نکات کلیدی برای خواندن صحیح برچسب مواد غذایی

نکات کلیدی برای خواندن صحیح برچسب مواد غذایی

نکات کلیدی برای خواندن صحیح برچسب مواد غذایی

شما یکی از کسانی هستید که به تغذیه سالم اهمیت می دهید اما گاهی اوقات با اطلاعات زیاد (گاه متناقض!) روی بسته بندی مواد غذایی سردرگم می شوید؟ این مقاله برای شماست!

کلیدهای خواندن برچسب‌های مواد غذایی به درستی

در حالی که اطلاعاتی مانند امتیاز Nutri-Score و یک برنامه معروف باید به ما در انتخاب بهترین مواد غذایی کمک کنند، به نظر می‌رسد این موضوع ذهن مصرف‌کننده را بیش از پیش مخدوش می‌کند. در اینجا چند نکته از متخصص تغذیه ما وجود دارد که به شما کمک می کند انتخاب های عاقلانه و آگاهانه داشته باشید.

مراقب باشید: تعداد کالری ها! کالری منعکس کننده ارزش انرژی غذا است – اغلب در هر 100 گرم یا در هر وعده ذکر می شود. با این حال، این مقدار مطلقاً به شما در مورد کیفیت مواد مغذی سازنده محصول نمی گوید. برای اینکه یک مصرف کننده آگاه باشید، به خاطر داشته باشید که کیفیت (مواد مغذی) بر کمیت (کالری) اولویت دارد!

بازتاب های خوب:

لیست مواد را تجزیه و تحلیل کنید:

– طول آن را بررسی کنید: هرچه کوتاه تر باشد، محصول کمتر پردازش شود، برای سلامتی شما بهتر است!

– به ترتیب فهرست مواد تشکیل دهنده توجه داشته باشید. اینها به ترتیب نزولی فهرست شده اند: اولین عنصر آن چیزی است که در بیشترین مقدار موجود است. بنابراین بررسی کنید که اولین مواد ذکر شده – و بهتر از آن: همه مواد ذکر شده – کیفیت خوبی داشته باشند. در حالت ایده آل، از محصولات ساخته شده با موادی که در کمد خود ندارید، و همچنین محصولاتی که حاوی مواد افزودنی هستند، اجتناب کنید.

ارزش های غذایی جدول را تجزیه و تحلیل کنید

– خط “لیپیدها، از جمله اسیدهای چرب اشباع” را پیدا کنید و از مقدار چربی های اشباع شده، “چربی های بد” معروف (کره، خامه، روغن پالم و غیره) کسر کنید. محصولی را انتخاب کنید که حاوی کمترین چربی اشباع شده باشد. این چربی ها که به مقدار زیاد مصرف می شوند، سطح کلسترول بد (LDL) را افزایش می دهند و برای عملکرد صحیح قلب و سیستم قلبی عروقی مضر هستند.

– مقدار کل کربوهیدرات ها (کربوهیدرات های ساده و پیچیده) و کل کربوهیدرات های ساده را در خط “شامل قندها” بررسی کنید. این “که قندها” نشان دهنده قندهای طبیعی (مانند فروکتوز میوه یا لاکتوز از محصولات لبنی) + قندهای اضافه شده به غذا (مانند شربت گلوکز فروکتوز) هستند. پیوند به لیست مواد تشکیل دهنده برای درک کامل این که این “قندها” واقعاً چه هستند.

در نهایت، مراقب 0٪ باشید یا ” محصولات سبک” زیرا اگر حاوی چربی نباشند، اغلب حاوی قندهای اضافه شده در مقادیر زیاد هستند… و بالعکس!

اشتراک شوید!

و بهترین توصیه ما را در صندوق پستی خود دریافت کنید تا از سلامت خود مراقبت کنید!

*آدرس ایمیل شما توسط خدمات دیجیتال M6 برای ارسال خبرنامه شما حاوی پیشنهادات تجاری شخصی استفاده خواهد شد. همچنین ممکن است به برخی از شرکای ما به شکل مستعار منتقل شود، اگر شما در بنر کوکی ما پذیرفته‌ایم که داده‌های شخصی شما از طریق ردیاب‌ها جمع‌آوری شده و برای اهداف تبلیغاتی شخصی‌سازی شده استفاده می‌شود. در هر زمان، می‌توانید با استفاده از پیوند لغو اشتراک موجود در خبرنامه لغو اشتراک کنید و/یا از استفاده از ردیاب‌ها از طریق پیوند «اولویت‌های کوکی» در سرویس ما خودداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از حقوق خود، منشور رازداری ما را بخوانید.

توجه این مطلب نمی تواند جایگزین نشخه پزشکی شود و رسانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد 

خروج از نسخه موبایل