استرس کار ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد – به ویژه برای مردان

استرس کار ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد – به ویژه برای مردان

استرس کار ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد – به ویژه برای مردان

اشتراک گذاری در Pinterest
ممکن است خطر بیماری قلبی برای مردانی که در مشاغل پر استرس کار می کنند و احساس می کنند از تلاش های خود قدردانی نمی کنند دو برابر بیشتر باشد. پژوهش. Westend61/Getty Images
  • یک مطالعه جدید نشان داده است که مشاغل پر تقاضا و کم پاداش می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را در مردان دو برابر کند. /strong>
  • استرس کاری می‌تواند به ایجاد پلاک، انقباض عروق و افزایش فشار خون کمک کند.
  • متخصصان می‌گویند تمرکز حواس، ورزش و لذت بردن از سرگرمی ها ممکن است به شما کمک کند استرس محل کار را بهتر مدیریت کنید.

یک مطالعه دریافته است که مردانی که در معرض شرایط کاری استرس زا قرار می‌گیرند و احساس می‌کنند تلاش زیادی می‌کنند اما پاداش کم دریافت می‌کنند، دو برابر خطر کلاس بیماری قلبی در مقایسه با مردانی که عاری از آن عوامل استرس زا روانی اجتماعی بودند.

با این حال، نتایج در مورد اینکه چگونه استرس کار بر سلامت قلب زنان تأثیر می گذارد، قطعی نبود.

مطالعه روی 6500 کارگر یقه سفید در کانادا، با میانگین سنی 45 سال، اثر ترکیبی فشار شغلی و عدم تعادل تلاش و پاداش در محل کار را مورد مطالعه قرار داد.

اصطلاح “فشار شغلی” ” برای توصیف محیط های کاری استفاده شد که در آن کارکنان با تقاضاهای شغلی بالا و کنترل کم در محل کار مواجه هستند. عبارت آخر کارمندان را توصیف می‌کند که در تصمیم‌گیری و نحوه انجام وظایفشان حرف کمی دارند.

در همین حال، طبق این مطالعه، عدم تعادل تلاش و پاداش زمانی رخ می‌دهد که کارمندان تلاش زیادی را برای کار خود صرف می‌کنند، اما پاداش کمی دارند. در ازای آن.

بیش از 18 سال، محققان شرکت کنندگان را زیر نظر گرفتند و فشار شغلی و عدم تعادل تلاش-پاداش را با نتایج پرسشنامه ها و اطلاعات مربوط به بیماری قلبی بازیابی کردند.

در یک بیانیه مطبوعاتی برای در مطالعه، نویسندگان به این نتیجه رسیدند که “تأثیر فشار شغلی و عدم تعادل تلاش-پاداش ترکیبی مشابه میزان تأثیر چاقی است< /a> در مورد خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب.”

پس، چرا تلاش زیاد و پاداش کم ترکیبی مضر برای سلامت قلب است و با توجه به اینکه کار بخش عمده ای از زندگی ما را تشکیل می دهد، چه چیزی می تواند آیا برای محافظت از قلبمان و مدیریت بهتر استرس ناشی از کار انجام می دهیم؟

دکتر . بردلی سرور، متخصص قلب مداخله ای و افسر ارشد پزشکی در VitalSolution، می‌گوید که باید حدس بزند، اما دلایلی وجود دارد که ترکیبی از استرس روانی-اجتماعی پایه به‌علاوه قرار گرفتن در موقعیتی که فرد احساس می‌کند کنترلی در دست ندارد، به‌عنوان یک ضربه مضاعف عمل می‌کند.

اثرات فیزیکی استرس به خوبی مستند شده است، و من گمان می‌کنم که احساس عدم کنترل یا از دست دادن کنترل، در یک موقعیت استرس‌زا او توضیح می دهد که پاسخ فیزیکی به استرس را تشدید می کند.

دکتر. الیور گاتمن، مشاور متخصص قلب، در بیمارستان ولینگتون، بخشی از HCA Healthcare UK، معتقد است که عدم رضایت در یک شغل کم پاداش نیز نقش مهمی ایفا می کند زیرا شما ترشح مواد مثبتی را که خوب هستند را تجربه نمی کنید. برای سلامت جسمی و روانی.

او می‌گوید استرس می‌تواند از طرق مختلف بر سیستم قلبی عروقی تأثیر بگذارد.

او خاطرنشان کرد که یک مکانیسم بالقوه، میزان پلاک افراد است که می‌تواند با استرس افزایش یافته و در شریان ها تجمع می یابد. پلاکت‌ها سپس می‌توانند چسبناک شوند و خطر لخته شدن را افزایش دهند، که می‌تواند شریان‌ها را در رگ‌های خونی اطراف قلب شما مسدود کند.

او افزود که شریان‌ها همچنین می‌توانند به دلیل استرس منقبض شوند و میزان خونی را که می‌تواند به آن برسد محدود می‌کند. قلب، محرک درد قفسه سینه و حمله قلبی.

وقتی خیلی شدید هستیم تاکید کرد، ما همچنین می توانیم پاسخ جنگ یا گریز را تجربه کنیم. گاتمن می گوید که این باعث افزایش ترشح هورمون های بالقوه مضر در جریان خون می شود. یکی از این هورمون ها اپی نفرین است.

گاتمن توضیح می دهد: «اپی نفرین بدن را برای مقابله با یک موقعیت استرس زا آماده می کند. این باعث افزایش ضربان قلب و فشار خون می شود. جریان خون به عضلات افزایش می‌یابد و منابع انرژی شما افزایش می‌یابد.”

اگر با چالشی روبرو هستیم، این می‌تواند در کوتاه‌مدت مفید باشد، اما گاتمن می‌گوید در درازمدت این پاسخ می‌تواند < یک class="content-link css-5r4717 sl" href="/health/high-blood-pressure-hypertension/">افزایش فشار خون و فشار بر قلب شما و در نتیجه افزایش خطر ابتلا به قلب حمله و سکته.

علاوه بر این، استرس می تواند به گفته Serwer، یک اثر ضربه ای بر سایر عوامل خطر سلامت قلب است. او خاطرنشان می‌کند که استرس می‌تواند به پرخوری و کاهش کیفیت خواب، که هر دو برای قلب مضر هستند و ممکن است آن را دشوارتر کنند. برای مدیریت استرس.

شاید از خود بپرسید که چرا استرس شغلی به نظر می رسد برای سلامت قلب و عروق مردان مضرتر از زنان باشد، همانطور که به نظر می رسد مطالعه نشان می دهد. پاسخ کاملاً واضح نیست و گاتمن می‌گوید که تعمیم آن در مورد سلامت قلب و جنسیت دشوار است.

«برخی از افراد پیشنهاد کرده‌اند که زنان با استرس، به‌ویژه استرس ناشی از کار، رفتار متفاوتی دارند. شاید با درگیر شدن در فعالیت‌های اجتماعی، مثلاً صحبت کردن با دوستانشان، مکانیسم‌های مقابله‌ای بیشتری داشته باشند.

از دیدگاه فیزیکی، گاتمن می‌گوید هورمون‌ها از زنان در برابر بیماری عروق کرونر قلب محافظت می‌کنند. -یائسگی با این حال، خطر ابتلا به آنها با افزایش سن افزایش می یابد.

البته، نتایج در مورد سلامت قلب زنان قطعی نبود، بنابراین به سختی می توان حدس زد. نویسندگان مطالعه می گویند که این امر مستلزم بررسی بیشتر است.

بدون توجه به جنسیت شما، یک چیز واضح است: استرس کاری فقط ناخوشایند نیست. برای قلب شما مضر است بنابراین، جدای از ترک شغل، چه کاری می‌توانید برای مدیریت بهتر آن انجام دهید؟

«در حالی که ممکن است نتوانیم استرس‌های بیرونی را که در حین کار با آن‌ها مواجه می‌شویم کنترل کنیم، می‌توانیم نحوه واکنش و واکنش خود را کنترل کنیم. سرور اشاره می کند که به این عوامل استرس زا پاسخ دهید.

او اکیداً ذهن‌آگاهی را توصیه می‌کند. و مکث در لحظات کلیدی در طول روز. “چند لحظه ای را صرف تمرکز بر تنفس عمیق، آرامش، و آموزش بدن برای داشتن کمتر پاسخ جنگ یا پرواز ممکن است برخی از اثرات منفی فیزیکی استرس را خنثی کند.”

گاتمن می گوید که نباید فراموش کنید که کارفرمایان نیز باید نقشی داشته باشند و مسئولیت ایجاد یک محیط کاری حمایتی را دارند.

“مهم است که کارکنان بتوانند نگرانی های خود را بیان کنند و با کارفرمایان خود ارتباط برقرار کنند، این می تواند به این معنی باشد که کارمندان احساس می کنند کنترل بیشتری بر روی آنها دارند. کار آنها،” او اشاره می کند.

ممکن است این کاری باشد که خارج از محل کار انجام می دهید، بزرگترین تاثیر مثبت را بر سلامت قلب شما داشته باشد. گاتمن معتقد است که ایجاد تعادل بین کار و زندگی ضروری است و توصیه می‌کند کلاس سرگرمی، دریافت ورزش منظم و خواب با کیفیت خوب.

یک شغل بدبخت و استرس زا فقط سلامت روان شما را به خطر نمی اندازد. این مطالعه به وضوح نشان می‌دهد که وقتی با خواسته‌های غیرواقعی روبرو می‌شوید و برای تلاش‌هایتان پاداشی دریافت نمی‌کنید، می‌تواند تأثیرات ضربه‌ای جدی روی قلب شما نیز بگذارد.

شغل‌ها بخش قابل توجهی را به خود اختصاص می‌دهند. از زندگی اکثر مردم ترک همیشه یک گزینه نیست، بنابراین مدیریت استرس ناشی از کار ما برای داشتن یک سبک زندگی سالم ضروری است.

حتما بخوانید : درک یکپارچگی حسی

توجه این مطلب نمی تواند جایگزین نشخه پزشکی شود و رسانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد

خروج از نسخه موبایل