سلامت

چگونه یک داروی سرطان تغییر کاربری داده شده می تواند به درمان AFib کمک کند

چگونه یک داروی سرطان تغییر کاربری داده شده می تواند به درمان AFib کمک کند

اشتراک گذاری در Pinterest
دانشمندان در حال بررسی این موضوع هستند که آیا می توان برخی از داروها را برای کمک به درمان آریتمی قلبی تغییر کاربری داد. Peshkova/Getty Images
  • آریتمی قلبی زمانی رخ می دهد که ضربان قلب نامنظم باشد.
  • شایع ترین نوع آریتمی قلبی، فیبریلاسیون دهلیزی (AFib) است که می تواند منجر به سکته مغزی یا نارسایی قلبی شود.
  • محققان دانشگاه شیکاگو دریافته اند دارویی که برای درمان برخی سرطان ها و بیماری های پوستی استفاده می شود را می توان برای کمک به درمان آریتمی های قلبی مانند AFib استفاده کرد.آریتمی قلبی زمانی که فرد

    ” class=”content-link css-1pg8eb5″>قلب

    خیلی سریع، آهسته یا نامنظم می‌زند.

    شایع ترین نوع آریتمی قلبی فیبریلاسیون دهلیزی (AFib) است. این زمانی اتفاق می افتد که اتاق های فوقانی و تحتانی قلب ناهماهنگ می شوند و بر جریان خون تأثیر می گذارد.

    گاهی اوقات AFib می‌تواند منجر به عوارض شدیدی مانند سکته مغزی و نارسایی قلبی.

    تحقیقات قبلی نشان می دهد که در مورد 1 در 5 نفر با AFib در سال اول پس از تشخیص می میرند.

    اکنون، محققان دانشگاه شیکاگو دارویی را یافته اند که برای درمان برخی سرطان ها و بیماری های پوستی استفاده می شود. به نام ruxolitinib را می توان برای کمک به درمان آریتمی های قلبی تغییر کاربری داد. /p>

    این مطالعه اخیراً در مجله پزشکی ترجمه علمی.

برای این مطالعه، محققان با جستجوی بالقوه مهارکننده های CaMKIIمنبع>.

“CaMKII در عضله قلب سلول هایی که دکتر مارک اندرسون، معاون اجرایی در امور پزشکی و رئیس بخش علوم بیولوژیکی (BSD) و رئیس دانشکده پزشکی پریتزکر در دانشگاه شیکاگو، IL، و رئیس دانشکده پزشکی پریتزکر در دانشگاه شیکاگو، تحت شرایط فیزیولوژیکی، عملکرد را ارتقا می‌دهد. نویسنده این مطالعه به Medical News Today توضیح داد.

“به عنوان مثال، CaMKII به عنوان بخشی از “جنگ یا فرار” او گفت.

“با این حال، فعالیت بیش از حد CaMKII باعث بی ثباتی الکتریکی غشای سلولی عضله قلب می شود – عمدتاً با فعال کردن پروتئین های الکتریکی به نام کانال های یونی. او توضیح داد که مهار CaMKII جریان های غشای سلولی را تثبیت می کند و در نتیجه از آریتمی جلوگیری یا متوقف می کند.

– دکتر مارک اندرسون، نویسنده ارشد مطالعه

در طول تحقیقات خود، دکتر اندرسون و تیمش از بین 4475 داروی بالقوه، پنج مهارکننده CaMKII را شناسایی کردند که قبلاً ناشناخته بودند.

از بین این پنج مورد، طبق گزارش‌ها، روکسولیتینیب مؤثرترین بود، که به گفته دکتر اندرسون، برای آنها شگفت‌انگیز بود.

او گفت: «اول، ما انتظار روشنی نداشتیم که هیچ یک از داروهای غربالگری شده به شدت CaMKII را مهار کند.

“با این حال، ما تعجب نکردیم که یک داروی مهارکننده کیناز بتواند “از روی” برای مهار CaMKII عبور کند. با این حال، روکسولیتینیب یک مهارکننده JAK1/2 است و این کینازها ارتباط نزدیکی با CaMKII ندارند. بنابراین، ما می‌توانستیم پیش‌بینی کنیم که مهارکننده‌ای که یک کیناز نزدیک‌تر را هدف قرار می‌دهد، شناسایی شود.»

با استفاده از هر دو مدل سلولی و موش، دانشمندان دریافتند که فقط یک کاربرد 10 دقیقه ای روکسولیتینیب برای جلوگیری از تاکی کاردی بطنی چندشکلی کاتکول آمینرژیکa (CPVT ) – وضعیتی که باعث آریتمی قلبی در کودکان می شود – و AFib را نجات می دهد.

محققان اظهار داشتند که معتقدند داروهای جدید بر اساس یافته های خود می توانند به روش‌های مختلف استفاده می‌شود، از جمله زمانی که علائم AFIB ابتدا شروع به درمان کودکان مبتلا به تاکی کاردی بطنی پلی مورفیک کاتکول آمینرژیک، که اغلب به درمان های استاندارد مقاوم هستند، می کنند.

محققان همچنین به برخی نگرانی ها در توسعه درمان هایی اشاره کردند که مهار CaMKII را هدف قرار می دهند، زیرا CaMKII نقش حیاتی در عملکرد مغز، از جمله یادگیری و حافظه.

با این حال، دکتر اندرسون و تیمش گزارش دادند که موش‌های تحت درمان با روکسولیتینیب هیچ گونه اثرات شناختی نامطلوبی را هنگام آزمایش با حافظه و وظایف یادگیری نشان ندادند.

«ما فکر می‌کنیم این یافته ممکن است کاهش دهد. اندرسون گفت: نگرانی های توسعه دهندگان دارو در داروسازی و بیوتکنولوژی مبنی بر اینکه CaMKII یک هدف درمانی قابل دوام نیست.

دکتر اندرسون گفت: «اقدامات خارج از هدف مهار CaMKII بر یادگیری و حافظه یک نگرانی عمده بوده است.

پس از بررسی این مطالعه، Dr. استفان تانگ، الکتروفیزیولوژیست قلب دارای گواهی هیئت مدیره در مرکز بهداشت پراویدنس سنت جان در سانتا مونیکا، کالیفرنیا، که در این تحقیق شرکت نداشت، به MNT گفت که شنیدن این موضوع “بسیار هیجان انگیز” بود. درمان های هدفمند بالقوه جدید برای سندرم های آریتمی ژنتیکی، مانند بطن های چندشکلی کاتکول آمینرژیک تاکی کاردی.

“این یک بیماری ژنتیکی ارثی است که بر ترشح کلسیم در قلب تأثیر می‌گذارد. و اغلب منجر به آریتمی های بطنی خطرناک می شود. معمولاً در نوجوانی ظاهر می‌شود و می‌تواند منجر به (به) سنکوپ و مرگ ناگهانی. مدیریت فعلی ما بسیار محدود است و هدف آن کنترل بیماری است، نه هدف قرار دادن علت اصلی. ”

دکتر تانگ اظهار داشت که او همیشه با احتیاط به این مطالعات روی حیوانات کوچک می‌پردازد.

“این یک اثبات امیدوارکننده از مفهوم است، اما شامل حیوانات می‌شود. در این مورد، موش – و نه انسان. این در یک آزمایشگاه انجام می شود و همیشه شرایط واقعی را منعکس نمی کند. مطمئناً، در حالی که نویدبخش است، نیاز به مطالعات بسیار بزرگتری وجود دارد (که باید اثربخشی و ایمنی را هم در حیوانات و هم در انسان نشان دهد تا برای استفاده بالینی در نظر گرفته شود.”

– دکتر استفان تانگ، الکتروفیزیولوژیست قلب

MNT نیز با دکتر سمیر جمال، الکتروفیزیولوژیست بالینی قلب و مدیر برنامه فلوشیپ بیماری های قلبی عروقی در دانشگاه پزشکی هاکنزک مرکز که او نیز درگیر این تحقیق نبود. دکتر جمال گفت که از شنیدن در مورد این مطالعه هیجان‌زده و تشویق شده است، زیرا حاکی از پتانسیل داروهای نوآورانه‌ای است که به ما در درمان بهتر آریتمی‌های قلبی کمک می‌کند.

«اگرچه این مطالعه امیدوارکننده است، استفاده قبلی از این‌ها نشان می‌دهد. عوامل مسائل بالقوه (به ویژه) با سمیت و شناخت را نشان می دهد. وی افزود: ارزیابی مستمر در محیط‌های بیمار محور که با دقت بیشتری انجام شده است، امیدواریم نتایج مثبت را تأیید کند و نگرانی‌های مربوط به عوارض جانبی را کاهش دهد.

مدیر مجله

یه پسر آبان ماهی با افکار پیچیده و تنیده از خشم علاقه زیادی به گسترش وب و وبسایت نویسی داره ،یه پسر از دل سنگ های آبی کهکشانی که هیچکس نمیتونه دستش رو بخونه و از 1399 تا حالا تو دنیای وب سرگردان و آموزش دیدن است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا