ویتامین های میگرن: آیا تاثیر دارند؟

ویتامین های میگرن: آیا تاثیر دارند؟

قسمت های میگرن می تواند ناتوان کننده باشد. در حالی که بسیاری از مردم با مصرف داروهای تجویزی تسکین می یابند، شواهد محدودی وجود دارد که نشان می دهد برخی ویتامین ها ممکن است شدت، مدت یا دفعات میگرن را کاهش دهند.

محققان به تأثیر مواد مغذی متعدد بر میگرن پرداخته اند. ، با برخی از بیشتر مورد مطالعه از جمله ویتامین B2، منیزیم، و کوآنزیم Q10 (CoQ10).

این مقاله به ویتامین‌هایی می‌پردازد که ممکن است به افراد مبتلا به میگرن کمک کنند. سپس به نحوه مصرف ایمن این ویتامین ها و زمانی که فردی باید از پزشک مشاوره بخواهد نگاه می کند.

درک این نکته مهم است که تحقیقات زیادی در مورد ویتامین هایی که ممکن است به میگرن کمک کنند وجود ندارد. به طور کلی، هیچ مدرک محکمی وجود ندارد که ثابت کند یک ویتامین یا مکمل خاص می‌تواند از میگرن جلوگیری کند یا علائم را برای همه تسکین دهد.

افرادی که میگرن را تجربه می‌کنند می‌توانند محرک‌ها و نیازهای تغذیه‌ای متفاوتی داشته باشند، که تعیین دقیق یک ویتامین را دشوار می‌کند. که کمک خواهد کرد. افرادی که برخی از مواد مغذی کمی دارند ممکن است یک ویتامین را مفید بدانند، در حالی که دیگران ممکن است نه.

با این حال، چند ویتامین وجود دارد که دانشمندان به عنوان داروهای بالقوه میگرن در مورد آنها تحقیق کرده اند. شواهد محدود نشان می‌دهد که ویتامین‌ها و مکمل‌های زیر ممکن است به کاهش شدت یا دفعات حملات میگرن کمک کنند:

از جمله ویتامین‌ها و مکمل‌هایی که اغلب توصیه می‌شود، ویتامین B2، منیزیم و کوآنزیم Q10 هستند.

با این حال، 2019 مرور یادداشت هایی در این زمینه کوچک و یا مطالعات کوچک هستند. کیفیت پایین، که می‌تواند تعیین اینکه آیا ویتامین‌ها کمک می‌کنند یا خیر، دشوار می‌کند.

< span/>

ویتامین B2 یا ریبوفلاوین، نقش مهمی در متابولیسم غذا به انرژی دارد. غذاهایی مانند گوشت، تخم مرغ، شیر، آجیل و سبزیجات سبز منابع خوبی از این آنتی اکسیدان هستند.

در یک مطالعه قدیمی از ژورنال اروپایی عصب‌شناسی، 23 شرکت‌کننده این آنتی‌اکسیدان مصرف کردند. دوزهای ریبوفلاوین به مدت 6 ماه. آنها گزارش دادند که هم تعداد و هم مدت زمان سردرد حدود 50% بعد از 3 تا 6 ماه.

بررسی سال 2015 در مجله بین المللی تحقیقات ویتامین و تغذیه همچنین به این نتیجه رسید که استفاده از ویتامین B2 می تواند فراوانی و طول مدت میگرن، بدون عوارض جانبی شدید.

با این حال، دانشمندان باید تحقیقات بیشتری را روی تعداد بیشتری از افراد انجام دهند تا تعیین کنند که آیا ویتامین B2 موثر است یا خیر و نحوه عملکرد آن را درک کنند.

عصب شناسان آکادمی نورولوژی آمریکا توصیه می کنند که افراد 400 میلی گرم (میلی گرم) در روز، به دو دوز 200 میلی گرمی تقسیم می شود.< /p>

منیزیم یک ماده معدنی است که برای عملکرد اعصاب ضروری است، فشار خون و کنترل قند خون. در طول سال‌ها، دانشمندان درباره اهمیت آن برای کاهش میگرن اختلاف نظر داشته‌اند.

برخی از قوی‌ترین شواهد برای استفاده از آن از دارونما مطالعه دوسوکور کنترل شده از سال 1996. در آن مطالعه، 81 شرکت کننده 600 میلی گرم منیزیم یا دارونما به مدت 3 ماه مصرف کردند. افرادی که منیزیم مصرف می‌کنند، دقیقاً تحت 42% اپیزودهای میگرن کمتر، در مقایسه با 16% در گروه دارونما.

یک بررسی 2017 تحقیقات قبلی شناسایی شده چندین مطالعه نشان داد که منیزیم می تواند به طور موثرتر از دارونما از میگرن جلوگیری کند. با این حال، مطالعات با کیفیت بالا و در مقیاس بزرگ هنوز وجود ندارد.

منابع غذایی خوب منیزیم شامل لوبیا، بادام، آووکادو، موز، بروکلی، و اسفناج. از طرف دیگر، افراد می‌توانند مکمل‌ها را امتحان کنند.

بنیاد میگرن آمریکا دوزهای روزانه 400-500 میلی گرم منیزیم، در حالی که آکادمی نورولوژی آمریکا 600 میلی گرم الف>. ایده خوبی است که با دوز کمتر شروع کنید و تا آن سطوح کار کنید، زیرا منیزیم می‌تواند باعث اسهال در برخی موارد شود. مردم.

CoQ10 یک ماده ویتامین مانند است. که طیف وسیعی از عملکردها را در بدن دارد. به عنوان مثال، به تولید انرژی کمک می کند و به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند.

تحقیق در مورد تأثیر CoQ10 بر میگرن محدود است. یک کارآزمایی در سال 2005 نشان داد که مصرف 100 میلی گرم CoQ10 سه بار در روز می تواند فرکانس میگرن را تقریباً کاهش دهد https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/15728298/” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” class=”content-link css-1pg8eb5″>50%. با این حال، این مطالعه کوچک بود و تنها 42 شرکت‌کننده داشت.

ماهی‌های روغنی، گوشت اندام‌ها و غلات کامل CoQ10 کافی را در رژیم غذایی بسیاری از افراد تامین می‌کنند. با این حال، مکمل‌ها ممکن است برای مبتلایان به میگرن مفید باشند.

آکادمی نورولوژی آمریکا امتحان CoQ10 را در 100 میلی گرم سه بار در روز.

تحقیق به درمان های مکمل دیگری نیز پرداخته است که ممکن است به برخی افراد مبتلا به میگرن کمک کند.< /p>

بیوفیدبک و تمرین تمدد اعصاب

بیوفیدبک روشی است که افراد برای کسب آگاهی از عملکردهای بدن مانند ضربان قلب و تنش عضلانی استفاده می کنند. با گذشت زمان، افرادی که تحت بیوفیدبک قرار می‌گیرند، یاد می‌گیرند که این عملکردها را با تمرین تنفس عمیق، آرامش عضلانی و سایر مهارت‌ها کنترل کنند.

بیوفیدبک و سایر اشکال تمرین آرامش‌بخشی می‌توانند تنش عضلانی و درد مزمن را کاهش دهند و یکی از مواردی هستند که اکثر درمان‌های مکمل برای سردرد که به خوبی مطالعه شده‌اند.

طبق گزارش بنیاد میگرن آمریکا، آموزش بیوفیدبک و تمدد اعصاب می‌تواند فراوانی و شدت میگرن را با 45-60%، قابل مقایسه با داروهای رایج میگرن. با این حال، آنها همراه با دارو بهترین کار را دارند.

طب سوزنی

طب سوزنی شامل یک پزشک است که سوزن های ریز را در نقاط خاصی از بدن وارد پوست می کند.

بررسی 22 کارآزمایی در سال 2016 شواهدی را نشان داد که طب سوزنی می تواند دفعات میگرن را به طور مؤثرتری کاهش دهد. نسبت به بدون طب سوزنی یا طب سوزنی ساختگی، که در آن یک پزشک درمان را به اشتباه انجام می دهد تا به عنوان دارونما عمل کند.

این نشان می دهد که طب سوزنی سنتی ممکن است از میگرن جلوگیری کند. علاوه بر این، مطالعاتی که طب سوزنی را با داروهای پیشگیری کننده میگرن مقایسه کردند، نشان دادند که پس از 3 ماه، هم افرادی که طب سوزنی دریافت می‌کنند و هم افرادی که دارو مصرف می‌کنند، حداقل 50% قسمت های کمتر.

محققان خاطرنشان کردند که در مقایسه با داروها، طب سوزنی نیز کمتر احتمال دارد که عوارض جانبی ایجاد کند.

درمان رفتاری شناختی

درمان شناختی رفتاری (CBT) نوعی روان درمانی است که هدف آن کمک به افراد در درک چگونگی تأثیر افکار، احساسات و رفتارهایشان بر یکدیگر است. افراد می توانند از آن برای انواع شرایط سلامت روان استفاده کنند، اما همچنین برای کمک به مقابله با علائم فیزیکی، مانند درد .

یک بررسی سیستماتیک 2015 مختلط یافت شد نتایج بر اثربخشی CBT برای کاهش میگرن است. برخی از مطالعات نشان دادند که CBT می تواند علائم میگرن فیزیکی را کاهش دهد، اما برخی دیگر این کار را انجام ندادند.

مکمل های ویتامین به طور کلی بی خطر هستند. در دوزهای توصیه شده با این حال، برخی از آنها در دوزهای بالا می توانند مضر باشند. افراد باید همیشه قبل از مصرف مکمل جدید با پزشک مشورت کنند تا مطمئن شوند که برای نیازهایشان مناسب است.

برخی از مکمل‌ها می‌توانند با داروها تداخل داشته باشند یا بر شرایطی که ممکن است فرد از قبل داشته باشد تأثیر بگذارند. برخی از آنها برای استفاده در دوران بارداری مناسب یا ایمن نیستند.

علاوه بر این، سازمان غذا و دارو (FDA) ایمنی یا اثربخشی این محصولات را بررسی نمی کند، بنابراین مهم است که یک مارک با کیفیت بالا انتخاب کنید.< /p>

اگر فردی دوره‌های منظم میگرن را تجربه می‌کند، یک بازدید به دکتر یک قدم معقول است. یک پزشک می‌تواند یک برنامه درمانی ایجاد کند یا افراد را به یک متخصص ارجاع دهد.

افراد باید فوراً به دنبال توجه پزشکی< /a> اگر سردرد:

  • به ویژه شدید است
  • به طور ناگهانی شروع شود، مانند رعد و برق
  • همچنین شامل مشکلات گفتاری، بینایی یا حرکتی
  • مطابق با تب، گیجی، یا سفتی گردن

اگر فرد گیج است یا علائم عصبی دیگر را نشان می دهد، یا اگر میگرن ثانویه به دلیل آسیب سر است، فوراً به دنبال کمک باشید.

اگر فردی از مکمل های ویتامین برای میگرن استفاده می کند. و اگر علائم جدیدی را تجربه کنند، باید مصرف مکمل را متوقف کنند و با پزشک مشورت کنند.

برخی افراد ممکن است دریافتند که استفاده از برخی ویتامین‌ها برای میگرن می‌تواند علائم آن‌ها را کاهش دهد یا تعداد دوره‌هایی را که تجربه می‌کنند کاهش دهد.

با این حال، دانشمندان باید تحقیقات بیشتری انجام دهند تا بفهمند مکمل‌هایی مانند B2، منیزیم و CoQ10 چقدر موثر هستند. و نحوه کار آنها سایر روش‌های درمانی که ممکن است تسکین دهند عبارتند از بیوفیدبک و طب سوزنی.

خروج از نسخه موبایل