سلامت

تجزیه و تحلیل گسترده مهاجران را در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به کووید-19 در سطح جهان می‌بیند

تجزیه و تحلیل گسترده مهاجران را در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به کووید-19 در سطح جهان می‌بیند

Migrants at higher risk for COVID-19 globally
خطرات و اثرات مربوط به اقدامات COVID-19 و همه گیری برای مهاجران: خلاصه ای از یافته های تحقیقات کیفی. اعتبار: eClinicalMedicine (2024). DOI: 10.1016/j.eclinm.2024.102698

پناهندگان، آوارگان داخلی و مهاجران در طول همه گیری کووید-19 نسبت به سایر گروه های جمعیتی در معرض خطرات سلامتی بسیار بالاتری قرار داشتند. یک مطالعه جدید نشان می دهد که خطر ابتلا به عفونت 84 درصد بیشتر و میزان مرگ و میر در میان مهاجران در مقایسه با جمعیت عمومی 46 درصد بیشتر است.

این یافته‌ها نتیجه تحقیقات گسترده‌ای است که توسط دانشگاه بیله‌فلد رهبری می‌شود و با همکاری آژانس مهاجرت سازمان ملل متحد IOM و محققان بیمارستان دانشگاه هایدلبرگ و دانشگاه‌های سوئد اوپسالا و اومئو محقق شده‌اند.

تحلیل، منتشر شده در eClinicalMedicine، شامل داده‌ها می‌شود از بیش از 53 میلیون نفر، از جمله مهاجران و بومیان از 22 کشور.

طبق مطالعه، موانع سیستمیک اغلب منجر به نتایج ضعیف‌تر سلامتی می‌شود. مهاجران اینها شامل شرایط زندگی شلوغ، شرایط کاری نامطمئن و دسترسی محدود به مراقبت های بهداشتی و تامین اجتماعی است.

مهاجران دائماً در معرض خطر بالاتری هستند

پروفسور دکتر کیوان بزرگمهر از دانشگاه بیله‌فلد، محقق اصلی می‌گوید: «مهاجران نه تنها در مراحل اولیه، بلکه در کل دوره همه‌گیری در معرض خطر ابتلا به SARS-CoV-2 هستند.

“مهاجران آلوده به SARS-CoV-2 بیشتر در بیمارستان بستری نمی شدند؛ اما آنها اغلب دوره شدید بیماری را تجربه می کردند که منجر به تعداد بیشتری از پذیرش در بخش های مراقبت های ویژه شد. در حالی که مرگ و میر بالینی در بین مهاجران کمتر بود – احتمالاً به دلیل میانگین سنی کمتر، مرگ و میر مبتنی بر جمعیت به ویژه در کشورهای با درآمد بالا بیشتر است.”

نویسندگان از نتایج مطالعه به این نتیجه رسیدند که سلامت و سیاست‌های اجتماعی الف> باید فراگیرتر باشد. بزرگمهر می‌گوید: «برنامه‌های ملی همه‌گیری باید به اندازه کافی پناهندگان، مهاجران و آوارگان داخلی را در نظر بگیرند.

این مطالعه شامل نتایج 370 گزارش تجربی از 17088 مجموعه داده در سراسر جهان، تا سپتامبر 2023 است. شامل یک کلاس متاآنالیز بیش از 53 میلیون شرکت‌کننده، با در نظر گرفتن مطالعات در مورد خطر عفونت کووید-19، بستری شدن در بیمارستان، پذیرش در بخش مراقبت‌های ویژه، میزان مرگ و میر و میزان واکسیناسیون در میان مهاجران.

Maren Hintermeier، نویسنده اول این مطالعه و دانشجوی دکترا در دانشگاه Bielefeld می‌گوید: «مطالعه ما نشان می‌دهد که سیستم‌های اطلاعات سلامت شکاف‌های قابل‌توجهی در ثبت ویژگی‌های مهاجرت دارند، که مهاجران را در داده‌های رسمی نامرئی می‌کند.» نویسندگان به این نتیجه رسیدند که کمبود اطلاعات بهداشتی مانع از ارزیابی دقیق نابرابری‌های بهداشتی در میان مهاجران و اقداماتی برای کاهش آن شده است. این امر به ویژه در مورد نابرابری در ایمن سازی مشهود بود.

اگرچه تنها 8 درصد از مطالعات وارد شده، داده‌های مربوط به پوشش واکسیناسیون را در گروه‌های مهاجر گزارش کردند، دو سوم این مطالعات نرخ ایمن‌سازی کمتری را در بین مهاجران نسبت به غیرمهاجر نشان دادند.

“این مطالعه جهانی تأثیر بیماری های همه گیر را بر مهاجران در سراسر جهان نشان می دهد. همچنین به استراتژی های موثر برای محافظت بهتر از سلامت عمومی با گنجاندن مهاجران در واکنش های منطقه ای، ملی و جهانی. آژانس.

“یافته ها و راه حل های ارائه شده در این گزارش می تواند به سیاست گذاران و مجریان برنامه کمک کند تا استراتژی ها و مداخلاتی را توسعه دهند که نه تنها برابری را برای مهاجران، بلکه منجر به محافظت بهتر از سلامت برای کل جمعیت می شود. این درس ها نباید در شرایط اضطراری بهداشتی آینده فراموش شوند.”

این مطالعه توسط واحد واکنش بازبینی سریع (RRRUn) در دانشکده بهداشت عمومی در دانشگاه بیلفلد هماهنگ شد. این واحد به طور سیستماتیک شواهد مربوط به عوامل تعیین کننده سلامت و مداخلات مبتنی بر جمعیت را جمع آوری و تجزیه و تحلیل می کند. هدف حمایت از تصمیمات مبتنی بر شواهد در سیستم مراقبت های بهداشتی است.

اطلاعات بیشتر:
Maren Hintermeier و همکاران، COVID-19 در میان مهاجران، پناهندگان و افراد آواره داخلی: مرور سیستماتیک، متاآنالیز و ترکیب کیفی ادبیات تجربی جهانی، eClinicalMedicine (2024). DOI: 10.1016/j.eclinm.2024.102698

تهیه شده توسط
دانشگاه بیله‌فلد

<استفاده از href="https://medx.b-cdn.net/tmpl/v6/img/svg/sprite.svg#icon_open" x="0" y="0"/>

نقل:
تجزیه و تحلیل گسترده، مهاجران را در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به کووید-19 در سراسر جهان می‌بیند (2024، 11 ژوئیه)
بازیابی شده در 12 ژوئیه 2024
از https://medicalxpress.com/news/2024-07-extensive-analysis-migrants-higher-covid.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. جدا از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، خیر
بخش بدون اجازه کتبی قابل تکثیر است. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا