طرز تهیه کباب تابه ای دو رنگ

کباب تابه‌ای دو رنگ یکی از انواع کباب‌های خوشمزه و لذیذ است که خیلی راحت و سریع و روی گاز درست و تهیه می‌شود و به دلیل این که بافت آن از ترکیبی از گوشت و مرغ تشکیل شده بسیار جذاب و خوش طعم و پرطرفدار است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه کباب تابه ای دو رنگ در ادامه با سایت آموزشی پانا مگ همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
مرغ ( ران یا سینه) ۳۰۰ گرم
پیاز متوسط ۲ عدد
نمک و زردچوبه نصف قاشق چای خوری از هر کدام
فلفل سیاه و سماق ۱ قاشق چای خوری از هر کدام
زعفران دم کرده ۲ قاشق غذا خوری
فلفل قرمز و آویشن به مقدار دلخواه
روغن برای سرخ کردن به مقدار لازم

طرز تهیه کباب تابه ای دو رنگ

آماده‌سازی و مخلوط کردن گوشت و پیاز

برای طرز تهیه کباب تابه ای دو رنگ به روش خانگی ابتدا گوشت چرخ کرده را داخل یک ظرف بریزید و بعد یک پیاز را پوست بگیرید و بشورید و با رنده ریز رنده کنید و آب اضافی آن را بگیرید و کنار بگذارید و پیاز رنده شده را به گوشت اضافه کنید و با هم مخلوط کنید تا کاملا به خورد هم بروند.

افزودن ادویه‌ها و زعفران به مخلوط گوشت

سپس مقداری نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و سماق را به ترکیب اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند، بعد در یک ظرف کوچک مقداری زعفران بریزید و کمی آب به آن اضافه کنید و بگذارید تا دم بکشد و بعد به مخلوط گوشت اضافه کنید.

استراحت دادن گوشت

بعد مخلوط را حسابی ورز دهید تا همه مواد کاملا با هم مخلوط و یکدست شوند و عطر و طعم آن‌ها به خورد هم برود، سپس روی ظرف را با سلفون یا پلاستیک بپوشانید و در یخچال قرار دهید تا به مدت ۱ ساعت استراحت کند و گوشت خوب جا بیفتد.

 مرغ چرخ کرده و مخلوط کردن با پیاز

برای چرخ کرده مرغ، می‌توانید با توجه به ذائقه و دلخواه خودتان از سینه یا ران مرغ و یا ترکیبی از هر دو قسمت استفاده کنید و مرغ را چرخ کنید و داخل ظرفی بریزید و بعد یک پیاز را رنده کنید و آب آن را بگیرید و پیاز رنده شده را به مرغ اضافه کنید.

اضافه کردن ادویه‌ها به مرغ و استراحت دادن

سپس نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و سماق و زعفران دم کرده غلیظ و به دلخواه خودتان کمی فلفل قرمز و آویشن را هم به مرغ‌ها اضافه کنید و خوب با هم مخلوط کنید تا بافت نرم و یکدستی تشکیل شود و رنگ و عطر و طعم ادویه‌ها به خورد مرغ‌ها برود.

استراحت کردن مرغ و آماده‌سازی برای فرم دادن

بعد روی ظرف مرغ را با سلفون یا پلاستیک بپوشانید و در یخچال قرار دهید تا به مدت ۱ ساعت خوب استراحت کند و جا بیفتد، بعد از یک ساعت گوشت‌ها و مرغ‌ها را از یخچال بیرون بیاورید و یک کیسه فریزر را روی یک سطح صاف پهن کنید.

فرم‌دهی به گوشت و مرغ بر روی سیخ

سپس مقداری به اندازه گردو از گوشت و مرغ را جدا کنید، سعی کنید گلوله‌‌ها را هم اندازه بردارید و به ترتیب و پشت سر هم روی پلاستیک قرار دهید، ۳ گلوله از هر کدام کافیست و بعد یک سیخ چوبی را از وسط آن‌ها رد کنید و پلاستیک را روی کباب بکشید.

استراحت کباب در یخچال

کمی با دست فشار دهید تا گوشت‌ها تخت و مرتب و هم اندازه شوند، وقتی همه کباب‌ها را آماده کردید، سپس کباب‌ها را به مدت یک ساعت دیگر در یخچال قرار دهید تا خوب خودشان را بگیرند و جا بیفتند و بعد از این زمان از یخچال بیرون بیاورید.

پخت کباب‌ها در تابه

سپس در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود و بعد سیخ‌های کباب را در تابه بچینید تا خوب سرخ و مغز پخت شوند، کمی زعفران دم کرده غلیظ را با فرچه روی کباب‌ها بکشید و رومال کنید تا خوشرنگ‌تر شوند.

سرو کردن کباب با تزئینات و پلو زعفرانی

بعد از این که یک طرف کباب‌ها آماده و سرخ شد آن‌ها را برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود، وقتی که کباب‌ها خوب پختند آن‌ها را از تابه بیرون بیاورید و در ظرف مناسب بچینید و با چند برگ نعناع و ریحان و زیتون تازه و گوجه کبابی تزئین کنید. در آخر کباب تابه‌ای دو رنگ را با پلو زعفرانی و ته دیگ و سالاد و ترشی و انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.