فیبریلاسیون دهلیزی: نور درمانی چقدر برای درمان AFib موثر است؟

فیبریلاسیون دهلیزی: نور درمانی چقدر برای درمان AFib موثر است؟

در Pinterest به اشتراک بگذارید
محققان در حال بررسی نور درمانی به عنوان روشی برای درمان فیبریلاسیون دهلیزی (AFib) هستند. Victor Dyomin/Getty Images
  • محققان گزارش می دهند که نور درمانی به نام اپتوژنتیک ممکن است در درمان فیبریلاسیون دهلیزی (AFib) مفید باشد.
  • آنها می گویند که این درمان به سرعت ریتم منظم قلب را به موش های مبتلا به AFib بازگرداند.
  • متخصصان می گویند یافته ها جالب هستند، اما اینطور نیست. مطمئن باشید که نور درمانی جایگزین درمان های فعلی برای AFib خواهد شد.

اپتوژنتیک – با استفاده از نور برای کنترل سلول ها – می تواند راهی برای درمان فیبریلاسیون دهلیزی (AFib) باشد. منتشر شده در ژورنال پزشکی داخلی.

در تحقیقات خود، دانشمندان از اپتوژنتیک برای اصلاح سلول‌های هدف در موش‌ها برای بازگرداندن یک ریتم منظم به قلب‌های تحت تأثیر فیبریلاسیون دهلیزی استفاده کردند.

بر اساس پاسخ، محققان گزارش دادند که این تکنیک می‌تواند به طور کامل به دیواره دهلیز در انسان برای درمان بیماری قلبی نفوذ کند.

آنها گفتند که این روش گزینه‌ای بدون شوک ارائه می‌کند. برای درمان AFib یا نامنظم یا ضربان قلب سریع.

محققان گفتند هنگامی که یک پزشک درمان را کامل کرد، قلب بلافاصله به ریتم منظم خود باز می‌گردد.

«ایده استفاده از ژنتیک برای زور زدن. بیان کانال های یونی قلب و استفاده از یک منبع نور برای پایان دادن به AFib بسیار قابل توجه است. .aspx” target=”_blank” rel=”noopener noreferrer” class=”content-link css-1pg8eb5″>دکتر. عاصم دسای، الکتروفیزیولوژیست در بیمارستان ماموریت پراویدنس و مدیر مشترک متخصصان ریتم قلب ماموریت میراث در کالیفرنیا، که در این مطالعه شرکت نداشت.

“این مطالعه عمدتاً در مورد اثبات مفهوم است، نه کاربرد بالینی در حال حاضر. این مطالعه دو ادعا دارد: 1.) کاردیوورژن اپتوژنتیک AFib در دهلیزهای موش‌هایی که تحت بازسازی منفی قرار گرفته‌اند که معمولاً در بیماران AFIB دیده می‌شود، امکان‌پذیر است، و 2) سطوح تابش مورد نیاز برای خاتمه AF در مدل موش نیز می‌تواند نفوذ کند. بافت دهلیزی انسان در خارج از بدن (ex vivo).»

— دکتر عاصم دسای، الکتروفیزیولوژیست

شایان ذکر است که این فناوری مبتنی بر نور فاصله زیادی با استفاده از آن در طب رایج دارد.

“از دیدگاه علمی و به عنوان اثباتی برای این موضوع هیجان انگیز است. دکتر Chirag Barbhaiya، الکتروفیزیولوژیست قلب در NYU Langone Heart و استادیار گروه پزشکی در بخش قلب و عروق Leon H Charney در دانشکده پزشکی NYU Grossman در نیویورک.

«من فکر می کنم جالب ترین قسمت این است که می توانید سلول های قلب را اصلاح کنید. باربهیا، که در این مطالعه شرکت نداشت، به اخبار پزشکی امروز گفت: این امکان را برای درمان مشکلات ریتم به روشی کمتر تهاجمی باز می کند.

دکتر. Rigved Tadwalkar، متخصص قلب در مرکز بهداشت پراویدنس سنت جان در کالیفرنیا که او نیز در این مطالعه شرکت نداشت، موافق است که یافته‌ها هیجان‌انگیز هستند و نویدبخش درمان‌های آینده هستند.

تدوالکار به اخبار پزشکی امروز گفت: تغییر و اصلاح نحوه عملکرد سلول های قلبی از طریق نور.

«فرض کنید یک اتاق دارید و می خواهید برق را در آن قرار دهید، اما هیچ دوشاخه ای ندارد. سیم کشی که باید نصب کنید، ماده ژنتیکی برای اصلاح اتاق است. این نحوه عملکرد اتاق را تغییر می دهد. در مثال ما، نحوه عملکرد سلول های قلبی را تغییر می دهد. سپس، می‌توانید از نور برای تولید جریان قلبی برای تغییر ضربان قلب استفاده کنید.”

“این هنوز بسیار تجربی است. . هنوز جای کار زیاد است. ما به آزمایش‌های بالینی روی انسان، داده‌های بالینی طولانی‌مدت و مقایسه با سایر درمان‌ها نیاز داریم. اگر در انسان کار کند، می تواند جایگزین ایمن و موثری باشد که برای بیمار آسان تر است و می تواند در خارج از بیمارستان انجام شود. این مفهوم جذاب است، اما در این مرحله، هنوز در حال بررسی است.”

— دکتر ریگود تدوالکار، متخصص قلب

AFib درمان نشده می تواند به خستگی مزمن منجر شود و خطر را افزایش دهد. از ایجاد نارسایی احتقانی قلب یا سکته مغزی.

پزشکان AFib را بر اساس وضعیت بیمار و زمینه‌ای درمان می‌کنند. شرایط سلامتی و اهدافی مانند حفظ ضربان قلب، بازگرداندن ریتم قلب سالم و جلوگیری از لخته شدن خون.

باربهیا گفت: «درمان AFib دو مرحله دارد. اولین مرحله بازگرداندن ریتم منظم است، اما مرحله دوم دشوارتر است – حفظ ریتم منظم. این شامل یافتن شرایط اساسی و رفع آن است.»

«این فناوری ممکن است بتواند گام اول را انجام دهد، اما اگر نتواند مرحله دوم را انجام دهد، فکر نمی‌کنم این باشد. Barbhaiya گفت: “به طور معمول، پزشکان تغییراتی در سبک زندگی برای مدیریت AFib ایجاد می کنند، مانند:در صورت نیاز وزن کم کنید

  • فعالیت بدنی را افزایش دهید
  • استرس را مدیریت کنید
  • ترک سیگار
  • به دنبال رژیم غذایی سالم برای قلب
  • بسیاری از افراد مبتلا به AFib داروها برای مدیریت این بیماری. با توجه به انجمن قلب آمریکا-trusted-source>، برخی از داروهای تجویز شده عبارتند از:

    • ضد پلاکت ( رقیق کننده های خون) برای جلوگیری از تشکیل لخته های خون با جلوگیری از تجمع
    • ضد انعقاد برای کاهش سرعت یا جلوگیری از لخته های ناشی از تشکیل
    • بتابلوکرها برای کمک به کاهش ضربان قلب
    • مسدودکننده‌های کانال کلسیم برای کمک به کاهش ضربان قلب و کاهش قدرت انقباض قلب، کاهش فشار خون
    • مسدودکننده‌های کانال سدیم برای کاهش ضربان قلب با کاهش توانایی آن در رسانایی برق
    • مسدودکننده‌های کانال پتاسیم سیگنال‌های الکتریکی را که باعث ایجاد AFib می‌شوند کاهش می‌دهند

    به موسسه ملی بهداشت (NIH)، درمان های دیگر عبارتند از:

    • کاردیوورژن الکتریکی — ریتم قلب را با استفاده از شوک های کم انرژی به قلب بازیابی می کند
    • ابلیشن کاتتر — یک روش جراحی برای از بین بردن بافتی که باعث آریتمی می شود
    • پیس میکر — معمولاً زمانی که AFib همراه با آریتمی دیگری تشخیص داده می شود
    • روی ماز – یک روش جراحی استفاده می شود که برای کمک به بازگرداندن ریتم طبیعی قلب جای زخم ایجاد می کند

    “از آنجایی که کاردیوورژن تنظیم و انجام آن نسبتاً آسان است، مطمئن نیستم که با درمان هایی مانند این جایگزین شود.” وی افزود: “مطالعاتی مانند اینها مفید هستند زیرا قابل تامل هستند و یکی از راه های اصلی ما برای گسترش تفکر فعلی خود در مورد فرآیندهای بیماری و درمان های جدید است.”

    خروج از نسخه موبایل