استفراغ در کودکان

استفراغ در کودکان

استفراغ در کودکان

استفراغ در کودکان می تواند طاقت فرسا باشد و باعث نگرانی والدین شود، به خصوص اگر با علائم دیگری همراه باشد. پزشكان عمومی و پزشکان اطفال همه چیز را در مورد استفراغ در کودکان به شما می گویند، چرا این اتفاق می افتد و چگونه می توان آن را به طور موثر در خانه مدیریت کرد.

استفراغ در کودکان چیست؟

استفراغ به عنوان تعریف می شود. دفع اجباری محتویات معده از طریق دهان. توجه به تفاوت بین استفراغ و نارسایی یا ریفلاکس، که دفع غیرفعال غذا از معده است. استفراغ می تواند از نظر دفعات و مدت زمان متفاوت باشد، از موارد منفرد گرفته تا قسمت های تکرار شونده.

چرا ممکن است کودک استفراغ کند؟

عوامل متعددی می تواند باعث استفراغ در کودکان شود. در میان شایع ترین علل می توان موارد زیر را پیدا کرد:

  • عفونت های دستگاه گوارش، مانند گاستروانتریت ویروسی؛
  • مسمومیت غذاییکه اغلب توسط باکتری ها یا سموم غذایی ایجاد می شود؛
  • بیماری مسافرتی، که باعث استفراغ هنگام سفر با ماشین، هواپیما یا قایق می شود.
  • پرخوری یا مشکلات گوارشی که ممکن است باعث استفراغ نیز شود.
  • برخی عفونت های عمومی مانند ‘آپاندیسیت یا گاستریت همچنین می تواند باعث استفراغ شود؛
  • تولید بیش از حد پوزهمی تواند معده را پر کند و همچنین باعث استفراغ شود. این را می توان در سرماخوردگی یا برونشیت مشاهده کرد.
  • اختلالات تعادل یا گوش داخلیمی تواند منجر به سرگیجه و استفراغ شود.
  • علائم و علائمی که باید به جز استفراغ به چه مواردی توجه کرد؟

    علاوه بر خود استفراغ، نظارت بر آن نیز مهم است؟ علائم مرتبط با آن برخی از علائم باید توجه ویژه ای را ایجاب کند، مانند وجود خون در استفراغ، تب، معده درد شدید یا مداوم، شدید خستگی یا یک کم آبی. در صورت وجود این علائم، ضروری است که سریع با پزشک اطفال خود مشورت کنید.

    در صورت استفراغ در کودک چه باید کرد؟

    در بیشتر موارد، استفراغ در کودکان را می‌توان با چند اقدام ساده در خانه کنترل کرد.

    اول و مهم‌تر از همه، ضروری است که به کودک اجازه داده شود. استراحت و هیدراته ماندن منظم با مایعات شفاف مانند آب، آب سیب یا محلول های آبرسانی خوراکی برای جلوگیری از کم آبی بدن.
    هیدراتاسیون باید کسری باشد، یعنی باید حجم های کمتری داد، اما کمی بیشتر از حد معمول.
    همچنین توصیه می شود در چند ساعت اول پس از یک دوره استفراغ از مصرف غذاهای جامد خودداری کنید. هنگامی که کودک بتواند مایعات را تحمل کند، می توان به تدریج یک رژیم غذایی سبک و آسان برای هضم ایجاد کرد.

    آیا می توانم به کودکم دارویی برای توقف استفراغ بدهم؟

    لازم است قبل از دادن داروی قطع استفراغ به کودک خود با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنید. برخی از درمان‌ها ممکن است در برخی موارد مناسب باشند، اما باید توسط پزشک تجویز شوند.

    چه زمانی باید با یک متخصص بهداشت مشورت کرد؟

    اگر استفراغ برای مدت طولانی ادامه یابد یا با علائم جدی مانند تب بالا، خستگی یا عدم تحمل غذایی یا هیدراتاسیون همراه باشد، مهم است که با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنید.
    علاوه بر این، کم آبی یکی از عوارض شایع استفراغ در کودکان است، بنابراین باید به دنبال علائمی مانند کاهش برون ده ادرار یا ادرار با بوی قوی، لب ها و خشکی دهان یا گریه بدون اشک. سن کودک نیز می‌تواند عامل تعیین‌کننده‌ای در جستجوی مراقبت‌های پزشکی باشد، به‌ویژه در نوزادان زیر 6 ماه.

    چگونه از استفراغ در کودکان جلوگیری کنیم؟

    اگرچه نمی توان از همه موارد استفراغ در کودکان جلوگیری کرد، اما اقدامات خاصی می تواند به کاهش خطر کمک کند. اتخاذ شیوه های بهداشتی خوب ضروری است، مانند شستشوی منظم دست، برای جلوگیری از عفونت های دستگاه گوارش. یک رژیم غذایی سالم و متعادل می تواند خطر استفراغ ناشی از سوء هاضمه را نیز کاهش دهد. در سفر توصیه می شود قبل از حرکت از خوردن غذاهای سنگین پرهیز کنید و به کودک اجازه دهید به سمت افق نگاه کند یا روی نقاط ثابت برای کاهش بیماری حرکت تمرکز کند.

    اگر استفراغ فرزندتان در طول زمان ادامه پیدا کرد و/یا اگر علائمی مانند کم آبی، تب یا درد همراه با آن باشد، منتظر مشورت با < a target="_self" rel="" href="https://www. ..fr/en-bonne-sante/guide-doctor-treating/" node="[object Object]" id="anchor-medecin -treating" title="treating doctor" class="css-1d0euqn">در حال درمان دکتر. اگر مورد دوم در دسترس نیست، پزشکان عمومی یا متخصص اطفال ما 7 روز هفته از ساعت 6 صبح تا نیمه شب در اختیار شما هستند.

خروج از نسخه موبایل