تعویض‌های درخشان، وجه مشترک داماد و دستیار فیروز کریمی!/ تارتار و ساکت نیمه مربیان را بردند

تعویض‌های درخشان، وجه مشترک داماد و دستیار فیروز کریمی!/ تارتار و ساکت نیمه مربیان را بردند

به گزارش خبرورزشی، فوتبال در عین سادگی ورزشی بسیار پیچیده است. یک کار گروهی و تیمی که مثل تمام کارهای تیمی دیگر دنیا همه عوامل باید سر جای خود وظیفه‌شان را به نحو احسن انجام دهند تا بعد از تلاش و تمرین بسیار، اگر رقیب اجازه داد و عوامل بیرونی موثر در بازی هم مشکلی نداشت یک تیم به پیروزی برسد.

در تمام دنیا و همه لیگ‌ها، رسانه‌ها و مردم بعد از هر مسابقه یا هر هفته اقدام به انتخاب بهترین‌ها می‌کنند. درست مثل جشنواره‌های هنری در موسیقی یا سینما که هر عامل که در جای خود توانسته وظایفش را به درستی انجام دهد جایزه می گیرد.

برای انتخاب بهترین مربی فاکتورهایی لازم است که مهمترین آن به اتفاقات در طول مسابقه برمی‌گردد. همه مربیان در طول هفته روی رقیب کار می‌کنند، آنالیز دارند و تمرین می‌کنند و برای مسابقه بهترین ترکیب را روانه میدان می‌کنند.

اما یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک سرمربی خوب، بازیخوانی و استفاده از ابزارهای در اختیار است. مهمترین این ابزارها در جریان مسابقه «تعویض» نام دارد و مربی که بتواند با انجام تعویض‌های درست نتیجه را به سود تیم خود برگرداند، یعنی کارش را به درستی انجام داده است.

درست به همین دلیل نیمه دوم را در فوتبال نیمه مربیان می‌دانند، چون مربی این فرصت را دارد که با گذشت یک نیمه و محک نیروهای خودی و حریف، نقاط ضعف را شناسایی و اقدام به ترمیم آن در تیم خودی و استفاده در تیم حریف کند و نفرات لازم برای ضربه زدن را به میدان بفرستد.

در روز اول از هفته دوم لیگ ۲۴ دو مربی به بهترین شکل از این امکان استفاده کردند.

گل گهر بعد از باخت هفته اول برابر ملوان، استقلال خوزستان را در خانه با دو گل برد. نیمه اول بدون گل بود و در نیمه مربیان میزبان برنده شد. مهدی تارتار دقیقه ۶۱ نوید عاشوری و پیمان بابایی را به جای گوستاوو و زائر کاظمینی به میدان فرستاد. یعنی زننده گل اول را بیرون کشید که کمتر مربی وقتی بازیکن دقیقه ۵۱ گل زده و روحیه بالایی دارد، بدون مصدومیت او را بیرون می‌کشد. عاشوری پاس داد و بابایی گل دوم را دقیقه ۷۷ زد تا تاثیر یک مربی روی نتیجه به وضوح عیان شود.

همین اتفاق در بازی آلومینیوم – نساجی تکرار شد. آنجا نیمه اول میزبان با گل دقیقه ۴۱ برنده به رختکن رفت. ساکت الهامی که باید در نیمه دوم کاری می‌کرد، محمدرضا حسینی و محمد عباس‌زاده را دقیقه ۸۰ به جای زامهران و باقری به میدان فرستاد و دقیقه ۴+۹۰ حسینی ساخت و عباس‌زاده زد تا نساجی نبازد.

در روزی که همه نگاه‌ها به تبریز و دوئل دو مربی گران قیمت خارجی در بازی بزرگ تراکتور و پرسپولیس بود، دو مربی ایرانی در سیرجان و اراک شایستگی‌های خود را به نمایش گذاشتند، داماد و دستیار قدیمی فیروز کریمی!

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

خروج از نسخه موبایل