یک نظرسنجی بازخورد مشتریان برای وردپرس ایجاد کنید

یک نظرسنجی بازخورد مشتریان برای وردپرس ایجاد کنید

هر کسب‌وکاری می‌خواهد بداند مشتریانش در مورد آنها چه فکری می‌کنند. آن هم نه فقط برای غرور. این در واقع یک معیار قابل اجرا برای مشتری است که به شما می گوید چه چیزی برای کسب و کار شما مناسب است و چه چیزی مناسب نیست. بهترین راه برای فهمیدن اینکه مشتریان شما چگونه کسب و کار شما را درک می کنند، از طریق نظرسنجی های بازخورد مشتری است.

اگرچه نظرسنجی‌های بازخورد خود گزارش می‌شوند، اما همچنان در اندازه‌گیری عواملی مانند تلاش مشتری، سطح رضایت مشتری بسیار مؤثر هستند. /a> و مانند آن. اینکه آیا اطلاعات دقیقی از نظرسنجی دریافت خواهید کرد به سؤالاتی که می‌پرسید و نحوه پرسیدن آنها بستگی دارد.

بنابراین این چیزی بیش از ایجاد یک فرم و طبقه بندی ارسالی است.

در این مقاله به بررسی‌های بازخورد مشتریان می‌پردازیم و چگونه می‌توانید آنها را برای سایت وردپرس خود ایجاد کنید (و در ازای آن داده‌های عملی دریافت کنید).

چرا نظرسنجی بازخورد مشتری ایجاد کنیم؟

انواع مختلفی از نظرسنجی ها وجود دارد که می توانید برای مشتریان خود ایجاد کنید. داده هایی که از نظرسنجی ها به دست می آورید بستگی به آنچه از مشتریان خود می خواهید دارد. با این حال، همه انواع نظرسنجی ها این اهداف را به نحوی انجام می دهند. مانند،

تعامل با مشتری

اول و مهمتر از همه، نظرسنجی بازخورد روشی برای درگیر کردن مشتریان با کسب و کار شما است. تعامل با مشتری به خودی خود چالشی است که شرکت ها باید با آن مقابله کنند. ایجاد نظرسنجی های بازخورد فرصتی را برای جذب مشتریان برای تعامل و ارزیابی برند و پیشنهادات آن فراهم می کند. هیچ چیز بیشتر از اینکه بتوانید دو سنت خود را در مورد یک موضوع فراهم کنید، مردم را درگیر نمی کند.

ارزیابی کسب و کار

بازخورد مشتری آینه شما برای ارزیابی کسب و کار شماست. یک بازخورد خوب به این معنی است که پیشنهادات شما به موقع است. در حالی که بازخورد منفی به این معنی است که کسب و کار شما در حال کاهش نیست. در هر صورت، نظرسنجی بازخورد می تواند همه چیز را در مورد کسب و کار شما و نحوه درک آن به شما بگوید. درک درک مشتریان شما ممکن است ملموس ترین داده ای باشد که در مورد عملکرد شرکت خود خواهید داشت.

صدای مشتری

مشتریان می خواهند شنیده شوند. این تنها راه برای ایجاد اعتماد و روابط معنادار به عنوان یک تجارت است. نظرسنجی های بازخورد به مشتری این فرصت را می دهد تا نیازها و نظرات خود را بیان کند. وقتی مشتری احساس کند صدایی دارد که شما به آن گوش می دهید، اعتماد او به طور خودکار افزایش می یابد. این اعتماد به ایجاد تعاملات معنادار و توسعه حمایت از مشتری کمک زیادی می کند.

نقشه راه برای بهبود

بازخوردی که از مشتریان دریافت می‌کنید، با ارزش‌ترین راهنما را برای بهبود کسب‌وکارتان ارائه می‌کند. یک نظرسنجی خوب به شما می گوید که مشتریان چه چیزی را در مورد شرکت شما دوست دارند یا نه. از آنجایی که مشتریان در نهایت از خدمات یا محصول شما استفاده می کنند، بینش آنها را به دقیق ترین حالت ممکن تبدیل کنید. می توانید از این به عنوان یک نقشه راه برای اولویت بندی استراتژی های خود برای رشد کسب و کار خود استفاده کنید.

انواع مختلف نظرسنجی های بازخورد مشتریان

قبل از اینکه به نحوه ایجاد نظرسنجی در سایت وردپرس خود بپردازیم، بیایید محبوب ترین ها را بررسی کنیم انواع نظرسنجی هایی که کسب و کارها برای دریافت بازخورد استفاده می کنند.

1. نظرسنجی رضایت مشتری

یک نظرسنجی رضایتمندی، با نام مستعار CSAT به شما می گوید که آیا مشتری راضی یا ناراضی است. این می تواند مربوط به محصولات یا خدمات شما یا کسب و کار شما به عنوان یک کل باشد. این به شما کمک می‌کند تا تجربه کلی مشتری، آنچه را که مصرف‌کنندگان انتظار دارند، جایی که کمبود دارید، و همچنین اینکه چگونه می‌توانید تجربه مشتری را بهبود ببخشید، تجسم کنید.

2. نظرسنجی تجربه کاربر

تجربه کاربر یک نظرسنجی مفید برای خدمات یا محصولات تازه معرفی شده است. در حالی که سؤالات مشابهی می پرسد، کاملاً با میانگین نظرسنجی CSAT متمایز است. نظرسنجی‌های تجربه کاربر به شما درباره نحوه تعامل کاربران با ویژگی‌های سرویس یا برنامه خاص می‌گویند.

3. امتیاز خالص تبلیغ کننده

امتیاز خالص پروموتر یا به اختصار NPS یکی از رایج ترین نظرسنجی های مورد استفاده است. به عنوان یک امتیاز رضایت غیرمستقیم برای مشتریان شما عمل می کند. NPS ارزیابی می کند که مشتری چقدر احتمال دارد محصول، خدمات یا نام تجاری شما را به افراد دیگر توصیه کند. معمولاً احتمال بالا نشان دهنده سطح بالایی از رضایت نیز است. این امتیاز از مقیاس 1-10 برای اندازه گیری احتمال کمی سازی آن استفاده می کند.

4. امتیاز تلاش مشتری

نمرات تلاش مشتری به شما می گوید که تجارت با شما چقدر آسان است. نمره تلاش بالا به معنای دشوار است در حالی که نمره پایین به معنای آسان است. امتیاز تلاش مشتری، تلاشی را که مشتری برای تکمیل یک کار با کسب و کار شما انجام داده است، اندازه گیری می کند. این وظایف شامل دریافت کمک، شروع کار با محصول/خدمت، یافتن منابع و خرید است.

5. فرم های بازخورد شناسه مشکل

بازخورد شناسه مشکل به‌جای کل کسب‌وکار یا یک محصول، بر جنبه‌ای محدود از کسب‌وکار شما متمرکز است. معمولاً بازخوردها برای ارزیابی یک جنبه منحصر به فرد از تجربه مشتری جمع آوری می شود. این می تواند هر چیزی از تعامل خدمات، سؤال فروش یا حتی درخواست تخفیف باشد.

نحوه ایجاد نظرسنجی بازخورد مشتری

پس بیایید با ایجاد یک نظرسنجی بازخورد برای وب سایت وردپرس خود شروع کنیم. ما روش‌هایی را با استفاده از ۲ مورد از محبوب‌ترین افزونه‌های فرم به شما نشان می‌دهیم و روشی را اضافه کرده‌ایم که حتی در نسخه رایگان نیز کار می‌کند.

استفاده از الگوهای فلوئنت فرم

اولین افزونه‌ای که می‌خواهیم استفاده کنیم، قالب‌های ذخیره‌شده دارد، بنابراین از آنها برای ایجاد نظرسنجی استفاده می‌کنیم.

برای ایجاد فرم‌ها با استفاده از فرم‌های فلوئنت ادامه دهید و Fluent Forms را از مخزن وردپرس نصب کنید. به سادگی به Plugins > Add New بروید و “Fluent Forms” را جستجو کنید سپس روی Install کلیک کنید.

پس از نصب، دکمه افزودن فرم جدید را در صفحه همه فرم ها فشار دهید. در اینجا می توانید الگوی فرم نظرسنجی را انتخاب کنید.

برای این نسخه نمایشی از فرم نظرسنجی رضایت مشتری استفاده خواهیم کرد.

توجه: فقط نظرسنجی رضایت مشتری در نسخه رایگان موجود است. با Fluent Forms Pro می‌توانید الگوهایی را برای همه نظرسنجی‌هایی که قبلاً ذکر کردیم دریافت کنید.

الگو را ویرایش کنید تا فیلدهایی را که می خواهید در فرم خود اضافه کنید (یا حذف کنید). برای افزودن فیلدهای بیشتر، کافی است فیلد را از پانل سمت راست بکشید و رها کنید. به طور مشابه می توانید گزینه های هر فیلد را از پانل سفارشی سازی ورودی ویرایش کنید.

پس از اتمام ویرایش، به سادگی فرم ذخیره را فشار دهید و فرم در برگه‌های همه فرم‌ها در دسترس خواهد بود.

اکنون می‌توانید این فرم را با استفاده از ویرایشگر بلوک گوتنبرگ به هر صفحه‌ای که می‌خواهید اضافه کنید، چه با وارد کردن بلوک فرم یا افزودن بلوک کد کوتاه و با استفاده از شناسه فرم‌ها.

استفاده از فرم‌های روان: رایگان

در نسخه رایگان Fluent Forms می‌توانید با مراحل زیر به صورت دستی نظرسنجی بازخورد ایجاد کنید.

شما می توانید به صورت دستی فرم ها را با استفاده از Fluent Forms free نیز ایجاد کنید.

همانند قبل، به تب Fluent Forms All Forms رفته و Add new Form را بزنید. از پنجره بازشو روی ایجاد فرم خالی

کلیک کنید

پس از بارگیری ویرایشگر، می توانید فیلدها را در فرم بکشید و رها کنید. برای این نسخه ی نمایشی می خواهیم یک فرم رضایت ساده از ابتدا ایجاد کنیم.

برای فرم رضایت به اطلاعات زیر نیاز داریم:

  • اطلاعات اولیه
  • اطلاعات محصول
  • امتیاز رضایت

برای فعال کردن این فیلدها، یک فیلد نام، فیلد ایمیل، یک فیلد کشویی و یک فیلد چند گزینه ای را می کشیم.

پس از افزودن فیلدها، می‌توانید برچسب‌ها و گزینه‌های هر فیلد را سفارشی کنید. ما فیلدهای اطلاعات پایه (نام و ایمیل) را به همین صورت رها می کنیم. برای اطلاعات محصول، نام محصولات را به گزینه های فیلد کشویی اضافه می کنیم. ما فقط 2 محصول را در اینجا اضافه کردیم، اما همیشه می توانید محصولات بیشتری اضافه کنید.

به طور مشابه، گزینه را در قسمت Multiple option ویرایش کردیم. ما تعداد انتخاب ها را به “1” محدود کرده ایم. در گزینه‌ها ما 5 سطح رضایت را برای انتخاب مشتری اضافه کردیم.

همانند قبل، فقط فرم را ذخیره کنید و می توانید با استفاده از کدهای کوتاه یا ویرایشگر بلوک گوتنبرگ در هر صفحه وب که می خواهید از آن استفاده کنید.

استفاده از فرم‌های جاذبه

Gravity Forms یک فرم ساز محبوب است که دارای یک افزونه اختصاصی Survey است. بیایید شروع کنیم.

فرم‌های جاذبه را نصب کنید و سپس افزونه Survey را از Forms > Add- فعال کنید Ons در منوی سمت چپ.

بعد، از منوی Forms روی Add New Forms کلیک کنید. در کادر بازشو، عنوان و توضیحاتی را برای فرم اضافه کنید.

از پانل سمت راست، گزینه Survey را انتخاب کنید. اکنون می توانید سوال را وارد کنید و سپس از منوی کشویی نوع فیلد نظرسنجی را که می خواهید به فرم اضافه کنید انتخاب کنید. از نمادهای مثبت و منفی در سمت راست برای افزودن یا حذف گزینه‌ها استفاده کنید.

ظاهر فرم را با گزینه پیش نمایش بررسی کنید و سپس Update را بزنید. برای هر سؤال باید یک فیلد جدید اضافه کنید و سؤالات را از منوی Survey Fields انتخاب کنید.

شبیه به Fluent Forms می‌توانید نظرسنجی Gravity Forms را با استفاده از گزینه کدهای کوتاه یا ویرایشگر گوتنبرگ به یک صفحه وب اضافه کنید.

بهترین روش های نظرسنجی بازخورد مشتریان

ایجاد فرم ها فقط نیمی از کار است. برای اطمینان از اینکه مشتریان برای پر کردن نظرسنجی شما وقت می گذارند، باید فرم را جذاب و ساده کنید. در اینجا برخی از بهترین روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید برای مؤثر کردن فرم‌های نظرسنجی مشتری خود دنبال کنید.

سوالات مستقیم بپرسید

مردم به صداقت احترام می گذارند. همچنین بهترین راه برای دریافت پاسخ صادقانه از مشتریانتان است. برای به دست آوردن قابل اعتمادترین پاسخ ها، سؤالاتی مستقیم بپرسید که نظر صادقانه مشتریان را تحت تأثیر قرار ندهند. به هر حال، دریافت دقیق‌ترین بازخورد بسیار مهم است.

از زبان ساده استفاده کنید

به همان اندازه که خود سوالات مهم هستند، زبانی است که برای ساختن آنها استفاده می کنید. اکثر مشتریان برای پاسخ به سوالاتی که خواندن یا درک آن ها دشوار است، وقت نمی گذارند. میزان موفقیت نظرسنجی شما بستگی به این دارد که چقدر می توانید درک و پاسخ آن را آسان کنید.

اغراق نکنید

شما همه آنچه را که باید از یک سوال نظرسنجی بدانید به دست نخواهید آورد. فرم را ساده و دقیق نگه دارید. چندین سوال نامرتبط را در یک فرم نپرسید. این فقط شانس دریافت بازخورد صادقانه را کاهش می دهد.

پاسخ به سؤالات نظرسنجی باید آسان باشد

در حالی که درست است که پاسخ‌های ذهنی در مورد رضایت و سهولت استفاده به سختی محاسبه می‌شوند. هنوز هم مهم است که سؤالات شما به راحتی پاسخ داده شود و شامل تفکر بیش از حد از سوی مشتریان نباشد. خوب است به خاطر داشته باشید که بازخورد واقعی همان بازخوردی است که فوراً بدون هیچ تعمقی ارائه می شود.

به مشکل بچسب

به هدف نظرسنجی ادامه دهید. اگر CSAT است فقط در مورد رضایت بپرسید. اگر نظرسنجی برای NPS است، آن را محدود به آن نگه دارید. تلاش برای جمع‌آوری بازخوردها و معیارهای متعدد در یک فرم، فقط دقت شما را کاهش می‌دهد و داده‌های کاربردی کمتری را به همراه خواهد داشت.


بنابراین اینها بهترین راه هایی هستند که می توانید نظرسنجی های بازخورد موثر و دقیقی را در سایت وردپرس خود ایجاد کنید. بازخورد مشتری یک معدن طلا برای مشاغل است زیرا مشتری می تواند نظری بی طرفانه به همراه داده های عملی به شما بدهد. پس برای چی منتظری؟ یک فرم طراحی کنید امروز و ببینید که کسب و کار شما در چشم مشتری چگونه است.

خروج از نسخه موبایل