چگونه از تعریق شبانه جلوگیری کنیم؟

چگونه از تعریق شبانه جلوگیری کنیم؟

چگونه از تعریق شبانه جلوگیری کنیم؟

تعریق شبانه حدود 1/3 از جمعیت بزرگسال را تحت تاثیر قرار می دهد. آنها با تعریق زیاد که در شب اتفاق می افتد ظاهر می شوند و می توانند تا آنجا پیش بروند که لباس ها و ملحفه های خیس شوند. اگر خیلی زیاد اتفاق بیفتند و/یا بیش از حد باشند، باید آنها را جدی گرفت.

چرا در شب عرق می کنیم؟

تعریق به کنترل دمای بدن کمک می کند. بستگی به غدد عرق دارد که مستقیماً توسط مغز کنترل می شود. این نتیجه یک فرآیند طبیعی است اما می تواند نشان دهنده یک اختلال باشد.

دلایل تعریق شبانه متفاوت است. آنها اغلب در نتیجه عدم تعادل هورمونی هستند و در دوران قاعدگی، در دوران بارداری، پس از زایمان، در رسیدن به یائسگی یا در صورت بروز مشکلات تیروئید رخ می دهند. ثابت شده است که درمان های هومیوپاتی برای گرگرفتگی مرتبط با یائسگی یک درمان موثر و در ابتدا جایگزینی برای درمان های سنگین تر هستند.

افرادی که از آپنه خواب رنج می برند، ریفلاکس معده به مری، همچنین افرادی که استرس دارند یا به مواد خاصی (دارو، الکل و غیره) وابسته هستند، بیشتر در معرض خطر تعریق شبانه هستند.

تعریق شبانه گاهی اوقات می تواند آسیب شناسی های جدی مانند عفونت های خاص، سرطان های خاص یا حتی اختلالات عصبی را نشان دهد.

چگونه از آنها اجتناب و/یا کاهش دهیم؟

گاهی اوقات دلایل تعریق شبانه به سادگی ” مکانیکی»: دمای بیش از حد در اتاق خواب، لباس خواب مصنوعی، یک اتاق با تهویه ضعیف به ظاهر عرق شبانه کمک می کند.

برای محدود کردن هرچه بیشتر آنها باید سبک زندگی مورد بازنگری قرار گیرد. لازم است کیفیت خواب خود را بهبود بخشید، به ویژه با خوردن یک شام سبک و تمرینات تمدد اعصاب، محدود کردن غذاهای تند، الکل زیاد در عصر و هرگونه خطر استرس. در عین حال، باید مراقب بود که دمای اتاق خواب بیش از 20 درجه سانتیگراد نباشد و لباس خواب نخی بپوشید.

تعریق شبانه زیاد و مکرر می تواند باعث شود علت یک آسیب شناسی کم و بیش جدی است. اگر نمی توانید منشا دقیق تعریق شبانه خود را تعیین کنید، مهم است که با دکتری مشورت کنید که می تواند آزمایش خون بگیرد و بسته به نتیجه درمان مناسب را به شما پیشنهاد دهد.

“/>”nl-form” readability=”2″>

اشتراک شوید!

و بهترین توصیه ما را در صندوق پستی خود دریافت کنید تا از سلامت خود مراقبت کنید!

*آدرس ایمیل شما توسط خدمات دیجیتال M6 برای ارسال خبرنامه شما حاوی پیشنهادات تجاری شخصی استفاده خواهد شد. همچنین ممکن است به برخی از شرکای ما به شکل مستعار منتقل شود، اگر شما در بنر کوکی ما پذیرفته‌ایم که داده‌های شخصی شما از طریق ردیاب‌ها جمع‌آوری شده و برای اهداف تبلیغاتی شخصی‌سازی شده استفاده می‌شود. در هر زمان، می‌توانید با استفاده از پیوند لغو اشتراک موجود در خبرنامه لغو اشتراک کنید و/یا از استفاده از ردیاب‌ها از طریق پیوند «اولویت‌های کوکی» در سرویس ما خودداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از حقوق خود، منشور رازداری ما را بخوانید.

توجه این مطلب نمی تواند جایگزین نشخه پزشکی شود و رسانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد 

خروج از نسخه موبایل