بیماری های رایج دوران کودکی – چگونه از آنها پیشگیری کنیم

بیماری های رایج دوران کودکی – چگونه از آنها پیشگیری کنیم

بیماری های رایج دوران کودکی – چگونه از آنها پیشگیری کنیم

چرا کودک من اغلب مریض است؟

اگر کودک شما مرتب بیمار می شود به خود اطمینان دهید. به طور متوسط ​​کودکان در سال8 تا 10 سرماخوردگی می کنند. این نشان دهنده ضعف سیستم ایمنی نیست. این فقط به این معنی است که آنها برای اولین بار با بسیاری از ویروس های مختلف در تماس هستند و هنوز آنتی بادی علیه آنها ایجاد نکرده اند. در طول 6 ماه اول یک نوزاد، او هنوز از آنتی بادی های مادرش سود می برد. سپس، او باید سیستم ایمنی خود را بسازد.

در اولین تماس با ویروس، سیستم ایمنی کودک شما مبارزه با آن را آغاز می کند. ‘عفونت. به عنوان مثال، محیط مدرسه یا مهدکودک ها برای اختلاط عوامل عفونی و در نتیجه برای گسترش بیماری های همه گیر مساعد هستند. در دوران کودکی، بدن حافظه ایمنی خود را ساخته و غنی می‌کند و بسیاری از قسمت‌های عفونی ناشی از ویروس‌های خانواده‌های مختلف را پشت سر می‌گذارد. با بزرگ شدن، سیستم ایمنی بدن به لطف ساختار این حافظه ایمنی بیشتر و بیشتر قادر به دفاع از خود در برابر بیماری های معمول دوران کودکی خواهد بود.

شایع ترین بیماری های دوران کودکی کدامند. رایج؟

تب مخملک

اسکارلاتین عفونی است بیماری ناشی از باکتری این باعث ترشح سموم می شود که باعث ایجادبثورات و تب بالا می شود. داخل دهان ممکن است قرمز شود و زبان با نوعی پوشش سفید پوشیده شود. بثورات معمولاً دو روز پس از عفونت ظاهر می شوند و با لکه های قرمز مشخص می شوند. از طریق هوا منتقل می‌شود.

به طور عمده مربوط به کودکان بین 5 تا 10 سال است. مخملک از طریق تماس مستقیم با بیمار از طریق قطرات بزاق و همچنین از طریق تماس غیر مستقیم از طریق اشیاء یا دست های آلوده منتقل می شود. توجه داشته باشید که این باکتری تنها 1 تا 2 ساعت روی سطوح آلوده زنده می ماند. دوره کمون 2 تا 5 روز است.

در صورت مخملک، درمان با آنتی بیوتیک برای درمان عفونت و کاهش مسری بودن بیماری لازم است. هیچ واکسنی برای مخملک وجود ندارد. اگر کودک شما علائم این بیماری دوران کودکی را نشان داد، ضروری است که سریع با پزشک مشورت کنید. اگر پزشک معالج آنها در یک بازه زمانی قابل قبول در دسترس نباشد، یک پزشک در می تواند از فرزند شما مراقبت کند.

Les اوریون یک بیماری ناشی از ویروس اوریون است. این التهاب غدد بزاقی واقع در زیر گوش است. این بیماری فقط از طریق بزاق انسان مسری است. این اغلب یک بیماری خفیف است که به طور خود به خود در طی حداکثر 10 روز بهبود می یابد. برای پیشگیری از این بیماری که در مدارس شیوع فراوانی داردواکسن برای کودکان متولد شده بعد از اول ژانویه ۲۰۱۸اجباری شده است. به لطف واکسن، این بیماری به ندرت در گردش است.

علائم به راحتی قابل تشخیص هستند: تب متوسط ​​و درد زیر هر دو گوش، به ویژه در زمان جویدن درمان خاصی برای اوریون وجود ندارد. هدف این است که علائم همراه با پاراستامول را آرام کنید. از سوی دیگر، اگر متوجه بدتر شدن علائم و افزایش حجم غدد زیر گوش شدید، در اسرع وقت با پزشک کودک خود مشورت کنید.

آبله مرغانآبله مرغان یک بیماری راش شایع و بسیار مسری دوران کودکی است. عمدتاً به شکل اپیدمی در جوامع رخ می دهد. این بیماری اغلب در کودکان 2 تا 5 ساله خفیف است و فقط یک بار (بیشتر اوقات) مبتلا می شود.

بثورات ایجاد شده آبله مرغان باعث خارش کم و بیش شدید می شود. جوش‌ها مستقل از یکدیگر تکامل می‌یابند و با یک قرمزی ساده شروع می‌شوند، که در نهایت می‌ترکند و دلمه به جا می‌گذارند.

این فوران ممکن است با تب متوسط

همراه باشد. قوی> و گاهی سرفه، سردرد، درد شکم و خستگی.

هشدار: قوی> آسپرین برای مبارزه با علائم آبله مرغان اکیدا منع مصرف دارد. در عرض 1 تا 2 هفته خود به خود بهبود می یابد. گاهی اوقات اتفاق می افتد که جوش ها فوق عفونی می شوند و با خاراندن آنها برجسته می شوند. در این مورد، با پزشک کودک خود یا یک پزشک در مورد مشورت کنید.

در صورت ابتلا به آبله مرغان چه سبک زندگی و قوانین غذایی باید رعایت شود؟

دوش/حمام روزانه با آب ولرم و صابون پوستی؛

  • شستشوی سطوح، اسباب بازی ها و اشیا؛
  • استفاده از دستکش یکبار مصرف برای مراقبت از ضایعات پوستی؛
  • استفاده از دستمال کاغذی یکبار مصرف؛
  • برای جلوگیری از خاراندن کودک، ناخن‌ها را صاف کنید و احتمالاً دستکش بپوشید.
  • سیاه سرفه

    سیاه سرفهیک بیماری تنفسی است که توسط باکتری ایجاد می شود. خیلی راحت از طریق هوا منتقل می شود. پس از آلودگی به باکتری، دوره کمون می تواند از هفت روز تا سه هفته متغیر باشد. در نگاه اول، سیاه سرفه می تواند به عنوان یک سرماخوردگی نسبتاً معمولی همراه با آبریزش بینی ظاهر شود. سپس سرفه ظاهر می شود و برای چند هفته ادامه می یابد. کودکان زیر 3 ماه به‌ویژه تحت تأثیر سیاه سرفه قرار می‌گیرند و والدین آلوده‌کننده‌های اصلی هستند.

    در صورت مشکوک به سیاه سرفه در فرزندتان، لطفا با پزشک خود یا یک دکتر در مشورت کنید. درمان آنتی بیوتیکی برای کاهش مسری بودن و انتقال بیماری ضروری است. خطر سرایت در 5 روز اول درمان همچنان بالاست. این درمان همچنین ممکن است بیماری و طلسم سرفه را کوتاه کند.

    در موارد زیر باید فوراً با کودک خود مشورت کنید:

    • مشکل در تنفس؛
    • خستگی شدید؛
    • رفتار غیرمعمول؛
    • از تب که بیش از 48 ساعت ادامه دارد؛
    • خون در خلط.

      />

      چگونه از بیماری های دوران کودکی پیشگیری کنیم؟

      برای محافظت از کودک خود در برابر این بیماری های دوران کودکی، ممکن است چند اقدام ساده را انجام دهید:

      • شستشوی منظم اشیا، سطوح و اسباب بازی ها.
      • به بهداشت بینی توجه کنید. : در صورت لزوم از سرم فیزیولوژیک برای پاکسازی بینی از هرگونه میکروب استفاده کنید.
      • به مدت حداقل 10 دقیقه فضای زندگی کودک خود را بطور منظم هوا دهید.
      • در اتاق خواب خود دمایی معادل 19 درجه داشته باشید تا خواب خوبی داشته باشید: از گرم شدن بیش از حد اتاق خواب خود جلوگیری کنید.
      • از تغییرات شدید دما اجتناب کنید: هنگامی که از اتاق خارج می شود آن را به خوبی بپوشانید. محل گرم شده را بپوشانید و به سرعت آن را هنگام ورود به داخل باز کنید.

      علیرغم برخی اقدامات پیشگیرانه، کودک شما می تواند به راحتی در اولین زمستان در مهد کودک و مدرسه بیمار شود. . ابتدا باید علائم او را ارزیابی کنید: آیا او از تب، استفراغ، درد و غیره رنج می برد؟ ? به محض بروز علائمی که بر زندگی روزمره، خواب یا رژیم غذایی تأثیر می گذارد، مراجعه به پزشک ضروری است. برای اینکه سایر کودکان را آلوده نکند، باید تا رفع بیماری در خانه بماند.

      باید در اورژانس به برخی از علائم رسیدگی شود:

      • اگر کودک شما در تنفس مشکل دارد: سریعتر از حد معمول یا نامنظم. اگر رنگ لب‌هایش سفید یا آبی است، باید سریعاً به اورژانس مراجعه کنید.
      • اگر کودک شما برای بیدار ماندن تلاش می‌کند: با تب همراه است، خواب‌آلودگی می‌تواند باعث شود. یک علامت جدی است.
      • اگر کودک شما رفتار غیرعادی از خود نشان می دهد: نمی تواند راه برود، نمی تواند بی حرکت بنشیند یا به عنوان مثال بیشتر به شما پاسخ نمی دهد
      • اگر کودک شما اسهال دارد یا استفراغ می کند، دهانش خشک است، کم ادرار می کند یا اصلاً ادرار نمی کند و به نظر می رسد دائماً درد معده دارد.

      لیوی چه کاری می تواند برای فرزند شما انجام دهد؟

      اگر بیماری دوران کودکی باشد، یک پزشک در لیوی می تواند تشخیص بیماری های خاص را در ویدیو انجام دهد؟ مشاوره. سپس می توانید مشخصات فرزندتان را به اپلیکیشن اضافه کنید و موارد مرتبط با علائم او را اضافه کنید تا پزشک بتواند از آنها مراقبت کند. اگر بیماری برای مشاوره از راه دور مناسب نباشد، او شما را به یک مشاوره فیزیکی متناسب با علائم کودکتان ارجاع می دهد.

      در صورت امکان، پزشکان در می توانند درمانی را تجویز کنند. و واکسن‌هایی را که باید انجام شود، تهیه کنید.

    خروج از نسخه موبایل