ابولفضل جلالی؛ کشف دایی، پسر مجیدی!

ابولفضل جلالی؛ کشف دایی، پسر مجیدی!

خبرورزشی/ ابوالفضل جلالی با نام کامل سید ابوالفضل جلالی بورانی روز ۵ تیر ۱۳۷۷ در آمل به دنیا آمد. شهری که دو قهرمان المپیک در کشتی فرنگی (قاسم رضایی و محمدهادی ساروی) طی این ۱۲ سال تحویل ورزش ایران داده و قهرمان سنگین وزن آزاد جهان و دارنده مدال نقره المپیک یعنی امیرحسین زارع هم افتخار دیگرش است.

جلالی مثل تمام پسر بچه ها در استان مازندران عاشق ورزش بار آمد و در سنی که باید بین فوتبال و کشتی یکی را انتخاب می‌کرد، فوتبال خود را از ۸ سالگی و با تیم محلی گلای آمل آغاز و در سال ۱۳۸۸ مورد توجه استعدادیاب‌های باشگاه فوتبال پدیده ساری قرار گرفته و به این تیم پیوست.

جلالی از ۱۱ سالگی تا سال ۱۳۹۵ در تیم‌های پایه این باشگاه مشغول بازی بود و در این سال به تهران آمد و وارد آکادمی باشگاه فوتبال سایپا شد. وی در تیم های پایه ای سایپا -که هرسال مدعی قهرمانی هستند- آنقدر خوش درخشید که در سال ۱۳۹۷ و در ۲۰ سالگی به تیم اصلی سایپا راه یافت.

ابوالفضل جلالی در لیگ هجدهم (۹۷-۹۸) توسط علی دایی در بازی با ماشین سازی برای اولین بار فرصت بازی در لیگ برتر را پیدا کرد. علاوه بر او آرش رضاوند، مهدی ترابی، آرمان رمضانی، رضا اسدی، مهرداد کفشگری، علی دشتی، رضا جعفری، محمدرضا سلیمانی، امیرحسین حسین زاده و … همه عضو آن تیم بودند. جوانانی که فوتبال خود را مدیون علی دایی و بعدها جملگی به تیم های بزرگ و ملی رسیدند.

ابوالفضل جلالی پس از دعوت به تیم ملی زیر ۲۳ سال ایران، مورد توجه باشگاه استقلال قرار گرفت و با توجه به موافقت باشگاه سایپا برای صدور رضایتنامه وی برای استقلال، او با نظر مثبت فرهاد مجیدی در تاریخ ۹ شهریور ۱۴۰۰ با قراردادی دوساله به استقلال پیوست.

مبلغ رضایتنامه دریافتی باشگاه سایپا در رسانه‌ها دو میلیارد تومان ذکر شد و فرهاد مجیدی روی خرید او اصرار داشت. وی در اولین فصل حضورش در استقلال با توجه به مصدومیتی که داشت، فرصت بازی زیادی به دست نیاورد ولی با استقلال قهرمان شد.

دومین فصل حضور ابوالفضل جلالی در استقلال با تغییر کادر فنی همراه بود و ریکاردو ساپینتو به عنوان سرمربی جدید استقلال هیچ اعتقادی به جلالی نداشت. او هر وقت تحت فشار هواداران و رسانه ها بازی می‌کرد می‌درخشید اما باز به نیمکت تبعید می‌شد.

ابولفضل در این فصل اولین گل خود را با پیراهن استقلال در بازی آخر فصل مقابل تراکتور به ثمر رساند که در نهایت ۷ – ۱ به سود استقلال شد. او با بازگشت کیروش به تیم ملی دعوت و در جام جهانی برابر آمریکا بازی هم کرد اما در بازگشت به لیگ، دوباره ذخیره جعفر سلمانی شد!

آنقدر این اتفاقات روی روحیه او و البته جایگاهش در تیم ملی تاثیر گذاشت که جلالی در پایان فصل پس از شکست در فینال جام حذفی با فسخ، شروع به مذاکره با تیم های خواهانش کرد. او بازیکن آزاد بود و پرسپولیس هم جلو آمد اما جواد نکونام به محض معرفی به عنوان سرمربی استقلال در اولین اقدام او را راضی به ماندن کرد.

ابوالفضل جلالی در فصل ۲۳ درخشان تر ظاهر شد و با ۱۰ پاس گل ضمن کسب عنوان بهترین گلساز ایرانی لیگ -او بعد ریکاردو آلوز دوم شد- نقش مهمی در نایب قهرمانی آبی ها داشت. جلالی در دوران قلعه نویی هم پای ثابت اردوهای ملی ماند و همین حالا نیز برای بازی با قرقیزستان در اصفهان است.

در ابتدای این فصل ابوالفضل جلالی قرارداد خود را با استقلال به مدت دو فصل دیگر تمدید کرد اما وی مشمول خدمت سربازی شده بود و شایعاتی از پیوستن این بازیکن به باشگاه ملوان بندر انزلی به گوش می‌خورد. وقتی تلاش ها نتیجه نداد، نکونام به او گفت دیگر سر تمرین نیاید و او از هواداران استقلال خداحافظی هم کرد.

در آخرین لحظات اما خبر موافقت با معافیت جلالی بخاطر کفالت پدرش منتشر و او با خوشحالی خودش و نکونام و هواداران به تمرینات برگشت اما با یک مصدومیت دو بازی اول را از دست داد تا باعث دلخوری نکونام شود. سرمربی آبی ها به او تشر زد و جلالی عکسی از تمرین در ساعت ۷ صبح منتشر کرد و به بازی سوم برابر استقلال خوزستان رسید که اولین حضور او در زمین بجای میلاد زکی پور در نیمه دوم با شکست استقلال همراه شد.

ابوالفضل جلالی که سابقه دعوت شدن به تیم ملی فوتبال امید ایران توسط فرهاد مجیدی را برای مسابقات انتخابی المپیک دارد، تاکنون در ۷ بازی رسمی‌ملی یک بار کارت قرمز گرفته و اخراج شده! در حالیکه او بازیکنی مودب است واهل خشونت هم نیست.

جلالی در ۳ دربی هم با لباس آبی به میدان آمده است. او که اولین بار توسط اسکوچیچ به تیم ملی دعوت شد، در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر که ایران پیرترین تیم جام را داشت با ۲۴ سال سن جوانترین عضو کاروان ما بود.

او با استقلال قهرمان و نایب قهرمان لیگ برتر شد. سوپرجام را برد و به فینال جام حذفی رسید. جلالی دانشجوی رشته تربیت‌ بدنی دانشکده سمای آیت‌ الله آملی بوده و همیشه در مصاحبه هایش وقتی از مادربزرگ صحبت می‌کند گریه اش می‌گیرد. جلالی موفقیت های خود را مدیون دعاهای مادربزرگش است و فصل قبل او را به تمرین استقلال آورد.

جلالی بسیار احساساتی است. پدرش کشاورز بوده و صفا و صداقت روستایی خود را حفظ کرده است. او تاکنون بارها مصدوم شده که مورد آخر باعث انتقاد نکونام و شایعات و حرف و حدیث ها شد. زمان استخدامش توسط مجیدی هم او عمل جراحی کرده بود و گفته شد که مجیدی با وجود اطلاع از مصدومیت این بازیکن باز هم خواهان جذب او شده و همین مساله انتقاداتی را برای سرمربی آبی ها به همراه داشت.

جلالی بازیکنی سریع و چابک بوده و با قدرت سانتر های مناسب، بیشتر تمایل به حمله دارد که ساپینتو به همین دلیل او را بازی نمی‌داد. دوندگی زیاد از ویژگی های بارز اوست. بزرگترین آرزوی او آرزوی هر فوتبالیستی است که همان رسیدن و بازی در اروپا است.

جلالی فوتبالش را مدیون علی دایی است و همیشه رابطه خوبش با فرهاد مجیدی را حفظ کرده است. جلالی در حال حاضر مجرد است و مثل تمام مازندرانی ها نتایج تیم نساجی را دنبال می‌کند.

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

خروج از نسخه موبایل