فواید زنبورداری برای حیوانات ما

فواید زنبورداری برای حیوانات ما

فواید زنبورداری برای حیوانات ما

آپیتراپی که در لغت به معنای “شفا توسط زنبورها” است، یک رشته اجدادی است. که شامل درمان بیماری های مختلف از طریق فرآورده های زنبور عسل است. دانش استفاده دارویی از زهر زنبور عسل به دوران باستان برمی گردد، اما اخیراً از آن برای حیوانات استفاده شده است: مزایای آن به حدی است که استفاده از آن برای درمان کودکان کوچک روز به روز گسترده تر می شود.

ترکیبات زهر زنبور عسل حاوی چندین عامل ضدالتهابی از جمله آدولاپین و ملیتین است. ملیتین تولید کورتیزول را تحریک می کند، یک هورمون استروئیدی که به عنوان یک ضد التهاب و یک محرک طبیعی ایمنی عمل می کند و به حفظ سرزندگی بدن کمک می کند.

مزایای زنبورداری

محصولات کندو مفید هستند از بسیاری جهات، از جمله تسکین مشکلات مفصلی، کاهش درد، درمان صرع، و حتی درمان ام اس در انسان (معادل آن در سگ ها میلوپاتی دژنراتیو است).

مطالعات متعددی بر روی حیوانات برای ارزیابی پتانسیل ضد درد و ضد التهابی زهر زنبور عسل و توانایی آن در کاهش درد یا سفتی انجام شده است. بنابراین، دوزهای بسیار غلیظ زهر زنبور عسل خالص شده به بهبود نوع خاصی از آرتریت در موش‌ها کمک می‌کند. از آنجایی که موش یک پستاندار است، این ممکن است نشان دهد که اثرات مشاهده شده در انسان یا سگ یکسان است، اگرچه تنها مطالعات کمی تا به امروز در مورد این موضوع انجام شده است.

اگرچه آنها محصولات طبیعی هستند، شیر درمانی به اقدامات احتیاطی خاصی نیاز دارد. اگر بعد از دادن عسل، بره موم، ژل رویال یا حتی گرده گل مشکلات گوارشی در سگ خود مشاهده کردید یا حتی خارش داشت، به احتمال زیاد به این معنی است که او به آن حساسیت دارد. بنابراین توصیه می شود ابتدا دوزها را در مقادیر کم تجویز کنید تا ببینید بدن چگونه واکنش نشان می دهد. به همین ترتیب، در صورتی که حیوان مبتلا به دیابت یا سرطان باشد، استفاده از عسل توصیه نمی شود.

پر مصرف ترین محصولات کندو

پرمصرف ترین محصولات کندو عبارتند از:

دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی برای درمان زخم‌ها و سوختگی‌های خاص، کاهش تراوش (نوع نقطه داغ) و تورم (نوع ورم پستان)، برای بهبود هضم، درمان کره گوش و حلق و بینی (به عنوان مثال سرفه لانه)، برای بهبود وضعیت پوست استفاده می‌شود. و به موها لطافت و درخشندگی می بخشد. عسل یک مقوی عالی است، می توان آن را به کاسه سگ های سالخورده، ورزشکار یا در حال نقاهت اضافه کرد تا سطح انرژی آنها افزایش یابد. با این حال، باید مراقب بود که از دوز زیر تجاوز نکنید: ½ تا 1 قاشق چایخوری در روز بسته به جثه سگ. مصرف عسل قبل از یک سالگی توصیه نمی شود.

بره موم مخلوطی از رزین گیاهی است که توسط زنبورها از ترشحات بزاق، عسل و موم زنبور عسل جمع آوری می شود. به عنوان یک آنتی بیوتیک و یک آنتی باکتریال موضعی برای درمان التهاب مانند عفونت گوش یا مشکلات دهان مانند التهاب لثه و غیره عمل می کند. این ماده به شکل اسپری، کاربردی برای بهداشت دهان و یا به شکل پودر، بیشتر برای مشکلات گوش یا زخم ها به منظور افزایش خشک شدن آنها یافت می شود.

گرده که به عنوان “نان زنبور عسل” نیز شناخته می شود، توسط زنبورها از گل ها برای تغذیه کندو جمع آوری می شود. این یک غذای کامل است که ماهیچه ها را تحریک می کند، با خستگی مبارزه می کند، بدن را دوباره معدنی می کند، از کبد محافظت می کند و از کلسترول جلوگیری می کند. این به ویژه برای توله سگ ها، سگ های مسن تر، سگ های ورزشی یا در حال نقاهت در نظر گرفته شده است.

آپی‌تراپی یک درمان طبیعی است که اگر حیوان خانگی شما از بیماری مزمن رنج می‌برد، پیر است یا صرفاً در صورت ناراحتی‌های کوچک روزمره باید در نظر بگیرید. ایده آل این است که همیشه یک شیشه عسل با کیفیت، یک بطری تنتور بره موم و یک شیشه کوچک گرده خام در دست داشته باشید.

100% خوانندگان این مقاله را مفید یافتند شما چطور؟

توجه این مطلب نمی تواند جایگزین نشخه پزشکی شود و رسانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد 

خروج از نسخه موبایل