آلمدین زیلیکیچ؛ دردسری از بوسنی!

آلمدین زیلیکیچ؛ دردسری از بوسنی!

به گزارش خبرورزشی، آلمدین زیلیکیچ متولد ۲۵ فوریهٔ ۱۹۹۶ (۵ اسفند ۱۳۷۴) در شهر نووی پازار، اهل بوسنی و هرزگوین است که در پست وینگر برای باشگاه فوتبال استقلال تهران جذب شده است.

خریدی که قبل از قطعی شدن حضور نکونام برای لیگ ۲۴ به همراه یک گلر هموطنش صورت گرفت و چون سوابق چندان درخشانی نداشتند از همان ابتدا زیر ذره بین هواداران رفت. پای مدیران ارشد هلدینگ وسط آمد و وقتی نکونام اصرار به خرید مهره های مدنظرش کرد، حضور آنها بحث برانگیزتر شد.

گفته شد نکونام روی او نظر ندارد. معارفه اش داستانی شد و در اردوی ترکیه شخص شهریاری رییس هیات مدیره باشگاه برای دیدن بازیش حاضر و با گلزنی اش، شماره ۱۷ را در لیست استقلال به خود اختصاص داد.

با این وجود با گذشت دو هفته از لیگ هنوز کسی او را در زمین ندیده و کمترین اطلاعات نیز از وی موجود است. گفته می شود زیلیکیچ از نکونام و برخوردها در تمرین دلخور و قهر کرده است. همه چیز پیرامون او و کیوسفسکی هموطنش –که گفته شد با دریافت غرامت راضی به فسخ شد- در هاله ای از ابهام است.

او قبل از پیوستن به استقلال، در باشگاه‌هایی مانند سارایوو و الیمپیا لیوبلیانا در اسلوونی بازی کرده که مثل بوسنی یکی از ایالت های یوگسلاوی سابق و کشور مستقل فعلی است. زیلیکیچ با استقلال قراردادی به ارزش حدود ۳۰۰ هزار دلار امضا کرده و از اردوی ترکیه به تمرینات این تیم در فصل جدید به جمع آبی‌پوشان تهران پیوسته است.

آلمدین زیلیکیچ برای  تیم ملی بوسنی و هرزگوین تا به حال ۳ بازی و درکل ۱۶ دقیقه انجام داده است. او فوتبالش را با تیم جوانان شهر زادگاهش یعنی نووی پازار آغاز کرد و سپس به تیم جوانان ویودینا در لیگ صربستان رفت و در نهایت بازی در لیگ برتر در سطح بزرگسالان را به صورت حرفه‌ای در سال ۲۰۱۵ با تیم نوی پازار آغاز کرد.

آلمدین زیلیکیچ ۲۲ بار برای این تیم به میدان رفت و به یک روایت صفر و به یک روایت ۱۹ گل زد! بعد از یک سال راهی تیم اچ ان کی گوریتسا شد و در این تیم نیز عملکرد جالبی داشت، ۱۱ بازی بدون گل و به یک روایت ۹ گل! اما مشخص نیست چرا با این عدد فصل را به پایان نرساند و در همان سال ۲۰۱۷ راهی تیم توزلا شد و در ۴۸ بازی طی دو فصل برای دو تیم این شهر به یک روایت ۳۷ گل و به روایت دیگر ۶ گل زد.

فاصله عجیب آماری او در تیم ملی هم هست که برخی منابع از ۲۲ بازی و ۳ گل ملی نوشته اند! همانطور که در مورد سن او هم در یک روایت از سال ۱۹۹۴ به عنوان سال تولد نام برده شده است!

در سال ۲۰۱۹ راهی تیم براتیس بانیا در لیگ بوسنی و هرزگوین شد و ۵۱ بار برای این تیم به میدان رفت، در یک روایت ۴۸  گل و در دیگری ۹ گل زد که بیشترین حضورش در یک باشگاه و بهترین عملکرد او تا امروز است.

در سال ۲۰۲۱ راهی تیم آلیمپیا در لیگ اسلوونی شد و ۴۵ بار برای این تیم به میدان رفت و ۸ گل به ثمر رساند، البته در یک روایت ۳۳ گل! در سال ۲۰۲۳ به لیگ برتر بوسنی و هرزگوین بازگشت و در تیم سارایو بازی کرد و در این تیم ۲۷ بار به میدان رفت و ۸ گل به ثمر رساند. این تنها آمار اوست که دو روایت ندارد! و البته در کنار این موضوع که او در سال ۲۰۲۴ راهی تیم استقلال شد که به نظر می‌رسد این آمارها بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته باشد.

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

خروج از نسخه موبایل