سلامت

آسپرین کودک: کلید یک بارداری سالم تر؟

آسپرین کودک: کلید یک بارداری سالم تر؟

پره اکلامپسی تقریباً از هر 25 زن باردار در ایالات متحده یک نفر را تحت تأثیر قرار می دهد، این وضعیت باعث افزایش خطرناک فشار خون می شود که می تواند به مادر و جنین آسیب جدی برساند.

اما بسیاری از زنان ممکن است ندانند که یک ابزار پیشگیری ساده و در عین حال موثر به شکل آسپرین با دوز کم یا آسپرین کودک وجود دارد. Ellie Ragsdale، MD.

چه کسی در معرض خطر پره اکلامپسی است؟

پره اکلامپسی با افزایش فشار خون (فشار خون بالا) و پروتئین اضافی در ادرار مشخص می شود. خطر تشنج مادر، سکته مغزی و لخته شدن خون و همچنین مشکلات کلیوی و کبدی را افزایش می دهد. یکی از شدیدترین اشکال پره اکلامپسی، سندرم HELLP (همولیز، افزایش آنزیم های کبدی و پایین بودن پلاکت ها) نام دارد که می تواند باعث خونریزی و مرگ شود. پره اکلامپسی همچنین می تواند بر عملکرد جفت تأثیر بگذارد و منجر به رشد ضعیف جنین، وزن کم هنگام تولد و زایمان زودرس شود.

عوامل خطر پره اکلامپسی عبارتند از:

  • فشار خون بالا مزمن
  • دیابت
  • چاقی
  • بیماری کلیه
  • بیماری های خودایمنی خاص
  • در آغاز یا پایان سالهای باروری (نوجوانان/سن 35 سال و بالاتر)
  • باردار با چند قلو، مانند دوقلو یا سه قلو
  • پره اکلامپسی در بارداری قبلی
  • قومیت های خاصی از جمله آفریقایی آمریکایی و سایر زنان رنگین پوست

چگونه آسپرین با دوز پایین می تواند کمک کند؟

مطالعات نشان می دهد که مصرف آسپرین با دوز پایین در دوران بارداری می تواند خطر ابتلا به پره اکلامپسی را تا 15 درصد کاهش دهد. همچنین می تواند خطر زایمان زودرس و محدودیت رشد داخل رحمی را به ترتیب 20 و 18 درصد و همچنین خطر سایر عوارض پره اکلامپسی را کاهش دهد.

کارشناسان توصیه می کنند زنانی که در معرض افزایش خطر ابتلا به پره اکلامپسی هستند، از آسپرین بچه از هفته 10 تا 12 بارداری برای حداکثر سود استفاده کنند. به طور کلی، توصیه می شود زنان باردار روزانه دو عدد آسپرین نوزاد (معادل 162 میلی گرم) تا زمان زایمان مصرف کنند.

آسپرین نوزاد را می‌توان توسط زنانی که سابقه عوارض بارداری قبلی مانند محدودیت رشد داخل رحمی یا سقط جنین دارند نیز استفاده کرد. دکتر راگزدیل می‌گوید حتی زنانی که کم خطر ابتلا به پره اکلامپسی و سایر عوارض در نظر گرفته می‌شوند، باید آسپرین کودک مصرف کنند، زیرا هیچ خطر شناخته شده‌ای برای مادر یا نوزاد ندارد. تنها زنان بارداری که نباید از آسپرین بچه استفاده کنند آنهایی هستند که به آسپرین یا سایر مشتقات سالیسیلات آلرژی دارند.

«آسپرین بچه ارزان است، بدون نسخه در دسترس است و به راحتی تهیه می شود. دکتر راگزدیل می گوید: معایب کمی و مزایای بالقوه زیادی برای زنان باردار وجود دارد.

آسپرین درمانی کودک به تدریج به جریان اصلی تبدیل می شود

پس چرا درمان با آسپرین کودک در بارداری به طور گسترده انجام نمی شود؟ به گفته دکتر راگزدیل، توصیه اولیه برای آسپرین کودک در بارداری در قالب دستورالعمل گروه ویژه خدمات پیشگیرانه ایالات متحده (USPSTF) در سال 2014 ارائه شد. با این حال، اتخاذ هر گونه درمان جدید در زنان باردار یک روند کند است. برخی از ارائه دهندگان ممکن است بیماران را به طور مناسب از نظر عوامل خطر غربالگری نکنند، یا ممکن است در توصیه درمانی که با آن ناآشنا هستند، مردد باشند.

دکتر راگزدیل می‌گوید: «در پنج سال گذشته، این درمان بیشتر به جریان اصلی تبدیل شده است، زیرا ارائه‌دهندگان بیشتری شروع به شناخت پتانسیل آن کرده‌اند.

او به زنان باردار توصیه می‌کند که بدون توجه به عوامل خطر با پزشک خود درباره آسپرین درمانی کودک صحبت کنند: «از خود دفاع کنید و سابقه پزشکی شخصی خود را با پزشک متخصص زنان و زایمان خود در میان بگذارید. با هم، می توانید تعیین کنید که آیا آسپرین درمانی کودک برای شما مناسب است یا خیر.

پیوندهای مرتبط

تیم حاملگی پرخطرمتخصصین جنین مادر، مشاوران ژنتیک و متخصصان نوزادان شناخته شده در سطح کشور هدایت می شوند. /a> در بیمارستان‌های دانشگاهی مراقبت‌های استثنایی برای زنان باردار، از لحظه تشخیص بیماری، از طریق بارداری، زایمان و دوره پس از زایمان ارائه می‌کند.

 

 

این مطلب به صورت اطلاع رسانی و مطلع کردن بیمار از بیماری خود است و نباید به جای دستورات پزشکی استفاده شود و رسانه در قبال آن هیچ مسئولیتی ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا