نحوه انجام ممیزی SEO برای وردپرس

نحوه انجام ممیزی SEO برای وردپرس

شما نمی توانید به سادگی یک وب سایت وردپرسی بسازید و فکر کنید که ترافیک و کاربران را بدون داشتن استراتژی بهینه سازی موتور جستجوی قوی جذب خواهید کرد.

یک عنصر کلیدی هر استراتژی موفقیت آمیز بهینه سازی موتور جستجو، انجام ممیزی منظم سئو وب سایت شما است.

ممیزی SEO چیست؟

ممکن است از خود بپرسید که ممیزی SEO چیست. به طور خلاصه، ممیزی SEO فرآیندی است که شما برای بررسی عملکرد وب سایت خود در Google، Bing یا هر موتور جستجوی دیگری دنبال می کنید.

این شامل بررسی، اندازه‌گیری و مستندسازی معیارهایی مانند رتبه‌بندی کلمات کلیدی، سرعت صفحه، ترافیک ارگانیک، قابلیت استفاده از تلفن همراه، بک لینک‌ها و تجزیه و تحلیل محتوا می‌شود.

چرا سئوی وردپرس خود را ممیزی کنید؟

انجام ممیزی های منظم سئوی وردپرس شما نقشی حیاتی در موفقیت تلاش های بازاریابی موتور جستجوی شما دارد.

ابتدا، ممیزی SEO عواملی را نشان می دهد که وب سایت شما را از دستیابی به نتایج دلخواه شما باز می دارند.

به عنوان مثال، اگر ممیزی SEO نشان دهد که بارگیری وب سایت شما بیش از حد طول می کشد، می توانید با انجام برخی بهینه سازی های PageSpeed ​​این مشکل را برطرف کنید.

دوم، یک ممیزی موفق سئو می تواند برای اندازه گیری پیشرفت و اثربخشی تلاش های سئوی شما استفاده شود.

ممیزی SEO نشان می دهد که آیا هر یک از تغییراتی که قبلاً در وب سایت خود ایجاد کرده اید تأثیر مثبتی بر رتبه بندی، ترافیک و تبدیل شما داشته است یا خیر.

با این بینش، صاحبان وب‌سایت می‌توانند استراتژی سئو فعلی خود را در صورت نیاز تطبیق دهند یا به انجام کاری که انجام می‌دهند ادامه دهند.

ثالثاً، یکی از اجزای کلیدی ممیزی SEO، تجزیه و تحلیل رقبا است. این جنبه هایی از وب سایت های رقبای شما را نشان می دهد که بهترین نتایج را دارند.

شما می توانید برخی از این عناصر را در استراتژی سئوی خود در آینده با امید به ایجاد نتایج مشابه بگنجانید.

چگونه بازرسی سئوی وب سایت خود را انجام دهیم

اکنون که در مورد اهمیت انجام ممیزی منظم سئو وب سایت خود بیشتر می دانید، بیایید کمی عمیق تر به مراحل دقیقی که برای انجام چنین ممیزی باید دنبال کنید بپردازیم.

سئوی درون صفحه خود را بررسی کنید

اولین عنصر هر ممیزی SEO این است که وب سایت خود را برای هرگونه مشکل در صفحه بررسی کنید.

سئوی درون صفحه فرآیند اصلاح یا ویرایش برچسب‌های HTML، محتوا و عملکرد وب‌سایت شما به منظور به حداکثر رساندن توانایی آن در رتبه‌بندی برای عبارت‌های جستجوی مرتبط است.

به طور خاص، سئو داخلی با بهینه سازی عناصر زیر در وب سایت و صفحات وب شما سروکار دارد:

  • برچسب عنوان
  • متا تگ ها
  • URL
  • PageSpeed
  • تصاویر
  • محتوای بدن
  • پیوند داخلی

بهینه سازی برچسب عنوان

برچسب عنوان صفحه احتمالاً اولین چیزی است که اکثر کاربران موتورهای جستجو هنگام تصمیم گیری برای کلیک کردن روی کدام نتیجه SERP می بینند. علاوه بر این، موتورهای جستجو از برچسب‌های عنوان برای درک موضوع صفحه استفاده می‌کنند.

و در نتیجه، برچسب‌های عنوان باید هم برای انسان‌ها و هم برای خزنده‌های موتور جستجو بهینه شوند.

در اینجا دو پیشنهاد ضروری برای بهینه‌سازی تگ عنوان وجود دارد که باید هنگام ممیزی سئوی صفحه خود در نظر داشته باشید:

  • عناوین را تا حد امکان کوتاه و در عین حال به اندازه کافی توصیفی نگه دارید تا کاربر بخواهد روی نتیجه شما کلیک کند. عناوین باید بین 50 تا 70 کاراکتر باشند.
  • همیشه کلمه کلیدی مورد نظر خود را به عنوان اضافه کنید و سعی کنید تا حد امکان از آن نزدیک به ابتدا استفاده کنید.

بهینه سازی متا تگ

متا تگ ها به عنوان معرفی کوتاهی برای محتوا یا صفحات وب شما در Google و سایر موتورهای جستجو عمل می کنند.

اگرچه متا تگ ها تأثیر مستقیمی بر رتبه بندی موتورهای جستجوی شما ندارند، همچنان نقش مهمی دارند.

توضیحات متا به خوبی نوشته شده از کاربران می خواهد که روی نتیجه شما در SERP کلیک کنند. در نتیجه، این برچسب‌ها بر نرخ کلیک (CTR) شما تأثیر می‌گذارند.

CTR ارگانیک بالا به این معنی است که کاربران روی نتیجه شما کلیک می کنند زیرا فکر می کنند محتوای شما بهترین پاسخ را به درخواست جستجوی آنها می دهد. این به نوبه خود تأثیر مثبتی بر افزایش CTR شما دارد.

برای نوشتن متا تگ های بهینه شده، این پیشنهادات را دنبال کنید:

  • همیشه کلمه کلیدی مورد نظر خود را به توضیحات متا اضافه کنید. مانند تگ عنوان، سعی کنید تا حد امکان از کلمه کلیدی هدف نزدیک به ابتدا استفاده کنید.
  • از استفاده از توضیحات متا یکسان در صفحات مختلف اجتناب کنید.
  • توضیحات متا را کوتاهتر از 160 کاراکتر نگه دارید تا Google آنها را کوتاه نکند.

بهینه سازی URL

URL ها نقش مهمی در سئوی درون صفحه شما دارند. URL ها نه تنها نقطه دسترسی عمومی به وب سایت شما هستند، بلکه به کاربران و موتورهای جستجو نیز می گویند که یک صفحه در مورد چیست.

به عنوان مثال، URL “https://www.wpexplorer.com/wordpress-plugins/” به کاربران می گوید که انتظار اطلاعاتی در مورد افزونه های مختلف وردپرس در این صفحه داشته باشند.

ایده این است که شما باید URL های خود را بررسی کنید تا مشخص کنید که آیا از ساختار سئو دوستانه پیروی می کنند یا خیر.

ساختارهای URL مناسب SEO از این دستورالعمل ها پیروی می کنند:

  • قابل خواندن و بدون نویسه های خاص هستند.
  • آنها برای جدا کردن کلمات به جای خط خط از خط تیره استفاده می کنند
  • آنها به کاربر درک روشنی از موضوع صفحه می دهند،
  • کوتاه و مختصر هستند.

بهینه سازی سرعت صفحه

PageSpeed ​​معیاری است که سرعت بارگذاری یک وب سایت را گزارش می کند. ایجاد صفحات وبی که به سرعت بارگیری می شوند و در دستگاه های مختلف به درستی ارائه می شوند، مهم است.

اگر بارگذاری وب‌سایت وردپرس شما بیش از حد طول می‌کشد، قطعاً باید روی بهینه‌سازی سرعت بارگذاری خود کار کنید.

در اینجا چند روش وجود دارد که از طریق آنها می توانید بارگذاری صفحه را بهبود بخشید و سرعت سایت وردپرس خود را افزایش دهید.:

  • همیشه تصاویر را فشرده کنید تا سریع بارگذاری شوند.
  • کش کردن مرورگر را با استفاده از افزونه وردپرس فعال کنید.
  • به میزبانی سریعتر بروید یا بسته میزبانی فعلی خود را ارتقا دهید.
  • فایل‌های CSS، HTML و JavaScript را کوچک کنید.
  • از یک شبکه تحویل محتوا (CDN) استفاده کنید.

رتبه‌بندی کلمات کلیدی را بررسی کنید

یک بخش حیاتی از هر ممیزی وب سایت SEO، دانستن عملکرد سایت شما در SERP است.

ردیابی کلمه کلیدی فرآیند نظارت منظم بر رتبه بندی موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی هدف شما است.

برای انجام این کار، می‌توانید از یک ابزار ردیابی کلمات کلیدی مانند SEOptimer یا یک محلی استفاده کنید. رتبه بندی که اطلاعاتی در مورد رتبه بندی فعلی شما، از جمله تغییرات رتبه بندی در بازه زمانی ماهانه، هفتگی یا روزانه به شما می دهد.

تحلیل بک لینک انجام دهید

نمی توان انکار کرد که ایجاد بک لینک یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای بهبود سئوی وب سایت خود انجام دهید.

این به این دلیل است که بک لینک ها به عنوان “رای” از سایر وب سایت ها محسوب می شوند که صفحه وب / محتوای شما مفید است.

تحلیل بک لینک فرآیند تجزیه و تحلیل نمایه بک لینک وب سایت شما به منظور مطالعه حجم، ارتباط و کیفیت پیوندهایی است که به وب سایت شما اشاره می کنند.

این نشان می‌دهد که آیا نیاز به سرمایه‌گذاری زمان و منابع بیشتری روی استراتژی‌های لینک‌سازی دارید یا خیر.

پیشرفت را نظارت کنید

آخرین عنصر ممیزی SEO، نظارت منظم بر عملکرد موتور جستجو است، که شامل رتبه‌بندی کلمات کلیدی، بک لینک‌ها، ترافیک ارگانیک، سئو فنی و سئوی درون صفحه می‌شود.

این یک عنصر مهم در فرآیند ممیزی SEO است زیرا نشان می‌دهد که آیا تلاش‌های شما در بهبود عملکرد شما مؤثر است یا خیر.

ابزارهای حسابرسی SEO

مدیران وب‌سایت می‌توانند از میان طیف وسیعی از ابزارها برای تسهیل فرآیند ممیزی SEO انتخاب کنند.

SEOptimer

SEOptimer یک تحلیلگر وب سایت و ابزار ممیزی SEO است که می تواند برای ایجاد در گزارش عمق وب سایت شما این ابزار چندین فاکتور از جمله سئوی داخلی، سئوی فنی و بک لینک‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کند تا توصیه‌های سفارشی‌سازی شده در مورد بهبود رتبه‌بندی سئو را به شما ارائه دهد.

علاوه بر این، SEOptimer می تواند برای ردیابی رتبه بندی کلمات کلیدی در طول زمان استفاده شود. کاربران می‌توانند ببینند که موقعیت آنها به صورت هفتگی چگونه تغییر می‌کند.

کاربران همچنین می‌توانند قوانینی را برای اجرای ممیزی خودکار سئوی وب‌سایت‌های خود در زمان‌های از پیش تعریف‌شده تنظیم کنند.

Google Search Console

Google Search Console ابزار رایگانی است که Google در دسترس قرار می دهد به همه مدیران سایت این اطلاعات بینش مفیدی را در مورد عملکرد وب سایت شما در موتور جستجوی Google ارائه می دهد.

گرچه ساده است، اما کاربران می توانند اطلاعات دسترسی مانند:

را ببینند

  • کدام عبارت‌های جستجو بیشترین کلیک و ترافیک را برای وب‌سایت ایجاد می‌کنند
  • صفحات با عملکرد برتر
  • دستگاه های مورد استفاده بازدیدکنندگان
  • مشکلات نمایه سازی
  • امتیازات Core Web Vitals
  • قابلیت استفاده از تلفن همراه

همچنین می‌توانید همه این داده‌ها را به گزارش‌های خود در Google Sheets، Excel یا CSV صادر کنید.

AIOSEO

همه در یک سئو یک افزونه وردپرس است که می تواند برای ایجاد گزارش سئوی وب سایت وردپرس شما استفاده شود.

چک لیست حسابرسی AIOSEO هرگونه خطای مهمی را که به توانایی وب سایت شما در رتبه بندی بالا در موتورهای جستجو آسیب می زند، شناسایی می کند. این ابزار همچنین دستورالعمل های دقیقی در مورد نحوه رفع این خطاها ارائه می دهد.

چگونه باید به طور منظم وب سایت خود را بازرسی کنید؟

هیچ پاسخ قطعی برای اینکه چقدر باید وب سایت خود را به طور منظم بررسی کنید وجود ندارد. با این حال، حداقل، سعی کنید حداقل دو بار در سال ممیزی SEO را انجام دهید.

وب‌سایت‌ها و کسب‌وکارهای بزرگ‌تر احتمالاً باید ممیزی ماهانه SEO را برای نظارت دقیق بر پیشرفت و عملکرد انجام دهند.


انجام ممیزی سئوی وب سایت وردپرس خود به طور منظم، مراحل روشنی را در مورد چگونگی بهبود عملکرد کلی سایت خود در موتورهای جستجو به شما ارائه می دهد.

با دنبال کردن مراحل بالا که بیان کردیم، می‌توانید یک ممیزی جامع SEO از وب سایت خود انجام دهید.

خروج از نسخه موبایل