سلامت

خطاهای دارویی ADHD برای جوانان در 20 سال گذشته سه برابر شده است

خطاهای دارویی ADHD برای جوانان در 20 سال گذشته سه برابر شده است

خطاهای دارویی ADHD برای جوانان در 20 سال گذشته سه برابر شده است

< منبع srcset="https://media.post.rvohealth.io/wp-content/uploads/2023/09/ women-teenager-doing-homework-1296-728-header.jpg 750w" media="(min-width: 1190px)"/>Girl writing in a notebook.اشتراک گذاری در تحقیقات جدید نشان می دهد که Pinterest
خطاهای دارویی ADHD در دو دهه گذشته به شدت افزایش یافته است. Ani Dimi/Stocksy United
  • یک مطالعه جدید افزایش زیادی در خطاهای دارویی ADHD نشان داده است.
  • نویسندگان می گویند که این احتمالاً به دلیل افزایش تعداد نسخه های داروی ADHD است.
  • شایع ترین خطا مصرف تصادفی یک دارو دو بار است./
  • بیشتر خطاهای دارویی منجر به عواقب جدی نمی شود.
  • با این حال، خطاها قابل پیشگیری هستند و بیماران می توانند نقش فعالی در محافظت از خود داشته باشند.

براساس یک مطالعه جدید به صورت آنلاین قبل از چاپ در Pediatrics منتشر شد >، خطاها در داروهای اختلال کمبود توجه/بیش فعالی (ADHD) در دو دهه گذشته نزدیک به 300٪ افزایش یافته است. افراد زیر 20 سال.

در حالی که بدون تعریف یکنواخت برای آنچه که یک خطای دارویی است، یک هدف تعریف با استناد گسترده از شورای هماهنگی ملی گزارش دهی و پیشگیری از خطاهای دارویی بیان می کند که “هر رویداد قابل پیشگیری است که ممکن است باعث شود” یا منجر به استفاده نامناسب از دارو یا آسیب به بیمار شود، در حالی که دارو در کنترل متخصص مراقبت های بهداشتی، بیمار یا مصرف کننده است.”

نویسندگان مطالعه می نویسند که افزایش اشتباهات دارویی احتمالاً با افزایش متناظر در تعداد نسخه های داروی ADHD.

آنها همچنین خاطرنشان می کنند که بیشتر خطاها به عواقب قابل توجهی منجر نشده اند.

با این حال، با توجه به این واقعیت که خطاهای دارویی قابل پیشگیری هستند، آنها می گویند که افزایش تلاش ها برای آموزش بیماران و مراقبان مهم است.

همچنین باید به توسعه سیستم‌های بهبودیافته برای ردیابی و توزیع داروها توجه شود.

< span/>

Dr. مایکل ریردون، متخصص مغز و اعصاب اطفال در Pediatrix Specialty Care of Austin، توضیح داد که راه‌های مختلفی وجود دارد که افراد می‌توانند داروها را به اشتباه استفاده کنند و این خطاها منحصر به داروهای ADHD نیست.

«همانطور که نشان داده شد. در این مطالعه، شایع ترین خطا دو بار دادن تصادفی دارو است. یکی دیگر از خطاهایی که ممکن است با آن مواجه شویم، دادن مقدار نامناسب داروی مایع است، که ممکن است ناشی از سردرگمی در اعشار باشد، مانند دادن 5 میلی‌لیتر مایع در هنگام تجویز 0.5 میلی‌لیتر مایع یا حجم گیج‌کننده مانند میلی‌لیتر، با وزن، مانند به عنوان میلی گرم.”

به عنوان مثال، Reardon در مورد چگونگی فرمولاسیون یک داروی مایع با 10 میلی گرم در 5 میلی لیتر بحث کرد. بنابراین، اگر بیمار دستور مصرف 5 میلی گرم از دارو را داشته باشد، به این معنی است که باید 2.5 میلی لیتر از این مایع را مصرف کند.

اما ممکن است بیمار گیج شود و به جای 5 میلی گرم، 5 میلی لیتر مصرف کند، که دوبرابر مقداری است که باید مصرف کند.

«یک فرصت رایج دیگر برای خطاها زمانی است که یک نسخه تجویز می شود. تغییر می کند.» او گفت. برای مثال، ممکن است فردی دو قرص 10 میلی‌گرمی در روز مصرف کند و ارائه‌دهنده آن بخواهد دوز آن را به 15 میلی‌گرم کاهش دهد که در یک قرص وجود دارد.

اگر بیمار فراموش کند که دوز مصرفی‌اش تغییر کرده است، آنها می توانند همچنان دو قرص مصرف کنند که دو برابر دوز مورد نظر 15 میلی گرم و 10 میلی گرم بیشتر از آنچه قبلاً تجویز شده بود خواهد بود.

«یکی از عوامل موثر در این امر که تا حدودی مختص داروهای ADHD است این است که کمبود ملی ADHD Reardon افزود، داروها، که نیاز به تغییرات مکرر دارو را ایجاد کرده و این آسیب پذیری را ایجاد می کند.

“خوشبختانه، اکثریت قریب به اتفاق این اشتباهات منجر به هیچ آسیبی نمی شود، ریردون گفت.

او در ادامه توضیح داد که مصرف دوز بسیار زیاد از محرک‌هایی که اغلب برای ADHD تجویز می‌شوند، می‌تواند علائمی مانند تپش قلب (احساس ضربان قلب تند یا تند)، معده درد و سردرد. همچنین ممکن است فرد احساس تحریک پذیری یا بدخلقی کند یا مشکلات خواب داشته باشد.

او افزود: «این گونه عوارض جانبی تقریباً همیشه در عرض 12 تا 24 ساعت برطرف می شود، و به ندرت نیاز به مداخله پزشکی دارد. /p>

با این حال، Reardon توصیه می‌کند که اگر بیمار تصادفاً داروی زیادی مصرف کرده است، خانواده‌ها باید همیشه به پزشک خود یا هر کسی که تماس‌های بعد از ساعت کاری خود را می‌گیرد، اطلاع دهند.

Dr. ویلیام وانگ، مشاور پزشک عمومی در کلینیک پزشکی فیتزرویا< /a>، خاطرنشان کرد، با این حال، اشتباهات در جهت دیگر، اگرچه فورا مضر نیستند، می توانند منجر به درمان ناکارآمد در دراز مدت شوند.

«دوزهای نادرست یا از دست دادن داروها می تواند منجر به مدیریت ناکافی شود. علائم، منجر به چالش‌های تحصیلی، اجتماعی و عاطفی برای مبتلایان به ADHD می‌شود.» او توضیح داد که اشتباهات دارویی مزمن از این نوع می‌تواند بر سلامت و رفاه کلی فرد تأثیر بگذارد.

دکتر کتان پارمار، روانپزشک قانونی ClinicSpots، می گوید که افراد می توانند خطر اشتباهات دارویی خود را به چهار روش کاهش دهند.

آگاه باشید

وی گفت: افراد باید نام، دوز، موارد مصرف، موارد منع مصرف، عوارض جانبی و تداخلات داروهای خود را بدانند. آنها باید برچسب ها و بروشورها را با دقت بخوانند و در صورت داشتن هر گونه تردید یا نگرانی سوال بپرسند.

پارمار پیشنهاد می‌کند فهرستی از داروهای خود را نگه دارید و همیشه آن را با پزشکان خود در میان بگذارید.

درگیر باشید

پارمار به مردم توصیه می‌کند نقش فعالی در تصمیم گیری در مورد درمان و داروهای خود داشته باشند.

او گفت: “آنها باید مزایا و خطرات گزینه های مختلف را با ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی خود در میان بگذارند و ترجیحات و ارزش های خود را بیان کنند.”

او همچنین به افراد پیشنهاد می‌کند که دستورالعمل‌هایی را که به آنها داده می‌شود دنبال کنند و در صورت مشاهده هرگونه مشکل یا تغییر در وضعیت خود، به پزشک خود گزارش دهند.

هوشیار باشید< /strong>

پرمار گفت: «افراد باید داروهای خود را قبل از مصرف یا دادن آنها به دیگران بررسی کنند.

بعضی از مواردی که باید به دنبال آنها باشید عبارتند از علائم دستکاری یا آسیب یا داروهایی که تاریخ انقضا آنها گذشته است.

او همچنین توصیه می‌کند که از وسایل اندازه‌گیری مناسب، مانند سرنگ یا قاشق‌های اندازه‌گیری برای اطمینان از تجویز مقدار مناسب دارو استفاده شود.

فعال باشید

در نهایت، پارمار گفت که افراد باید در هنگام بروز هر گونه مشکلی با داروهای خود، نقش فعالی در جستجوی کمک داشته باشند.

این می‌تواند شامل مواردی مانند عوارض جانبی، واکنش‌های آلرژیک یا تداخلات دارویی باشد.

او در پایان گفت: “آنها همچنین باید به ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی خود در مورد سایر داروهایی که مصرف می کنند، از جمله محصولات بدون نسخه، داروهای گیاهی و مکمل ها اطلاع دهند.”

<. div class="css-0" readability="15.667532467532">

یک مطالعه جدید افزایش زیادی در خطاهای دارویی ADHD نشان داده است.

نویسندگان می‌گویند که این احتمالاً به دلیل افزایش تعداد نسخه‌های داروی ADHD است.

شایع‌ترین خطا مصرف تصادفی دوبار دارو است.

بیشتر خطاهای دارویی به عواقب جدی منجر نمی‌شوند.

با این حال، خطاها قابل پیشگیری هستند و بیماران می توانند نقش فعالی در محافظت از خود داشته باشند.

.

توجه این مطلب نمی تواند جایگزین نشخه پزشکی شود و رسانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد

مدیر مجله

یه پسر آبان ماهی با افکار پیچیده و تنیده از خشم علاقه زیادی به گسترش وب و وبسایت نویسی داره ،یه پسر از دل سنگ های آبی کهکشانی که هیچکس نمیتونه دستش رو بخونه و از 1399 تا حالا تو دنیای وب سرگردان و آموزش دیدن است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا