خمیر پیتزا پرش به دستور غذا

خمیر پیتزا
پرش به دستور غذا

این پست ممکن است حاوی پیوندهای وابسته باشد. خط مشی افشای کامل من را بخوانید.

پیتزاهای خانگی خود را با این خمیر پیتزای ساده و خوشمزه که فقط با پنج ماده درست شده است، افزایش دهید.

Ball of pizza dough on a floured surface.

اگر می‌خواهید برای پیتزا، استرومبولی، یا کالزون‌های خانگی‌تان، پوسته‌ای عالی داشته باشید، درست کردن خمیر پیتزای خودتان راه خوبی است. این فرآیند ساده به پنج ماده اصلی – آرد، نمک، مخمر، روغن و آب نیاز دارد و مخلوط کردن و ورز دادن آن تنها ده دقیقه طول می‌کشد. فقط مطمئن شوید که قبل از استفاده از خمیر پیتزا، حداقل 90 دقیقه زمان بگذارید تا خمیر پیتزا در یک نقطه گرم و بدون آب در آشپزخانه ور بیاید. این دستور 2 پوند خمیر درست می کند که برای دو پیتزا بزرگ، چهار پیتزا تکی، دو stromboli یا کافی است. چهار کالزون. خمیر را می توانید تا دو روز قبل درست کنید و همچنین به زیبایی یخ می زند.

آنچه برای تهیه خمیر پیتزا نیاز دارید

  • روغن زیتون به خمیر قوام می بخشد و به ترد شدن خمیر در فر کمک می کند.
  • یک دوز سالم نمک برای طعم دادن اضافه می شود.
  • آرد ذرت برای گردگیری ورقه پخت و جلوگیری از چسبیدن خمیر در حین پخت استفاده می شود. همچنین به پوسته تردی و طعم بیشتری می دهد.
  • خمیر مایه باعث ور آمدن خمیر می شود. من از مخمر فوری استفاده می کنم، که ممکن است به عنوان مخمر سریع رشد، سریع رشد یا مخمر ماشین نان نیز شناخته شود (این گیج کننده است، اما همه آنها یکسان هستند). مخمر خشک فعال که اغلب به عنوان مخمر معمولی نامیده می شود نیز ممکن است استفاده شود، اما زمان رشد را تا حدود 50 درصد افزایش می دهد.

دستورالعمل های گام به گام

خمیر را مخلوط کنید

برای شروع، آرد، مخمر، و نمک را در کاسه یک همزن ایستاده ترکیب کنید.

با قاشق هم بزنید تا ترکیب شوند و سپس روغن و آب گرم را اضافه کنید.

هم بزنید تا خمیر به شکل یک توده پشمالو جمع شود.

بگذارید خمیر بلند شود

خمیر را به یک کاسه بزرگ با کمی روغن منتقل کنید.

کاسه را با پلاستیک یا حوله آشپزخانه مرطوب بپوشانید و بگذارید خمیر در جای گرمی ور بیاید تا حجم آن دو برابر شود، ۱ تا ۲ ساعت.

تعدادی از گزینه‌ها وجود دارند که به‌عنوان مکان‌هایی برای ور آمدن خمیر شما کار می‌کنند: یک نقطه آفتابی در خانه، در کنار دریچه گرمایش (در ماه‌های سردتر)، یا حتی بالای یک وسیله آشپزخانه که کمی تولید می‌کند. گرما در حین کار (مانند یخچال شما). اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که در فر خود یک تنظیم ثابت داشته باشید، از آن استفاده کنید. اگر نه، اما می‌خواهید از فر خود استفاده کنید، چراغ داخلی فر را روشن کنید. گرمای کافی ایجاد می کند تا محیط خوبی برای ور آمدن خمیر فراهم کند.

بعد از اینکه خمیر بلند شد، آن را با مشت بکوبید.

خمیر را روی سطح کمی آردپاشی شده قرار دهید. خمیر را از وسط نصف کنید و هر تکه را به شکل توپ در آورید. اگر بلافاصله از خمیر پیتزا استفاده نمی کنید، توپ(های) خمیر را به آرامی با روغن زیتون بپوشانید. داخل کیسه(های) فریزر قرار دهید و درب آن را ببندید و تمام هوا را خارج کنید. تا 2 روز در یخچال قرار دهید. هنگامی که آماده استفاده هستید، اجازه دهید خمیر به مدت 30 دقیقه روی میز بماند تا قبل از کشش گرم شود.

روی خمیر را با یک حوله آشپزخانه مرطوب بپوشانید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند.

همانطور که می توانید ببینید کمی.

خمیر را شکل دهید

وقتی زمان شکل دادن به خمیر پیتزا برای پخت فرا می‌رسد، می‌توانید آن را به هر شکل، اندازه یا ضخامتی که دوست دارید بکشید (فقط به خاطر داشته باشید که پخت پوسته ضخیم‌تر زمان بیشتری خواهد برد). خمیر را با دست فشار دهید و بکشید و در صورت لزوم آرد بیشتری بپاشید.

دستورالعمل های عمومی پخت

دستور پخت هر پیتزا کمی متفاوت است، اما به عنوان یک دستورالعمل کلی:

  1. فر را با دمای 500 درجه فارنهایت گرم کنید و سینی فر را در پایین قرار دهید. یک ورقه پخت 13×18 اینچی را به آرامی با آرد ذرت بپاشید.
  2. خمیر کشیده شده را روی ورقه پخت قرار دهید و دوباره آن را به آرامی دراز کنید تا شکل خود را حفظ کند.
  3. سس خود را روی خمیر پخش کنید و یک حاشیه 1/2 اینچی در اطراف لبه ها بگذارید. ورقه پخت را داخل فر بریزید و به مدت 5 تا 7 دقیقه بپزید، تا زمانی که پوسته تا حدی پخته شود. از فر خارج کرده و پنیر و مواد را روی سس بریزید. ظرف را دوباره داخل فر بریزید و بپزید تا پوسته قهوه ای طلایی شود و پنیر ذوب شود و حباب بزند، 4 تا 6 دقیقه دیگر.

شما هم ممکن است بپسندید

سوالات متداول

آیا خمیر پیتزا را می توان در یخچال و/یا منجمد کرد؟

بله، اگر از خمیر پیتزا درست استفاده نمی کنید بعد از بلند شدن اولیه، توپ(های) خمیر را به آرامی با روغن زیتون بپوشانید. داخل کیسه(های) فریزر قرار دهید و درب آن را ببندید و تمام هوا را خارج کنید. تا 2 روز در یخچال قرار دهید. پس از آماده شدن برای استفاده، اجازه دهید خمیر به مدت 30 دقیقه روی میز بماند تا قبل از کشش گرم شود. خمیر را می توان تا 3 ماه منجمد کرد. پس از آماده شدن برای استفاده، یک شبه (یا حداقل 12 ساعت) در یخچال یخ زدایی کنید و سپس اجازه دهید حدود 30 دقیقه روی میز گرم شود و سپس دستور پخت پیتزا را ادامه دهید.

< div class="schema-faq-section" id="faq-question-1706130300177" readability="14">آیا می توان از مخمر خشک فعال به جای مخمر فوری استفاده کرد؟ قوی>

بله، اما خمیر بیشتر طول می کشد تا ور بیاید. برای تقویت مخمر خشک فعال، می توانید آن را در آب گرم حل کنید و بگذارید حدود 10 دقیقه بماند تا کف کند. پس از آن، آن را با آرد، روغن و نمک به کاسه همزن اضافه کنید و به دستور ادامه دهید.

آموزش ویدیویی

خمیر پیتزا

پیتزاهای خانگی خود را با این خمیر پیتزای ساده و خوشمزه که فقط با پنج ماده درست شده است، افزایش دهید.

مواد تشکیل دهنده

  • 4 فنجان آرد همه منظوره، قاشق شده در پیمانه اندازه گیری و صاف شده، به علاوه بیشتر برای گردگیری
  • 1 قاشق غذاخوری مخمر فوری/سریع
  • 2¼ قاشق چایخوری نمک
  • ¼ فنجان روغن زیتون فوق بکر
  • 1¼ فنجان به اضافه 2 قاشق غذاخوری آب گرم (به یادداشت مراجعه کنید)
  • آرد ذرت، برای گردگیری تابه قبل از پخت

دستورالعمل ها

  1. آرد، مخمر و نمک را در کاسه یک همزن ایستاده با هم ترکیب کنید. با قاشق هم بزنید تا ترکیب شوند. روغن و آب را اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر به شکل یک توده پشمالو درآید. مخلوط کن ایستاده را با قلاب خمیر بچینید و با سرعت متوسط ​​به پایین ورز دهید تا خمیر یکدست و کشدار شود، ۵ تا ۷ دقیقه. خمیر باید کمی چسبنده باشد و فقط به کف کاسه بچسبد. اگر در طول فرآیند ورز دادن خیلی خشک به نظر می رسد، 1 قاشق غذاخوری آب اضافه کنید. اگر خیلی چسبناک به نظر می رسد، 1 قاشق غذاخوری آرد اضافه کنید.
  2. دست های خود را با آرد پاشیده سپس خمیر را به صورت توپ جمع کرده و به یک کاسه بزرگ که کمی روغن زده شده منتقل کنید. روی کاسه را با پلاستیک یا حوله آشپزخانه مرطوب بپوشانید و بگذارید خمیر در جای گرمی ور بیاید تا حجم آن دو برابر شود، ۱ تا ۲ ساعت.
  3. وقتی خمیر ور آمد، آن را با مشت بکوبید و روی سطح کمی آردپاشی شده قرار دهید. خمیر را از وسط نصف کنید و هر تکه را به شکل توپ در آورید.
  4. اگر بلافاصله از خمیر استفاده نمی کنید، توپ های خمیر را به آرامی با روغن زیتون بپوشانید. داخل کیسه های فریزر قرار دهید و درب آن را ببندید و تمام هوا را خارج کنید. تا 2 روز در یخچال قرار دهید. پس از آماده شدن برای استفاده، اجازه دهید خمیر به مدت 30 دقیقه روی میز بماند تا قبل از کشش گرم شود. خمیر را می توان تا 3 ماه منجمد کرد. هنگامی که آماده استفاده شدید، یک شبه (یا حداقل 12 ساعت) در یخچال یخ زدایی کنید و سپس اجازه دهید حدود 30 دقیقه روی میز گرم شود و سپس به دستور پخت پیتزا ادامه دهید.
  5. اگر می‌خواهید فوراً از خمیر استفاده کنید، روی گلوله‌های خمیر را با دستمال مرطوب آشپزخانه بپوشانید و بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه استراحت کند (خمیر کمی ور بیاید). با دست خمیر را به شکل دلخواه بکشید. دستور پخت پیتزا را ادامه دهید یا دستورالعمل‌های پخت کلی زیر را دنبال کنید.
  6. دستورالعمل های کلی پخت: فر را از قبل با دمای 500 درجه فارنهایت گرم کنید و سینی فر را در پایین قرار دهید. یک ورقه پخت 18×13 اینچی را به آرامی با آرد ذرت بپاشید. خمیر کشیده شده را روی سینی فر قرار دهید و دوباره آن را به آرامی بکشید تا شکل خود را حفظ کند. سس خود را روی خمیر پخش کنید و یک حاشیه نیم اینچی در اطراف لبه ها بگذارید. ورقه پخت را داخل فر بریزید و به مدت 5 تا 7 دقیقه بپزید، تا زمانی که پوسته تا حدی پخته شود. از فر خارج کرده و پنیر و مواد را روی سس بریزید. تابه را دوباره داخل فر بریزید و 4 تا 6 دقیقه دیگر تا زمانی که پوسته قهوه ای طلایی و پنیر ذوب شده و حباب بزند، بپزید. پیتزا را از فر خارج کرده و روی تخته برش دهید. برش بزنید و سرو کنید.
  7. توجه: به جای مخمر فوری می توان از مخمر خشک فعال استفاده کرد، با این حال خمیر بیشتر طول می کشد تا ور بیاید. برای تقویت مخمر خشک فعال، می توانید آن را در آب گرم حل کنید و بگذارید حدود 10 دقیقه کف کند. پس از آن، آن را با آرد، روغن و نمک به کاسه همزن اضافه کنید و به دستور ادامه دهید.
  8. توجه: آب باید در لمس گرم باشد – نه داغ – زیرا دمای بالای 130 درجه فارنهایت مخمر را از بین می‌برد و از ور آمدن خمیر جلوگیری می‌کند. نیازی به اندازه‌گیری دما نیست، اما هدف شما حدود 105 درجه فارنهایت است.

مشاهده دستور العمل های بیشتر:

خروج از نسخه موبایل