استقلال ویروس گرفته و یک تیم مریض است/ حواشی باعث شده تمرکز باشگاه از بین برود/ هوادار استقلال فقط قهرمانی می‌خواهد/ نکونام باید روی مسائل ذهنی تمرکز کند!

استقلال ویروس گرفته و یک تیم مریض است/ حواشی باعث شده تمرکز باشگاه از بین برود/ هوادار استقلال فقط قهرمانی می‌خواهد/ نکونام باید روی مسائل ذهنی تمرکز کند!

به گزارش خبرورزشی، پیش از بازی امشب تیم های استقلال خوزستان و استقلال تهران در اهواز، از حمیدرضا فرزانه، بازیکن اسبق استقلال خوزستان دعوت کردیم تا برای صحبت درباره این بازی میهمان استودیو خبرورزشی باشد.

حمیدرضا فرزانه معتقد است که کار استقلال تهران در خوزستان اگر هواداران اهوازی حضور داشته باشند بسیار سخت خواهد بود.

در آستانه بازی استقلال خوزستان و استقلال تهران در خدمت شما مخاطبان خبرورزشی هستیم. میهمان امروز ما حمیدرضا فرزانه است که سابقه پوشیدن پیراهن تیم های سایپا، سپاهان، صبا و همین استقلال خوزستان را دارد که آن موقع نامش استقلال اهواز بود. سلام، خوش آمدید به خبرورزشی.

عرض سلام و ادب و احترام دارم خدمت شما و همه همکاران تان، در خدمت شما هستم.

قبل از اینکه به سراغ بررسی بازی برویم بگویید این روزها به چه کاری مشغول هستید و لیگ را در این دو هفته دنبال کردید یا خیر؟

بله همانطور که می دانید ما فوتبالی ها همیشه فوتبال را دنبال می کنیم. من آکادمی هم دارم و مشغول مربیگری هستم. مطالعه دارم و در دانشگاه هم درسم را ادامه می دهم.

در بازی امشب که در زمین کرایه ای و اجاره ای فولاد برگزار می شود، استقلال خوزستان می تواند استقلال را اذیت کند؟

با توجه به بیشینه استقلال خوزستان و هواداران، کار برای استقلال تهران بسیار سخت است. نقطه عطف استقلال خوزستان جوانانی هستند که بوژوویچ به بازی گرفته است. بوژوویچی که از مونته نگرو آمده و دو مربی خارجی کنار خود آورده و همینطور کعبی و خلیفه اصل را در کادر فنی خود دارد. این استقلالی های قدیمی به بوژوویچ کمک می کنند. بازی قشنگی می شود. استقلال خوزستان می خواهد امتیاز بگیرد و کار را برای استقلال تهران سخت کند. به نظر من این بازی برای استقلال بسیار مهم است که بتواند امتیاز بگیرد در بازی خارج از خانه. بازی در ورزشگاه فولاد آرنا برگزار می شود که این ورزشگاه مال فولاد است و کار را برای استقلال سخت می کند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند استقلال این فصل تیم پرمهره ای دارد اما از این بازیکنان به خوبی استفاده نمی کند و چشم نواز نیست بازی استقلال. شما هم همین نظر را دارید؟

برخی مسائل حاشیه ای در استقلال وجود دارد که تمرکز را از کادر فنی، جواد نکونام و همینطور باشگاه گرفته است. برگردیم به ابتدای فصل که بازیکنان ضعیف بوسنیایی آمدند و جذب این بازیکنان کار را برای جواد نکونام سخت کرد. لیست استقلال حالا پر شده است. با این حال تیم بسیار خوبی بسته و در کنار تراکتور، پرسپولیس و سپاهان مدعی قهرمانی هستند. استقلال خوب بازی نمی کند. هماهنگی و تمرکز لازم را در کار فنی ندارد. تمرکز حضور در مسابقات را هم ندارند. ببینید بلانکو کارتش صادر نشده و مهرداد محمدی از لیست خارج شده است. این مشکلات تمرکز را از کادر فنی و سرمربی می گیرد. نکونام کار بسیار سختی در استقلال دارد.

مقصر این حواشی را چه کسی می دانید؟

شما وقتی می خواهید قهرمان شوید عوامل پشت تیم خیلی نقش دارد. به خاطر همان عوامل است که می بینیم سپاهان آرامش دارد. وقتی یک تیم می خواهد قهرمان شود، تماشاگران، مدیریت باشگاه، رسانه، کادر فنی، بازیکنان، همه و همه مهم هستند. اگر یک یا چند فاکتور نباشد، تیم دچار مشکل می شود. استقلال به همین روز افتاده است. استقلال ویروس گرفته و یک تیم مریض شده است. بازیکنان خوبی گرفتند اما حواشی باعث شده استقلال کار بسیار سختی داشته باشد. امیدوارم جواد نکونام و کادرش بتوانند این حواشی را پشت سر بگذارند. این دو سه هفته اول خیلی مهم است. دیدید جلوی ملوان چطور شد.

توصیه شما به جواد نکونام چیست؟

جواد باید آرامش خودش را حفظ کند در درجه اول. یکی از کارهای سرمربی بحث روانشناسی است. مثلا امروز شما بلانکو را ندارید باید چطور بازی کنید؟ یک بخشش فنی است و بحث دیگر روانشناسی. ذهنیت بازیکنان بسیار مهم است. من در مطبوعات و سایت ها می خوانم که استقلال اصلا آرامش ندارد و این انتقال پیدا می کند به زمین بازی. هواداران قهرمانی می خواهند و چیزی جز قهرمانی این هواداران را راضی نمی کند. نکونام باید بتواند با تمرکز روی مسائل ذهنی از این مرحله سخت عبور کند. اگر برد بیاید، همه این مسائل حل می شود.

نکته ای درباره بازی امشب باقی مانده یا سوالی که من نپرسیده باشم؟

استقلال خزوستان هواداران پرشوری دارد. آنها بسیار تیم شان را دوست دارند و کار استقلال تهران در خوزستان بسیار بسیار سخت است. باید با چند جبهه مبارزه کند. اولی گرما، دومی هواداران پرشور استقلال خوزستان. کار استقلال تهران و جواد نکونام بسیار سخت است. مصاحبه های هفته های اخیر هم قطعا تاثیرش را روی بازی می گذارد. امیدوارم بازی بسیار خوبی از جانب دو تیم باشد.

همچنین ببینید: هوادار استقلال فوتبال تمیز و هجومی می‌خواهد/ اختلاف بالای رقم قرارداد بازیکنان قطعا مشکل ساز می‌شود/ استقلال خوزستان تیمی نیست که برای استقلال دردسر درست کند!

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

خروج از نسخه موبایل