از رییس جمهور خواهش می‌کنم به فوتبال توجه کند/ این همه استعداد داریم و بازیکن خارجی آمده، زمین باکیفیت نداریم/ پرسپولیس خوب بازی می‌کند ولی نتیجه نمی‌گیرد

از رییس جمهور خواهش می‌کنم به فوتبال توجه کند/ این همه استعداد داریم و بازیکن خارجی آمده، زمین باکیفیت نداریم/ پرسپولیس خوب بازی می‌کند ولی نتیجه نمی‌گیرد

به گزارش خبرورزشی، هفته سوم لیگ برتر امشب با انجام 4 بازی به پایان می رسد که در مهم ترین بازی پرسپولیس در شهر قزوین میزبان فولاد خوزستان است.

در آستانه این بازی از حمیدرضا فرزانه دعوت کردیم در خبرورزشی حضور پیدا کند و درباره این مصاف بین تهران و خوزستان گپ و گفتی داشته باشیم.

نیمه اول جدال تهران و خوزستان با بازی شب گذشته استقلال های دو استان به پایان رسید. امشب نیمه دوم را پرسپولیس و فولاد باز هم در زمین کرایه ای و اجاره ای برگزار می کنند. حمیدرضا فرزانه اینجا با ماست در خبرورزشی. بازیکن تیم های ملی و همینطور مربی لیگ برتری.

پرسپولیس و یحیی گل محمدی خیلی زود به هم رسیدند. فکر میکنم انگیزه ها بالا باشد به همین خاطر.

آمدن یحیی گل محمدی به فولاد تغییرات اساسی از نظر فنی و ذهنی در این تیم ایجاد کرد. باشگاه همچنین ساختار بهتری دارد. نتایج سال قبل هواداران فولاد را دل آزرده کرده بود اما آنها می خواهند امسال مدعی باشند، سهمیه بگیرند و آبرومندانه بازی کنند. بازی خیلی خوبی خواهد شد.

همانطور که گفتید، زمین کرایه ای تبدیل به نقطه ضعف فوتبال ما شده است. استقلال و پرسپولیس باید در آزادی بازی کنند. سرمایه آنها هواداران هستند و می توانند با فشار هوادار بهتر نتیجه بگیرند.

فولاد در ترکیبش هم تغییرات داشته، یک دروازه بان ازبکستانی خیلی خوب گرفتند. در خط دفاع و هافبک هم تغییراتی داشته اند. کولیبالی که مانده، یک لیدر خیلی خوب دارند که می تواند تیم شان را هدایت کند.

پرسپولیس همیشه یک مدعی بوده که دو هفته خیلی خوب را پشت سر گذاشته، از نظر فنی خوب بوده است اما نتیجه نه.

پرسپولیس از نظر فنی خیلی خوب بوده است. اسکلت دفاعی را حفظ کرده است. کلا اسکلت تیم به خوبی حفظ شده، بالاخره چند تغییر هم داشته اند. جایگزین های خوبی هم گرفته اند. فکر می کنم بازی خیلی خوبی باشد. هفته سوم می تواند نقطه عطف لیگ باشد. نکته منفی فقط زمین است دیگر. بد است سازمان لیگ اعلام کند در چه زمانی باید بازی کنیم.

فکر می کنم فشار روی پرسپولیس برای نتیجه گرفتن بیشتر باشد. اگر مقابل یحیی گل محمدی فولاد پیروز نشوند، فشار روانی نبردن روی پرسپولیس می آید.

تیمی که می خواهد قهرمان شود باید هفته های اول را خوب شروع کند. من چند قهرمانی در لیگ داشته ام و می دانم استارت چه اندازه مهم است. گاریدو بازی های تدارکاتی خوبی داشت. خوب هم بازی می کند. با سه سیستم 4141، 4231 و  433 بازی می کند. صادقی و سروش رفیعی به خوبی جا عوض می کنند. از نظر کیفیت فنی خوب هستند ولی خوب نتیجه نگرفته اند. اینکه مربی شناخت ندارد هم خیلی تاثیر گذاشته است. در فوتبال ایران این مساله مهم است. گاریدو تازه دارد از نفرات پرسپولیس و جو روانی فوتبال ایران شناخت پیدا می کند و فکر می کنم در هفته های آینده موفق شود.

شانس برد پرسپولیس را چقدر می بینید؟

همانقدر که پرسپولیس شانس دارد، فولاد هم شانس دارد چون بازی در زمین بی طرف است. این برای پرسپولیسی ها نکته منفی است. تماشاگرانشان نیستند. تیم فولاد و تیم یحیی بسیار سختکوش است و تیم خوبی نشان داده. این نشان می دهد فولاد به شخصیت لازم رسیده است.

مهم ترین نقطه قوت پرسپولیس و فولاد چیست؟

هر دو تیم انسجام تیمی خوبی دارند. ما در فوتبال چیزی داریم به نام شخصیت بازی. شخصیت بازی دو تیم به هم می خورد. هم پرسپولیس شخصیت قهرمانی دارد و هم فولاد داشته است.

در رابطه با سپاهان و تراکتور هم صحبت کنیم؟

سپاهان تنها تیم فوتبال ایران است که ساختار تعریف شده دارد. تنها نکته منفی سپاهان نداشتن چمن با کیفیت است. در این مورد باید از مدیر باشگاه انتقاد کنم. وقتی بازیکن خارجی می آورید، آن بازیکن چطور تمرین کند؟ چطور کیفیتش را نشان دهد؟ باید در چمن مناسبی بازی کند. حالا شنیده ام که دارند چمن را درست می کنند. سپاهان از نظر فنی خوب کار کرده است. تنها تیمی است که دو بازی را برده است. درست است که مسائل داوری در بازی دوم بود اما  سپاهان خوب کار کرده و مدعی قهرمانی است در کنار استقلال، پرسپولیس و تراکتور. سپاهان تنها تیمی است که ثبات دارد. همیشه ثبات آنجا حاکم است، بحث انگیزشی، بحث مالی، بحث رسانه، حتی استاندار اصفهان هم می خواهد سپاهان قهرمان شود. این همان فاکتورهای لازم Behind Team است که در برنامه گذشته هم خدمت تان عرض کردم.

تراکتور چطور؟

تراکتور هم تیم خوبی دارد و مربی خیلی خوبی هم آورده است. شخصا اسکوچیچ را از نظر فنی دوست دارم. صاحب سبک است و می تواند با انواع و اقسام سیستم ها بازی کند. بهترین بازی را از نفراتش می گیرد. نفرات خوب تیم را حفظ کردند و چند بازیکن خوبی گرفته اند. بازیکنانی که از پرسپولیس گرفته اند می تواند به شخصیت این تیم کمک کند. اگر قرار است تیمی با آرامش قهرمان شود، آن تیم تراکتور است.

وضعیت چمن ها دوره شما بد بود، الان بدتر هم شده است. چه باید کرد برای این معضل؟

من می گویم اگر قرار است فوتبال ما یک سال تعطیل شود اما بعد یک سال ساختار سازی کنیم، این موضوع خیلی مهم است. نقطه قوت تیم هایی مثل استقلال، تراکتور، پرسپولیس، سپاهان، ملوان، نساجی و … تماشاگرانشان هستند. فوتبال ما دولتی است و تمام ورزشگاه ها در اختیار وزارت ورزش و هیات های فوتبال است. حالا سپاهان و فولاد ورزشگاه دارند ولی باقی نه. باید از یک جایی ساختارسازی را شروع کنیم. حالا این شروع می تواند از رییس فدراسیون باشد، از هیات های فوتبال باشد، اصلا از رییس جمهور باشد.

خواهش می کنم از رییس جمهور به این مساله توجه کنند. مثلا نساجی در آسیا بود اما باید در تهران میزبانی می کرد. الان شرایط پرسپولیس و استقلال هم همین است. اگر ساختارسازی باشد، فوتبال ما مملو از استعداد است. من به شما قول می دهم نکته مهم لیگ امسال، رونمایی شدن از استعدادهاست. جوان های خوبی داریم، پدیده ها می آیند و فوتبال ما را از این وضعیت در می آورند. این استعدادها به تیم های باشگاهی و تیم ملی ما کمک خواهند کرد.

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

خروج از نسخه موبایل