سلامت

مطالعه نشان می دهد که استفاده ناکافی از یک داروی کلیدی در بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی مقاوم به درمان

مطالعه نشان می دهد که استفاده ناکافی از یک داروی کلیدی در بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی مقاوم به درمان

medication
اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

گروه تحقیقاتی روانپزشکی و سلامت روان در مؤسسه تحقیقاتی آلمانی Trias i Pujol (IGTP)، همراه با گروه ETEP (مطالعه و درمان دوره‌های روان‌پریشی) در بیمارستان دل مار، مطالعه ای را در ژورنال اسپانیایی روانپزشکی و سلامت روان منتشر کرد که استفاده از کلوزاپین در بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی مقاوم به درمان در دو سال اول پس از اولین دوره روان پریشی (FEP).

این مطالعه الگوهای تجویز کلوزاپین را در بیماران مبتلا به FEP تجزیه و تحلیل می‌کند. . هدف اصلی تعیین نسبت بیمارانی که کلوزاپین دریافت می‌کنند، پیش‌بینی‌کننده‌های اولیه استفاده از آن، زمان تا شروع آن، داروهایی که به طور همزمان مصرف می‌شوند و عوارض جانبی مرتبط بود.

یافته های اصلی این تحقیق به شرح زیر است:

  • از 255 بیمار، تنها 78٪ کلوزاپین دریافت کردند، علیرغم اینکه 302٪ به درمان مقاوم بودند.
  • نمره کمتر در مقیاس ارزیابی جهانی عملکرد (GAF) با استفاده از کلوزاپین در دو سال اول مرتبط بود.
  • میانگین زمان شروع کلوزاپین 55 روز بود.
  • شایع ترین عوارض جانبی آرام بخش و تغییرات متابولیک، از جمله افزایش شاخص توده بدنی (BMI) و تری گلیسیرید بود.

“تقریبا 20 تا 30 درصد از بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی به درمان های آنتی سایکوتیک مرسوم پاسخ نمی دهند و به درمان مقاوم هستند. در این موارد، کلوزاپین درمان انتخابی است، اما استفاده از آن در عمل بالینی واقعی اغلب با تأخیر یا ناکافی است. دکتر آلبا تول، رئیس گروه تحقیقات روانپزشکی و سلامت روان در IGTP و یکی از نویسندگان اصلی این مطالعه توضیح می دهد.

“یکی از دلایل استفاده ناکافی از کلوزاپین، عدم تمایل پزشکان و بیماران به شروع درمان به دلیل عوارض جانبی احتمالی آن، مانند آرام بخشی و تغییرات متابولیک است.”

با این حال، استفاده از کلوزاپین در سالهای اولیه پس از اولین دوره روان پریشی می تواند به طور قابل توجهی علائم روان پریشی را در این بیماران کاهش دهد و کیفیت زندگی آنها را بهبود بخشد. این محقق توضیح می‌دهد: «علی‌رغم مشکلات، استفاده از کلوزاپین در مراحل اولیه پس از اولین دوره روان‌پریشی برای بهبود پیش‌آگهی طولانی‌مدت بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی مقاوم به درمان ضروری است.

“بنابراین، ترویج استراتژی‌هایی که به اجرای گسترده‌تر و زودهنگام این درمان کمک می‌کنند، مانند آموزش متخصصان سلامت و افزایش آگاهی بیماران و خانواده‌هایشان در مورد مزایای بالقوه درمان، بسیار مهم است.”

این مطالعه استفاده ناکافی از کلوزاپین را علیرغم مزایای آن در بهبود علائم روان پریشی نشان می دهد. الف> و کیفیت زندگی بیماران مقاوم به درمان. نویسندگان بر نیاز به آموزش و آگاهی بیشتر برای اجرای گسترده‌تر و زودتر کلوزاپین در تأکید می‌کنند. عمل بالینی.

اطلاعات بیشتر:
امیلیو پچوان و همکاران، استفاده از کلوزاپین در دو سال اول پس از روانپریشی قسمت اول در یک نمونه بالینی واقعی، ژورنال اسپانیایی روانپزشکی و سلامت روان (2024). DOI: 10.1016/j.sjpmh.2024.06.001< /a>

تهیه شده توسط
مؤسسه تحقیقاتی تریاس ای پوژول آلمان

نقل:
مطالعه استفاده ناکافی از یک داروی کلیدی را در بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی مقاوم به درمان نشان می دهد (2024، 11 ژوئیه)
بازیابی شده در 12 ژوئیه 2024
از https://medicalxpress.com/news/2024-07-reveals-underuse-key-drug-patients.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. جدا از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، خیر
بخش بدون اجازه کتبی قابل تکثیر است. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا