آیا آلژینات ها بیماری رفلاکس معده به مری (GERD) را درمان می کنند؟

آیا آلژینات ها بیماری رفلاکس معده به مری (GERD) را درمان می کنند؟

آیا آلژینات ها بیماری رفلاکس معده به مری (GERD) را درمان می کنند؟

آلژینات ها هستند نوعی ترکیب موجود در جلبک دریایی آنها برای سرکوب علائم ریفلاکس فواید دارند.

بیماری ریفلاکس معده (GERD) یک بیماری شایع است که با اسید معده و (گاهی) افزایش محتویات معده به مری مشخص می شود.این می تواند علائمی مانند سوزش سر دل یا نقایص.

مری شما قادر به کنترل آب معده بسیار اسیدی موجود در معده شما نیست. با گذشت زمان، GERD می‌تواند به مری شما آسیب برساند و عوارض سلامتی بیشتری ایجاد کند.

GERD اغلب درمان می‌شود. با ایجاد تنظیمات سبک زندگی و مصرف داروهایی مانند مهارکننده‌های پمپ پروتون (PPI).

آلژینات ها یکی دیگر از درمان های GERD هستند که مورد توجه قرار گرفته اند. بیایید درباره آلژینات ها و GERD بیشتر بدانیم.

آلژینات ها چیست؟

آلژینات ها نوع خاصی از کربوهیدرات ها هستند. آنها به طور طبیعی در گونه های مختلف جلبک قهوه ای یا جلبک دریایی یافت می شوند.

انواع مختلف جلبک دریایی و حتی قسمت های مختلف یک گیاه، نسخه های متفاوتی از آلژینات ها را تولید می کنند.

آلژینات ها به دلیل خواص منحصر به فردشان کاربردهای زیادی در پزشکی دارند.

اگر مبتلا به GERD هستید، محتویات معده شما می تواند به مری شما بالا برود و باعث آسیب و تحریک شود. این امر به ویژه پس از مصرف غذا یا مایعات، زمانی که اسیدهای قوی به بالای معده شما شناور می‌شوند و چیزی به نام کیسه اسیدی تشکیل می‌دهند، صادق است.

Typical ضد اسیدها برای خنثی کردن اسیدهای موجود در معده شما کار می کنند تا برای مری مضر نباشند، اما آلژینات ها متفاوت عمل می کنند.

وقتی آلژینات ها را مصرف می کنید، با هم تعامل دارند. با اسیدهای موجود در معده شما ماده ای ژل مانند به نام رافت تشکیل می دهد. قایق به عنوان یک مانع فیزیکی عمل می کند. آنقدر شناور است که روی اسیدهای معده شما شناور باشد اما به اندازه کافی قوی است که از بالا رفتن آنها به مری جلوگیری کند.

در یک بررسی تحقیقاتی 2017، محققان چندین مطالعه را بررسی کردند که آلژینات ها را با سایر درمان های GERD مانند آنتی اسیدها، PPI ها، آنتاگونیست های گیرنده هیستامین-2 مقایسه کردند. H2Ras)، و دارونماها.

نتایج نشان می‌دهد که آلژینات‌ها یک درمان مؤثر برای GERD هستند.

به طور کلی، داده‌های آزمایش‌های بالینی موجود نشان می‌دهند که آلژینات‌ها در درمان علامتی مؤثر هستند. GERD. آنها موثرتر از دارونماها و آنتی اسیدها بودند، اما کمتر از PPIها و مسدود کننده های H2 موثر بودند.

کارآزمایی‌های تصادفی‌سازی و کنترل‌شده بزرگ‌تر آلژینات‌ها با PPI و مسدودکننده‌های H2 برای آزمایش اثربخشی آن‌ها مورد نیاز است.

به دلایل بسیاری، برخی افراد ممکن است بخواهند تعداد داروهایی را که مصرف می‌کنند محدود کنند. از آنجایی که آلژینات ها به جای درمان دارویی یک درمان فیزیکی (مانع) هستند، ممکن است ترجیح دهید ابتدا آن را نسبت به سایر درمان های GERD امتحان کنید.

ریفلاکس حنجره (LPR) است مشابه اما متمایز از GERD. گاهی اوقات رفلاکس خاموش نامیده می شود.

LPR همچنین به دلیل حرکت محتویات معده به سمت عقب به سمت مری ایجاد می شود، اما در این حالت ممکن است به پشت گلو و تارهای صوتی شما برسد و باعث تحریک و آسیب به آن نواحی شود. .

از آنجایی که مکانیسم یکسان است، آلژینات ها علاوه بر GERD یک درمان موثر برای LPR هستند.

A بررسی ۲۰۲۱ تحقیقات نشان می‌دهد که آلژینات‌ها باید خط اول درمان برای افراد باشد. اخیراً مبتلا به LPR تشخیص داده شده است.

سایر تحقیقات در سال 2021

آلژینات‌ها یک درمان بی‌خطر برای GERD هستند، بدون عوارض جانبی جدی شناخته شده‌اند.

محققان دریافتند که تفاوت معنی‌داری در میزان ایجاد عوارض جانبی آلژینات‌ها در مقایسه با سایر درمان‌ها، از جمله PPI، آنتی‌اسیدها و حتی دارونماها وجود ندارد.

همچنین با ترکیب آلژینات‌ها، هیچ افزایش قابل‌توجهی در پیامدهای منفی مشاهده نشد. با PPI ها در مقایسه با مصرف هر کدام به تنهایی.

در حالی که آلژینات ها یک درمان بی خطر برای GERD در نظر گرفته می شوند، هنوز تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است.

آلژینات‌ها می‌توانند خط اول درمان برای اکثر افراد مبتلا به GERD باشند، اما ممکن است برخی افراد آن را مفیدتر از دیگران بدانند.

درمان آلژینات ایمن بودن در کودکان، باردار نشان داده شده است افراد و افرادی که در دوران شیردهی هستند.

GERD می تواند فرسایشی یا غیر فرسایشی باشد. افراد مبتلا به GERD غیر فرسایشی ممکن است PPI ها را کمتر موثر بدانند و ممکن است از آزمایش آلژینات ها سود ببرند.

چه کسی باید از آنها اجتناب کند؟

هیچ گروه خاصی وجود ندارد که در معرض خطر باشند. از آلژینات‌ها، اما هنوز هم ایده خوبی است که قبل از مصرف هر دارو یا مکمل جدید، از جمله آلژینات‌ها، با پزشک خود مشورت کنید.

شما ممکن است هنوز در مورد استفاده از آلژینات برای GERD سؤالاتی داشته باشید. ما به برخی از رایج‌ترین آنها پاسخ می‌دهیم.

آیا آلژینات‌ها برای GERD بی‌خطر هستند؟

بله، آلژینات‌ها یک درمان بی‌خطر برای GERD در بزرگسالان، کودکان و افرادی که باردار هستند یا باردار هستند در نظر گرفته می‌شوند. در دوران شیردهی.

آلژینات ها در GERD چه می کنند؟

آلژینات ها سدی به نام رافت تشکیل می دهند که بالای اسیدهای معده شما شناور است. این از بالا رفتن اسیدها و سایر محتویات معده به مری شما جلوگیری می‌کند.

چگونه از آلژینات‌ها برای رفلاکس اسید استفاده می‌کنید؟

آلژینات‌ها به اشکال مختلفی مانند مکمل‌ها در دسترس هستند. پودرها و مایعات آنها خیلی سریع عمل می کنند و می توانند برای حفظ علائم GERD یا تسکین فوری استفاده شوند.

بهترین آلژینات برای رفلاکس اسید چیست؟

مواد فعال موجود در آلژینات های موثر عبارتند از: >

  • آلژینات سدیم
  • بی کربنات سدیم
  • کربنات کلسیم

به ویژه آلژینات سدیم در ساقه گونه جلبک دریایی Laminaria hyperborea. آلژینات‌های گونه‌های دیگر چندان مؤثر نیستند.

چه زمانی بهتر است آلژینات‌ها مصرف شوند؟

آلژینات‌ها در عرض چند ثانیه پس از مصرف شروع به فعالیت می‌کنند. آنها با اسیدهای موجود در معده شما تعامل دارند، بنابراین می‌توانید بلافاصله پس از صرف غذا یا زمانی که علائم GERD را مشاهده کردید، آنها را مصرف کنید.

آلژینات ها نوعی ترکیب هستند که در جلبک دریایی یافت می شوند. آنها با اسیدهای معده شما تعامل می کنند و یک قایق ژل مانند را تشکیل می دهند که در بالای معده شما شناور است و محتویات معده را از ورود به مری سرکوب می کند، جایی که می تواند باعث آسیب و تحریک شود.

GERD بسیار رایج است، اما درمان های زیادی وجود دارد. اگر فکر می کنید ممکن است به GERD مبتلا باشید، با پزشک در مورد گزینه های درمانی که ممکن است برای شما بهترین کار را انجام دهند صحبت کنید.

توجه این مطلب نمی تواند جایگزین نشخه پزشکی شود و رسانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد

خروج از نسخه موبایل