نحوه تنظیم ساختار سایت وردپرس برای سئو
نحوه تنظیم ساختار سایت وردپرس برای سئو
هنگام ساختن یک وب سایت، وسوسه اضافه کردن فورا محتوا می تواند قابل توجه باشد. اما، قبل از ایجاد یک وب سایت وردپرس یا طراحی مجدد وب سایت فعلی، باید ساختار وب سایت محکمی داشته باشید.
یک ساختار خوب برنامه ریزی شده چیزی است که مجموعه ای نامرتب از صفحات وب را به یک سایت مورد علاقه کاربران و موتورهای جستجو تبدیل می کند. برای هر دو، داشتن یک ایده روشن از نحوه سازماندهی وب سایت شما و نحوه یافتن اطلاعات مرتبط بسیار مهم است.
امسال، 41.4٪ از تمام وب سایت ها از وردپرس استفاده می کنند، در حالی که 64.9 درصد از نرم افزار مدیریت محتوا بر روی این پلتفرم نگهداری می شود. در نتیجه، هزاران تم، افزونه و طرح وجود دارد که میتوانید از آنها برای ایجاد یک وبسایت وردپرس استفاده کنید.
امروز، مراحل مهمی را که میتوانید برای ایجاد یک ساختار وبسایت خوب و سازگار با سئو در حین توسعه وبسایت وردپرس خود بردارید، بررسی خواهیم کرد.
چرا ساختار وب سایت وردپرس مهم است؟
ساختار وب سایت شما برای قابلیت استفاده و یافتن آن بسیار مهم است. یک ساختار واضح بازدیدکنندگان شما را به اطلاعاتی که به دنبال آن هستند راهنمایی می کند. همچنین به گوگل و سایر موتورهای جستجو درک بهتری از وب سایت شما می دهد که برای رتبه بندی بسیار مهم است.
ساختار وب سایت چگونه برای قابلیت استفاده مهم است؟
ساختار وب سایت وردپرس شما به طور قابل توجهی بر تجربه کاربر (UX) تأثیر می گذارد. اگر بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی محصولات یا اطلاعاتی را که به دنبال آن هستند بیابند، احتمالاً در اطراف خود باقی می مانند یا به بازدیدکنندگان عادی تبدیل می شوند. برای کاهش نرخ پرش سایت های خود، با دسته بندی و پیوند دادن پست ها و محصولات خود، پیمایش را آسان کنید.
ساختار سایت و SEO فنی
برای SEO فنی نیز مهم است. همانطور که دیدیم، یک ساختار مستحکم به طور قابل توجهی شانس شما را برای رتبه بندی در موتورهای جستجو افزایش می دهد. در اینجا دلیل است:
- به رباتهای جستجو کمک میکند تا سایت شما را درک کنند – ساختار سایت شما به موتورهای جستجو سرنخهای حیاتی میدهد که ارزشمندترین محتوای سایت شما کجاست. رباتهای موتور جستجو مانند Googlebot میتوانند محتوای شما را سریعتر پیدا کرده و فهرستبندی کنند که منجر به رتبهبندی بالاتر در SERP میشود.
- از اثرات محتوای رقابتی بر روی خود جلوگیری خواهید کرد وبسایت – اگر محتوای زیادی دارید که تقریباً شبیه هم هستند، ساختار سایت یا نقشههای سایت به Google کمک میکند تا به Google بگویید کدام صفحه مهمترین است و از رقابت شما با محتوای خود جلوگیری میکند.
به طور کلی، کمی برنامه ریزی در حین راه اندازی وب سایت وردپرس خود به بازدیدکنندگان شما کمک می کند تا وب سایت شما را بدون زحمت هدایت کرده و رشد دهند.
مقدمات کار را آماده کنید
برای اطمینان از پوشش همه اصول اولیه، در اینجا چندین مرحله وجود دارد که می توانید انجام دهید:
مرحله 1: نام دامنه خود را انتخاب کنید
نام دامنه نام کسب و کار یا نام محصول شما است. برای انتخاب نام دامنه، می توانید طوفان فکری کنید یا از یک سایت نامگذاری کسب و کار مانند Novanym< استفاده کنید. /a> یا Namelix. از کلمات کلیدی مرتبط برای نام کسب و کار خود استفاده کنید تا به ابزارهای نامگذاری ایده بدهید.
هنگامی که نام دامنه خود را انتخاب کردید، بررسی کنید که آیا دامنه وب سایت موجود است یا خیر و آن را از طریق ارائه دهنده هاست خود خریداری کنید. همچنین می توانید آن را از طریق ثبت دامنه مانند GoDaddy خریداری کنید.
مرحله 2: برای نقشه برداری بصری وب سایت خود آماده شوید
یک پایه بصری برای ساختار وب سایت شما یک نقطه شروع عالی است. حتی اگر از یک تم پولی یا تیمی از طراحان استفاده می کنید، یک ساختار بصری به عنوان یک قطب نما عمل می کند. نقشه ممکن است شامل موارد زیر باشد:
- منوی پیمایش سرصفحه – که به عنوان منوی پیمایش اصلی نیز شناخته میشود، به بازدیدکنندگان یک عکس فوری از وبسایت شما میدهد و به محبوبترین محتوای وبسایت شما دسترسی میدهد.
- پیمایش نوار کناری – بیشتر در وبلاگها و سایتهای تجارت الکترونیک یافت میشود و قابلیتهای جستجوی بیشتری را برای بازدیدکنندگان فراهم میکند. اگر برای مرتبسازی محصولاتتان به املاک و فیلترهای اضافی نیاز دارید، میتوانید پیمایش نوار کناری را اضافه کنید.
- پیمایش پاورقی – منوی پایین وب سایت شما. میتوانید از آن برای تکرار موارد در پیمایش سرصفحه یا اضافه کردن محتوای کمتر محبوب، مانند شرایط و ضوابط خود، استفاده کنید.
- صفحات – مناطق ثابتی که نیازی به بهروزرسانی دائمی ندارند، مانند خدمات، «درباره ما» یا «تماس با ما». اگر خدمات زیادی دارید، میتوانید صفحات فرزند را زیر صفحات اصلی/والد قرار دهید.
- دستههای وبلاگ – این کار سازماندهی محتوای مشابه را آسانتر میکند. مخاطبان شما محتوا را سریعتر پیدا میکنند، و همانطور که دیدیم، تلاشهای جستجوی شما را بهبود میبخشد.
ابزاری مانند Xmind میتواند به شما کمک کند یک ساختار ساده را ترسیم کنید تا به عنوان یک نقشه راه برای شما عمل کند. وب سایت.
مرحله 3: به وب سایت های رقبای خود نگاه کنید
شما ممکن است نیاز داشته باشید که مشخص کنید رقبای شما چگونه اطلاعات را در سایت های خود سازماندهی کرده اند. بررسی کنید که چند بخش دارند و چگونه به هم متصل می شوند. این سایت ها را از دیدگاه کاربر ارزیابی کنید.
تشخیص دهید که کدام یک از صفحات رقبای شما برجسته ترین نتیجه را در جستجو نشان می دهد. می توانید در مورد ساختار آن و کلمات کلیدی استفاده شده بیشتر تحقیق کنید.
موتور جستجو تحقیق رقابتی به شما کمک می کند تا آنچه را که نیاز دارید تعیین کنید در وب سایت خود قرار دهید.
یک هدف برای وب سایت خود تعیین کنید
اهداف شما به شما کمک می کند تا در مورد طراحی و ساختار سایت خود تصمیم بگیرید و به شما کمک می کند موفقیت آن را اندازه گیری کنید. اهداف می توانند بسط اهداف کسب و کار شما باشند، به خصوص اگر کسب و کار شما صرفاً آنلاین باشد. آنها ممکن است شامل موارد زیر باشند:
- مخاطب هدف خود را شناسایی کنید.
- چگونه محتوای وب خود را سازماندهی و اولویت بندی کنیم.
- نحوه ایجاد محتوای مناسب برای مخاطبان
- اندازه گیری اثربخشی وب سایت شما
موضوع مناسب SEO را انتخاب کنید
یکی از مهمترین نقاط فروش منحصر به فرد وردپرس این است که از تم ها پشتیبانی می کند. تم ها طرح های قابل تبدیلی هستند که به شما امکان می دهند ظاهر وب سایت خود را تنها با یک کلیک تغییر دهید. استفاده از یک تم خوب کدگذاری شده و سئو پسند بسیار مهم است زیرا توسعه دهنده عناصر کلیدی ساختار سایت شما را در قالب ایجاد می کند.
با بیش از 30000 تم رایگان وردپرس برای انتخاب، و حتی گزینه های برتر بیشتر، انتخاب یک موضوع ممکن است یکی از بزرگترین چالش های ساخت وب سایت وردپرس شما باشد.
برای شروع، به دایرکتوری تم رسمی در WordPress.org نگاه کنید، که ممکن است نسبتاً ساده باشد. اگر به دنبال تحت تاثیر قرار دادن و جذب بازدیدکنندگان وب سایت خود هستید، یک تم وردپرس سفارشی را در نظر بگیرید.
Total Theme گزینههای تم عالی را در اختیار شما قرار میدهد و به شما امکان میدهد سریعتر یک وبسایت خیرهکننده ایجاد کنید. می توانید از دموهای آماده آنها استفاده کنید یا وب سایت خود را از ابتدا ایجاد کنید. قالب وردپرس آنها با یک صفحه ساز همراه است که به شما امکان می دهد گزینه دلخواه خود را بیشتر سفارشی کنید.
یک ساختار پیوند ثابت ایجاد کنید که از سلسله مراتب شما پیروی کند
پیوندهای دائمی نشانیهای اینترنتی کامل صفحات وب شما هستند که کاربران و موتورهای جستجو هنگام پیمایش وبسایت شما با آنها تعامل دارند.
پیوندهای دائمی به افراد و موتورهای جستجو ایده میدهند که پستها و صفحات شما حاوی چه اطلاعاتی هستند.
انتخاب ساختار پیوند دائم صحیح برای سایت شما مهم است. به عنوان مثال، در WPExplorer ما دوست داریم از نام پست برای پیوندهای ثابت خود استفاده کنیم، اما برای سایت هایی که محتوای روزانه یا مرتبط با زمان را با استفاده از تاریخ در پیوندهای ثابت خود منتشر می کنند، ممکن است منطقی تر باشد.
از آنجایی که Google URL ها را یک عامل رتبه بندی می داند، پیوندهای دائمی که استفاده می کنید و ساختاری که اتخاذ می کنید سیگنال های کلیدی SEO هستند.
وردپرس چندین گزینه پیوند ثابت را در اختیار شما قرار می دهد. برای مشاهده آنها در وب سایت خود، از صفحه تنظیمات > پیوندهای ثابت دیدن کنید. همچنین میتوانید ساختار پیوند دائمی اصلی را تغییر دهید و نشانیهای اینترنتی منفرد صفحات، وبلاگها، دستهها و سایر قسمتهای وبسایت خود را سفارشی کنید.
افزونههای سئو وردپرس مانند Yoast نیز میتوانند به شما در ایجاد پیوندهای دائمی سفارشی منحصربهفرد برای بخشهای خاصی از سایتتان کمک کنند. در صورتی که باید تنظیمات پیش فرض وردپرس را لغو کنید.
صفحات خود را دسته بندی کنید
یک دسته بندی به موتورهای جستجو اطلاع می دهد که صفحه شما در مورد چیست و به خوانندگان کمک می کند تا محتوای دقیق مورد نیاز خود را در سایت شما پیدا کنند. وردپرس به شما اجازه می دهد تا صفحات و پست های خود را گروه بندی کنید. برای هر پستی که می نویسید، می توانید آن را با پست های مشابه در یک دسته بندی خاص گروه بندی کنید.
تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می کند ساختار سایت خود را اصلاح و تکمیل کنید. برای شروع، از حجم جستجو و پتانسیل ارگانیک برای اختصاص دادن کلمات کلیدی برتر به صفحات در بالای سلسله مراتب خود استفاده کنید.
در اینجا نحوه استفاده از تحقیقات کلمات کلیدی برای دسته بندی صفحات خود آورده شده است:
- کلمات کلیدی خود را برای تشکیل سلسله مراتب محتوا طبقه بندی کنید – این به شما کمک می کند کلمات کلیدی خود را در گروه هایی با معانی مرتبط فیلتر کنید. می توانید کلمه کلیدی هر دسته را انتخاب کنید و آن را به صفحه اصلی اختصاص دهید و سپس سلسله مراتب و زیرمجموعه ها را ایجاد کنید.
- کلیدواژه های اصلی را برای صفحات سطح بالا انتخاب کنید – با کمک داده ها یا تجزیه و تحلیل رقبای خود، مناسب ترین کلمات کلیدی ممکن را هدف قرار دهید. بهترین، بهترین ابزارهای سئو مانند ahrefs یا Semrush شامل کاوشگر کلمات کلیدی است که روشی کاربرپسند برای دسته بندی کلمات کلیدی شماست. اگر آماده سرمایه گذاری زیاد نیستید، می توانید یک گزینه رایگان مانند Jaaxy را نیز امتحان کنید. (طرح اولیه محدود است اما کاملا رایگان است) یا Moz (که دارای یک دوره آزمایشی رایگان 30 روزه).
صفحات سطح بالا را به سطوح عمیقتر باز کنید. همه صفحات سطح بالا به صفحات بعدی نیاز ندارند. اما، میتوانید برای صفحات دستهبندی مانند وبلاگ و دستههای محصول، موضوعات فرعی ایجاد کنید.
افزودن برچسب
برچسبها به تعریف و تمایز دادهها کمک میکنند و توصیف بهتری از صفحه شما ارائه میدهند. هنگام ایجاد تگ از استفاده از توضیحات گسترده یا کلمات کلیدی دقیق در دسته بندی صفحه خود اجتناب کنید. در عوض، به دنبال یک کلمه کلیدی بسیار خاص بروید که نشان می دهد چرا صفحه خاص منحصر به فرد است.
“مقولههای خود را به عنوان فصلهای یک کتاب و برچسبها را به عنوان نمایه در نظر بگیرید. – اسکات فرانگوس. CMO، Web Direction.
در اینجا مرتبط ترین برچسب هایی است که می توانید در نظر بگیرید.
- برچسبهای عنوان – که عنوان متا نیز نامیده میشود، در بالای توضیحات صفحه شما در SERP نمایش داده میشود. برچسبهای عنوان نقش مهمی در سئو دارند زیرا نوع محتوایی را که خواننده انتظار دارد پیدا کند را توصیف میکند. هرچه تگهای عنوان شما دقیقتر باشد، نتایج سئو شما بهتر است. در وردپرس، عنوان پست یا صفحه شما استفاده میشود، مگر اینکه یک افزونه سئو شخص ثالث نصب کرده باشید، در این صورت ممکن است گزینههایی برای سفارشی کردن عنوان و توضیحات متای خود داشته باشید.
- برچسبهای سرصفحه – آنها بخشهایی از محتوای شما را جدا میکنند و سلسله مراتبی را ایجاد میکنند. آنها از ترتیب سرفصل 1 (H1)، سرفصل 2 (H2) تا سرفصل 6 (H6) پیروی می کنند. آنها در SERP ظاهر نمی شوند اما در محاسبه رتبه صفحه مهم هستند.
- برچسبهای پست وبلاگ – آنها بخشی از HTML نیستند، اما راهی برای سازماندهی بیشتر پستهای وبلاگ شما در سیستم مدیریت محتوای شما (CMS) هستند. آنها را به عنوان دسته های خاص تری در نظر بگیرید (در اینجا راهنمای دسته ها و برچسب های وردپرس وجود دارد که بیشتر توضیح می دهد).
افزونه های SEO را برای گسترش قابلیت های وب سایت خود دریافت کنید
افزونه های سئو وردپرس به شما این امکان را می دهند که عملکرد وب سایت وردپرس خود را گسترش دهید و گسترش دهید. حتی ممکن است آنها را به عنوان یک تقویت کننده سئو برای سایت خود مشاهده کنید.
به عنوان مثال، Yoast SEO یک افزونه SEO محبوب است که شامل بسیاری از عملکردها شما می توانید از این افزونه برای ایجاد عناوین مناسب سئو و توصیف های اشتباه منحصر به فرد و بهینه سازی محتوای خود برای خوانایی و سئو استفاده کنید. Yoast همچنین می تواند برای اضافه کردن نقشه سایت XML به وب سایت وردپرس شما استفاده شود، به این ترتیب موتورهای جستجو قادر به مشاهده و درک ساختار سایت شما هستند.
SEO All-in-One (AIOSEO) یکی دیگر از سئوی وردپرس است که می تواند به شما کمک کند تگ های متا اضافه کنید، نقشه های سایت XML ایجاد کنید، اشتراک گذاری اجتماعی را بهینه کنید، نشانه گذاری طرحواره را اضافه کنید و موارد دیگر.
استفاده از افزونه های سئو وردپرس آسان است و در بیشتر موارد ویژگی های مشابهی را ارائه می دهند. آنها دارای یک رابط کاربری دوستانه هستند که به راحتی با داشبورد وردپرس ترکیب می شود. آنها به شما کمک می کنند عملکرد سئو سایت خود را گسترش دهید و عملکرد رتبه بندی خود را افزایش دهید.
شما میتوانید برای تمام عملکردهای ضروری وبسایت خود، از افزودن فرمهای تماس، افزایش سرعت صفحه یا حتی ایجاد یک فروشگاه آنلاین، افزونه دریافت کنید.
ساخت یک ساختار وبسایت وردپرس نباید فقط مربوط به بخشها، پیوندها و افزونهها باشد – بلکه در مورد تجربه کاربر است! زمان و منابع را صرف کنید و یک ساختار مناسب سئو را به عنوان پایه وب سایت خود ایجاد کنید.
دریابید که رقبای شما چه می کنند، کلمات کلیدی خود را عمیقاً تجزیه و تحلیل کنید و صفحات وب خود را بر اساس داده های تحقیق کلمات کلیدی دسته بندی کنید. هنگامی که سایت شما تنظیم شد، یک ممیزی سایت انجام دهید تا ساختار سایت خود را از زاویه فنی بررسی کنید. کنسول جستجوی Google همچنین میتواند به شما کمک کند شناسایی کنید که رباتهای Google چگونه صفحات شما را میبینند.
اگر قبلاً یک سایت وردپرس دارید، ساختار سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید. ممکن است نقاط ضعفی پیدا کنید که برای ارتقای رتبه خود و بهبود تجربه کاربری نیاز به بررسی دارند.