چطوری میشه

نحوه ایجاد یک برنامه بازیابی بلایای وردپرس (نکات تخصصی)

نحوه ایجاد یک برنامه بازیابی بلایای وردپرس (نکات تخصصی)

تصور کنید قلب و روح خود را با طراحی زیبا، محتوای جذاب و مخاطبان رو به رشد در وب سایت وردپرس خود ریخته اید. اما پس از آن فاجعه رخ می دهد. وب سایت شما خراب می شود، از داشبورد خود قفل می شوید یا داده های شما ناپدید می شوند.

ترسناک به نظر می‌رسد، اما در سال‌های تجربه ما، بیشتر از آنچه فکر می‌کنید اتفاق می‌افتد. خرابی وب سایت و از دست دادن داده ها می تواند ویرانگر باشد.

این جایی است که یک طرح بازیابی بلایای وردپرس وارد می‌شود. این مانند یک بیمه نامه برای وب سایت شما است که تضمین می‌کند می‌توانید به سرعت از هر رویداد غیرمنتظره‌ای بازیابی کنید.

در این راهنما، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه یک برنامه بازیابی بلایای وردپرس ایجاد کنید.

How to make a WordPress disaster recovery plan
نحوه ایجاد یک برنامه بازیابی بلایای وردپرس نکات تخصصی 1

چرا به برنامه بازیابی بلایای وردپرس نیاز دارید؟

اگرچه وردپرس یک پلتفرم قدرتمند و محبوب است، اما رویدادهای غیرمنتظره همچنان می توانند وب سایت شما را از بین ببرند. طرح بازیابی فاجعه وردپرس مانند یک نقشه راه برای بازیابی وب سایت شما عمل می کند.

چرا داشتن یکی از این موارد مهم است:

  • زمان خرابی و از دست دادن داده را به حداقل می‌رساند: بلایا می‌توانند به اشکال مختلفی رخ دهند، از حملات هک گرفته تا حذف تصادفی فایل‌ها. یک طرح بازیابی به شما کمک می کند سایت وردپرس خود را پشتیبان و راه اندازی کنید به سرعت، مدت زمانی که سایت شما در دسترس نیست به حداقل برسد.
  • از شهرت شما محافظت می کند: قطع شدن وب سایت وردپرس می تواند به اعتبار شما آسیب برساند و اعتماد کاربران را از بین ببرد. طرح بازیابی فاجعه به شما امکان می دهد به سرعت به مشکل رسیدگی کنید و اعتماد کاربر را بازیابی کنید.
  • تداوم کسب‌وکار را تضمین می‌کند: اگر وب‌سایت شما برای کسب‌وکارتان مهم است، پس یک طرح بازیابی فاجعه، اختلال در عملکرد شما را کاهش می‌دهد. با آنلاین کردن سریع سایت خود، می توانید از دست دادن درآمد را محدود کنید.

به این ترتیب، بیایید نحوه ایجاد یک طرح بازیابی بلایا را بررسی کنیم. برای رفتن به هر مرحله می توانید روی پیوندهای زیر کلیک کنید:

مرحله 1. تجزیه و تحلیل مناطق ضعیف سایت وردپرس خود

قبل از اینکه بتوانید از وب سایت خود محافظت کنید، باید بدانید که از چه چیزی محافظت می کنید. با فکر کردن در مورد بلایای احتمالی که می تواند وب سایت شما را تحت تاثیر قرار دهد، شروع کنید.

به عنوان مثال، خرابی سرور، قطع برق، تداخل پلاگین، پایگاه های اطلاعاتی خراب، و خطاهای وردپرس می توانند به طور موقت سایت شما را در دسترس کاربران قرار ندهند یا تجربه کاربری را محدود کنند.

می‌توانید با فعال کردن حالت اشکال‌زدایی و بررسی گزارش های خطای وردپرس، و سپس رفع هر مشکل.

Debug.log Contains Error Messages and Time Stamps
نحوه ایجاد یک برنامه بازیابی بلایای وردپرس نکات تخصصی 2

یک خطر دیگر که باید در نظر بگیرید این است که هکرها سعی در سرقت داده های شما دارند، تزریق کد مخرب، یا گروگان وب سایت خود را برای باج نگه دارید. حذف تصادفی فایل‌های مهم، نصب به‌روزرسانی‌های ناسازگار، یا کلاهبرداری‌های فیشینگ نیز می‌تواند باعث فاجعه شود.

شما می توانید سعی کنید آسیب پذیری ها و نقاط ضعیفی را در سایت خود پیدا کنید که هکرها می توانند آنها را هدف قرار دهند. این شامل افزونه‌های قدیمی، فایل‌های اصلی وردپرس، تم‌ها، گذرواژه‌های ضعیف است. ، و بیشتر.

این بهترین روش است که همه چیز را در سایت خود مستند کنید. این شامل جزئیات ورود به وب سایت، تنظیمات افزونه و طرح زمینه، قطعه کد سفارشی، اطلاعات حساب میزبانی، و اطلاعات تماس اضطراری برای ارائه دهنده هاست، کارشناسان امنیتی یا توسعه دهندگان وب می شود.

همچنین می‌توانید از یک سرویس ذخیره‌سازی ابری یا مدیر رمز عبور تا اسناد خود را ایمن و در دسترس نگه دارید. به این ترتیب، اگر مشکلی پیش آمد، می توانید اطلاعات مهم را در یک لحظه بازیابی کنید.

مرحله 2. به طور منظم از سایت وردپرس خود نسخه پشتیبان تهیه کنید

وقتی نقاط ضعیف را برجسته کردید، کار بعدی این است که از همه عناصر مهم در سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. اینها شامل پست‌های وبلاگ، صفحات فرود، تصاویر، ویدیوها، فایل‌های تم، اطلاعات مشتری، نظرات، افزونه‌ها، تم‌ها، فایل‌های CSS و موارد دیگر می‌شود.

ساده ترین راه برای ایجاد پشتیبان وردپرس استفاده از افزونه ای مانند Duplicator Pro. استفاده از آن برای ایجاد بسته های پشتیبان، همراه با مهاجرت و شبیه سازی سایت شما بسیار آسان است.

افزونه پشتیبان وردپرس همچنین شامل ویژگی های بیشتری مانند پشتیبان گیری برنامه ریزی شده، نقاط بازیابی، ادغام فضای ذخیره سازی ابری، ابزارهای مهاجرت و موارد دیگر است.

Create new package in Duplicator
نحوه ایجاد یک برنامه بازیابی بلایای وردپرس (نکات تخصصی) 3

همچنین می‌توانید با استفاده از یک سرویس گیرنده FTP، مدیر فایل در cPanel یا داشبورد شرکت میزبانی خود، یا پانل phpMyAdmin، از داده‌های سایت خود به صورت دستی نسخه پشتیبان تهیه کنید.

برای جزئیات گام به گام، لطفاً راهنمای ما را در چگونه از وب سایت وردپرس خود نسخه پشتیبان تهیه کنیم.

با یک نسخه جدید از سایت خود آماده، می توانید به راحتی بازیابی وردپرس از نسخه پشتیبان هر زمان که فاجعه ای رخ دهد. به این ترتیب می توانید از از دست رفتن اطلاعات جلوگیری کنید و سایت خود را در کمترین زمان راه اندازی کنید.

مرحله 3. نظارت بر آپتایم سرور وب وردپرس

یکی دیگر از ابزارهای مهمی که باید در طرح بازیابی فاجعه خود داشته باشید، مانیتور زمان کار سرور است. Uptime زمانی است که وب سایت شما در اینترنت بدون هیچ وقفه ای در دسترس کاربران قرار می گیرد.

این ابزارها سرور سایت شما را کنترل می‌کنند و هر زمان که از کار افتاد به شما اطلاع می‌دهند. اگر مشکلی در سایت شما پیش بیاید، بلافاصله از طریق ایمیل یا پیامک به شما اطلاع می دهند و به شما امکان می دهند در اسرع وقت آن را برطرف کنید.

به عنوان مثال، می‌توانید از UptimeRobot برای نظارت بر زمان کار. بهترین بخش این است که رایگان است، اما می توانید برای دریافت هشدار از طریق پیامک، پست صوتی، ایمیل و سایر کانال ها در برنامه های پریمیوم آن ثبت نام کنید.

Uptime Robot Dashboard Stats
نحوه ایجاد یک برنامه بازیابی بلایای وردپرس نکات تخصصی 4

برای اطلاعات بیشتر در مورد ابزارهای نظارت بر زمان، می توانید راهنمای ما را در نحوه نظارت بر آپتایم سرور وب سایت وردپرس خود.

اگر با قطعی یا خرابی سرور مواجه شدید، بلافاصله متوجه خواهید شد. مرحله بعدی کش را پاک کنید و کش DNS تا ببینید آیا سایت شما بازیابی شده است یا خیر. یا می توانید برای کمک با ارائه دهنده میزبانی وب خود تماس بگیرید و مطمئن شوید که سایت شما پشتیبان و در حال اجرا است.

مرحله 4. امنیت وب سایت خود را تقویت کنید

یک وب‌سایت امن، وب‌سایتی است که در وهله اول احتمال وقوع آن کمتر است. در طرح بازیابی فاجعه وردپرس، می‌توانید امنیت سایت خود را با این موارد تقویت کنید:

  • انتخاب گذرواژه‌های قوی: از گذرواژه‌های منحصربه‌فرد و پیچیده برای همه حساب‌های وب‌سایت خود استفاده کنید. اگر با یک فاجعه مواجه شدید، بسیار مهم است که کلیه رمزهای عبور را با رمزهای جدید و قوی جایگزین کنید.
  • فعال کردن احراز هویت دو مرحله‌ای: باید احراز هویت دو مرحله‌ای را فعال کنید تا یک لایه امنیتی اضافی برای همه ورودهای خود اضافه کنید.
  • همه چیز را به روز نگه دارید: به طور منظم هسته وردپرس، افزونه ها و تم ها را به روز کنید تا آسیب پذیری های امنیتی را اصلاح کنید. اگر مشکلی پیش آمد، مطمئن شوید که افزونه‌ها، تم‌ها و فایل‌های اصلی خود را پس از بازیابی از پشتیبان‌گیری به‌روزرسانی کرده‌اید.
  • از افزونه های امنیتی وردپرس استفاده کنید: افزونه های امنیتی وردپرس مانند Sucuri برای اسکن بدافزار، مسدود کردن فعالیت های مشکوک و نظارت بر امنیت وب سایت خود.
  • افزودن فایروال برنامه وب (WAF): علاوه بر یک افزونه امنیتی، باید از WAF در سایت شما. از ورود ترافیک مخرب به سایت شما و ایجاد فاجعه جلوگیری می کند.

برای نکات امنیتی بیشتر، لطفاً راهنمای نهایی ما را ببینید به امنیت وردپرس.

نکته حرفه ای: آیا سایت وردپرس شما هک شده است و مطمئن نیستید چه کاری انجام دهید؟ ممکن است زمان تماس با متخصصان فرا رسیده باشد.

با تعمیر سایت هک شده WPBeginner، تیم کارشناسان ما کدها، فایل‌ها و بدافزارهای مخرب را پاکسازی کنید و سایت خود را در کمترین زمان ممکن پشتیبان‌گیری و اجرا کنید.

مرحله 5. استخدام یک سرویس نگهداری و پشتیبانی وردپرس

یکی دیگر از بخش های مهم برنامه بازیابی فاجعه شما باید استخدام کارشناسان وردپرس باشد که می توانند به سرعت مشکلات را برطرف کرده و وب سایت شما را بازیابی کنند.

بسیاری از نگهداری وردپرس وجود دارد خدمات می توانید یکی را انتخاب کنید. آنها به طور منظم نسخه پشتیبان تهیه می کنند، زمان آپ تایم سایت شما را نظارت می کنند، پشتیبانی 24/7 را ارائه می دهند، سایت شما را برای سرعت بهینه می کنند و به بازیابی وب سایت شما از هر نوع فاجعه کمک می کنند.

به عنوان مثال، WPBeginner Pro Maintenance Services بهترین آژانس پشتیبانی است می توانید برای وب سایت خود استفاده کنید ما بیش از 15 سال تجربه در صنعت داریم و به بیش از 100000 کاربر با وردپرس کمک کرده ایم.

WPBeginner Pro Maintenance Services
نحوه ایجاد یک برنامه بازیابی بلایای وردپرس نکات تخصصی 5

ما همچنین مطمئن خواهیم شد که هسته وردپرس، افزونه‌ها و مضامین شما همیشه به‌روز هستند و آخرین به‌روزرسانی‌ها بر عملکرد وب‌سایت شما تأثیر منفی نمی‌گذارد.

علاوه بر نگهداری اولیه وب سایت، خدمات دیگری نیز وجود دارد که می توانید دریافت کنید. اینها شامل طراحی وب سایت، خدمات سئو برای افزایش ترافیک، بهینه سازی سرعت، پشتیبانی اضطراری و غیره است.

لیست کامل WPBeginner Pro Services را ببینید.

مرحله 6. طرح بازیابی بلایا را آزمایش کنید

شما نمی دانید که طرح بازیابی فاجعه وردپرس چقدر موثر است مگر اینکه واقعاً آن را آزمایش کنید.

به عنوان مثال، می‌توانید یک فاجعه را شبیه‌سازی کنید و با بازگردانی وب‌سایت خود از یک نسخه پشتیبان به یک محیط محلی یا مرحله‌ای، طرح خود را آزمایش کنید. این اطمینان حاصل می کند که نسخه های پشتیبان شما به روز هستند یا بک آپ های برنامه ریزی شده به درستی کار می کنند.

در صورتی که هنگام بازیابی نسخه پشتیبان خطایی رخ داد یا احساس کردید که یک عنصر مهم در فایل های پشتیبان وجود ندارد، می توانید آن را در طول شبیه سازی برطرف کنید.

همچنین باید مطمئن شوید که وب سایت شما به درستی کار می کند، تمام داده های شما دست نخورده هستند و همه چیز همانطور که باید کار می کند.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که چگونه یک برنامه بازیابی بلایای وردپرس ایجاد کنید. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما را در نحوه تماس با پشتیبانی وردپرس و نکات تعمیر و نگهداری تجارت الکترونیک – نحوه نگهداری از فروشگاه خود.

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً در کانال یوتیوب برای آموزش های ویدیویی وردپرس. همچنین می‌توانید ما را در تویتر و فیس بوک.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا