سلامت

زندگی در نزدیکی فعالیت نفت و گاز با سلامت روان ضعیف در دوران پیش از بارداری مرتبط است

زندگی در نزدیکی فعالیت نفت و گاز با سلامت روان ضعیف در دوران پیش از بارداری مرتبط است

natural gas production
اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

از آنجایی که صنعت نفت و گاز به گسترش سریع خود در سراسر آمریکای شمالی ادامه می‌دهد، مجموعه تحقیقاتی رو به رشدی ارتباط توسعه سوخت فسیلی با شرایط سلامت جسمی و روانی در طول و بعد از بارداری، از جمله زایمان زودرس، نقص مادرزادی، و استرس روانی.

اما به نظر می رسد که تولید نفت و گاز ممکن است حتی قبل از باردار شدن برای این جمعیت خطرناک باشد.

یک مطالعه جدید به رهبری محققان دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه بوستون (BUSPH) نشان می‌دهد افرادی که در تلاش برای بارداری و زندگی در نزدیکی سایت‌های توسعه نفت و گاز هستند، در معرض خطر بیشتری برای ایجاد پیامدهای نامطلوب سلامت روان هستند.

منتشر شده در مجله سلامت عمومی آمریکا، مطالعه از داده‌های شرکت‌کنندگان در مطالعه آنلاین بارداری مبتنی بر BUSPH (PRESTO) استفاده کرد و نشان داد که افرادی که تقریباً در فاصله شش مایلی توسعه فعال نفت و گاز زندگی می‌کردند، رشد متوسط ​​تا شدید بیشتری داشتند. علائم افسردگی، در مقایسه با افرادی که 12 تا 31 مایل از این فعالیت فاصله دارند. . استرس ادراک شده بالا در میان افرادی که فقط 1.25 مایل دورتر از توسعه نفت و گاز زندگی می کردند، افزایش یافت و شدت بیشتر تولید نفت و گاز نیز به استرس ادراک شده بالا کمک کرد.

چالش‌های سلامت قبل از زایمان و پس از زایمان توجه ملی را در میان افزایش نرخ مرگ و میر مادران در ایالات متحده به خود جلب کرده است، اما این یافته‌های جدید توجه را به آسیب‌پذیری‌های افراد در طول دوره قبل از بارداری جلب می‌کند – مرحله‌ای که در غیر این صورت در فرآیند بارداری مورد مطالعه قرار نگرفته است. این اولین مطالعه ای است که تأثیر توسعه سوخت های فسیلی را بر برنامه ریزان بارداری ارزیابی می کند.

“توسعه نفت و گاز یک قرار گرفتن در معرض چند وجهی است – به سرعت اقتصاد را تغییر می دهد، ، و محیط در جامعه”، سرپرست و نویسنده مقاله، دکتر مری ویلیس، که اخیراً پایگاه داده ای را با یک تیم SPH راه اندازی کرده است تا نشان دهد کدام جوامع بیشتر تحت تاثیر قرار می گیرند. توسط سایت های سوخت فسیلی “همه تغییرات ممکن است باعث ایجاد استرس و افسردگی در ساکنان محلی شود. تجربه ای که ممکن است به ویژه در بین افرادی که سعی در باردار شدن دارند افزایش یابد.

برای این مطالعه، دکتر ویلیس و همکارانش داده ها و اطلاعات نظرسنجی سلامت روان را از پایگاه داده ملی مکان های چاه های توسعه نفت و گاز در ایالات متحده و کانادا تجزیه و تحلیل کردند تا ارتباط بالقوه بین نزدیکی مسکونی به و چگالی نفت یا گاز فعال را شناسایی کنند. توسعه و رفاه روانی در میان 5725 شرکت کننده PRESTO که در مناطق جغرافیایی متنوع ایالات متحده و کانادا زندگی می کنند. تیم تجزیه و تحلیل را به شرکت‌کنندگانی با درآمد خانوار کمتر از 50000 دلار محدود کرد تا افرادی را که ممکن است منابع مالی تا در صورت تمایل از فعالیت نفت و گاز دور شوند.

برای اندازه‌گیری وضعیت سلامت روان شرکت‌کنندگان، تیم سوالات بالینی در مورد شرایط استرس‌زا و علائم افسردگی اخیر، و همچنین سؤالاتی در مورد استفاده از دارو برای شرایط سلامت روان. استفاده از معیارهای استاندارد – به جای تکیه بر سلامت روان سوابق پزشکی، اکثر مطالعات انجام می‌دهند—احتمالاً مواردی از علائم افسردگی را ثبت کرده‌اند که می‌توانستند در غیاب مراقبت‌های بالینی مستند نادیده گرفته شوند.

ارین کمپبل، یکی از نویسندگان این مطالعه، دستیار پژوهشی در بخش اپیدمیولوژی در BUSPH، می‌گوید: «رونق و رکود» نوسانات اقتصادی مرتبط با توسعه نفت و گاز می‌تواند منجر به استرس شدید در میان اعضای جامعه اطراف شود.
کمبل می‌گوید: «دوره‌های «رونق» می‌تواند زیرساخت‌های محلی و سیستم‌های اجتماعی را بیش از حد بار کند، در حالی که دوره‌های «رکود» می‌تواند جوامع را با از دست دادن شغل و مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم کند.

این مطالعه همچنین نشان داد که بسیاری از شرکت‌کنندگانی که استرس و علائم افسردگی را گزارش کرده‌اند، دورتر از نفت و توسعه گاز از حداقل مسافتی که اکنون بسیاری از ایالت‌ها برای محافظت از مردم در خانه‌ها، مدارس و مراکز بهداشتی نیاز دارند، است. اگرچه سلامت روانی ضعیف با شرکت کنندگان PRESTO در فاصله تقریباً شش مایلی فعالیت نفت و گاز برای علائم افسردگی مرتبط بود، ایالت هایی مانند تگزاس و پنسیلوانیا – جایی که نفت فراوان وجود دارد و تولید گاز—این حداقل فاصله‌های «بازگشت» را به کمتر از 200 فوت.

محققان امیدوارند که این بینش جدید، تأثیرات کمتر قابل مشاهده بر سلامتی استخراج منابع در جوامع محلی را روشن کند و مقررات مربوط به فواصل عقب‌نشینی محافظ سلامت در مناطق مسکونی را اطلاع دهد.

اطلاعات بیشتر:
مری دی ویلیس و همکاران، نزدیکی مسکونی به توسعه نفت و گاز و سلامت روان در یک مطالعه کوهورت پیش از بارداری در آمریکای شمالی، مجله سلامت عمومی آمریکا (2024). DOI: 10.2105/AJPH.2024.307730

تهیه شده توسط
دانشگاه بوستون

<استفاده از href="https://medx.b-cdn.net/tmpl/v6/img/svg/sprite.svg#icon_open" x="0" y="0"/>

نقل:
زندگی در نزدیکی فعالیت نفت و گاز مرتبط با سلامت روانی ضعیف در دوران پیش از بارداری (2024، 11 ژوئیه)
بازیابی شده در 12 ژوئیه 2024
از https://medicalxpress.com/news/2024-07-oil-gas-linked-poor-mental.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. جدا از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، خیر
بخش بدون اجازه کتبی قابل تکثیر است. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا