دست‌های بسته گاریدو برای انتخاب بازیکنان نیمکت‌نشین پرسپولیس

دست‌های بسته گاریدو برای انتخاب بازیکنان نیمکت‌نشین پرسپولیس

به گزارش خبرورزشی، پرسپولیس در دو بازی اخیر خود در تصمیمی عجیب دو بازیکن جوان و صاحب نام خود را سکونشین کرد. در بازی با ذوب آهن یاسین سلمانی سکونشین شد و در بازی دیروز مقابل تراکتور، گاریدو محمد خدابنده لو را روی سکوها فرستاد. تصمیمی که با اعتراض زیاد هواداران پرسپولیس مواجه شد. آن هم درحالی که طبق قانونی که تنها یک روز قبل از آغاز مسابقات به باشگاه ها ابلاغ شد، حضور بازیکنان زیر ۲۱ سال روی نیمکت هر تیم الزامی است.

داستان از این قرار است که هر باشگاه لیگ برتری در هر بازی می تواند ۹ بازیکن تعویضی را روی نیمکت بنشاند و طبق قانون جدید، این ۹ بازیکن نیمکت‌نشین باید شامل ۷ بازیکن بزرگسال و ۲ بازیکن زیر ۲۱ سال باشد. قانونی که حسابی دست سرمربیان لیگ برتری را برای استفاده از بسیاری از نفرات خود روی نیمکت می‌بندد.

این درحالی است که تا پیش از این دستوراعمل، انتخاب بازیکن نیمکت‌نشین کاملا  در اختیار سرمربی تیم بود و او تشخیص می داد با توجه به نفراتی که دارد کدام بازیکنان را با  چه شرایط سنی روی نیمکت بنشاند. چند سال قبل مجید جلالی به سازمان لیگ پیشنهاد داد به جای لیست 18 نفره، فهرست تیم ها برای هر بازی 20 نفره شود و به جای هفت نفر، نه نفر روی نیمکت باشند ولی این دو نفر اضافی در رده سنی امید و زیر 21 سال باشند.

گاریدو در دو بازی اخیر خود مجبور به فرستادن یاسین سلمانی و محمد خدابنده لو به سکو شده است. جالب اینجاست که هنوز امید عالیشاه از بند مصدومیت رهایی پیدا نکرده و حضور او و همین طور دو بازیکن جدیدی که قرار است طی روزهای آینده به پرسپولیس اضافه شوند بی شک کار را برای سرمربی اسپانیایی سرخ ها برای انتخاب بازیکنان اصلی و ذخیره اش به مراتب سخت خواهد کرد.

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

خروج از نسخه موبایل