سلامت

چرا سلامت روان برای مردان اهمیت دارد؟

چرا سلامت روان برای مردان اهمیت دارد؟

شرایط سلامت روانی مانند اضطراب و افسردگی در مردان و زنان رایج است. با این حال، در حالی که زنان دو برابر بیشتر احتمال دارد افسردگی را تجربه کنند، مردان سه برابر بیشتر احتمال دارد خودکشی کنند. در واقع، خودکشی عامل اصلی مرگ و میر مردان است.

R. برایان دنتون، روانشناس، روانشناس بالینی در بیمارستان‌های دانشگاه، توضیح می‌دهد که چرا مردان ممکن است در معرض افزایش خطر خودآزاری باشند.

سلامت روان چیست؟

دکتر دنتون می‌گوید: «وقتی به آمادگی جسمانی فکر می‌کنیم، می‌دانیم که به عملکرد فیزیولوژیکی، از جمله قدرت عضلانی، انعطاف‌پذیری و استقامت، سلامت قلب و عروق و سلامت تنفسی اشاره می‌کنیم.» “تعریف آمادگی ذهنی سخت تر است.”
دکتر دنتون می‌گوید

من مردم را تشویق می‌کنم که سلامت روان را چیزی بیش از فقدان علائم ناراحت‌کننده بدانند. درعوض، شامل طیف گسترده‌ای از مؤلفه‌ها از جمله نحوه مشارکت ما در زندگی، احساس هدف و شناخت ما از آنچه به زندگی ما می‌بخشد، می‌شود. همچنین نیاز به انعطاف روانشناختی دارد، به این معنی که ما با آنچه در زندگی‌مان می‌گذرد حاضر می‌مانیم و آنچه را که در مقابل ماست در مقابل آنچه در گذشته پشت سرمان است، متمرکز می‌کنیم.

«بدون انعطاف‌پذیری روان‌شناختی، ممکن است تمایل داشته باشیم که مشکلات را تثبیت کنیم. این می تواند منجر به علائم سلامت روان مانند افسردگی یا اضطراب شود که اغلب در مردان نادیده گرفته می شود. اغلب از آنها انتظار می رود که ماشین های قوی و حل کننده مشکل – “سنگ” خانواده باشند. و صخره ها، بنا به تعریف، متحرک و انعطاف ناپذیر هستند.»

تعریف مجدد مردانگی

حتی در جامعه مدرن امروزی، فرضیات در مورد اینکه مردان چگونه باید رفتار کنند، می تواند استرس ایجاد کند. بسیاری از مردان تلاش می کنند تا انتظارات فرهنگی را برآورده کنند که منعکس کننده احساسات واقعی و اهداف زندگی آنها نیست. برخی از این مفروضات عبارتند از:

  • مردها نسبت به زنان کمتر احساساتی هستند. به پسرها از سنین پایین (مستقیم و غیرمستقیم) آموزش داده می شود که “مردان واقعی” گریه نمی کنند و اصطلاحات منفی مانند crybaby اغلب به عنوان حقیقت در نظر گرفته می شود. در واقع گریه یک روش طبیعی و سالم برای بیان درد، ترس، اندوه و حتی شادی است. سرکوب هر یک از این احساسات می تواند منجر به درگیری درونی، استرس و حتی علائم فیزیکی شود.
  • مردها بیشتر از زنان تمایل به رابطه جنسی دارند. همانند زنان، میل جنسی مردان در نوسان است و اغلب ممکن است کمتر از میل جنسی شریک زندگی‌شان باشد. اما برای مردان، احساس شکست مرتبط با آن حالت طبیعی وجود دارد. شریک زندگی آنها نیز ممکن است آن را احساس کند، با این فرض که مشکلی در رابطه آنها وجود دارد. این باورها می تواند رابطه جنسی را به منبع استرس برای مردان و زنان تبدیل کند.
  • مردان به عنوان والدین کمتر تربیت می‌شوند. انتظارات نقش جنسیتی اغلب مردان را از مشارکت فعالانه در تربیت فرزند منصرف می‌کند و نقش ثانویه را ایفا می‌کند. دکتر دنتون می‌گوید: «فقط به فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی گذشته نگاه کنید که در آن مردان به‌عنوان والدینی بی‌خبر، بی‌خبر یا آن‌قدر روی کار متمرکز شده‌اند که از نظر احساسی حضور ندارند». مطالعات نشان می دهد مردانی که فعالانه در فعالیت های روزانه والدین شرکت می کنند، روابط با کیفیت تری دارند.
  • مردان را نمی توان مورد آزار قرار داد. مردان را می توان از نظر جسمی، عاطفی و جنسی مورد آزار قرار داد. این پیام که مردان را نمی توان مورد آزار قرار داد می تواند احساس شرم، گناه، انزوا و تنهایی را بدتر کند. به مردانی که هر نوع آزاری را تجربه کرده‌اند، باید صدایی برای ابراز احساساتشان داده شود تا از عواقب سلامت روان جلوگیری کنند.

مراقب “باید” باشید

دکتر دنتون می‌گوید: «کلمه «باید» ممکن است یکی از خطرناک‌ترین کلمات در مورد سلامت روان باشد. «شما باید بخواهید ورزش کنید. شما باید وارد تجارت خانوادگی شوید. شما بایدپول بیشتری کسب کنید. شما باید یک خانه بخرید و یک خانواده تشکیل دهید – لیست “باید” برای مردان می تواند بی پایان باشد.”

«گفتن به کسی که باید چه احساسی داشته باشد یا انجام دهد، آنچه را که واقعاً تجربه می‌کند بی‌اعتبار می‌کند. این ارتباط سالم را محدود می کند و می تواند باعث رنجش، درگیری و اصطکاک شود.»

«به‌جای آن، از خود یا مرد زندگی‌تان سؤالات بدون پایان بپرسید. به چی اهمیت میدی؟ چه چیزی به شما انرژی می دهد؟» دکتر دنتون می گوید. “و به خود اجازه دهید تا در جهت این اهداف اقداماتی انجام دهید. وقتی تعریف انعطاف‌پذیرتری از مردانگی اتخاذ می‌کنید، سلامت روانی را ارتقا می‌دهد و به شما امکان می‌دهد روی چیزهای خوب تمرکز کنید و زندگی را به‌عنوان یک انسان به‌طور کامل تجربه کنید.»

پیوندهای مرتبط:

مرکز UH Cutler برای مردان در مرکز پزشکی UH Ahuja خدمات بهداشتی و سلامتی جامع و قابل دسترس، از جمله منابع سلامت روان را برای مردان ارائه می‌کند. هدف ما این است که اطمینان حاصل کنیم که همه مردان به مراقبت هایی که برای یک عمر سلامت جسمی، روانی و عاطفی نیاز دارند دسترسی دارند.

 

 

این مطلب به صورت اطلاع رسانی و مطلع کردن بیمار از بیماری خود است و نباید به جای دستورات پزشکی استفاده شود و رسانه در قبال آن هیچ مسئولیتی ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا