قهوه در مقابل چای برای GERD

قهوه در مقابل چای برای GERD

قهوه در مقابل چای برای GERD

قهوه و چای هر دو می تواند باعث سوزش سر دل شود. اگر به بیماری ریفلاکس معده به مری (GERD) مبتلا هستید، ممکن است بخواهید مصرف این نوشیدنی ها را کاهش دهید.

شاید عادت دارید صبح خود را با یک فنجان قهوه شروع کنید یا عصر را با یک فنجان چای بخار پز بنوشید. اگر بیماری رفلاکس معده به مری (GERD) دارید، ممکن است متوجه شوید که علائم شما با نوشیدنی‌ها تشدید می‌شود.

این نگرانی وجود دارد که قهوه و چای می توانند باعث سوزش سر دل و تشدید رفلاکس اسید شوند. درباره تأثیرات این نوشیدنی‌های مورد علاقه و اینکه آیا می‌توانید آنها را با GERD در حد اعتدال مصرف کنید، بیشتر بدانید.

طبق مطالعات، نشان داده شده است که حداقل 4 نفر از 10 نفر در یک یا چند بار در هفته سوزش سر دل را تجربه می کنند. چنین فراوانی می تواند نشان دهنده GERD باشد.

همچنین ممکن است GERD خاموش، معروف به بیماری مری، بدون علامت تشخیص داده شود. .

چه علائمی داشته باشید چه نداشته باشید، پزشک ممکن است علاوه بر دارو، درمان های سبک زندگی را برای بهبود سلامت مری شما پیشنهاد کند. درمان‌های سبک زندگی می‌تواند شامل پرهیز از غذاهای خاصی باشد که می‌تواند علائم آن‌ها را تشدید کند.

برای برخی افراد، علائم سوزش سر دل ممکن است توسط برخی غذاها ایجاد شود. برخی از مواد می توانند مری را تحریک کنند یا اسفنکتر تحتانی مری (LES). ضعیف شدن اسفنکتر تحتانی مری می تواند منجر به جریان برگشتی محتویات معده شود – و این باعث رفلاکس اسید می شود. محرک ها می توانند عبارتند از:

  • الکل
  • محصولات کافئین دار، مانند قهوه، نوشابه، و چای
  • شکلات
  • مرکبات
  • سیر
  • غذاهای چرب
  • پیاز
  • نعناع و نعناع
  • غذاهای تند
  • اگر از GERD رنج می برید، ممکن است مصرف قهوه و چای خود را محدود کنید و ببینید آیا علائم شما بهبود می یابد یا خیر. هر دو می توانند LES را آرام کنند. اما همه غذاها و نوشیدنی ها به طور یکسان روی افراد تأثیر نمی گذارند.

    داشتن یادداشت غذایی می تواند به شما کمک کند تشخیص دهید کدام غذاها علائم رفلاکس را تشدید می کنند و کدامیک نه.

کافئین – جزء اصلی بسیاری از انواع قهوه و چای – به عنوان محرک احتمالی برای سوزش سر دل در برخی افراد شناسایی شده است. کافئین ممکن است علائم GERD را تحریک کند زیرا می تواند LES را آرام کند.

با این وجود، به دلیل شواهد متناقض و تفاوت‌های قابل توجه در هر دو نوع نوشیدنی، مشکل چندان واضح نیست. در واقع، با توجه به غده روده و کبد، وجود ندارد، مطالعات به خوبی طراحی شده نشان می دهد که حذف قهوه یا کافئین به طور مداوم علائم یا نتایج GERD را بهبود می بخشد.

در واقع، دستورالعمل‌های کنونی کالج آمریکایی گوارش (متخصصان دستگاه گوارش) دیگر تغییرات معمول رژیم غذایی را برای درمان رفلاکس و GERD توصیه نمی‌کنند.

قهوه معمولی بیشترین توجه را در مورد محدود کردن کافئین به خود جلب می کند، که ممکن است به دلایل دیگر سلامتی مفید باشد. قهوه معمولی و کافئین دار حاوی کافئین بسیار بیشتری نسبت به چای و نوشابه است. کلاس کلینیک مایو تخمین های کافئین زیر را برای انواع قهوه محبوب در هر وعده 8 اونس بیان کرده است:

محتوای کافئین نیز می تواند بر اساس نوع بو داده متفاوت باشد. با کباب تیره تر، کافئین کمتری در هر دانه وجود دارد. برشته های سبک که اغلب به عنوان “قهوه صبحانه” برچسب گذاری می شوند، اغلب حاوی بیشترین کافئین هستند.

اگر متوجه شدید که کافئین علائم شما را تشدید می‌کند، ممکن است بخواهید کباب‌های تیره‌تری را انتخاب کنید. با این حال، علائم GERD از قهوه ممکن است به اجزای قهوه به غیر از کافئین نسبت داده شود. به عنوان مثال، برخی افراد متوجه می شوند که کباب های تیره تر اسیدی تر هستند و ممکن است علائم آنها را بیشتر تشدید کنند.

قهوه دم سرد مقدار کمتری کافئین دارد و ممکن است اسیدی کمتری داشته باشد، که ممکن است آن را برای کسانی که مبتلا به GERD یا سوزش سر دل هستند انتخاب قابل قبول تری کند.

ارتباط بین چای و GERD به طور مشابه مورد بحث است. چای نه تنها حاوی کافئین است، بلکه دارای اجزای مختلف دیگری نیز می باشد.

کلینیک مایو موارد زیر را تقریباً کافئین برای چای های محبوب در هر وعده 8 اونس :

هر چه محصول چای بیشتر فرآوری شده باشد، تمایل به کافئین بیشتری دارد. این مورد در مورد برگ های چای سیاه است که حاوی کافئین بیشتری نسبت به برگ های چای سبز است.

نحوه تهیه یک فنجان چای نیز بر محصول نهایی تأثیر می گذارد. هرچه چای بیشتر دم بکشد، کافئین بیشتری در فنجان خواهد داشت.

تعیین اینکه آیا رفلاکس اسید شما ناشی از کافئین است یا چیز دیگری در نوع خاصی از محصول چای می تواند دشوار باشد.

چند اخطار وجود دارد.

در حالی که اکثر مطالعات بر روی چای سیاه (کافئین دار) متمرکز شده اند، برخی از انواع چای های گیاهی (بدون کافئین) در واقع با علائم GERD مرتبط هستند.

اولین غریزه شما ممکن است انتخاب دمنوش های گیاهی به جای برگ های کافئین دار چای باشد. مشکل این است که گیاهان خاصی مانند نعناع و نعناع ممکن است در واقع علائم سوزش سر دل را در برخی افراد تشدید کنند.

برچسب‌های محصول را با دقت بخوانید و از این گیاهان نعناع اگر علائم شما را بدتر می‌کنند اجتناب کنید.

با توجه به اینکه هیئت منصفه هنوز در مورد اثرات کلی کافئین بر علائم رفلاکس صحبت می‌کند، برای افراد مبتلا به GERD می‌تواند دشوار باشد که بدانند آیا قهوه یا چای را مصرف نکنند. عدم توافق در جوامع علمی و پزشکی در مورد اثرات قهوه در مقابل چای بر علائم GERD نشان می دهد که دانستن میزان تحمل شخصی شما برای این نوشیدنی ها بهترین گزینه است. در مورد علائم GERD خود با یک متخصص گوارش صحبت کنید.

تغییرات سبک زندگی که اکثر متخصصان موافق هستند می تواند به کاهش رفلاکس اسید و علائم GERD کمک کند:

  • کاهش وزن، در صورت اضافه وزن
    • بالا بردن سر تخت شش اینچ
    • عدم غذا خوردن در عرض سه ساعت پس از رفتن به رختخواب

    اگرچه تغییرات سبک زندگی می تواند کمک کننده باشد، اما ممکن است مفید نباشد. برای مبارزه با همه علائم شما کافی است. همچنین ممکن است برای کنترل سوزش معده به داروهای بدون نسخه یا نسخه نیاز داشته باشید.

    تغییر سبک زندگی، همراه با داروها، می تواند به کیفیت زندگی بهتر کمک کند و در عین حال آسیب به مری را به حداقل برساند.

توجه این مطلب نمی تواند جایگزین نشخه پزشکی شود و رسانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد

خروج از نسخه موبایل