عفونت های مزمن گوش: چه زمانی باید لوله های گوش را در نظر گرفت

عفونت های مزمن گوش: چه زمانی باید لوله های گوش را در نظر گرفت

عفونت گوش یک شکایت رایج در دوران کودکی است که معمولاً با درمان ساده برطرف می شود. اما اگر عفونت مزمن گوش مشکل ساز شود، یک روش سرپایی سریع اغلب می تواند آنها را درمان و از آن پیشگیری کند.

چه چیزی باعث عفونت گوش می شود؟

گوش مایعی تولید می کند که از طریق شیپور استاش تخلیه می شود – لوله کوچکی که گوش میانی را به پشت گلو متصل می کند. اگر شیپور استاش متورم یا مسدود شده باشد، مایع پشت پرده گوش جمع می‌شود. این محیط مناسبی را برای عفونت باکتریایی در گوش میانی ایجاد می کند. این بیماری که به عنوان اوتیت میانی شناخته می شود، شایع ترین نوع عفونت گوش است.

چرا عفونت گوش در کودکان بسیار شایع است؟

«نوزادان و کودکان خردسال اغلب شیپورهای استاش کوتاه‌تر، باریک‌تر یا افقی‌تر از بزرگسالان دارند. Jay Shah، MD ، می‌گوید: این کار توانایی لوله را برای تخلیه مایع از گوش میانی محدود می‌کند و خطر تجمع مایع در پشت پرده گوش را افزایش می‌دهد. متخصص گوش و حلق و بینی کودکان در UH Rainbow Babies & Children.

“شورهای استاش اغلب با رشد کودک خود اصلاح می شوند. اما در این بین، عفونت گوش ایجاد شده می تواند باعث التهاب و درد شود که نیاز به درمان دارد. اگر عفونت‌ها مکرر باشند، می‌توانند منجر به عواقب جدی‌تری از جمله سرگیجه، مشکلات تعادلی، از دست دادن شنوایی، تاخیر در گفتار یا پارگی پرده گوش شوند. دکتر شاه می افزاید: در موارد شدید، عفونت ممکن است به مغز یا گوش داخلی سرایت کند

علائم عفونت گوش

در کودکان بزرگتر از شش ماه، عفونت گوش اغلب در خانه با مسکن‌های بدون نسخه قابل کنترل است. نوزادان کمتر از شش ماه با هر یک از علائم زیر همیشه باید توسط متخصص اطفال ارزیابی شوند:

  • چوب زدن، کشیدن یا کشیدن گوش(ها)
  • افزایش بی قراری و/یا گریه
  • مشکل در به خواب رفتن و ماندن در خواب
  • تب

زمان مراجعه به متخصص

دکتر شاه می‌گوید: «اگر کودک شما مبتلا به عفونت‌های مکرر گوش تشخیص داده شد، که به عنوان سه عفونت در شش ماه یا چهار عفونت در یک سال تعریف می‌شود، وقت آن است که با یک متخصص صحبت کنید.

“به طور معمول، عفونت گوش با آنتی بیوتیک های خوراکی درمان می شود. اما ما می خواهیم از استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک ها در کودکان جلوگیری کنیم تا آنها نسبت به داروها مقاومت نشان ندهند. برای کودکان مبتلا به عفونت های مکرر گوش، قرار دادن لوله های گوش ممکن است درمان توصیه شده باشد.”

قرار دادن لوله گوش

جراحی لوله گوش که به عنوان تیمپانوستومی نیز شناخته می شود، رایج ترین جراحی در دوران کودکی است که در ایالات متحده انجام می شود. این روش تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و معمولاً کمتر از 15 دقیقه طول می کشد.

وقتی کودک شما خواب است، پزشک یک برش کوچک در هر پرده گوش ایجاد می کند و یک لوله کوچک و توخالی را وارد می کند. این لوله جریان هوا را در گوش میانی افزایش می دهد و باعث تخلیه مایعات می شود تا از تجمع مایع جلوگیری کند. عوارض نادر است و کودکان معمولاً در همان روز به خانه می‌روند و بعد از عمل درد کمی یا بدون درد دارند. برش های کوچک معمولاً به سرعت بهبود می یابند.

لوله های گوش طوری طراحی شده اند که در 6 تا 18 ماه می افتند. اگر عفونت گوش ادامه یابد، ممکن است به ارزیابی بیشتر یا تکرار عمل نیاز باشد.

تصمیم گیری

دکتر شاه می‌گوید: «قرار دادن فرزندتان در هر نوع عمل جراحی می‌تواند باعث ایجاد اضطراب شود. با این حال، قرار دادن لوله گوش یک راه بسیار ایمن و موثر برای کاهش عفونت گوش در کودکان منتخب، جلوگیری از عوارض جدی‌تر مانند کاهش شنوایی و محدود کردن مصرف آنتی‌بیوتیک است. من همیشه توصیه می کنم که والدین با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی فرزندشان در مورد مزایا و خطرات گفتگوی عمیق داشته باشند تا به آنها کمک کند تصمیم درستی برای فرزندشان بگیرند.”

پیوندهای مرتبط:

بیمارستان‌های دانشگاهی Rainbow Babies & Children شبکه گسترده‌ای از متخصص گوش و حلق و بینی کودکان در مکان‌های مناسب در سراسر منطقه دارد. کارشناسان ما آموزش های پیشرفته ای در زمینه تشخیص و درمان مشکلات گوش، حلق و بینی در کودکان از جمله عفونت های مزمن گوش دارند.

 

 

این مطلب به صورت اطلاع رسانی و مطلع کردن بیمار از بیماری خود است و نباید به جای دستورات پزشکی استفاده شود و رسانه در قبال آن هیچ مسئولیتی ندارد

خروج از نسخه موبایل