایت شما در بالای صفحه باقی می ماند. این برای قابلیت استفاده عالی است و تضمین می کند که پیمایش وبلاگ شما بدون زحمت است.

The Best Sticky Header Plugins for WordPress

نمونه ای از هدر چسبنده Total.

توجه داشته باشید که تم های مختلف وردپرس دارای طرح های هدر متفاوتی هستند، بنابراین قبل از نصب هر افزونه اضافی، تنظیمات قالب خود را برای یک گزینه هدر چسبنده بررسی کنید (به عنوان مثال، در Total theme این گزینه در Customizer در قسمت Header قرار دارد. بسته به نیازتان، ممکن است بهترین کار این باشد که با تم ها بازی کنید تا زمانی که مناسب ترین مورد را برای یک منوی شناور چسبنده که خیلی مزاحم نیست، بدست آورید. مطمئناً نمی‌خواهید نیمه بالایی صفحه توسط منو پنهان شود، زیرا خوانندگان شما را آزار می‌دهد.

5. از Gravatar برای نمایه های نویسنده استفاده کنید

Gravatar – مخفف Globally Recognized Avatar – یک ویژگی خوب است که آواتارها را به نظر دهندگان و نویسندگان شما اگرچه هیچ مشکلی در مجموعه Gravatar خاکستری به طور پیش فرض وجود ندارد، داشتن Gravatar شخصی سازی شده کمی شخصیت به محتوای شما می بخشد.

به شدت توصیه می‌شود که چندین نویسنده داشته باشید که برای وبلاگ شما محتوا ایجاد می‌کنند تا ارزش بیشتری به آن بیافزایید. وقتی این نویسندگان مشارکت داشته باشند، Gravatar آنها نیز ظاهر می شود و ارزش بیشتری به محتوا می دهد.

قرار دادن چهره روی نام‌ها به خوانندگان شما این حس را می‌دهد که بدانند چه کسی محتوایی را که مصرف می‌کنند نوشته است. این به ایجاد اعتماد و برجسته کردن پست های وبلاگ شما کمک زیادی می کند.

خوشبختانه، راه‌اندازی Gravatars با وردپرس خیلی پیچیده نیست و می‌توانید در عرض چند دقیقه از منوی تنظیمات از آن مراقبت کنید. به سادگی وارد شوید، به تنظیمات بروید و «Discussion» را فشار دهید. در بخش «آواتار»، گزینه «Gravatar» را مشاهده خواهید کرد. یا نمایه خود را انتخاب کنید یا از دستورات برای ایجاد آن پیروی کنید.

6. از دسته بندی های پست وبلاگ در وردپرس

استفاده کنید

اگر مدتی در وردپرس وبلاگ نویسی کرده اید، متوجه خواهید شد که داشتن دسته بندی پست در این پلت فرم وبلاگ نویسی ضروری است. و دلیلی برای این وجود دارد: آنها به محتوای شما امکان سازماندهی و دسترسی آسان توسط خوانندگان شما را می دهند.

وبلاگ شما باید یک سلسله مراتب ساده اما منطقی برای همه صفحات و پست های شما داشته باشد. این سلسله مراتب، قابلیت استفاده کلی وبلاگ شما را بهبود می بخشد، که نقش مهمی در کاربرپسند بودن محتوای شما دارد.

Categories management page

تنظیم دسته‌ها در وردپرس نسبتاً ساده است.

< /div>

ایجاد دسته‌بندی برای پست‌های وبلاگ شما کار دشواری نیست، و می‌توانید این کار را از منوی وردپرس خود به راحتی انجام دهید. دسته بندی هایی که انتخاب می کنید همگی به محتوای شما بستگی دارند. ممکن است از چیزی مانند “ده لیست برتر” تا “چیزی متفاوت باشد. اینفوگرافیک؟’ و مختص وبلاگ شما خواهد بود.

7. از یک تم حداقلی

استفاده کنید

ما انکار نمی کنیم که داشتن تم های فانتزی با عناصر زیبا بسیار وسوسه انگیز است، اما می تواند کیفیت وبلاگ شما را کاهش دهد. فراموش نکنید: وبلاگ ها برای خواندن هستند. وقتی تمرکز به طور کامل از محتوای نوشته شده برداشته شود، وبلاگ های شما دیگر آن چیزی نیستند که آنها را تنظیم کرده اید.

لازم نیست همه ویژگی‌ها را حذف کنید و زمین بایری از کلمات داشته باشید که توسط واحه‌های گاه به گاه در قالب یک تصویر شکسته شده‌اند. اما نکته وبلاگ خود را از دست ندهید. به تم مینیمالیستی که محتوای شما را تکمیل می کند بچسبید و ارزش فضای سفید را دست کم نگیرید.

از رنگ هایی استفاده کنید که به خوبی با هم کار می کنند، و مطمئن شوید که فونت شما به راحتی خوانده می شود و برای چشم دلپذیر است. احتمالاً باید با تم های مختلف بازی کنید تا زمانی که موضوع مناسب را پیدا کنید. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که به اولین موردی که پیدا می کنید بسنده نکنید. آزمایش کنید تا زمانی که واقعاً راضی شوید.

مهم نیست تمرکز وبلاگ شما چیست. چه در مورد بازاریابی موفقیت مشتری باشد و چه به اشتراک گذاری دانش خاص، همه وبلاگ ها باید انتظارات خوانندگان خود را برآورده کنند. تم ها بخشی از آن هستند.

8. Gamification

را اضافه کنید

بسیار خوب، ما فقط گفتیم که باید همه چیز را ساده نگه دارید، اما این بدان معنا نیست که نمی توانید از محتوای خود لذت ببرید. اینجاست که گیمیفیکیشن وارد می شود.

افزودن ویژگی‌های اضافی که مختص وبلاگ شما هستند به پست‌های شما نه تنها مخاطبان شما را بیشتر سرگرم می‌کند، بلکه باعث می‌شود آنها تمایل بیشتری به تعامل داشته باشند. این همیشه چیز خوبی است و تأثیر مثبتی بر وبلاگ شما خواهد گذاشت.

آیا وبلاگ شما از یک آزمون سریع سود می برد؟ سپس آن را اضافه کنید! یا شاید باید به مخاطبان خود این توانایی را بدهید که پست های شما را “قلب” کنند و به آنها نشان دهید که هر پست چند “قلب” دریافت کرده است. یا، شاید باید یک پنجره بازشو اضافه کنید که به خواننده پاداشی مانند 10٪ تخفیف می دهد.

فقط مطمئن شوید که نظرات مخاطبان خود را زیر نظر دارید و هر بازخوردی که به شما می دهند را بپذیرید. عناصر بازی‌سازی‌شده شما کار نمی‌کنند مگر اینکه افراد از آنها ارزشی کسب کنند.

9. یک فرم ثبت نام ایمیل را در طرح بندی خود جاسازی کنید

آخرین نکته ای که می خواهیم با شما به اشتراک بگذاریم قطعا یکی از مهم ترین نکات است. لیست های ایمیل درخشان هستند: آنها راهی را به شما می دهند تا با مخاطبان خود به دور از وبلاگ خود تعامل داشته باشید و به عنوان یک استراتژی بازاریابی بسیار موثر عمل می کنند. واضح است که نمی‌توانید بدون لیست ایمیل بروید، و برای این کار، فرم‌های ثبت نام ایمیل قوی ضروری است.

چه بخواهید ایمیل‌های هفتگی ارسال کنید یا فقط زمانی برای ایجاد خبرنامه‌های ماهانه داشته باشید، می‌توانید از دریافت آدرس ایمیل بازدیدکنندگان خود و ارتباط با آنها پس از خروج از وبلاگ خود بهره‌مند شوید.

البته، فرم‌های ثبت نام ایمیل شما باید به خوبی طراحی شده باشند، بنابراین استفاده از آنها آسان است و بازدیدکنندگان شما را ناامید نمی‌کند. تم های ممتاز و تقریباً همه افزونه های سازنده صفحه معمولاً به طور پیش فرض دارای یک فرم اشتراک ساده هستند. اما برای گزینه‌های بیشتر می‌توانید از فرم‌ساز مانند WPForms استفاده کنید، بنابراین نیازی به عرق کردن ندارید. چیزهای کوچک فقط مطمئن شوید که افزونه ای را انتخاب کنید که با ارائه دهنده خبرنامه خاص شما سازگار باشد.

Newsletter Callout

این مثال نشان می دهد که چگونه یک فرم ایمیل می تواند افراد را وادار به ارائه آزادانه کند. شما آدرس ایمیل آنها را دارید.

پست های وبلاگ خود را با طرح بندی های جالب و موثر بهبود بخشید

یک طرح‌بندی ساختارمند و هدفمند وبلاگ، وبلاگ‌های شما را از “مه” به “عالی” می‌رساند و احساس بازدیدکنندگان شما را درباره وبلاگ شما بهبود می‌بخشد.

با پیروی از توصیه های به اشتراک گذاشته شده در اینجا، می توانید از انتظارات فراتر رفته و وبلاگ خود را برجسته کنید، درست همان چیزی که می خواهید؟ پس برای چی منتظری؟ شروع به برنامه ریزی طرح بندی پست وبلاگ بعدی خود کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا