درمان آنفولانزای معده

درمان آنفولانزای معده

بیشتر مردم بهبودی کامل از آنفولانزای معده بدون هیچ گونه عارضه ای. استراحت کافی و هیدراته ماندن با مایعات شفاف مفید است و غذاهای آسان هضم ممکن است بهترین باشند.

هیچکس دوست ندارد بیمار شود، اما آنفولانزای معده ترکیبی از علائم وحشیانه خود را دارد. . هنگامی که برخورد می کند، می تواند به سرعت شما را غیر کاربردی و کاملاً بدبخت کند (به عنوان مثال، دراز کشیدن روی کف حمام و در دسترس دائمی سینک یا توالت).

مراحل اولیه با لرز، تب و حالت تهوع شروع می شود که به استفراغ، اسهال و درد و درد شدید تبدیل می شود. وحشتناک است و هیچ درمانی وجود ندارد. آنفولانزای معده باید دوره خود را طی کند.

گفته شد، درمان‌های زیر ممکن است سخت‌ترین علائم را تسکین دهند و به شما کمک کنند پس از فروکش کردن سخت‌ترین مرحله، روی پای خود بازگردید.

مایعات بسیار مهم هستند زیرا شما مایعات حیاتی بدن را از طریق تعریق از دست می دهید، استفراغ و اسهال الف>.

اگر در نگه داشتن مایعات مشکل دارید، سعی کنید جرعه های کوچک را در فواصل زمانی معین بنوشید یا چیپس یخ بجوید.

بهترین مایعات برای نوشیدن عبارتند از:

  • مایعات شفاف، مانند آب و آبگوشت
  • فرآورده‌های بدون نسخه مانند پدیالیت (انتخاب خوب برای هر سنی)
  • نوشیدنی‌های ورزشی، که می‌تواند به جایگزینی الکترولیت کمک کند (این باید برای کودکان بزرگتر و بزرگسالان)
  • چای های خاصی مانند زنجبیل و نعناع فلفلی، که می توانند به آرام کردن معده و تسکین تهوع (از چای های با کافئین بالا)

چه چیزهایی را نباید بنوشید

به احتمال زیاد، در طول مسابقه حوصله این چای ها را نخواهید داشت به هر حال از آنفولانزای معده اجتناب کنید، اما اجتناب کنید:

  • نوشیدنی‌های کافئین‌دار مانند قهوه، چای سیاه غلیظ، و شکلات می‌توانند بر خواب در زمانی که استراحت کافی ضروری است
  • الکل، که به عنوان یک ادرار آور

همه این موارد می توانند معده شما را نیز ناراحت کنند.

کم نگه داشتن غذا برای آنفولانزای معده ممکن است دشوار باشد. اگر صرفاً فکر کردن به غذا باعث می‌شود که شما دچار عصبانیت شوید، خودتان را مجبور به خوردن نکنید. وقتی در نهایت احساس کردید می توانید چیزی را از بین ببرید، بهتر است آهسته و ساده شروع کنید.

رژیم غذایی BRAT – موز، برنج، سس سیب و نان تست – می‌تواند برای معده‌ای ناآرام به سراغ شما بیاید. این چهار غذا به راحتی هضم می شوند، حاوی کربوهیدرات هستند. برای اینکه به شما انرژی بدهد و مواد مغذی را دوباره پر کنید:

  • موز: موز می تواند جایگزین پتاسیمی شود که در اثر استفراغ و اسهال از دست می دهید و پوشش معده شما را تقویت می کند.
  • برنج: > پردازش برنج سفید برای بدن شما آسان است و انرژی را از کربوهیدرات تامین می کند. برنج قهوه‌ای دارای فیبر بیش از حد است و ممکن است بیش از حد تولید کند گاز.
  • سس سیب: سس سیب به دلیل کربوهیدرات ها و قندها باعث افزایش انرژی می شود و حاوی پکتین، که می تواند به اسهال کمک کند.
  • نان تست: از به طور کامل اجتناب کنید -نان گندم، زیرا فیبر می تواند برای سیستم گوارشی مشکل ایجاد کند. نان سفید فرآوری شده است و هضم آن آسان تر است.

چه چیزی نباید خورد

به طور کلی، از لبنیات، غذاهای فیبردار و هر چیز چرب یا تند خودداری کنید.

  • لبنیات: همه با شیر گاو هنگامی که آنفولانزای معده دارند، اما هضم آن دشوار است و می تواند گاز و اسهال را تشدید کند.
  • فیبر: > اگر روده های شما شل است.
  • چربی:از غذاهای چرب و نمکی مانند بیکن اجتناب کنید.
  • ادویه جات ترشی جات: از اسیدی بودن گوجه فرنگی خودداری کنید. غذاها، کاری، و سس فلفل قرمز.
  • طب فشاری نشان داده شده است که موثر است در درمان برخی از انواع حالت تهوع مرکز سرطان Memorial Sloan-Kettering پیشنهاد می‌کند با اندازه‌گیری عرض سه انگشت از پایین کف دست، نقطه فشار P-6 را پیدا کنید.

    زیر آن عرض را با انگشت شست خود فشار دهید تا یک نقطه حساس بین دو تاندون احساس کنید. دو یا سه دقیقه به آرامی با انگشت شست ماساژ دهید.

    به اندازه کافی بخوابید و میزان فعالیتی را که به طور معمول در طول روز انجام می دهید کاهش دهید. . این یعنی زمانی که در رختخواب نیستید روی کاناپه بخوابید.

    هنگامی که در حال استراحت هستید، بدن شما سخت کار می کند تا با عفونت مبارزه کنید و آسیب را در سطح سلولی ترمیم کنید.

    آنفولانزای معده را نمی‌توان با دارو درمان کرد، و آنتی‌بیوتیک‌ها زمانی که ویروس مقصر باشد کمکی نمی‌کند.

    برای تب یا درد، ایبوپروفن (ادویل) می‌تواند کمک کند. ، تا زمانی که بیشتر باعث ناراحتی معده نشوید. همچنین در صورت کم آبی می تواند برای کلیه های شما سخت باشد. آن را به مقدار کم و همراه با غذا مصرف کنید.

    استامینوفن (تیلنول) اغلب برای آنفولانزای معده توصیه می‌شود، مگر اینکه کلاس بیماری کبد. تب و درد را تسکین می دهد، عوارض جانبی کمتری نسبت به ایبوپروفن دارد و احتمال تحریک معده شما کمتر است.

    پزشک شما ممکن است یک ضد استفراغ مانند پرومتازین، پروکلروپرازین، متوکلوپرامید، یا ondansetron برای متوقف کردن حالت تهوع و استفراغ.

    همچنین می‌توانید یک داروی ضد اسهال بدون نسخه را امتحان کنید. مانند لوپرامید هیدروکلراید (ایمودیوم) یا بیسموت ساب سالیسیلات (پپتو-بیسمول).

    قبل از استفاده از داروهای بدون نسخه با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنید. از Pepto-Bismol در کودکان استفاده نکنید.

    به همان اندازه که وحشتناک است. خودتان آنفولانزای معده دارید، حتی سخت‌تر است که ببینید فرزندتان از آن عبور می‌کند. اگر علائم نوزاد شما در طی یک یا دو روز فروکش نکرد، آنها را نزد پزشک ببرید.

    پزشک آنها می‌تواند مطمئن شود فرزند شما بدون هیچ گونه عارضه ای در راه بهبودی است. آنها همچنین می توانند بررسی کنند تا مطمئن شوند که هیچ دلیل دیگری برای علائم آنها وجود ندارد.

    تشویق کودکان به خوردن جرعه جرعه آب (یا در نوزادان، شیر مادر یا شیر خشک) برای جایگزینی مایعات از دست رفته برای جلوگیری از کم آبی. همه نوزادان و کودکان نوپا همچنین می توانند محلول الکترولیتی مانند Pedialyte بنوشند.

    آنفولانزای معده (همچنین به عنوان گاستروانتریت شناخته می شود) می تواند توسط تعدادی از بیماری های مختلف ایجاد شود. ویروس هایی که می توانند به سیستم گوارشی شما حمله کنند. علت آن ویروس آنفولانزا نیست، که به شما آنفولانزای فصلی

    کمتر، معمولاً باکتری می تواند باعث آن شود به دلیل آب یا غذای آلوده که به طور ناکافی یا در یک محیط غیربهداشتی تهیه شده است.

    اگر می دانید آنفولانزای معده در حال شیوع است، اقدامات احتیاطی بیشتری را انجام دهید. در صورت امکان از تماس نزدیک با افراد بیمار خودداری کنید و مرتباً دستان خود را بشویید.

    در اینجا روش های دیگری برای پیشگیری وجود دارد:

    • در صورت امکان به جای شستن ظروف با دست از ماشین ظرفشویی استفاده کنید.
    • از آب و صابون به جای دست استفاده کنید. ضد عفونی کننده.
    • دستگیره های سبد خرید را پاک کنید.
    • صفحه ها و سطوح را با اسپری ضدعفونی کننده تمیز کنید و حتماً لباس ها و ملافه ها را نیز بشویید.

    بله! علائم یک تا سه روز پس از قرار گرفتن در معرض ویروس ظاهر می شوند، بنابراین قبل از بروز علائم، مسری هستید.

    و حتی پس از بهبودی از علائم خود، می توانید تا دو هفته مسری بمانید. کودکان می توانند پس از مدت طولانی تری مسری باقی بمانند.

    ایزوله نگه داشتن یکی از اعضای بیمار خانواده می تواند به جلوگیری از انتقال کمک کند. در صورت امکان، سعی کنید آنها را به یک حمام محدود کنید و بقیه افراد خانه را از دستشویی دیگر استفاده کنید.

    برای کاهش خطر انتقال آن به دیگران، با علائم به محل کار یا مدرسه نروید. اگر تب دارید، 24 ساعت صبر کنید تا به روال عادی خود بازگردید.

    در حالی که آنفولانزای معده قطعا تجربه خوشایندی نیست، اکثر افراد بدون هیچ عارضه ای بهبودی کامل پیدا می کنند. هیدراته ماندن در طول دوره بیماری می‌تواند بزرگترین چالش باشد.

    برای آنفولانزای معده کار زیادی نمی‌توان کرد، جز اینکه صبر کنید و از درمان‌های فوق استفاده کنید.

    اگر به مدت 24 ساعت نتوانسته اید مایعات را در بدن خود نگه دارید، علائم کم آبی بدن، استفراغ خون، اسهال خونی یا تب بالای 102 درجه فارنهایت را دارید، به پزشک مراجعه کنید (38). درجه سانتی گراد).

    توجه این مطلب نمی تواند جایگزین نشخه پزشکی شود و رسانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد

    خروج از نسخه موبایل