آشپزی

طرز تهیه کباب تابه ای دو رنگ

طرز تهیه کباب تابه ای دو رنگ

طرز تهیه کباب تابه ای دو رنگ

طرز تهیه کباب تابه ای دو رنگ

کباب دو رنگ مجلسی کباب تابه ای دو رنگ نی نی سایت فیلم کباب تابه ای دو رنگ کباب تابه ای دو رنگ با سیخ چوبی کباب تابه ای دورنگ پروانه جوادی طرز تهیه کباب دو رنگ در فر کباب تابه ای میکس مرغ و گوشت

کباب تابه‌ای دو رنگ یکی از انواع کباب‌های خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت و سریع و روی گاز درست و تهیه می‌شود و به دلیل این که بافت آن از ترکیبی از گوشت و مرغ تشکیل شده بسیار جذاب و خوش طعم و پرطرفدار است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه کباب تابه ای دو رنگ در ادامه با سایت آموزشی پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
مرغ ( ران یا سینه) ۳۰۰ گرم
پیاز متوسط ۲ عدد
نمک و زردچوبه نصف قاشق چای خوری از هر کدام
فلفل سیاه و سماق ۱ قاشق چای خوری از هر کدام
زعفران دم کرده ۲ قاشق غذا خوری
فلفل قرمز و آویشن به مقدار دلخواه
روغن برای سرخ کردن به مقدار لازم

طرز تهیه کباب تابه ای دو رنگ

آماده‌سازی و مخلوط کردن گوشت و پیاز

برای طرز تهیه کباب تابه ای دو رنگ به روش خانگی ابتدا گوشت چرخ کرده را داخل یک ظرف بریزید و بعد یک پیاز را پوست بگیرید و بشورید و با رنده ریز رنده کنید و آب اضافی آن را بگیرید و کنار بگذارید و پیاز رنده شده را به گوشت اضافه کنید و با هم مخلوط کنید تا کاملا به خورد هم بروند.

افزودن ادویه‌ها و زعفران به مخلوط گوشت

سپس مقداری نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و سماق را به ترکیب اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند، بعد در یک ظرف کوچک مقداری زعفران بریزید و کمی آب به آن اضافه کنید و بگذارید تا دم بکشد و بعد به مخلوط گوشت اضافه کنید.

استراحت دادن گوشت

بعد مخلوط را حسابی ورز دهید تا همه مواد کاملا با هم مخلوط و یکدست شوند و عطر و طعم آن‌ها به خورد هم برود، سپس روی ظرف را با سلفون یا پلاستیک بپوشانید و در یخچال قرار دهید تا به مدت ۱ ساعت استراحت کند و گوشت خوب جا بیفتد.

 مرغ چرخ کرده و مخلوط کردن با پیاز

برای چرخ کرده مرغ، می‌توانید با توجه به ذائقه و دلخواه خودتان از سینه یا ران مرغ و یا ترکیبی از هر دو قسمت استفاده کنید و مرغ را چرخ کنید و داخل ظرفی بریزید و بعد یک پیاز را رنده کنید و آب آن را بگیرید و پیاز رنده شده را به مرغ اضافه کنید.

اضافه کردن ادویه‌ها به مرغ و استراحت دادن

سپس نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و سماق و زعفران دم کرده غلیظ و به دلخواه خودتان کمی فلفل قرمز و آویشن را هم به مرغ‌ها اضافه کنید و خوب با هم مخلوط کنید تا بافت نرم و یکدستی تشکیل شود و رنگ و عطر و طعم ادویه‌ها به خورد مرغ‌ها برود.

استراحت کردن مرغ و آماده‌سازی برای فرم دادن

بعد روی ظرف مرغ را با سلفون یا پلاستیک بپوشانید و در یخچال قرار دهید تا به مدت ۱ ساعت خوب استراحت کند و جا بیفتد، بعد از یک ساعت گوشت‌ها و مرغ‌ها را از یخچال بیرون بیاورید و یک کیسه فریزر را روی یک سطح صاف پهن کنید.

فرم‌دهی به گوشت و مرغ بر روی سیخ

سپس مقداری به اندازه گردو از گوشت و مرغ را جدا کنید، سعی کنید گلوله‌‌ها را هم اندازه بردارید و به ترتیب و پشت سر هم روی پلاستیک قرار دهید، ۳ گلوله از هر کدام کافیست و بعد یک سیخ چوبی را از وسط آن‌ها رد کنید و پلاستیک را روی کباب بکشید.

استراحت کباب در یخچال

کمی با دست فشار دهید تا گوشت‌ها تخت و مرتب و هم اندازه شوند، وقتی همه کباب‌ها را آماده کردید، سپس کباب‌ها را به مدت یک ساعت دیگر در یخچال قرار دهید تا خوب خودشان را بگیرند و جا بیفتند و بعد از این زمان از یخچال بیرون بیاورید.

پخت کباب‌ها در تابه

سپس در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود و بعد سیخ‌های کباب را در تابه بچینید تا خوب سرخ و مغز پخت شوند، کمی زعفران دم کرده غلیظ را با فرچه روی کباب‌ها بکشید و رومال کنید تا خوشرنگ‌تر شوند.

سرو کردن کباب با تزئینات و پلو زعفرانی

بعد از این که یک طرف کباب‌ها آماده و سرخ شد آن‌ها را برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود، وقتی که کباب‌ها خوب پختند آن‌ها را از تابه بیرون بیاورید و در ظرف مناسب بچینید و با چند برگ نعناع و ریحان و زیتون تازه و گوجه کبابی تزئین کنید. در آخر کباب تابه‌ای دو رنگ را با پلو زعفرانی و ته دیگ و سالاد و ترشی و انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.

حتما بخوانید : طرز تهیه پلو تره کوهی

منبع:پانا مگ

مدیر مجله

یه پسر آبان ماهی با افکار پیچیده و تنیده از خشم علاقه زیادی به گسترش وب و وبسایت نویسی داره ،یه پسر از دل سنگ های آبی کهکشانی که هیچکس نمیتونه دستش رو بخونه و از 1399 تا حالا تو دنیای وب سرگردان و آموزش دیدن است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا