چطوری میشه

گوگل مرورهای هوش مصنوعی (SGE) را منتشر می کند: 7 نکته برای کاربران وردپرس

گوگل مرورهای هوش مصنوعی (SGE) را منتشر می کند: 7 نکته برای کاربران وردپرس

آیا در مورد تأثیر مرورهای هوش مصنوعی Google بر نتایج موتورهای جستجو و رتبه بندی وب سایت شنیده اید؟

این ویژگی جستجوی Google که قبلاً با نام SGE (تجربه مولد جستجو) شناخته می‌شد، از هوش مصنوعی برای تولید خلاصه‌ای برای پاسخ به سؤال کاربر استفاده می‌کند. خلاصه در بالای صفحه نتایج نمایش داده می‌شود تا کاربران بتوانند بدون نیاز به کلیک بر روی پیوندهای وب‌سایت‌های دیگر، درباره موضوع یاد بگیرند.

“Google SGE بحث برانگیزترین است و تغییر اضطراب آور در جستجو. با تغییرات بسیار زیاد هفته به هفته، مشاغل متکی به جستجوی ارگانیک باید به دقت تکامل SGE را زیر نظر داشته باشند.”

Tomasz RudzkiTomek Rudzki – متخصص SEO، رئیس بخش تحقیق و توسعه در Onely

در این مقاله، نگاهی خواهیم داشت به مرورهای هوش مصنوعی Google، اینکه چگونه بر کاربران وردپرس تأثیر می‌گذارند، و چگونه می‌توانید وب‌سایت خود را آماده کنید.

Google Releases AI Overviews (SGE): Tips for WordPress Users
گوگل مرورهای هوش مصنوعی SGE را منتشر می کند 7 نکته برای کاربران وردپرس 1

نمایش‌های اجمالی هوش مصنوعی Google (قبلاً Google SGE) چیست؟ چه تفاوتی با جستجوی معمولی گوگل دارند؟

وقتی یک عبارت جستجو را در Google یا سایر موتورهای جستجو وارد می‌کنید، معمولاً فهرستی از صفحات وب مرتبط که پاسخ‌ها را ارائه می‌دهند به شما نشان داده می‌شود. Google همچنان به اصلاح الگوریتم جستجو برای اطمینان از اینکه مفیدترین محتوا در بالای نتایج نمایش داده می شود.

سال‌هاست که Google فهرست صفحات وب را با اطلاعات اضافی تکمیل می‌کند تا به کاربر کمک کند.

این شامل جعبه‌های پاسخ Google، قطعه‌های برجسته، پنل های دانش Google، نقشه ها و نمایه های کسب و کار محلی، و موارد دیگر. این‌ها خلاصه‌ای از اطلاعات مربوط به کسب‌وکار، محصول یا موضوع را نمایش می‌دهند که کاربران می‌توانند مستقیماً از نتایج جستجو بدون نیاز به کلیک کردن روی پیوند بخوانند.

Google Knowledge Panel

جدیدترین موارد اضافه شده به نتایج جستجوی Google، مرورهای کلی هوش مصنوعی است.

نمایش‌های هوش مصنوعی Google از مدل هوش مصنوعی مولد Gemini برای ایجاد خلاصه‌ای مفید از اطلاعاتی که کاربر جستجو می‌کند، استفاده می‌کند. این در بالای صفحه نتایج نمایش داده می‌شود و کاربران می‌توانند با کلیک کردن روی پیوندهای صفحات وب جداگانه زیر اطلاعات بیشتری کسب کنند.

در تصویر زیر، می‌توانید نمای کلی هوش مصنوعی از مدت زمان لازم برای صعود به قله اورست را مشاهده کنید. بررسی اجمالی مستقیماً بدون نیاز به سؤالات بعدی به سؤال پاسخ می دهد و حقایق کلیدی همراه با پیوندهایی به منابع اصلی برجسته می شوند.

Google AI Overviews Example
گوگل مرورهای هوش مصنوعی SGE را منتشر می کند 7 نکته برای کاربران وردپرس 2

هوش مصنوعی این خلاصه‌ها را با ترکیب اطلاعات صفحات وب، محتوای تولید شده توسط کاربر در Reddit و سایر سایت‌های اجتماعی و پایگاه دانش خود Google ایجاد می‌کند.

یک چرخ فلک از صفحات وب مورد استفاده برای تولید خلاصه توسط هوش مصنوعی نمایش داده می شود. اینها صفحات وب مرتبط و معتبری هستند که با نیت کاربر.

به‌علاوه، با کلیک بر روی دکمه «نمایش بیشتر» اطلاعات اضافی در نمای کلی نمایش داده می‌شود.

Google AI Overviews Show More Example
گوگل مرورهای هوش مصنوعی SGE را منتشر می کند 7 نکته برای کاربران وردپرس 3

بعد از این، نتایج جستجوی معمولی Google را خواهید دید که فهرستی از صفحات وب مرتبط است که کاربر می‌تواند اطلاعات بیشتری در آنجا بیاموزد.

در آینده، مرورهای هوش مصنوعی برای ارائه استدلال چند مرحله‌ای، کمک برنامه‌ریزی گام به گام مانند دستور العمل‌ها و سفرها، و جستجوی بصری با استفاده از فیلم‌ها و تصاویر گسترش خواهد یافت. کاربران همچنین می‌توانند زبان و سطح جزئیات را تنظیم کنند.

چه زمانی می توانم انتظار داشته باشم که مرورهای هوش مصنوعی Google را در صفحات نتایج موتور جستجو ببینم؟

نمایش‌های هوش مصنوعی Google برای مدتی در آزمایشگاه‌های Google به‌عنوان Google SGE (تجربه مولد جستجو) در دسترس بوده است. در مه 2024، این ویژگی به عنوان تجربه جستجوی پیش‌فرض برای کاربران در ایالات متحده شروع به کار کرد.

Google برای بهبود این ویژگی بازخورد جمع‌آوری می‌کند و سپس آن را در کشورهای بیشتری عرضه می‌کند. آنها قصد دارند تا پایان سال 2024 به بیش از یک میلیارد کاربر دست یابند.

نکته: اگر در حال حاضر نمی‌توانید مرورهای هوش مصنوعی Google را در صفحات نتایج جستجو ببینید، ممکن است بتوانید با مراجعه به Google Labs وقتی وارد حساب Google خود شوید. با این حال، این ویژگی در همه کشورها موجود نیست.

آیا مرورهای هوش مصنوعی Google به رتبه‌بندی شما آسیب می‌زند؟

نمایش های اجمالی هوش مصنوعی گوگل کاملاً بر جستجو تأثیر می گذارد. برای اکثر موارد، یک نمای کلی ایجاد شده توسط هوش مصنوعی در بالای بیش از 80٪ از صفحات نتایج جستجو ظاهر می شود. با این حال، برخی از موضوعات، مانند امور مالی، مرورهای کلی را کمتر نمایش می دهند.

این برجستگی هوش مصنوعی در جستجو احتمالاً بر وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌های وردپرسی که به جستجوی ترافیک متکی هستند تأثیر می‌گذارد. درخواست‌های جستجو نیز ممکن است تغییر کنند زیرا کاربران از پیام‌های پیچیده برای دریافت نتایج دقیق‌تر از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند.

یک نگرانی بسیاری از صاحبان وب سایت این است که نتایج جستجوی سنتی به صفحه نتایج جستجو در زیر رابط هوش مصنوعی منتقل می شود. مورد دیگر این است که کاربران ممکن است اطلاعات مورد نیاز خود را بدون نیاز به کلیک بر روی پیوندی به وب سایت شما پیدا کنند.

بعضی از مردم می ترسند که این امر منجر به بازدید کمتری از وب سایت ها شود. با این حال، در این مرحله، دشوار است که بدانید تأثیر کامل آن چه خواهد بود.

اما این همه خبر بد نیست. مرورهای هوش مصنوعی گوگل به کسب و کارهای کوچک فرصت جدیدی برای رقابت می دهد. صفحات وب ارائه شده در نمای کلی احتمالاً شاهد افزایش ترافیک خواهند بود. این امر باعث می‌شود که به دنبال راه‌هایی برای استفاده از نمای کلی هوش مصنوعی به عنوان بخشی از استراتژی SEO.

توصیه می‌کنیم که ناشران و صاحبان کسب‌وکار به نوشتن محتوای با کیفیت بالا و بهینه‌سازی SEO و استفاده از نکات زیر ادامه دهند.

چگونه وب سایت وردپرس خود را برای مرورهای هوش مصنوعی گوگل آماده کنیم

با پیش‌بینی‌های اجمالی هوش مصنوعی Google تا پایان سال 2024 به یک میلیارد کاربر، ممکن است تعجب کنید که چگونه وب‌سایت خود را آماده کنید و از فرصت جدید استفاده کنید.

بیایید نگاهی به نکات برتر خود در مورد نحوه آماده سازی وب سایت وردپرس خود برای مرورهای هوش مصنوعی گوگل بیندازیم. برای پیمایش در ادامه مقاله می توانید از پیوندهای زیر استفاده کنید:

1. تمرکز بر روی ساخت اعتبار موضوعی

یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود و حفظ رتبه‌بندی جستجویتان این است که وب‌سایت خود را به عنوان یک مرجع در یک موضوع خاص معرفی کنید. مرجع موضوعی به معنای اعتبار و تخصص شما در زمینه یا موضوع خاصی مانند سئو یا طراحی وب است.

موتورهای جستجو مانند گوگل از وب سایت های دارای اعتبار موضوعی حمایت می کنند و شانس شما را برای رتبه بالاتر برای کلمات کلیدی مرتبط افزایش می دهند. ایجاد اقتدار موضوعی همچنین باعث می‌شود که محتوای وب شما به‌عنوان منبعی برای مرورهای کلی هوش مصنوعی مورد استفاده قرار گیرد.

نوشتن مقالات ستونی در موضوعات مختلف می تواند به شما در ایجاد قدرت کمک کند. اینها شامل راهنماهای جامع، مقالات عمیق، و پست هایی که موضوعات بزرگتری را در زمینه شما پوشش می دهند.

همانطور که محتوای بیشتری می‌نویسید، توصیه می‌کنیم مجموعه‌های محتوا از مقالات خاص‌تر مرتبط با موضوع ایجاد کنید. اینها باید حاوی اطلاعات مفید در مورد موضوعات فرعی مرتبط با عمق بیشتری باشند.

سپس می توانید از پیوند داخلی برای نشان دادن رابطه بین پست ها. این یک سفر راهنما را برای کاربر فراهم می کند تا همه چیزهایی را که باید در مورد یک موضوع خاص بداند بیاموزد و می تواند به موتورهای جستجو مانند Google نشان دهد که شما یک مرجع واقعی در این موضوع هستید.

به عنوان مثال، اگر تجارت شما یک آژانس طراحی وب است، ممکن است یک مقاله ستونی داشته باشید که به طور کلی موضوع طراحی وب را پوشش می دهد که شامل پیوندهایی به مقالات دقیق تر در مورد تکنیک ها و اصول طراحی خاص است.

ابزارهای رایگانی مانند WPBeginner Keyword Generator می توانند به شما کمک کنند. موضوعات فرعی را پیدا کنید که می توانید به مجموعه های محتوای خود اضافه کنید.

daafd988daafd984 d985d8b1d988d8b1d987d8a7db8c d987d988d8b4 d985d8b5d986d988d8b9db8c sge d8b1d8a7 d985d986d8aad8b4d8b1 d985db8c daa9d986 66911dcb0edd5

2. رهبری فکری و تجربیات شخصی را نشان دهید

بسیاری از وب‌سایت‌ها محتوایی با صدای عمومی منتشر می‌کنند، از جمله مقالاتی که صرفاً با هوش مصنوعی ایجاد شده‌اند. می‌توانید با استفاده از صدای خود و صحبت در مورد تجربیات منحصر به فرد خود، محتوای خود را از سایرین متمایز کنید.

وقتی نظرات و دیدگاه‌های خود را بیان می‌کنید، به احتمال زیاد با کاربرانی درگیر می‌شوید که از تماس شخصی قدردانی می‌کنند و با تجربیات شما ارتباط برقرار می‌کنند. این می تواند اعتماد ایجاد کند و شما را به عنوان یک شخصیت معتبر در جایگاه خود معرفی کند.

به‌علاوه، این رویکرد می‌تواند به شما کمک کند خوانندگانی را جذب کنید که می‌خواهند فراتر از مرورهای AI نگاه کنند و مستقیماً از منابع قابل اعتماد مشاوره دریافت کنند.

این به این معنا نیست که شما باید از استفاده از محتوای تولید شده توسط AI در وب سایت شما. فقط مطمئن شوید که آن را ویرایش کنید تا مطمئن شوید که خوانا و دقیق است. همچنین باید برخی از تجربیات خود را برای آن لمس ارزشمند انسانی اضافه کنید.

3. محتوای خود را برای E-E-A-T

بهینه کنید

Google وب‌سایت‌هایی را در اولویت قرار می‌دهد که می‌توانند تخصص و تجربه خود را در پست‌های خود نشان دهند. این بخشی از تلاش مداوم آنها برای جلوگیری از ترویج اطلاعات نادرست است، به ویژه در مورد موضوعاتی که سلامت، ایمنی، شادی یا امنیت مالی خواننده در معرض خطر است.

دستورالعمل‌های E-E-A-T آنها به صاحبان وب‌سایت کمک می‌کند بفهمند چگونه پست‌هایی بنویسند که می‌توانند مفید و معتبر شناخته شوند. E-E-A-T مخفف:

است

  • تخصص، که در آن نویسنده درک عمیقی از یک موضوع، از جمله هر گونه آموزش یا صلاحیتی که در این زمینه دارد، نشان می‌دهد.
  • تجربه، که در آن محتوا بر اساس برخوردهای دست اول همراه با بینش های شخصی دقیق و مفید است.
  • معتبر بودن، جایی که نویسنده از اعتبار بالایی در میان کارشناسان شناخته شده در این زمینه برخوردار است.
  • اعتماد، بر اساس محتوای بی‌طرفانه و عینی که در مورد منابع و بودجه آن شفاف است.
Google's E-E-A-T Guidelines

بهینه سازی محتوای خود برای این عوامل به رتبه بندی آن کمک می کند و ممکن است به وب سایت شما کمک کند تا در نمای کلی هوش مصنوعی Google برجسته شود.

برای یادگیری نحوه انجام این کار، کافی است راهنمای دقیق ما را در Google E-E-A-T برای وب سایت های وردپرس.

4. خزیدن محتوای شما را برای خزنده ها آسان کنید

از آنجایی که مدل‌های هوش مصنوعی همچنان باید محتوای شما را بخزند تا ایندکس شود، مهم است که اطمینان حاصل شود که موتورهای جستجو می‌توانند به راحتی آن را پیدا کرده و درک کنند. این به عنوان SEO فنی شناخته می شود.

بسیاری از ابزارهای سئو به شما امکان می‌دهند  ممیزی SEO برای اطلاع از اینکه آیا سایت شما از نظر فنی بهینه شده است یا خیر. برای مثال، AIOSEO Lite شامل یک ابزار تجزیه و تحلیل SEO رایگان است که می توانید از آن برای اجرای ممیزی فنی سئو مستقیماً از داشبورد وردپرس خود استفاده کنید.

daafd988daafd984 d985d8b1d988d8b1d987d8a7db8c d987d988d8b4 d985d8b5d986d988d8b9db8c sge d8b1d8a7 d985d986d8aad8b4d8b1 d985db8c daa9d986 66911dccbd05b

شاید مایل باشید چارچوب SEO فنی وردپرس، جایی که ما یک چک لیست مفید را به اشتراک می گذاریم که می توانید برای کسب و کار خود از آن استفاده کنید.

5. مطالب خود را به صورت پرسش و پاسخ بنویسید

از آنجایی که مرورهای هوش مصنوعی Google معمولاً به سؤالات پاسخ می دهد، منطقی است که محتوای خود را به عنوان سؤال و پاسخ بنویسید. انعکاس نحوه جستجوی افراد برای اطلاعات احتمال همراستایی محتوای شما با جستار خاصی را که یک نمای کلی هوش مصنوعی سعی در پاسخگویی به آن دارد افزایش می دهد.

می‌توانید این کار را هم با قاب‌بندی عناوین مقاله‌تان به‌عنوان سؤال و هم با گنجاندن سؤال و پاسخ در خود محتوا انجام دهید.

ابزار رایگان WPBeginner Keyword Generator شامل سوالات مفیدی است. بخشی که به شما امکان می دهد سؤالاتی را که افراد در Google درباره یک کلمه کلیدی خاص می پرسند، مشاهده کنید.

WPBeginner Keyword Generator Questions Section
گوگل مرورهای هوش مصنوعی SGE را منتشر می کند 7 نکته برای کاربران وردپرس 4

سپس می‌توانید فهرستی از مهم‌ترین سؤال‌ها را جمع‌آوری کنید و سپس محتوایی ایجاد کنید که پاسخ‌های جامع ارائه دهد.

همچنین می‌توانید پرسش های متداول (سوالات متداول) به مقالات شما.

نشانه‌گذاری داده‌های ساختاریافته مورد استفاده در طرحواره پرسش‌های متداول به Google کمک می‌کند تا محتوای شما را راحت‌تر درک کند و ممکن است به وب‌سایت شما کمک کند در نمای کلی هوش مصنوعی یا بخش‌های «افراد نیز سؤال می‌کنند» صفحه نتایج جستجو برجسته شود.

6. کلمات کلیدی و پرس و جوهای دم بلند را هدف قرار دهید

تحقیق کلمات کلیدی بخش مهمی از SEO است. کلمات کلیدی عباراتی هستند که کاربران هنگام انجام جستجو در گوگل تایپ می کنند.

کلیدواژه های دم دراز الف> عبارات خاص تری هستند که کاربران پس از اینکه ایده بهتری از آنچه نیاز دارند، جستجو می کنند. برخی از نمونه‌ها عبارتند از «بهترین هدفون حذف صدا برای سفرهای هوایی» و «با ارزش‌ترین زیور آلات قدیمی کریسمس»

Examples of Long-Tail Keywords

وقتی افراد عبارت‌های جستجوی بسیار خاصی را تایپ می‌کنند، هوش مصنوعی Google برای پاسخ به این سؤالات به دنبال محتوای وب از منابع مختلف می‌گردد.

این بدان معناست که اگر محتوای شما کلمات کلیدی طولانی را هدف قرار می دهد، به احتمال زیاد برای این جستجوهای طولانی تر و کمتر رایج انتخاب می شود. همانطور که گفته شد، باید به سؤال کاربر در محتوای خود با جزئیات پاسخ دهید.

7. روی شهرت برند خود تمرکز کنید

برای اطمینان از دقت، هوش مصنوعی Google هنگام ایجاد مرور کلی فقط از اطلاعات سایت‌های معتبر استفاده می‌کند. تمرکز بر شهرت برندتان می‌تواند شانس شما را برای برجسته شدن در چرخ فلک پیوند نمای کلی هوش مصنوعی Google افزایش دهد.

یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار، ساخت لینک است. به این دلیل که Google از لینک‌های برگشتی به عنوان سیگنال رتبه‌بندی استفاده می‌کند. هر زمان که شخصی به وب سایت شما پیوند می دهد، به عنوان توصیه ای در نظر گرفته می شود که محتوای شما مفید است.

همچنین ایده خوبی است که روی ایجاد نظرات مثبت مشتریان در پلتفرم‌هایی مانند Trustpilot، Google و رسانه‌های اجتماعی تمرکز کنید.

حتی می‌توانید یک صفحه نظرات مشتری را به وب سایت وردپرس خود اضافه کنید. این به شما امکان می‌دهد نظرات مثبت مشتریان و مشتریان راضی را به نمایش بگذارید و شهرت خود را تقویت کنید.

Customer reviews, displayed on a WordPress website
گوگل مرورهای هوش مصنوعی SGE را منتشر می کند 7 نکته برای کاربران وردپرس 5

همچنین باید با کاربران خود در رسانه های اجتماعی. می‌توانید از کاربرانی که درباره کسب و کار شما خوب صحبت می‌کنند تشکر کنید و با افرادی که شکایت دارند تماس بگیرید تا آنها را به مشتریانی راضی تبدیل کنید.

به نظر می‌رسد هوش مصنوعی Google نیز از محتوای تولید شده توسط کاربر از پلتفرم های اجتماعی مانند Reddit. کاربرانی که مرتباً محتوای مفیدی را در Reddit پست می‌کنند، ممکن است این اطلاعات را در نمای کلی هوش مصنوعی Google بیابند.

امیدواریم این آموزش به شما کمک کرده باشد تا یاد بگیرید که چگونه وب سایت خود را برای مرورهای هوش مصنوعی Google آماده کنید. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما را در نحوه نظارت بر به‌روزرسانی‌های الگوریتم Google در وردپرس یا انتخاب متخصص ما از بهترین افزونه ها و ابزارهای سئو وردپرس.

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً در کانال یوتیوب برای آموزش های ویدیویی وردپرس. همچنین می‌توانید ما را در تویتر و فیس بوک.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا