وردپرس در مقابل جریان وب: کدام یک برای طراحی وب بهتر است؟

وردپرس در مقابل جریان وب: کدام یک برای طراحی وب بهتر است؟

اگر قصد دارید وب‌سایت خود را بسازید، ممکن است نام Webflow و WordPress، دو تا از محبوب‌ترین وب‌سایت‌سازهای موجود امروزی را شنیده باشید. اما قبل از اینکه بتوانید پروژه خود را شروع کنید، باید به دقت مزایا و معایب آن را بسنجید. در اینجا ما WordPress و Webflow را با هم مقایسه می کنیم تا بفهمیم کدام یک راه حل بهتر برای وب سایت شما است.

قبل از اینکه وردپرس و جریان وب را با هم مقایسه کنیم، اجازه دهید به طور مختصر هر یک را مرور کنیم.

نمایش کلی وردپرس

WordPress.org از سال 2003 راه اندازی شده است. این یک نرم افزار وردپرس منبع باز رایگان است که از زمان آغاز به کار رشد سریعی داشته است. امروزه، قدرت 455 میلیون وب سایت در سراسر جهان! در ابتدا به عنوان یک پلتفرم وبلاگ نویسی شروع به کار کرد، اما اکنون به عنوان یک نرم افزار CMS با سرویس کامل عمل می کند که می تواند هر سایتی، از جمله وب سایت های تجاری و فروشگاه های تجارت الکترونیک را به سایت ها و دایرکتوری های وبلاگ ارائه دهد.

نمای کلی جریان وب

Webflow یک ابزار طراحی وب سایت بدون کد درون مرورگر است که برای مشاغل، طراحان و افراد بازاریابی به طور یکسان در دسترس است. این سازنده وب‌سایت بدون کد به معنای واقعی کلمه به هر کسی اجازه می‌دهد تا بدون تایپ کردن یک خط کد، یک وب‌سایت حرفه‌ای ایجاد کند. اولین بار در سال 2012 معرفی شد و اکنون به 100000 وب سایت برای مشاغل بزرگ و کوچک قدرت می دهد. می توان از آن برای طراحی وب سایت های کامل، صفحات فرود اختصاصی، سایت های تجارت الکترونیک، سایت های وبلاگ و موارد دیگر استفاده کرد.

اکنون که جمع بندی مختصری از وردپرس و جریان وب دارید، به مقایسه آنها در طیف وسیعی از پارامترها می پردازیم.

WordPress در مقابل WebFlow Usability

WordPress و Webflow هر دو ابزارهای محبوبی برای ساخت وب سایت هستند زیرا به هیچ تجربه ای در زمینه کدنویسی نیاز ندارند.

استفاده از وردپرس نسبتاً آسان است و دارای یک ویرایشگر بصری بصری (به نام گوتنبرگ) است، اگرچه ممکن است در ابتدا مجبور باشید با یک منحنی یادگیری سر و کار داشته باشید. ابزارهای زیادی برای عادت کردن وجود دارد که شامل تم ها، افزونه ها و افزونه ها می شود. اما هنگامی که آنها را درک کردید، به راحتی می توانید طرح بندی های بصری وب سایت را جذاب کنید. به علاوه اگر ویرایشگر وردپرس را دوست ندارید، می‌توانید به جای آن از افزونه‌ها/افزونه‌های سازنده صفحه بکشید و رها کنید.

اگر از طرف دیگر درباره Webflow صحبت کنیم، داشبورد سازنده آن کمی پیچیده‌تر است. این ویژگی های زیادی دارد و کاربران به زمان نیاز دارند تا بفهمند چه کاری انجام می دهد. شما به بسیاری از ابزارهای طراحی و توسعه، به علاوه گزینه‌های سفارشی‌سازی دسترسی دارید، اما برای تسلط بر همه آنها به زمان نیاز دارید.

ویژگی های WordPress در مقابل WebFlow

WordPress و Webflow هر دو چندین ویژگی قابل اعتماد را ارائه می دهند، برخی از ویژگی های مشترک هستند و برخی دیگر ندارند. در اینجا خلاصه ای از ویژگی های اصلی ارائه شده است.

وردپرس

  • کتابخانه تم ها و الگوها
  • طراحی کشیدن و رها کردن بصری
  • CMS
  • بهینه سازی SEO
  • گواهینامه های SSL
  • ادغام تجارت الکترونیک رایگان از طریق WooCommerce
  • ویرایشگر گوتنبرگ/ویرایشگر بلوک
  • دسته ها، برچسب ها و پست های سفارشی

جریان وب

  • ویرایشگر بصری
  • بیش از 1000 تم برای انتخاب
  • الگوهای قابل تنظیم
  • CMS
  • بهینه سازی SEO
  • گواهینامه های SSL
  • طراحی را بکشید و رها کنید
  • موتور تجارت الکترونیک یکپارچه

وردپرس در مقابل تم های WebFlow

WordPress تعداد زیادی تم را برای شما ارائه می دهد که می توانید از بین آن ها تم های مربوط به طراحی کل سایت خود را انتخاب کنید، از جمله سبک، رنگ ها، گرافیک ها، برگه ها و کد. در مجموع، وردپرس تقریباً 10000 تم را به صورت رایگان ارائه می دهد و حتی حق بیمه های بیشتری از طریق بازارهای معتبر در دسترس است. مانند Themeforest، Template Monster و موارد دیگر. می‌توانید هر طرح زمینه‌ای را که انتخاب می‌کنید دانلود کرده و برای وب‌سایت خود فعال کنید.

از طرف دیگر، جریان وب در مورد تم ها (که از آنها به عنوان الگو یاد می کنند) کمی محدود است. آنها فقط 1000 قالب وب‌سایت واکنش‌گرا را برای انتخاب ارائه می‌دهند، که بیشتر آنها افزونه‌های ممتاز هستند، رایگان نیست. با این حال مطمئن باشید که این تم ها به خوبی طراحی شده اند، به خوبی بهینه شده اند و همه کاره هستند. به راحتی می‌توانید موضوعی را پیدا کنید که با نمایه کسب‌وکار منحصربه‌فرد شما مطابقت داشته باشد.

میزبانی WordPress در مقابل WebFlow

WordPress.org هرگز نباید با Worpress.com اشتباه گرفته شود، هر دو دو راه حل متفاوت هستند. در حالی که WordPress.com به خودی خود یک راه حل میزبانی دارد، WordPress.org از شما می خواهد که به طور جداگانه خدمات میزبانی وب را برای وب سایتی که ایجاد می کنید خریداری کنید. خوشبختانه گزینه های میزبان وردپرس بسیار خوبی برای انتخاب وجود دارد که همگی وردپرس را از پیش نصب شده یا 5-سریع ارائه می دهند. فرآیند تنظیم دقیقه.

از طرف دیگر، WebFlow خدمات میزبانی وب را به کاربران خود ارائه می دهد. از آنجایی که میزبانی مدیریت شده است، لازم نیست نگران کارهای مرتبط با میزبانی باشید و در عوض روی ایجاد وب سایت خود تمرکز کنید. WebFlow بقیه را اداره خواهد کرد. میزبانی وب آنها از زیرساخت خدمات وب آمازون پشتیبانی می شود، به این معنی که می توانید انتظار خدمات میزبانی سریع و قابل اعتماد داشته باشید.

وردپرس در مقابل تجارت الکترونیکی WebFlow

هر دو وردپرس و جریان وب می توانند به شما در راه اندازی یک وب سایت تجارت الکترونیک کمک کنند.

باز کردن یک وب سایت تجارت الکترونیک با وردپرس فوق العاده آسان است. شما فقط باید افزونه WooCommerce را نصب و راه اندازی کنید (یا هر افزونه تجارت الکترونیک به انتخاب شما). اگرچه اکثر مردم ترجیح می دهند از WooCommerce استفاده کنند زیرا رایگان، آسان برای استفاده و قابل اعتماد است. WooCommerce علاوه بر این، الگوها و تم‌های زیادی را به شما پیشنهاد می‌کند که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید، که می‌توان آن‌ها را مطابق میل شما سفارشی کرد.

از طرف دیگر، Webflow نیازی به افزونه اضافه ندارد، ویژگی تجارت الکترونیک از قبل در سرویس Webflow تعبیه شده است. با این حال، برای دسترسی به این خدمات باید برای برنامه تجارت الکترونیک آنها هزینه کنید. Webflow همچنین تعداد محصولاتی را که می توانید با توجه به طرحی که خریداری می کنید بفروشید محدود می کند. به عنوان مثال، طرح استاندارد تجارت الکترونیک آنها به قیمت 42 دلار در ماه است و به شما امکان می دهد 500 مورد را بفروشید ( وردپرس چنین محدودیتی ندارد). علاوه بر این، Webflow فاقد بسیاری از ویژگی‌های اصلی تجارت الکترونیک است و از تعداد محدودی پردازشگر پرداخت پشتیبانی می‌کند.

ادغام های وردپرس در مقابل WebFlow

وقتی صحبت از ادغام می شود، وردپرس برنده آشکار است. صرفاً به این دلیل که از طیف وسیع تری از ادغام ها پشتیبانی می کند. به عنوان مثال، وردپرس با پلتفرم های رویداد و بلیط، Shopify، BigCommerce، ده ها رسانه اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، تجزیه و تحلیل، صفحه ساز و افزونه های dropshipping. مورد دوم به شما امکان می‌دهد تا با ادغام با توزیع‌کنندگان بزرگ مانند AliExpress یا Printful، محصولات را بدون نیاز به موجودی بفروشید. شما می توانید پلاگین هایی را برای هر ادغامی که تصور کنید پیدا کنید. دستیابی به این ادغام به خودی خود بسیار آسان است و قابلیت استفاده را تقویت می کند.

در مقایسه، Webflow در مورد ادغام‌های اضافه شده چندان رقابتی نیست. شما همان سهولت تطبیق پذیری وردپرس را نخواهید یافت. علاوه بر این، برخی از ادغام ها ممکن است بسیار ساده باشند، اما برخی دیگر ممکن است نیاز به عیب یابی داشته باشند. در بسیاری از موارد، ممکن است مجبور شوید از کدهای جاسازی شده یا رابط های دیگر برای دریافت ادغام های مورد نیاز استفاده کنید.

پشتیبانی وردپرس در مقابل WebFlow

اگر قصد دارید وب سایت خود را بسازید، باید خیلی بیشتر از آنچه فکرش را بکنید با پشتیبانی ارتباط برقرار کنید. این که آیا شما نیاز به دریافت راهنمایی در مورد ادغام ها یا ویژگی های اضافه شده داشته باشید، و چگونه می توانید آنها را فعال کنید، خدمات پشتیبانی شما را به خوبی راهنمایی خواهند کرد.

پشتیبانی از وردپرس عمدتاً پشتیبانی رایگان از طرف جامعه است زیرا در نهایت یک نرم افزار منبع باز رایگان است. شما راهنمای وردپرس زیادی را از طریق انجمن‌ها و گروه‌های پشتیبانی پیدا خواهید کرد که در آن می‌توانید سؤالات خود را برای انجمن مطرح کنید. پاسخ دادن. همچنین آموزش ها و راهنماهای زیادی را به صورت آنلاین پیدا خواهید کرد زیرا وردپرس یک پلت فرم بسیار محبوب است.

پشتیبانی از جریان وب بسیار بیشتر بر روی “دانشگاه جریان وب متمرکز است. این یک کتابخانه عظیم متشکل از مقالات، آموزش ها و راهنماهای مفصل در طیف گسترده ای از موضوعات است. می توانید بیشتر با خدمات پشتیبانی ایمیل Webflow یا پشتیبانی چت ارتباط برقرار کنید. با این حال، پشتیبانی چت مبتنی بر ربات هوش مصنوعی است، بنابراین توصیه می‌کنیم به جای آن از خدمات پشتیبانی ایمیل آنها استفاده کنید.

WordPress در مقابل WebFlow Pricing

برای WordPress.org، نرم‌افزار اصلی رایگان و منبع باز است، به این معنی که همه می‌توانند بدون هزینه از آن استفاده کنند. با این حال، برخی از ویژگی های اضافه شده وجود دارد که ممکن است مجبور به خرید باشید. به عنوان مثال، خدمات میزبانی وب رایگان نیستند و اگر امیدوارید که وب سایت شما راه اندازی شود، باید آنها را خریداری کنید. پرداخت هزینه میزبانی وب (و دامنه) شما هزینه های اضافی است که باید متحمل شوید. همچنین در صورت تمایل ممکن است مجبور شوید برای تم ها یا افزونه های ممتاز هزینه اضافی بپردازید، اما مجموعه گسترده ای از تم های رایگان نیز در دسترس خواهید داشت. بنابراین، قیمت نهایی بسته به سرویس میزبانی وب که استخدام می کنید و تم ها/افزونه هایی که خریداری می کنید، دلخواه است.

حرکت به جریان وب. طراح واقعی Webflow رایگان است، به این معنی که می توانید ثبت نام کنید و شروع به ایجاد وب سایت خود کنید. با این حال، اگر می خواهید وب سایت خود را راه اندازی کنید، باید با یک برنامه پولی ثبت نام کنید. Webflow تمایل به ارائه دو نوع پلن دارد: پلن های سایت و پلن های فضای کاری. پلن سایت به شما این امکان را می دهد که پس از طراحی وب سایت خود را در Webflow میزبانی کنید در حالی که پلن فضای کاری به شما این امکان را می دهد که وب سایت خود را پس از طراحی در جای دیگری میزبانی کنید. طرح اصلی سایت 12 دلار در ماه است در حالی که طرح اولیه Workspace 28 دلار در ماه است.

کدام بهتر است؟

اکنون که ویژگی‌های اصلی وردپرس و WebFlow را مورد بحث قرار دادیم، اکنون می‌توانیم تصمیم بگیریم که کدام پلتفرم به شما خدمات بهتری ارائه می‌دهد.

در واقعیت، هیچ برنده واقعی وجود ندارد. هر دو وب سایت مزایا و معایب خود را دارند. یکی که بهترین خدمات را به شما ارائه می دهد در نهایت به نیازهای منحصر به فرد شما بستگی دارد.

WordPress برای مثال، یک وب‌سایت با کاربری آسان است، منحنی یادگیری پایین‌تری دارد و منابع، تم‌ها، ادغام‌ها و افزونه‌های فراوانی دارد و حتی ممکن است ارزان‌تر از Webflow باشد. با این حال، این یک نرم‌افزار خود میزبان است، به این معنی که شما باید تعمیر و نگهداری، امنیت و به‌روزرسانی‌ها را خودتان مدیریت کنید، همچنین ممکن است کار کردن با فقدان پشتیبانی مستقیم مشتری برای شما کمی دشوار باشد.

به طور مشابه، Webflow دارای یک ویرایشگر بصری قدرتمند است، دارای بسیاری از ویژگی های اساسی است که برای ساختن یک وب سایت حرفه ای نیاز دارید، میزبانی وب ارائه می دهد و پشتیبانی مستقیم از مشتری را ارائه می دهد. با این حال، از جنبه منفی، ویرایشگر ممکن است طاقت فرسا به نظر برسد، شما فقط به تم ها، پلاگین ها و ادغام های محدودی دسترسی خواهید داشت و ممکن است کمی گران تر باشد.

توصیه می‌کنیم اگر صاحب کسب‌وکار جدیدی هستید که به دنبال ایجاد یک وب‌سایت هستید، Worpdress برای شما مفیدتر است. اگر شما یک طراح وب هستید که در حال طراحی وب سایت برای مشتریان دیگر هستید، ممکن است به جای آن Webflow را ترجیح دهید. ابزارهای طراحی وب آن به سادگی بی همتا هستند و به خوبی در خدمت شما هستند!

خروج از نسخه موبایل