سلامت

19 درمان طبیعی برای سردرد

19 درمان طبیعی برای سردرد

ما محصولاتی را که فکر می‌کنیم برای خوانندگانمان مفید هستند، اضافه می‌کنیم. اگر از طریق پیوندهای موجود در این صفحه خرید کنید، ممکن است پورسانت کوچکی دریافت کنیم در اینجا فرآیند ما است.

< type button ="button" aria-expanded="false" aria-controls="affiliate-disclaimer" class="css-1iknuyx">

چگونه برندها و محصولات را بررسی کنیم

اخبار پزشکی امروز فقط مارک ها و محصولاتی را به شما نشان می دهد که ما پشت سر آنها ایستاده ایم./تیم ما به طور کامل توصیه هایی را که در سایت خود ارائه می دهیم بررسی و ارزیابی می کند. برای اثبات اینکه تولیدکنندگان محصول استانداردهای ایمنی و کارایی را رعایت کرده‌اند، ما:

  • مواد تشکیل دهنده و ترکیب را ارزیابی می‌کنیم: آیا آنها پتانسیل ایجاد آسیب را دارند؟
  • <همه ادعاهای بهداشتی را بررسی کنید: آیا آنها با مجموعه شواهد علمی فعلی مطابقت دارند؟

  • برند را ارزیابی کنید: آیا با یکپارچگی کار می کند و به بهترین شیوه های صنعت پایبند باشید؟

ما تحقیق را انجام می دهیم تا بتوانید محصولات قابل اعتمادی را برای سلامتی و تندرستی خود پیدا کنید.

مسکن های بدون نسخه اغلب می توانند سردرد را تسکین می دهد، اما طیف وسیعی از روش های طبیعی نیز ممکن است کمک کننده باشد. به عنوان مثال می‌توان به نوشیدن آب بیشتر، استفاده از کمپرس، مصرف مکمل‌های غذایی، خواب اضافی و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

در این مقاله، به طیف وسیعی از درمان‌های خانگی و طبیعی برای سردرد. افراد می توانند بسیاری از این راه حل ها را فوراً امتحان کنند، و برخی از آنها ممکن است به پیشگیری از سردرد در آینده کمک کنند.

نوشیدن آب کافی ممکن است به پیشگیری از سردرد یا کاهش شدت آن کمک کند.

کم آبی می تواند علت اصلی بسیاری از سردردهای ساده باشد. همچنین ممکن است احساس، رفتار یا تفکر یک فرد را تغییر دهد.

به عنوان مطالعه در مجله آنتی اکسیدان ها یادداشت ها، حتی کم آبی خفیف ممکن است نحوه تفکر و عملکرد افراد را تغییر دهد و باعث بدتر شدن احساس آنها، با یا بدون سردرد شود.

<آب ممکن است به ایجاد احساس بهتر در فردی در این شرایط کمک کند، اگرچه برخی مطالعات محتاطانه تر هستند.

یک مطالعه انتقادی که در Journal of Evaluation in Clinical Practice اشاره کرد که نوشیدن آب باعث کاهش مدت سردرد در افراد نمی شود، اما باعث می شود که آنها به طور ذهنی احساس بهتری داشته باشند.

هیدراته ماندن ممکن است به سادگی حمل یک بطری آب و نوشیدن آن در طول روز باشد. خوردن غذاهای حاوی مایعات زیاد، مانند میوه‌ها، اسموتی‌ها یا سوپ‌ها نیز ممکن است هیدراتاسیون را بهبود بخشد.

کمپرس سرد ممکن است راه حل ساده ای برای سردرد باشد که بسیاری از افراد در دسترس دارند. قرار دادن کیسه یخ یا یک ماده سرد دیگر روی سر یا گردن ممکن است به انقباض عروق خونی و کاهش التهاب در ناحیه. انجام این کار می تواند به طور موقت درد سردرد را تسکین دهد.

یک مطالعه در ژورنال هاوایی پزشکی و بهداشت عمومی دریافتند که قرار دادن کمپرس یخ روی گردن به مدت 30 دقیقه به طور قابل توجهی درد را در افراد مبتلا به میگرن.

در موارد دیگر، مانند سردرد تنشی که ماهیچه‌ها خیلی سفت هستند، یک کمپرس گرم ممکن است به شل شدن این ماهیچه‌ها و ایجاد تسکین کمک کند.

یک کمپرس گرم می تواند به سادگی یک حوله گرم شده باشد. افراد ممکن است بتوانند همان اثر را از دوش آب گرم یا حمام دریافت کنند.

در برخی موارد، یک دلیل فیزیکی برای سردرد وجود دارد. هر چیزی که فشار زیادی به سر وارد می کند را بررسی کنید. این ممکن است یک دم اسبی یا مونی خیلی تنگ یا کلاه یا هدبند باشد که خیلی طولانی روی آن بوده است.

بعضی از افرادی که دچار سردرد می شوند به نور حساس می شوند. نورهای روشن دفتر یا حتی نور روشن یک تلفن هوشمند ممکن است علائم را بدتر کند.

ممکن است هنگام بهبودی از سردرد، استراحت در اتاقی تاریک یا کم نور باشد.

<. div class="css-0" readability="15.573951434879">

چای گیاهی ممکن است راهی مفید برای افزودن آب به رژیم غذایی باشد و در عین حال از مزایای سایر ترکیبات طبیعی نیز بهره مند شوید.

به عنوان مثال، زنجبیل< /a> چای ممکن است به درمان میگرن کمک کند. یک مطالعه 2013 نشان داد که پودر زنجبیل اثرات مشابهی با یک داروی رایج برای کاهش میگرن دارد. یک چای ساده از آب گرم و پودر زنجبیل ممکن است به علائم کمک کند.

چای‌های بالقوه آرامش‌بخش دیگر شامل گیاهانی مانند نعناع، ​​بابونه، و اسطوخودوس هستند.

ورزش ممکن است به حفظ سلامت بدن و بهبود گردش خون کمک کند، که ممکن است احتمال بروز سردرد را کاهش دهد.

یک بررسی ۲۰۱۸ تحقیق منتشر شده در مجله کودکان اشاره کرد که ورزش بسیار کم ممکن است در واقع بر سردرد در میان نوجوانان تأثیر بگذارد. ورزش منظم و متوسط ​​ممکن است کمک کند، مانند پیاده روی سریع یا دوچرخه سواری به مدت 30 دقیقه در روز.

گاهی اوقات ممکن است عدم تحمل غذایی علت اصلی علائمی مانند سردرد باشد.

اگر به نظر می رسد سردرد بعد از غذا ظاهر می شود، ممکن است برای افراد مفید باشد که یک دفترچه غذایی از هر چیزی که هر روز می خورند داشته باشند. . این ممکن است به آن‌ها کمک کند تا غذاهایی را که می‌توانند باعث سردرد شوند شناسایی کرده و از آن اجتناب کنند.

مشکلات مختلفی ممکن است منجر شود. به سردرد، و مشکلات خواب جزو شایع‌ترین موارد هستند.

خوابیدن بیش از حد یا خیلی کم یا به آرامی نخوابیدن ممکن است بر سردرد در برخی افراد تأثیر بگذارد، زیرا آنها به بدن خود استراحت کامل نداده‌اند.

به عنوان یک مقاله در مجله خواب، بزرگسالان باید سعی کنند بین 7 و 9 ساعت خواب هر شب.

طب سوزنی بخشی از طب سنتی چینی است که در آن پزشکان سوزن های کوچکی را در سطح پوست قرار می دهند. هدف ایجاد درد نیست، بلکه تحریک انرژی خود بدن است.

این بررسی در کودکان خاطرنشان می کند که تحقیقات نشان داده است که طب سوزنی راهی موثر برای پیشگیری از میگرن و سردردهای تنشی یا کاهش دفعات آنهاست.

ماساژ دادن برخی نقاط فشار ممکن است به کاهش تنش در سر و کاهش سردرد کمک کند. بسیاری از مردم این کار را به طور غریزی انجام می دهند، مانند مالیدن پشت گردن یا فشردن بالای بینی زمانی که احساس استرس می کنند.

ممکن است در این غرایز حقیقتی وجود داشته باشد. بسیاری از مردم متوجه می‌شوند که ماساژ شقیقه‌ها، فک یا گردن ممکن است به کاهش تنش و کاهش سردرد تنشی ناشی از استرس بیش از حد کمک کند.

برخی از نواحی دیگر که می‌توان ماساژ را امتحان کرد شامل ناحیه بین ابرو و دو ابرو است. لکه هایی در پایه ابروها در دو طرف پل بینی. این لکه‌ها ممکن است کشش را از چشم یا سر نگه دارند و ماساژ دادن آنها می‌تواند به کاهش این تنش کمک کند.

ماساژ کردن گردن در نزدیکی قاعده جمجمه نیز ممکن است به کاهش تنش کمک کند.

دوباره، بررسی در کودکان خاطرنشان می‌کند که تمرینات و تکنیک‌های تمدد اعصاب ممکن است به بسیاری از افراد در رفع علائم سردرد کمک کند و در عین حال استرس و اضطراب.

تکنیک های تمدد اعصاب شامل تمرین هایی مانند تنفس عمیق در شکم، مدیتیشن های هدایت شده و تمرکز فعال بر روی شل کردن عضلات است.

نوشیدن نوشیدنی حاوی کافئین، مانند قهوه، چای یا نوشابه ممکن است گاهی اوقات به کاهش سردرد کمک کند.

برخی از داروهای مسکن طراحی شده برای سردرد شامل کافئین هستند، زیرا این ترکیب ممکن است اثربخشی آنها را بهبود بخشد.

براساس بررسی منتشر شده در Journal of Headache and Pain، کافئین به خودی خود ممکن است به کاهش علائم سردرد تنشی یا میگرن کمک کند. کافئین تمایل دارد رگ های خونی را شل کند، که ممکن است از گردش خون حمایت کند و تنش را کاهش دهد. اسانس ها همچنین ممکن است علائم سردرد را تسکین دهند. بررسی سال 2018 در کودکان اشاره کرد که استنشاق اسانس اسطوخودوس برای 15 دقیقه< بر اساس یک مطالعه، /hl-trusted-source> شدت سردرد را کاهش داد.

یک مطالعه جداگانه در مجله درد پیشنهاد کرد که روغن نعناع موثرتر است در کاهش سردرد تنشی نسبت به دارونما.

بوی اسانس‌ها ممکن است برخی افراد را آزار دهد و آزمایش با روغن‌های مختلف که برای افراد آرامش‌بخش است، ممکن است راهی برای کاهش علائم سردرد باشد.

یک بررسی در سال 2015 منتشر شده در مجله مواد مغذیبه افرادی که به طور مرتب تجربه سردردهای خوشه‌ای یا میگرن ممکن است احتمال کمتری داشته باشند میزان منیزیم.

افزودن منیزیم به رژیم غذایی، به عنوان مکمل، ممکن است به کاهش سردرد یا پیشگیری از آن در این موارد کمک کند.

>> title=”ویتامین ها: چه هستند و چه کار می کنند؟” class=”content-link css-1pg8eb5 keywords”>ویتامین‌ها ممکن است به محافظت در برابر سردرد یا کاهش آن کمک کنند. یک بررسی در سال 2015 در Biomed Research International اشاره کرد که ویتامین ها، از جمله فولات و ویتامین های B-6 و B-12، همگی ممکن است در پیشگیری از سردردهای میگرنی یا کاهش علائم سردرد نقش داشته باشند.

ویتامین‌های B به‌راحتی به‌عنوان مکمل‌هایی با برندهای مختلف در دسترس هستند که افراد می‌توانند آنها را بخرند آنلاین.

ویتامین E همچنین ممکن است در علائم سردرد نقش داشته باشد. یک بررسی 2015 مکمل ویتامین اشاره کرد که ویتامین E ممکن است درد سردرد را تسکین دهد. و علائم میگرن ناشی از میگرن قاعدگی با خطر کم عوارض جانبی.

این ممکن است برای زنانی که در طول چرخه قاعدگی خود میگرن را تجربه می‌کنند ارزشمند باشد، زیرا ویتامین E ممکن است به حفظ تعادل هورمون‌های آنها برای جلوگیری از علائم کمک کند.

با این حال، این بررسی قبل از هرگونه ادعایی در مورد این ویتامین، به مطالعات بزرگ‌تری نیاز داشت.

<برخی افراد ممکن است به نوشیدن الکل زیاد واکنش نشان ندهند. سردرد یکی از شایع‌ترین عوارض جانبی خماری. این ممکن است به این دلیل باشد که الکل به عنوان یک دیورتیک عمل می‌کند و باعث می‌شود بدن آب بیشتری از طریق ادرار ترشح کند.

این نوع سردردها فقط با نوشابه‌های زیاد ایجاد نمی‌شوند. حتی با نوشیدن سبک یا متوسط، الکل ممکن است منجر به علائم کم آبی خفیف در برخی افراد شود یا سردرد را بدتر کند.

هرکسی که مطمئن نیست آیا الکل به این طریق روی او تأثیر می‌گذارد می‌تواند نوشیدن خود را محدود کند و ببیند آیا تغییر می‌کند یا خیر. یا از علائم آنها جلوگیری می کند.

برای افرادی که اغلب میگرن را تجربه می کنند، اجتناب از بوهای تند ممکن است اقدام عاقلانه ای باشد. هنگام تلاش برای جلوگیری از آنها استفاده کنید.

یک مطالعه 2013 نشان داد که بوهای ناشی از منابعی مانند عطرها یا سایر مواد شیمیایی با بوی تند ممکن است تنها پس از چند دقیقه قرار گرفتن در معرض میگرن باعث میگرن شوند.

اگر افراد از منابع این بوها اجتناب کنند، مانند فروشگاه‌های بزرگ، دیگرانی که زیاد عطر استفاده می‌کنند، یا بوهای شیمیایی ناشی از محصولات تمیزکننده، ممکن است کمک کند.

انواع مختلف سردرد وجود دارد، و یک درمان طبیعی ممکن است برای تسکین نوع خاصی مناسب تر از دیگری باشد. برخی از انواع سردردهای رایج عبارتند از:

  • سردردهای تنشی.شایع ترین سردرد، این سردردها اغلب پس از استرس بیش از حد فرد و منقبض شدن ماهیچه های او رخ می دهد. درد در وسط و بالای سر ظاهر می شود، که ممکن است احساس کند که یک نوار لاستیکی محکم در اطراف آن وجود دارد.
  • سردردهای سینوسی.این نوع شامل درد پشت چشم و بینی و احساس گرفتگی عمومی در سر. سردرد مشابهی زمانی رخ می دهد که فرد دچار خماری باشد.
  • سردردهای خوشه ای.این سردردها ممکن است در طول روز ظاهر شوند و باعث ایجاد درد شدید و خنجری شوند که در یک نقطه از سر ایجاد می شود. .
  • میگرن.میگرن معمولاً باعث ایجاد درد ضربان‌دار در پشت چشم می‌شود که رشد می‌کند و در سرتاسر سر می‌چرخد. همچنین ممکن است فرد به نور، فعالیت یا حرکت بسیار حساس شود.

در آنجا وجود دارد. چندین درمان طبیعی و خانگی وجود دارد که افراد می توانند بدون استفاده از دارو از شر سردرد خلاص شوند. برخی از اینها ممکن است با انواع مختلف سردرد بهتر عمل کنند.

در پایان، برخی سردردها ممکن است هنوز به این روش‌ها پاسخ ندهند و مصرف داروهای بدون نسخه مانند ایبوپروفن (ادویل)، استامینوفن (تیلنول) یا ناپروکسن (Aleve) ممکن است باعث تسکین شود.

ضروری است که سردرد مداوم را نادیده نگیرید. یک علامت مداوم ممکن است نشانه ای از یک مشکل اساسی باشد. افراد ممکن است بخواهند یک سردرد مداوم یا شدید را همراه با علائم دیگر با پزشک در میان بگذارند تا مشکل را پیدا کنند و حل کنند.

مدیر مجله

یه پسر آبان ماهی با افکار پیچیده و تنیده از خشم علاقه زیادی به گسترش وب و وبسایت نویسی داره ،یه پسر از دل سنگ های آبی کهکشانی که هیچکس نمیتونه دستش رو بخونه و از 1399 تا حالا تو دنیای وب سرگردان و آموزش دیدن است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا