چطوری میشه

نکاتی برای ایمیل‌های سبد خرید ووکامرس

نکاتی برای ایمیل‌های سبد خرید ووکامرس

بر کسی پوشیده نیست که ایمیل‌های سبد خرید یک ابزار بازاریابی فوق‌العاده مؤثر هستند. مطالعات نشان داده است که میانگین نرخ باز کردن ایمیل‌های سبد خرید رها شده تقریباً وجود دارد. 49% با نرخ کلیک 8.38%. این بدان معناست که با استفاده از این روش می‌توانید از هر سه چرخ دستی رها شده دو تا را بازیابی کنید.

اما ارسال یک ایمیل سبد خرید رها شده موفق چیزی بیش از وصل کردن برخی اعداد و فشار دادن به ارسال است، بلکه نیازمند استراتژی و درک دقیق زمان و نحوه دسترسی است. اگر به دنبال به حداکثر رساندن نرخ بازیابی سبد خرید رها شده خود هستید، یادگیری نکات ضروری ایجاد ایمیل‌های موثر و چشم‌گیر مفید است.

امروز، ما اینجا هستیم تا بهترین نکات و ترفندها را برای ایجاد یک ایمیل سبد خرید رها شده به شما نشان دهیم که به نتیجه می رسد. اگر یک فروشگاه WooCommerce دارید، این مقاله دستورالعمل‌های ضروری برای اطمینان از تبدیل ایمیل‌های بازیابی شما را ارائه می‌دهد!

ایمیل های سبد خرید رها شده چیست؟

این اصطلاح زمانی اعمال می‌شود که مشتریان خریدی را شروع می‌کنند اما به دلایلی آن را به پایان نمی‌رسانند – چه به دلیل مشغله کاری یا حواس‌پرتی یا چیز دیگری.

اگر صاحب فروشگاه WooCommerce هستید، ایمیل‌های سبد خرید رها شده می‌توانند برای تبدیل‌های فروش بسیار مهم باشند. این ایمیل‌ها ارتباطات خودکاری هستند که به مشتریانی ارسال می‌شوند که خریدی را شروع کرده‌اند اما آن را تکمیل نکرده‌اند. با ارسال یادآورهای ملایم و پیشنهادهای ویژه به مشتریان، کسب و کار شما می تواند فروش را بازیابی کند و آنها را به عنوان مشتریان وفادار نگه دارد.

ایمیل‌های گاری‌های رها شده معمولاً شامل اطلاعات مفیدی مانند تصاویر و توضیحات محصول، CTAهای واضح (Calls To Action)، مشوق‌هایی برای اقدام، و موارد دیگر است. همه اینها مشتریان را به سبد خرید خود هدایت می کند تا بتوانند فرآیند پرداخت را تکمیل کنند و خرید را انجام دهند و به فروشگاه شما افزایش بیشتری در فروش می دهد!

مزایای ایمیل‌های سبد خرید رها شده

Simple Cart
نکاتی برای ایمیل‌های سبد خرید ووکامرس 10

ایمیل‌های سبد خرید رها شده ابزاری ضروری برای استفاده فروشگاه‌های WooCommerce هستند. اما چرا باید ایمیل های خودکار را برای پیگیری مشتریان بالقوه تنظیم کنید؟ در زیر چند دلیل وجود دارد که چرا ایمیل‌های سبد خرید رها شده می‌توانند بسیار مفید باشند.

اول، آنها به تشویق مشتریانی که در آستانه خرید بودند کمک می‌کنند تا این کار را دنبال کنند. از این گذشته، گاهی اوقات مشتریان به سادگی نیاز به یادآوری دارند که کالاهایی را در سبد خرید خود دارند که قصد خرید آن را داشتند. با ارسال یک ایمیل با کد کوپن یا انگیزه های دیگر، می توانید فروش خود را افزایش دهید و اعتماد مشتری را به برند خود افزایش دهید.

دوم، ایمیل‌های سبد خرید رها شده راهی عالی برای حفظ اطلاعات مشتریان بالقوه‌ای است که ممکن است هنوز آماده خرید نباشند اما می‌توانند در آینده به مشتریان بازگشتی تبدیل شوند. ارسال محتوای مرتبط و به موقع می تواند به پرورش این مشتریان کمک کند تا زمانی که آنها آماده خرید از فروشگاه شما شوند.

در نهایت، این ایمیل‌ها می‌توانند به عنوان فرصتی برای بازخورد مشتریان استفاده شوند. ممکن است همیشه ندانید که چرا مشتری خرید خود را کامل نکرده است. با گنجاندن سؤالاتی در مورد تجربه آنها در ایمیل، بینش ارزشمندی در مورد پیشرفت هایی که باید انجام دهید تا در آینده فروش بیشتری داشته باشید، به دست خواهید آورد.

در نهایت، ایمیل‌های سبد خرید رها شده مزایای زیادی را ارائه می‌کنند که فروشگاه‌های WooCommerce باید از آنها برای افزایش درآمد و ایجاد روابط با مشتریان استفاده کنند.

بهترین روش‌ها برای تنظیم ایمیل‌های سبد خرید رها شده

یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش سبدهای رها شده در فروشگاه WooCommerce، راه‌اندازی ایمیل‌های سبد خرید رها شده خودکار است. اما اگر می‌خواهید این کار را انجام دهید، باید بدانید که بهترین روش‌ها برای تنظیم این پیام‌ها چیست.

در اینجا چند نکته در مورد چگونگی به حداکثر رساندن موفقیت خود با ایمیل‌های سبد خرید وجود دارد:

  • از تقسیم‌بندی استفاده کنید: پایگاه داده مشتریان خود را بر اساس معیارهای مختلفی مانند سن، جنسیت و خریدهای گذشته تقسیم‌بندی کنید تا بتوانید پیام‌های هدفمند و سفارشی ارسال کنید.
  • انواع پیام‌های مختلف را آزمایش کنید: تاکتیک‌های شخصی‌سازی مختلف را امتحان کنید، مانند ارائه کد تخفیف یا ارسال رایگان، و ببینید چه چیزی برای مخاطب خاص شما بهتر است.
  • توصیه‌های محصول را درج کنید: محصولات مرتبط یا موارد مشابه را در پیام ایمیل ارائه دهید و مشتریان را تشویق کنید تا با افزودن تصاویر محصول و توضیحاتی که آنها را ترغیب به خرید می‌کند، خرید خود را تکمیل کنند.
  • ارسال یادآورهای متعدد: ایمیل‌های سبد خرید رها شده خودکار باید در یک ساعت اول ارسال شوند، اما همچنین باید در فواصل زمانی نزدیک‌تر (1 تا 2 روز) دوباره ارسال شوند تا زمانی که کاربر اقدامی انجام دهد یا انصراف دهد. این نوع تاکتیک به عنوان کمپین قطره ای نیز شناخته می شود.
  • بهینه سازی برای دستگاه های تلفن همراه: مطمئن شوید که الگوی ایمیل شما برای همه انواع دستگاه ها با گنجاندن طرح های پاسخگو بهینه شده است تا مشتریان بتوانند به راحتی پیام ها را در تلفن یا رایانه لوحی خود مشاهده کرده و با آنها تعامل داشته باشند.
  • استفاده از پیشنهادات ارسال و برگشت را در نظر بگیرید: در صورت امکان، ارسال رایگان و مرجوعی رایگان ارائه دهید تا هرگونه مانع عمده در تکمیل سفارش برطرف شود و خرید مشتریان از شما آسان‌تر شود.

بهینه سازی بازیابی خودکار سبد خرید رها شده  

شما فکر می‌کنید ایمیل‌های سبد خرید رها شده خودکار خود را تنظیم کرده‌اید، اما آیا هر کاری برای به حداکثر رساندن عملکرد آنها انجام داده‌اید؟ بهینه سازی توالی ایمیل ها مهم است. طبق یک مطالعه MailChimp، که به طور موثر ایجاد شد کمپین های سبد خرید رها شده ممکن است منجر به نرخ بازیابی 5.94٪ از ایمیل های سبد خرید رها شده شما شود..

در اینجا چند نکته برای بهینه‌سازی ایمیل‌های سبد خرید رها شده خودکار آورده شده است:

  1. با یک ایمیل اولیه که بلافاصله پس از رها شدن سبد خرید ارسال می‌شود، به طور ایده‌آل ظرف یک یا دو ساعت شروع کنید.
  2. 24 تا 48 ساعت پس از اولین ایمیل، ایمیل دوم را دنبال کنید و به آرامی مشتریان را تشویق کنید تا سفارش خود را تکمیل کنند.
  3. یک ایمیل سوم را 3 تا 5 روز بعد بفرستید و در صورتی که خرید خود را فراموش کردند به آنها یادآوری کنید.
  4. از هر ایمیل به ترتیب برای ارائه مشوق هایی مانند تخفیف یا ارسال رایگان در صورتی که مشتریان سفارشات خود را به زودی تکمیل کنند، استفاده کنید.
  5. خطوط موضوع و پیام های مختلف را در طول دنباله امتحان کنید و نتایج را دنبال کنید تا ببینید کدامیک بهترین عملکرد را دارند.
  6. شامل فراخوان برای اقدام واضح (CTA) است که به مشتریان امکان می دهد خرید خود را کامل کنند یا با یک کلیک دوباره از صفحه سبد خرید خود بازدید کنند.
  7. بعد از ثبت سفارش، 1 تا 2 رایانامه بعدی مانند یک تشکر یا رسید ارسال کنید تا مشتریان احساس کنند قدردانی می‌کنند و از آنچه در سفر بعدی با فروشگاه شما در پیش خواهد بود مطلع می‌شوند.

نکاتی برای ایجاد محتوای جذاب

Efficient WordPress Content Creation
نکاتی برای ایمیل‌های سبد خرید ووکامرس 11

ایجاد محتوای قانع‌کننده برای بازگشت موفقیت‌آمیز مشتریان و تکمیل خریدهای سبد خرید رها شده‌شان ضروری است. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید تا اطمینان حاصل کنید که ایمیل‌های سبد خرید شما تا حد امکان مؤثر هستند:

از یک رویکرد شخصی استفاده کنید

هنگام نوشتن ایمیل سبد خرید رها شده، با خطاب به نام مشتری، رویکردی شخصی‌سازی شده در پیش بگیرید و به او اطلاع دهید که دلیل رفتن او را متوجه شده‌اید. به آن‌ها بگویید که متوجه شده‌اید و چرا آنها را ترک کرده‌اند، سپس پیوندهایی به اقلام موجود در سبد خریدشان و چند پیشنهاد که ممکن است برایشان جالب باشد ارائه دهید.

شامل ویژوال

اگر تصاویر یا ویدیوهای محصولی دارید، حتماً آنها را در ایمیل خود قرار دهید زیرا تصاویر بصری توجه مشتری را جلب می‌کند و به جلب علاقه آنها برای خرید کمک می‌کند.

مستقیماً به Checkout پیوند دهید

کلیک کردن از طریق ایمیل برای مشتریان برای شروع فرایند پرداخت WooCommerce را با گنجاندن یک لینک مستقیم به صفحه پرداخت این کار باعث می‌شود بدون نیاز به جستجوی مجدد کالاها، تجربه خرید خود را از سر بگیرند.

فوریت را ذکر کنید

شامل اطلاعاتی درباره مدت زمانی که محصولات در انبار باقی می مانند یا تبلیغات در حال اجرا می تواند به ایجاد فوریت کمک کند (یا FOMO) برای مشتریانی که در حصار خرید خود بودند. این می تواند دقیقاً همان چیزی باشد که آنها به آن نیاز دارند تا فشار بیشتری را برای تکمیل خرید خود به خود بدهند.

ایجاد خطوط موضوعی موثر

خطوط موضوع مانند سرفصل های کمپین های ایمیل شما هستند و هدف شما باید ایجاد چیزی باشد که جالب باشد اما همچنین خواننده را ترغیب کند که روی آن کلیک کند و بقیه پیام را بخواند. در اینجا چند نکته برای ایجاد خطوط موضوعی موثر وجود دارد:

  • کوتاه و شیرین نگه دارید: خط موضوعی با حدود 50 کاراکتر یا کمتر معمولاً توجه مشتریان را به خود جلب می کند. موضوعات طولانی تر ممکن است در برخی از سرویس گیرندگان ایمیل قطع شود، بنابراین آن را کوتاه و شیرین نگه دارید!
  • خلاق باشید: از زبان خلاق، طنز، یا جناس استفاده کنید تا موضوع را سرگرم کننده یا جالب کنید.
  • ذکر مزایا: با ذکر تخفیف‌ها، کوپن‌ها یا پیشنهادهای انحصاری که می‌توانند در ایمیل‌های سبد خرید رها شده خود بیابند، مزایای اقدام در مورد ایمیل را در موضوع خود برجسته کنید.
  • از شخصی‌سازی استفاده کنید: ایمیل‌ها را تا حد امکان با افزودن نام‌های مشتریان یا توصیه‌های محصول مرتبط با آنچه در سبد خرید آنها باقی مانده شخصی‌سازی کنید.
  • Call-to-Action (CTA): یک فعل دعوت به اقدام را در موضوع خود بگنجانید تا مشتریان را ترغیب کنید که فوراً در مورد ایمیل شما اقدام کنند. به عنوان مثال، اکنون بخرید یا اکنون خرید کنید، و غیره

با استفاده از این نکات آسان هنگام ایجاد ایمیل‌های سبد خرید رها شده خود، می‌توانید نرخ باز شدن را افزایش دهید و مطمئن شوید که مشتریان بیشتری روی ایمیل‌های شما کلیک کرده و اقدامی انجام می‌دهند.

استفاده از یک افزونه برای خودکارسازی بازیابی سبد خرید رها شده

ELEX WooCommerce Abandoned Cart Recovery
نکاتی برای ایمیل‌های سبد خرید ووکامرس 12

هدف اصلی پلاگین بازیابی سبد خرید رها شده این است که شما را قادر سازد ایمیل‌های خودکار را برای مشتریانی که سبد خرید خود را رها کرده‌اند ارسال کنید و از آن‌ها ترغیب به پایان تراکنش کنید. برای تکمیل معامله، می‌خواهید آن مشتریان گمشده را به سمت کسب و کار خود بازگردانید. بهترین گزینه ELEX WooCommerce Abandoned Cart Recovery with Dynamic Coupons. با استفاده از این افزونه، اگر WooCommerce به کسب و کار آنلاین شما قدرت دهد، می توانید به سرعت یک سیستم بازیابی خودکار سبد خرید رها شده ایجاد کنید. این افزونه همچنین دارای یک رایگان است. نسخه اگر می‌خواهید آن را با ویژگی‌های کمتر اما همان قابلیت‌های بازیابی آزمایش کنید.

برای دسترسی به تنظیمات افزونه، پس از فعال کردن افزونه به داشبورد وردپرس > افزونه ها > افزونه های نصب شده > سبد خرید رها شده > تنظیمات بروید.

تنظیمات عمومی

ELEX WooCommerce Abandoned Cart Recovery General Settings
نکاتی برای ایمیل‌های سبد خرید ووکامرس 13

برای نشان دادن کامل بودن سفارش، وضعیت‌های سفارش WooCommerce را انتخاب کنید که بازیابی سبد خرید موفق را نشان می‌دهد، دکمه فعال کردن سبد خرید رها شده را روشن کنید، و محدودیت زمانی را مشخص کنید که پس از آن یک سبد خرید به‌عنوان یک سبد در نظر گرفته می‌شود. کنار گزینه بازه زمانی سبد خرید رها شده رها شده است.

همچنین می‌توانید انتخاب کنید پس از چه مدت زمانی، سبد خرید منقضی شده در نظر گرفته شود و دیگر ایمیل‌های بازیابی دریافت نمی‌کند. (این گزینه فقط در نسخه پریمیوم افزونه موجود است، هدف اسناد برای درک بهتر)

اگر می‌خواهید سبدهای رها شده برای کاربران مهمان و فقط قالب ایمیل معتبر را ردیابی کنید، گام بعدی این است که کادر کنار تنظیمات کاربران مهمان را علامت بزنید.

اگر می‌خواهید هنگام بازیابی سبد خرید به مالک کسب‌وکار اطلاع دهید، کادر زیر تنظیمات اعلان را علامت بزنید و متن و موضوع ایمیل را در صورت لزوم تغییر دهید.

تنظیمات GDPR به شما امکان می‌دهد مکان و نحوه نمایش اعلان مطابقت GDPR را انتخاب کنید.

تنظیمات ایمیل

برای تعیین سناریوهایی که در آن ایمیل‌های بازیابی باید ارسال شوند، الگوها و کوپن‌های هوشمند ایجاد شده به‌طور خودکار، می‌توانید سه زبانه فرعی را در تنظیمات ایمیل وارد کنید.

قوانین ایمیل

ELEX WooCommerce Abandoned Cart Recovery Abandoned Cart Rules
نکاتی برای ایمیل‌های سبد خرید ووکامرس 14

روی افزودن قانون جدید کلیک کنید، نام قانون قابل قبولی را تایپ کنید، نوع قانون AND یا OR را انتخاب کنید و سپس برای ذخیره تغییرات روی افزودن فیلتر کلیک کنید. قوانین زیادی وجود دارد که می توانید آنها را سفارشی کنید.

الگوهای ایمیل

ELEX WooCommerce Abandoned Cart Recovery Email template
نکاتی برای ایمیل‌های سبد خرید ووکامرس 15

الگوهای ایمیل را می توان در این بخش تولید، تغییر و حذف کرد. این الگوهای ایمیل، همراه با تخفیف‌های هوشمند پویا، پس از لغو سفارش به آدرس ایمیل بازدیدکننده تحویل داده می‌شوند.

در صورت انتخاب افزودن الگوی جدید یک الگوی ایمیل جدید تولید می‌شود. در صفحه ویرایش الگوی ایمیل، می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید یک الگوی ایمیل آپلود کنید یا نه. یک الگوی موجود را تغییر دهید، یک نام قالب و موضوع ایمیل را وارد کنید، یک کد کوپن اضافه کنید، و موارد دیگر.

ELEX WooCommerce Abandoned Cart Recovery Edit template
نکاتی برای ایمیل‌های سبد خرید ووکامرس 16

نوع تخفیف و مقدار تخفیف را انتخاب کنید و انتخاب کنید که آیا می‌خواهید کوپن را فقط یک بار خوب کنید یا چندین بار استفاده شود. سپس، پیشوند کد کوپن را وارد کنید.

محصولات موجود در سبد خرید رها شده یا آدرس ایمیل مشتری نیز می توانند برای پیوند کد تبلیغاتی استفاده شوند.

می توانید با استفاده از کدهای کوتاه قدرتمند ارائه شده، متن ایمیل را تغییر دهید و مشخص کنید که می خواهید تخفیف برای چند روز یا چند ماه فعال باشد. همچنین می‌توانید یک ایمیل آزمایشی برای خودتان ارسال کنید تا ببینید در صندوق‌های ورودی مشتریانتان چگونه به نظر می‌رسد.

پس از انتخاب همه گزینه‌ها، روی ذخیره الگو کلیک کنید.

راه‌اندازهای ایمیل

ELEX WooCommerce Abandoned Cart Recovery Email Triggers
نکاتی برای ایمیل‌های سبد خرید ووکامرس 17

سفارشی‌سازی راه‌اندازهای ایمیل بازیابی از طریق تب Email Triggers در تنظیمات ایمیل امکان‌پذیر است. زمان راه‌اندازی ایمیل‌ها را تغییر دهید، راه‌اندازها را روشن و خاموش کنید، یا آنها را به‌طور کامل از این صفحه حذف کنید.

همین! کل فرآیند راه اندازی افزونه و خودکار کردن فرآیند بازیابی به همین سادگی است. در زیر تصویری از یک ایمیل آزمایشی بازیابی سبد خرید رها شده ارائه کرده‌ایم.

ELEX WooCommerce Abandoned Cart Recovery Example
نکاتی برای ایمیل‌های سبد خرید ووکامرس 18

در مجموع، ایمیل‌های سبد خرید رها شده ابزاری ارزشمند برای افزایش فروش فروشگاه WooCommerce شما هستند. با درک رفتار مشتری، ایجاد موضوعات ایمیل جالب و جذاب، ایجاد پیام‌های شخصی‌سازی شده، استفاده از داده‌های مشتری، و ارائه مشوق‌ها در ایمیل‌ها، می‌توانید تعامل و تبدیل مشتری را به حداکثر برسانید.

در نهایت، موفقیت ایمیل‌های سبد خرید رها شده شما به ارتباط و اثربخشی پیام شما بستگی دارد. به خاطر داشته باشید که شخصی سازی نقش مهمی ایفا می کند، بنابراین زمان و منابع لازم را برای ایجاد ایمیل های بازیابی سرمایه گذاری کنید. با رویکرد صحیح، شاهد افزایش فروش و سود حاصل از ایمیل‌های سبد خرید خود خواهید بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا