داروی جدید برای بی اختیاری استرسی ادرار؟ تحقیقات دارویی نویدبخش است

داروی جدید برای بی اختیاری استرسی ادرار؟ تحقیقات دارویی نویدبخش است

اعتبار: CC0 دامنه عمومی

یک داروی تحقیقاتی که TAS-303 تعیین شده است ، اثربخشی و ایمنی را در درمان زنان مبتلا به بی اختیاری ادرار (SUI) نشان می دهد ، گزارش یک کارآزمایی بالینی کنترل شده با دارونما در شماره آگوست ژورنال اورولوژی.

پروفسور Momokazu Gotoh از بیمارستان Chukyo، ناگویا، ژاپن اظهار داشت: “مطالعه ما شواهد جدیدی اضافه می کند که TAS-303 تعداد دفعات بی اختیاری را در زنان مبتلا به SUI کاهش می دهد، بدون عوارض جانبی نگران کننده مرتبط با داروی SUI موجود دولوکستین”. .

یک گزینه دارویی مطمئن تر برای درمان SUI؟

استرس بی اختیاری ادرار – به عنوان نشت در هنگام تلاش یا عطسه تعریف می شود یا سرفه – یک مشکل بالینی شایع، به ویژه در زنان است. درمان های توصیه شده شامل تمرین عضلات کف لگن (PFMT) و جراحی (روش زنجیر میانی پیشابراه) است. در حال حاضر، گزینه‌های دارویی برای SUI محدود است.

دولوکستین – نوعی دارویی به نام مهارکننده بازجذب سروتونین و نورآدرنالین – برای درمان SUI در اروپا تایید شده است، اما نه در ایالات متحده یا ژاپن. این نشان دهنده نگرانی در مورد عوارض جانبی، از جمله خطر تهوع است که باعث می شود بیماران درمان را قطع کنند. دولوکستین همچنین با افزایش اندکی خطر خودکشی یا خشونت در میان بیماران مبتلا به افسردگی اساسی مرتبط است.

TAS-303 کلاس متفاوتی از داروها است – یک مهارکننده بسیار انتخابی بازجذب نورآدرنالین – که نشان داده شده است فشار داخل مجرای ادرار را افزایش می‌دهد و به طور بالقوه نشت از مثانه را کاهش می‌دهد. زیرا برای سیستم عصبی محیطی بسیار انتخابی است و بر جذب مجدد سروتونین تأثیر می گذارد، TAS-303 ممکن است از عوارض جانبی مرتبط با دولوکستین جلوگیری کند.

TAS-303 فرکانس قسمت SUI را کاهش می دهد در حالی که از اثرات نامطلوب جلوگیری می کند

با تکیه بر نتایج امیدوارکننده در مطالعات اولیه، محققان فاز 2 کارآزمایی بالینی را برای ارزیابی اثربخشی و ایمنی TAS-303 برای SUI طراحی کردند. در این مطالعه، 231 زن با علائم SUI به طور تصادفی تحت درمان با TAS-303 یا قرص های پلاسبو غیرفعال قرار گرفتند.

در نقطه پایانی اولیه، درصد تغییر از پایه تا هفته 12 در میانگین فراوانی اپیزودهای SUI در هر 24 ساعت، بیمارانی که به TAS-303 اختصاص داده شده بودند کاهش قابل توجهی را نشان دادند. در تجزیه و تحلیل حسابداری برای سایر ویژگی های بیمار (میانگین حداقل مربعات)، فراوانی اپیزودهای SUI با TAS-303 حدود 58٪ کاهش یافت، در مقایسه با 47٪ در گروه دارونما. فراوانی اپیزودهای SUI در 65 درصد از بیماران گروه TAS-303 در مقابل 53 درصد با دارونما حداقل به نصف کاهش یافت.

کاهش دفعات اپیزود با TAS-303 در بیماران مبتلا به SUI شدیدتر (دو یا بیشتر در روز) “به وضوح تایید شد”. این بهبود همچنین در بیماران 60 ساله یا بالاتر بیشتر ظاهر شد.

مزایا ظرف چهار هفته پس از درمان ظاهر شد و حداقل تا 12 هفته ادامه یافت . محققان پیشنهاد می‌کنند که ترکیب TAS-303 با PMFT ممکن است به بهبود سریع‌تر کمک کند – بنابراین بیماران را تشویق می‌کند تا تمرینات PMFT را ادامه دهند، که ممکن است تا ۱۲ هفته طول بکشد تا اثر خود را نشان دهد. TAS-303 همچنین بهبود بی اختیاری ادرار و کیفیت زندگی مرتبط با سلامت را نشان داد.

دکتر Gotoh و همکارانش “بر اساس این یافته‌ها، TAS-303 ممکن است دارای اثربخشی قابل مقایسه با دولوکستین و ایمنی بهبود یافته به دلیل عدم وجود واکنش‌های جانبی دارویی مربوط به سیستم عصبی یا گوارشی باشد.” نتیجه گرفتن. آنها تأکید می‌کنند که مطالعات بیشتری در نمونه‌های بیمار متنوع‌تر برای تأیید اثربخشی TAS-303 برای SUI مورد نیاز است.

اطلاعات بیشتر:
ساتورو تاکاهاشی و همکاران، اثربخشی و ایمنی TAS-303 در بیماران زن مبتلا به بی اختیاری ادراری استرسی: فاز 2، کارآزمایی تصادفی، دوسوکور، کنترل شده با دارونما، مجله اورولوژی (2024). DOI: 10.1097/JU.0000000000004024

تهیه شده توسط
Wolters Kluwer Health

<استفاده از href="https://medx.b-cdn.net/tmpl/v6/img/svg/sprite.svg#icon_open" x="0" y="0"/>

نقل:
داروی جدید برای بی اختیاری استرسی ادرار؟ تحقیقات دارویی نویدبخش است (2024، 11 ژوئیه)
بازیابی شده در 12 ژوئیه 2024
از https://medicalxpress.com/news/2024-07-medication-stress-urinary-incontinence-drug.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. جدا از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، خیر
بخش بدون اجازه کتبی قابل تکثیر است. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.

خروج از نسخه موبایل