سردرد بالای سر یعنی چه؟

سردرد بالای سر یعنی چه؟

ما محصولاتی را که فکر می‌کنیم برای خوانندگانمان مفید هستند، اضافه می‌کنیم. اگر از طریق پیوندهای موجود در این صفحه خرید کنید، ممکن است پورسانت کوچکی دریافت کنیم در اینجا فرآیند ما است.

چگونه برندها و محصولات را بررسی کنیم

اخبار پزشکی امروز فقط مارک ها و محصولاتی را به شما نشان می دهد که ما پشت سر آنها ایستاده ایم./تیم ما به طور کامل توصیه هایی را که در سایت خود ارائه می دهیم بررسی و ارزیابی می کند. برای اثبات اینکه تولیدکنندگان محصول استانداردهای ایمنی و کارایی را رعایت کرده‌اند، ما:

  • مواد تشکیل دهنده و ترکیب را ارزیابی می‌کنیم: آیا آنها پتانسیل ایجاد آسیب را دارند؟
  • همه ادعاهای بهداشتی را بررسی کنید: آیا آنها با مجموعه شواهد علمی فعلی مطابقت دارند؟

  • برند را ارزیابی کنید: آیا با یکپارچگی کار می کند و به بهترین شیوه های صنعت پایبند باشید؟

ما تحقیق را انجام می دهیم تا بتوانید محصولات قابل اعتمادی را برای سلامتی و تندرستی خود پیدا کنید.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا سردرد می تواند در قسمت بالای سر ایجاد می شود. تنش، میگرن و نورالژی پس سری از علل احتمالی آن هستند. در برخی موارد، ممکن است فردی به مراقبت پزشکی نیاز داشته باشد.

در برخی موارد، ممکن است لازم باشد در مورد سردرد، به‌ویژه اگر شدید، مداوم یا با علائم دیگر رخ دهد.

در اینجا، با برخی از علل سردرد که می‌تواند روی قسمت بالایی از سردرد تأثیر بگذارد، آشنا شوید. سر، چرا اتفاق می‌افتد، و چه زمانی باید به دنبال کمک پزشکی بود.

سردردهای تنشی برخی از آنها هستند. از شایع ترین سردردها متخصصان گاهی اوقات آنها را سردرد تنشی انقباض عضلانی می نامند. در حالی که تنش عضلانی ممکن است نقش داشته باشد، دقیقاً مشخص نیست که چرا این اتفاق می افتد. سایر علل احتمالی عبارتند از کمبود ویتامین و عوامل ژنتیکی. یک مطالعه پیشنهاد کرده است که حداقل 78% از مردم دچار تنش می شوند سردرد در برخی مواقع.

در سردردهای تنشی، درد به نظر می رسد که در حال فشار دادن یا اضافه کردن وزن به ناحیه ای مانند بالای سر است. افراد همچنین در برخی موارد درد در گردن یا شانه‌های خود احساس می‌کنند.

افراد اغلب درد ناشی از سردرد تنشی را کسل‌کننده توصیف می‌کنند و می‌گویند که ضربان ندارد و نمی‌پندد. سردردهای تنشی معمولاً ناراحت کننده هستند اما شدید نیستند. آنها می توانند از 30 دقیقه تا یک هفته دوام داشته باشند، اما میانگین مدت آن 4 تا 6 ساعت است.

بیشتر بدانید. درباره سردردهای تنشی.

سردرد یکی از علائم میگرن است. سردردهای میگرنی تا 12٪ از جمعیت، از جمله 17٪ از زنان و 6 درصد از مردان. آنها کمتر از سردردهای تنشی شایع هستند اما می توانند شدیدتر باشند.

درد ممکن است به گونه‌ای باشد که گویی از بالای سر، در امتداد یک طرف یا پایین پشت گردن منتشر می‌شود. می‌تواند شدید و ضربان‌دار باشد و همراه با علائم دیگری از جمله حالت تهوع و حساسیت شدید به نور یا صدا رخ دهد.

به نظر می‌رسد عوامل ژنتیکی در این امر نقش داشته باشند، اما بسیاری از افراد مبتلا به این عارضه متوجه می‌شوند که محرک‌های خاصی می‌توانند باعث شوند. سردردهای میگرنی اینها عبارتند از استرس، تغییرات آب و هوا، مشکلات خواب، و تغییرات هورمونی.

در اینجا چند نکته در مورد تسکین میگرن دریافت کنید.

انواع مختلفی سردرد مزمن یا مداوم وجود دارد. آنها شامل سردردهای تنشی و سردردهای میگرنی می‌شوند.

در صورتی که فردی سردرد تنشی داشته باشد حداقل در 15 روز در ماه به مدت 3 ماه یا بیشتر. سردردهای میگرنی مزمن حداقل در 15 روز در ماه به مدت 3 ماه یا طولانی تر، و فرد حداقل 8 روز در ماه علائم میگرن را خواهد داشت.

علائم به نوع سردرد بستگی دارد، اما برخی می توانند باعث ایجاد درد در نزدیکی بالای سر شوند. عوامل سبک زندگی، مانند استرس و کمبود خواب ، می تواند بر سردردهای تنشی مزمن تأثیر بگذارد.

اگر سردرد مداوم دارید چه کاری می توانید انجام دهید؟

همانطور که از نام آن پیداست، سردردهای خوشه ای در گروه ها. آنها به طور ناگهانی در یک طرف سر و اغلب در پشت چشم ظاهر می شوند و باعث درد شدید و همچنین احتقان بینی یا آبریزش بینی و آبریزش چشم می شوند. آنها نادر هستند و در اطراف 1 در 1000 نفر.

سردردهای خوشه ای ممکن است شامل تغییراتی در عصب سه قلو، هیپوتالاموس و گشاد شدن عروق خونی باشد. با این حال، کارشناسان دقیقا نمی دانند چرا این اتفاق می افتد. آنها می توانند در پاسخ به محرک هایی مانند تماشای تلویزیون، نوشیدن الکل، هوای گرم و استرس رخ دهند.

سردردهای خوشه ای معمولاً به صورت گروهی رخ می دهند. حمله می تواند از چند هفته تا چند ماه طول بکشد، اما ممکن است چندین سال متوقف شود. در طول یک حمله، آنها می توانند از هر روز دوم تا هشت بار در روز رخ دهند. ممکن است در این مدت استراحت یا تسکین فرد برای فرد سخت باشد.

درباره سردردهای خوشه ای بیشتر بدانید.

بیماری یا عفونت می تواند سینوس ها را ملتهب کند و در نتیجه درد در پهلوها و بالای سینوس ایجاد کند. سر. علائم معمولاً زمانی که فرد مشکل اصلی را درمان می کند ناپدید می شود. ممکن است پزشک داروهایی را برای کمک به التهاب توصیه کند. افرادی که مشکلات طولانی مدت سینوسی دارند ممکن است نیاز به جراحی داشته باشند.

در اینجا درباره سردردهای سینوسی بیشتر بیاموزید.

نورالژی اکسیپیتال شامل تحریک اعصاب منتهی از ستون فقرات به بالای سر است. این می تواند باعث درد در پشت یا بالای سر شود.

شخص ممکن است احساس کند که بند محکمی روی سر خود دارد. آنها همچنین ممکن است گزگز یا تکان های درد تکان دهنده را تجربه کنند. ممکن است پوست سر حساس شود و چشمان شخص به نور حساس باشد.

علل احتمالی شامل:

  • تروما به پشت سر
  • گیر کردن اعصاب به دلیل سفت شدن عضلات گردن
  • فشرده شدن عصب ناشی از استئوآرتریت
  • تومور در گردن

یک پزشک آزمایشاتی را برای یافتن علت زمینه ای انجام می دهد، اگرچه گاهی اوقات وجود دارد. علت مشخصی وجود ندارد.

درباره نورالژی پس سری بیشتر بدانید.

استفاده مکرر از داروهای بدون نسخه (OTC) یا تسکین درد با نسخه می تواند منجر به مصرف بیش از حد یا سردردهای برگشتی شود. افراد مبتلا به میگرن مداوم به خصوص مستعد ابتلا به سردردهای بیش از حد هستند.

در صورتی که فرد مبتلا به سردرد اولیه تشخیص داده شود و حداقل در 15 روز در ماه.

قرار گرفتن در معرض دماهای سرد ممکن است باعث سردرد ناشی از محرک سرد یا “یخ زدگی مغز” شود، همراه با درد در جلوی سر به سمت بالا. این می تواند هنگام خوردن یک لقمه بزرگ از چیزی منجمد یا مصرف نوشیدنی های بسیار سرد اتفاق بیفتد.

اصطلاح علمی انجماد مغزی، گانگلیونورالژی اسفنوپالاتین است، زیرا بر گانگلیون اسفنوپالاتین تأثیر می گذارد. این گانگلیون با اعصاب در سینوس ها مرتبط است.

وقتی شخصی چیزی سرد می‌خورد، درد شدید و شدیدی به بالای سر او می‌رسد و تنها چند ثانیه طول می‌کشد. هنگامی که دمای سرد در سر از بین می رود. با این حال، متخصصان همچنین گانگلیونورالژی اسفنوپالاتین را با انواع دیگر سردردها از جمله سردردهای خوشه ای و میگرنی.

دقیقاً «انجماد مغزی» چیست؟ در اینجا پیدا کنید.

برخی از افراد وقتی سردرد شدید و ناگهانی دارند دچار سردرد ضربان دار می شوند. ورزش، مانند دویدن دویدن یا داشتن رابطه جنسی. پزشکان این را یک ورزش اولیه یا سردرد ناشی از فعالیت می نامند. با توجه به بنیاد آمریکایی میگرن.

با این حال، شواهد ورزش می تواند به کاهش سردردهای میگرنی کمک کند.

خوردن برخی منابع پروتئینی مانند آجیل، حدود 1.5 ساعت قبل از ورزش، هیدراته ماندن و گرم کردن بدن ممکن است به کاهش این خطر کمک کند.

هرکسی ممکن است به کاهش این خطر کمک کند. کسانی که بعد از ورزش سردرد شدیدی را تجربه می‌کنند یا نگران تأثیر ورزش بر سردرد هستند، باید به دنبال مشاوره پزشکی باشند.

درباره سردرد بعد از ورزش بیشتر بیاموزید.

فشار خون بالا به ندرت باعث سردرد می شود، اما انجمن قلب آمریکا خاطرنشان می کند که اگر فشار خون 180/120 میلی متر/جیوه یا بالاتر.

در موارد نادر، آسیب به سر، سکته مغزی یا آبسه مغزی می‌تواند باعث ایجاد شرایطی شود که به نام فشار خون داخل جمجمه، که در آن فشار در اطراف مغز ایجاد می شود. این می تواند باعث سردرد ضربان دار، تغییرات بینایی، حالت تهوع و سایر علائم شود.

سردرد شدید، ناگهانی و ناگهانی ممکن است نشانه سندرم انقباض عروق مغزی برگشت پذیر (RCVS) به دلیل یک وضعیت تهدید کننده زندگی مانند خونریزی در مغز یا stroke. این نوع سردرد نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد.

در بالای سر عضلات زیادی وجود ندارد. اما ممکن است در برخی از انواع سردردها نقش داشته باشند. سفت شدن عضلات گردن و سر ممکن است در سردردهای تنشی نقش داشته باشد. در اطراف سر، انقباض بیش از حد عضله ممکن است باعث کاهش خون شود و منجر به انتشار شود ماده P که می تواند درد را تشدید کند.

راه های مختلفی برای درمان سردرد در بالا وجود دارد. سر، بسته به علت.

آنها شامل:

  • تسکین درد OTC، مانند داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs)
  • اقدامات رژیمی، مانند مصرف بیشتر آب و کاهش مصرف الکل
  • ماساژ، از جمله خود ماساژ دادن سر و گردن
  • تکنیک های آرامش بخش
  • کاهش سطح استرس با تمرینات تنفسی یا یوگا
  • خوابیدن به میزان مناسب
  • مراجعه به فیزیوتراپیست یا ماساژ درمانی
  • طب سوزنی
  • بیوفیدبک
  • بسته های خنک برای سر

اگر پزشک دلیل خاصی را برای سردرد تشخیص دهد، ممکن است درمان را برای رفع علت ارائه دهد.

خرید اینجا برای طیف وسیعی از درمان‌های بدون نسخه برای سردرد.

یک فرد باید در صورت داشتن موارد زیر به دنبال کمک پزشکی باشد:

  • یک سردرد شدید و ناگهانی
  • <.>

  • سایر علائم مانند حالت تهوع و تغییرات بینایی

پزشک ممکن است داروها را تجویز کند یا آزمایشاتی را برای بررسی اینکه آیا یک علت زمینه ای وجود دارد که نیاز به درمان خاصی دارد.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا سردرد ممکن است بر قسمت بالای سر سردردهای تنشی شایع ترین علت هستند و اغلب به درمان خانگی پاسخ می دهند. با این حال، سردرد ناگهانی، شدید یا مداوم ممکن است به دلیل یک علت زمینه‌ای باشد که نیاز به درمان پزشکی دارد.

هرکسی که علائم مزاحم یا مداوم را تجربه می کند باید به دنبال کمک پزشکی باشد. اگر فردی دچار سردرد ناگهانی و شدید با رعد و برق شود، باید با 911 تماس بگیرد یا او را به نزدیکترین اورژانس ببرد.

این مقاله را به زبان اسپانیایی بخوانید.

خروج از نسخه موبایل