5 نکته برای نوشتن سرفصل های قابل کلیک وردپرس

5 نکته برای نوشتن سرفصل های قابل کلیک وردپرس

ایده نشستن و تکمیل چندین تمرین نوشتن تیتر برای یافتن “یک” ممکن است اضافی به نظر برسد. با این حال، وقتی در نظر می گیرید که عناوین شما شماره 1 مهم ترین چیزی است که هر روز در وردپرس می نویسید، واقعاً اینطور نیست.

واقعیت: اگر افراد روی تیترهای شما کلیک نکنند، محتوای شما خوانده نمی‌شود.

تیتر شما بخشی از مقاله شما است که مردم به احتمال زیاد آن را می خوانند. دیوید اوگیلوی، “پدر تبلیغات” معتقد است که “به طور متوسط، 5 برابر بیشتر از افرادی که تیتر را می خوانند، متن اصلی را می خوانند.” ممکن است این نقل قول او را تشخیص دهید: “وقتی تیتر خود را می نویسید، هشتاد سنت از دلار خود را خرج کرده اید.”

برای ایجاد یک عنوان قابل کلیک نیازی نیست که یک نابغه تبلیغاتی باشید. ابزارهای رایگانی مانند استودیوی تحلیل سرفصل می‌توانند سرفصل‌های شما را بهینه کنند و تمرین‌های تیترنویسی می‌توانند ترسیم کنند. بهترین ایده های خود را.

در اینجا پنج تمرین طراحی شده برای جذب خوانندگان و کمک به رتبه‌بندی تیترهای شما ارائه شده است.

1. از قالب های عنوان

استفاده کنید

اگر ایده ندارید یا فقط فاقد الهام هستید، استفاده از یک الگوی نوشتن عنوان می‌تواند به سرعت شما را به مسیر اصلی بازگرداند.

در اینجا سه ​​الگو وجود دارد که می توانید امتحان کنید:

عناوین “چرا”

عنوان‌های «چرا» یکی از امتحان‌شده‌ترین و واقعی‌ترین قالب‌های تیتر هستند، به‌ویژه وقتی نوبت به امتیاز دادن به اشتراک‌گذاری‌های رسانه‌های اجتماعی می‌رسد. در سال 2014، یک مطالعه مشترک بین Fractl و BuzzStream به بررسی 220000 مقاله از 11 عمودی پرداخت. آنها دریافتند که مقالاتی با عنوان “چرا” به طور متوسط ​​21000 کسب کردند. سهام در هر ماه.

عناوین «چرا» کار می‌کنند، زیرا کنجکاوی طبیعی مردم را مهار می‌کنند – ما دوست داریم «چرا» را بدانیم – این فقط بخشی از طبیعت انسان است.

وقتی عنوانی مانند “چرا این وزغ ها به آدمخواری روی آورده اند، باید کلیک کنیم. در غیر این صورت، این سوال “چرا آن وزغ ها به آدمخواری روی آوردند” تمام روز در ذهن ما باقی خواهد ماند.

اکنون، نوشتن یک عنوان عالی “چرا” هنر است. شما به سه عنصر حیاتی نیاز دارید:

  1. موضوع مقاله. در مقاله نشنال جئوگرافیک، این وزغ بود.
  2. عمل یا نتیجه. در مقاله نشنال جئوگرافیک، این آدم خواری بود.
  3. فعلی که به موضوع و نتیجه مقاله می پیوندد. در مقاله نشنال جئوگرافیک، این مورد “روی شد.”

سپس، عناصر خود را در این قالب قرار دهید:

“چرا (موضوع) (فعل) (عمل/نتیجه).”

به‌عنوان مثال: «چرا طراحان گرافیک از Adobe Forever سوگند می‌خورند» یا «چرا برنامه‌نویسان این افزونه Chrome را دانلود می‌کنند.»

یا اگر می‌خواهید تیتر سنتی «چرا» را تغییر دهید، این قالب را امتحان کنید:

«(موضوع) (فعل) (عمل/نتیجه). این دلیل است.”

به عنوان مثال: «طراحان گرافیک برای همیشه از Adobe سوگند یاد کردند. اینجا چرا» یا «بیش از 15000 برنامه نویس برنامه افزودنی Bugs Chrome را دانلود کرده اند. اینجا چرا.”

ترفند برای ساختن بهترین عنوان “چرا” این است که با کلمات بازی کنید. افعالی را که استفاده می کنید تغییر دهید، از یک صفت استفاده کنید یا رمز و راز بیشتری اضافه کنید. از خود بپرسید: در مورد عنوان من چه چیزی باعث کنجکاوی می شود؟ کنجکاوی کلید است.

عناوین فهرست

عناوین فهرست به خوبی در فضای آنلاین پخش می شوند. مطالعه Fractl و BuzzStream نشان داد که آنها بیشترین کشش اجتماعی را دریافت می کنند و 22.45٪ از سهام مورد مطالعه را به دست می آورند.

فهرست ها محبوب هستند زیرا قالب مقاله خواندن آن را آسان و سرگرم کننده می کند. مردم همچنین در مورد “x چیزهایی” که در تیتر مزاحم می شود کنجکاو می شوند، بنابراین آنها کلیک می کنند تا بفهمند آنها چیست.

چند فرمت عالی وجود دارد که می توانید در سرفصل فهرست خود استفاده کنید. این یک لیست کوتاه است:

  • X چیزهایی که درباره Y نمی دانستید
  • X چیزهایی که دید شما را برای همیشه تغییر خواهد داد
  • X چیزهایی که در حین Y-Ing یاد گرفتم
  • X چیزها و آنچه می توانید از آنها بیاموزید
  • چه چیزهایی می توانند در مورد Y به شما بگویند
  • X Things To Y

برای اینکه این سرفصل‌ها برای شما مفید باشند، سعی کنید «چیزها» را با کلمه خاصی که مقاله شما را توصیف می‌کند جایگزین کنید. برای مثال، اگر مقاله شما بهترین پست‌های اینستاگرام سال 2022 را جمع‌آوری کند، «X پست‌های اینستاگرام» را قرار می‌دهید.

چگونه سرفصل ها

عنوان‌های چگونه همان فتنه و رمز و راز «چرا» را در بر نمی‌گیرند و سرفصل‌ها را فهرست می‌کنند، اما همچنان ارزش استفاده از آنها را دارند. در مطالعه Fractl و BuzzStream، آنها 18.42٪ از سهام را به دست آوردند – بنابراین قطعاً قابل کلیک هستند.

نکته مهم در مورد چگونگی سرفصل ها این است که به راحتی می توانید آنها را سفارشی کنید. می‌توانید یک قالب اصلی تیتر مانند یکی از موارد زیر را انتخاب کنید و با جابجایی کلمات به سادگی استعداد خود را به آن اضافه کنید.

  • چگونه X
  • چگونه X بدون/با/حتی اگر Y
  • How to X while Y
  • نحوه استفاده از X به Y
  • نکات ساده 10 اینچ

ترفند ایجاد یک عنوان قابل کلیک این است که خط بین آموزشی و هیجان انگیز را به خوبی طی کنید. آیا ترجیح می‌دهید روی تیتر «چگونه در عرض پنج هفته رمان بنویسیم (بله، واقعاً!)» یا «چگونه رمان خود را بنویسیم؟» کلیک کنید.

از صفت ها، عبارات انتزاعی و داستان سرایی استفاده کنید تا تیتر خود را هیجان انگیز کنید. یکی از ساده‌ترین و قابل کلیک‌ترین عنوان‌هایی که دیده‌ام به عنوان خوانده شده “اینجا خورشید می آید—برای پایان دادن به تمدن.” چه کسی می تواند در برابر کلیک کردن روی آن مقاومت کند؟

اگر موضوع شما بیشتر جنبه تجاری دارد، می‌توانید با استفاده از یکی از این افزونه‌ها، تیتر خود را تقویت کنید:

  •  – راهنمای ضروری
  • (نسخه 2022)
  • – هر آنچه که باید بدانید
  • (انحصاری)
  • (+ نکات تخصصی)

نکته حرفه‌ای: اگر ایده استفاده از قالب‌های سرفصل را دوست دارید، افزونه وردپرس Headline Analyzer Studio. سرفصل‌های «چرا»، «فهرست» و «چگونه» را برای شما پیشنهاد می‌کند.

2. 25 نسخه از هر عنوان بنویسید

اگر فکر می‌کنید اولین، دوم و سومین عنوانی که می‌نویسید بهترین است، انتظار زیادی از خودتان دارید. ماهیچه‌های خلاق ما زمانی بهترین کار را انجام می‌دهند که خود را از نیاز به کامل بودن و آزمایش کردن رها کنیم. به همین دلیل است که این تمرین بسیار عالی است.

برای انجام این کار، اگر می‌خواهید با دست بنویسید، یک دفترچه یادداشت بردارید یا اگر ترجیح می‌دهید تایپ کنید، یک سند تازه بگیرید. سپس، خود را به چالش بکشید تا 25 عنوان “چرا”، فهرست و نحوه انجام را با رعایت این قوانین بنویسید:

  • زمانی که عنوانی را می نویسید، آن را رها می کنید
  • اگر فکر می‌کنید عنوانی «بیش از حد احمقانه» یا «کمی خفن» است، به هر حال آن را یادداشت کنید
  • با چندین سبک و قالب مختلف آزمایش کنید
  • جسور باشید و ریسک کنید
  • به خود اجازه دهید تا به همان اندازه که نیاز دارید وقت بگذارید – عجله نکنید!

این قوانین به گونه ای طراحی شده اند که قسمت های وحشت زده مغز شما را از انتقاد از هر عنوان (چیزی که مانع خلاقیت شما می شود) متوقف کند.

زمانی که حداقل ۷۵ عنوان را فهرست کردید، قلم خود را زمین بگذارید و هر کدام را با صدای بلند بخوانید. از نظر علمی، نوشتن سرفصل های بیشتر خلاقانه ترین ایده های شما را رها می کند. احتمالاً متوجه خواهید شد که ایده های بعدی شما جسورانه تر و خلاقانه تر هستند.

برای ایجاد بهترین عنوان ممکن، تیترهایی را که برجسته هستند برجسته کنید. اگر عبارت، سبک یا کلمه خاصی را دوست دارید، آن را نیز برجسته کنید.

سپس، از فهرست کوتاه سرفصل‌های خود به عنوان الهام‌بخش برای ایجاد تعداد انگشت شماری از سرفصل‌های جدید که از بهترین قسمت‌های قبلی استفاده می‌کنند، استفاده کنید. با این کار لیست انتخاب های شما به سه تا پنج گزینه محدود می شود.

می‌توانید «یکی» را از میان آنها انتخاب کنید، یا تا زمانی که راضی شوید، به ساخت سرفصل‌های جدید ادامه دهید. از طرف دیگر، اگر می‌خواهید رویکردی مبتنی بر داده را در پیش بگیرید، سرفصل‌های خود را آزمایش کنید.< /p>

این تمرین نوشتن ممکن است خسته کننده به نظر برسد، اما من تضمین می کنم که نتایج را دوست خواهید داشت. هنگامی که Upworthy از نویسندگان خود خواست تا این فعالیت را تکمیل کنند، آنها اولین و آخرین عنوانی را که هر نویسنده به دست آورد را آزمایش کردند. آخرین تیترها سه برابر کلیک دریافت کردند.

3. کلماتی را که مخاطبان شما استفاده می کنند

بکشید

مخاطبان شما احتمالاً الهام‌بخش محتوای شما هستند و همچنین می‌توانند الهام‌بخش سرفصل‌های شما باشند.

ساختار محتوای خود بر اساس کلمات کلیدی که مخاطبان شما جستجو می کنند به شما کمک می کند تا در SERP رتبه بهتری داشته باشید. کلمات کلیدی همچنین به مخاطبان شما امکان می دهند شما را پیدا کنند، بنابراین استفاده از آنها بهترین روشی است که نباید نادیده بگیرید.

یکی از تمرین‌های نوشتن عنوان که به شما کمک می‌کند سریع تیتر خوبی داشته باشید، یافتن کلمات کلیدی مرتبط با موضوع شما توسط مخاطبان شماست. سپس، این کلمات کلیدی را بکشید و یک لیست اصلی ایجاد کنید (اگر قبلا مقاله خود را برای SEO بهینه کرده اید ، فقط از کلمات کلیدی اصلی، ثانویه و LSI خود استفاده کنید). سپس، فهرست را مرور کنید و سعی کنید از هر کدام در یک عنوان احتمالی استفاده کنید.

این فعالیت تعداد انگشت شماری از گزینه های بالقوه تیتر را ایجاد می کند. این گزینه‌ها را انتخاب کنید و آن‌ها را تغییر دهید تا زمانی که روی گزینه‌ای با فاکتور «قابل کلیک» قرار بگیرید. ممکن است بخواهید برخی از تمرین‌های دیگر نوشتن عنوان در این مقاله (مانند اضافه کردن اعداد و برانگیختن احساسات) را امتحان کنید تا تیترهای خود را نیز جذاب کنید.

نکته حرفه ای: گاهی اوقات، بهترین کلمات کلیدی برای مقاله شما بلافاصله مشخص نمی شوند. افزونه Headline Studio می تواند به کلمات کلیدی در عنوان شما امتیاز دهد و به شما کمک کند کلمات کلیدی جایگزینی را پیدا کنید که به شما در رتبه بهتر کمک می کند.

4. اعداد را به عنوان خود اضافه کنید

افزودن اعداد به عنوان راهی مطمئن برای افزایش دسترسی شما با بالا است به 36%. بنابراین، اگر برای الهام گرفتن از سرفصل ها گیر کرده اید، نگاه کردن به اعداد یک راه هوشمندانه برای غلبه بر اهمال کاری و سایر مقالات در SERP به طور همزمان است.

برای این تمرین، پیش‌نویس خود را مرور کنید و اعدادی را که مخاطبان شما به آن‌ها علاقه مند هستند را شناسایی کنید. این عدد می‌تواند تعداد امتیازهایی باشد که پوشش می‌دهید (اگر در حال نوشتن فهرست هستید) یا یک آمار. همه گزینه های ممکن را یادداشت کنید تا بتوانید چندین مورد را آزمایش کنید.

نکته حرفه ای: طبق مطالعه ای از BuzzSumo، اعداد سه تا 10 بیشترین تعامل را در رسانه های اجتماعی ایجاد کنید. اگر آنها را دارید، از آنها استفاده کنید!

اکنون، به این فکر کنید که چگونه می توانید هر عدد را به عنوان برنده تبدیل کنید. برای مثال، اگر با آماری کار می‌کردید که 54.4٪ از ترافیک وب جهانی از دستگاه های تلفن همراه می آید، می توانید با عنوانی مانند “54.4٪ از ترافیک موبایل است” آزمایش کنید. آیا وب سایت شما برای موبایل مناسب است؟»

یا، در اینجا عنوان TechRadar مقاله ای در مورد تلفن های هوشمند.

به اولین عنوانی که می گویید بسنده نکنید. سعی کنید برای هر نقطه داده سه تا پنج گزینه ارائه دهید. طوفان فکری خلاقیت شما را به جریان می‌اندازد تا بتوانید به عنوانی متمایز بمانید.

5. جستجوی مترادف های احساسی

عناوینی که واکنش عاطفی را برمی انگیزند اشتراک گذاری های اجتماعی بیشتری دارند نسبت به سرفصل هایی که چنین واکنشی ندارند.< /p>

موضوع شما برای اینکه بتوانید از زبان تولید کننده احساسات بهره مند شوید، نیازی به پرمخاطب بودن، تفرقه افکنی یا سخت گیری ندارد. می‌توانید با تعویض برخی از کلمات و عباراتی که استفاده می‌کنید برای جایگزین‌های احساسی‌تر، به تیتر خود ضربه بزنید.

برای استدلال، بیایید عنوان “5 راه برای بهبود بازاریابی خود در سال 2022” را در نظر بگیریم.

دو کلمه در این جمله وجود دارد که می‌توانیم آنها را هدف قرار دهیم: «راه‌ها» و «بهبود».

«راه‌ها» مترادف‌های هیجان‌انگیز زیادی ندارد. اما می‌توانیم با افزودن یک صفت به آن، نحوه تأثیر آن بر خواننده را تغییر دهیم. از آنجایی که مقاله ما بر بازاریابی بهتر تمرکز دارد، گزینه های “بدون درد”، “ساده” و “بدون زحمت” انتخاب های خوبی هستند.

«بهبود» مترادف‌های زیادی دارد که احساسات را برمی‌انگیزد، از جمله «تقویت»، «تجدید»، «بازبینی» و «ارتقا».

با استفاده از این ارتقاها، می‌توانیم عنوان خشک خود را به یکی از این گزینه‌ها تبدیل کنیم:

  • 5 روش بدون درد برای ارتقاء بازاریابی خود در سال 2022
  • 5 روش بدون زحمت برای تقویت بازاریابی خود در سال 2022
  • 5 راه ساده و جدی برای اصلاح بازاریابی خود در سال 2022

فلان و فلان.

همه جملات جدید شما به اندازه کافی خوب نیستند، بنابراین ارزش آن را دارد که چندین ترکیب را امتحان کرده و آنها را برای یافتن ترکیب مناسب با هم مقایسه کنید. آزمون و خطا دوست شما در اینجا است.

نکته حرفه ای: استودیو Headline Analyzer نیز در اینجا دوست شماست. می‌توانید از آن برای جستجوی بانک کلماتی که حاوی صدها کلمه قدرت محور احساسات است استفاده کنید.

چگونه از تمرینات نوشتن عنوان به نفع خود استفاده کنید

لازم نیست که یک واژه‌ساز مشهور یا شاعری با استعداد باشید تا تیتر جذابی بسازید که مردم را وادار کند روی مقاله شما کلیک کنند.

اگر در تلاش هستید که تیترهای خود را قابل کلیک کنید، این پنج تمرین نوشتن عنوان را امتحان کنید:

  1. روی کردن به قالب‌های تیتر ثابت مانند «چرا»، فهرست، و قالب‌های نحوه انجام
  2. فهرست کردن 25 عنوان بالقوه
  3. تولید سرفصل بر اساس کلمات کلیدی از مخاطبان شما
  4. ساخت عنوان خود بر اساس اعداد
  5. افزودن زبان احساسی به تیتر خود

و البته، از Headline Analyzer Studio و افزونه وردپرس Headline Analyzer به نفع شماست. این ابزارها از داده‌ها استفاده می‌کنند تا سرفصل‌های خشک را به عنوان‌هایی جذاب تبدیل کنند که مخاطبان شما نمی‌توانند نادیده بگیرند.

خروج از نسخه موبایل