چگونه از “ممنوعیت” بعد از ناهار جلوگیری کنیم؟

چگونه از “ممنوعیت” بعد از ناهار جلوگیری کنیم؟

چگونه از “ممنوعیت” بعد از ناهار جلوگیری کنیم؟

“تنه تنه” بعد از ناهار مکرر است و دلیل خوبی دارد: بدن در حال هضم است. قهوه اغلب اولین غریزه است، اما غریزه دیگری برای حفظ تمرکز و انرژی در طول بعد از ظهر وجود دارد.

خواب آلودگی پس از غذا، یک پدیده طبیعی

هر چه وعده غذایی غنی تر باشد، خواب آلودگی بیشتری احساس می شود.

>

چگونه آن را درمان کنیم؟

در مواجهه با اوج انسولین، بدن برای مقابله با این کاهش انسولین به قند نیاز دارد. انرژی اما اگر مصرف شود یک دور باطل است: مصرف قند دوباره به اوج انسولین و در نتیجه افت جدید انرژی و غیره منجر می شود. بنابراین تسلیم شدن به دعوت شیرینی در پایان غذا ایده خوبی نیست و برعکس، بدن را تقویت نمی کند.

چرت زدن بهترین راه برای مبارزه با کسادی اوایل بعدازظهر است. یک چرت تنها 20 دقیقه ای به بدن و ذهن اجازه می دهد تا باتری ها را شارژ کند. برعکس، طولانی‌تر خوابیدن برای سلامتی و توجه مضر است.

محرک هایی مانند قهوه می توانند موثر باشند اما اثر آنها کوتاه مدت است و همچنین می تواند بر کیفیت خواب تاثیر بگذارد و باعث یا تشدید استرس شود.

برای مقابله با خستگی پس از غذا، راه حل های مختلفی وجود دارد. اول از همه باید حرکت کنید و هوای تازه بگیرید. این به هضم غذا کمک می کند و نشاط و انرژی را بازیابی می کند.

یکی دیگر از احتمالات، خوردن یک مربع شکلات تلخ یا چند عدد بادام است. شکلات تلخ، سرشار از کاکائو، به لطف تئوبرومین موجود در آن، نورون‌ها را تحریک می‌کند و هوشیاری را افزایش می‌دهد، اما برخلاف قهوه، باعث مشکلات خواب و/یا تحریک‌پذیری نمی‌شود. با این حال، مصرف آن باید معقول باشد، زیرا سرشار از قند و چربی است.

چای سبز نیز اثر محرکی نزدیک به کافئین دارد. برای کسانی که چای سبز را تحمل نمی کنند یا دوست ندارند، گوارانا و شیرین بیان گیاهانی هستند که در صورت خستگی تقویت می کنند. شیرین بیان حاوی هورمونی به نام کورتیزول است که به بازیابی انرژی کمک می کند. با این حال، برای افراد مستعد فشار خون بالا، مانند گوارانا، توصیه نمی شود.

برخی روغن های ضروری مانند نعناع فلفلی محرک هستند. علاوه بر این، میگرن را که می تواند بعد از یک صبحانه مقوی ایجاد شود، تسکین می دهد. به سادگی آن را برای چند ثانیه روی یک دستمال یا مستقیماً از بطری استنشاق کنید.

خواب‌آلودگی زمانی می‌تواند بیمارگونه باشد که بیش از حد باشد یا تا حدی تکرار شود که فعالیت‌های روزانه را مختل کند. در این مورد، توصیه می شود برای معاینات عمیق با پزشک مشورت کنید.

اشتراک شوید!

*آدرس ایمیل شما توسط خدمات دیجیتال M6 برای ارسال استفاده خواهد شد. شما خبرنامه خود را حاوی پیشنهادات تجاری شخصی سازی شده است. همچنین ممکن است به برخی از شرکای ما به شکل مستعار منتقل شود، اگر شما در بنر کوکی ما پذیرفته‌ایم که داده‌های شخصی شما از طریق ردیاب‌ها جمع‌آوری شده و برای اهداف تبلیغاتی شخصی‌سازی شده استفاده می‌شود. در هر زمان، می‌توانید با استفاده از پیوند لغو اشتراک موجود در خبرنامه لغو اشتراک کنید و/یا از استفاده از ردیاب‌ها از طریق پیوند «اولویت‌های کوکی» در سرویس ما خودداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از حقوق خود، منشور رازداری ما را بخوانید.

توجه این مطلب نمی تواند جایگزین نشخه پزشکی شود و رسانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد 

خروج از نسخه موبایل