بیرانوند دوئل حیثیتی را به گوندوز باخت!

بیرانوند دوئل حیثیتی را به گوندوز باخت!

به گزارش خبرورزشی، از همان روز قرعه کشی لیگ ۲۴ همه نگاه‌ها به بازی بزرگ هفته دوم بود. تقابل پرسپولیس و تراکتور همیشه در طول تاریخ مهم بوده و بدون اعتنا به شرایط جدول، بازی قبلی یا رقیب بعدی و بدون توجه به اینکه چه کسی روی نیمکت دو تیم باشد یا چه بازیکنانی به زمین بروند، این بازی همیشه حساس و جذاب است.

اما به دلایلی که می‌دانیم این فصل اهمیت این مسابقه ۱۰۰ برابر شد! تراکتور ۴ خرید مهم از پرسپولیس داشت که یکی از آنها هنوز پرونده مفتوح دارد، انتقال علیرضا بیرانوند به تبریز باعث شد در این مسابقه بزرگ که خیلی هم زود به حکم قرعه اتفاق افتاد، چشم همه فوتبالی‌ها به تقابل دوگلر باشد.

بدون شک اغلب کارشناسان و فوتبال دوستان ضمن توجه به بازی و آنالیز دو تیم و سایر بازیکنان، نیم نگاهی ویژه به عملکرد دو دروازه‌بان هم داشتند و چیزی که در طول مسابقه دیدیم و در نهایت به چشم همه آمد، نمره قبولی برای گلر الجزایری پرسپولیس بود.

بیرانوند برخلاف همیشه چند خروج اشتباه داشت که از گلر با تجربه‌ای مثل او بعید بود. او آشکارا تحت تاثیر استرس این بازی، متزلزل بود و در نهایت یک گل بد خورد تا ۳ امتیاز مسابقه از کف تیمش برود. آن هم در مسابقه‌ای که نیمه اول اصلاً توپ روی دروازه‌اش نیامد!

اما سنگربان الجزایری پرسپولیس و جانشین بیرانوند خیال هواداران تیمش را از این بابت راحت کرد. همه فوتبالی‌ها باور دارند که بیرانوند سهمی بزرگ در موفقیت‌های سال‌های اخیر این تیم داشت و البته که یک دروازه‌بان مطمئن، نیمی از یک تیم است.

آلکسی خیلی دیر به پرسپولیس آمد و در مسابقه اول برابر ذوب آهن، در همان دقیقه اول دروازه‌اش باز شد تا شروعی نه چندان روحیه بخش داشته باشد. چه بسا اگر کلین شیت می‌کرد، کارش در ادامه راحت‌تر بود اما از بخت بد او در هفته دوم مقابل رقیب اصلی خود قرار گرفت!

این حق را به او می‌دهیم که در این بازی بزرگ و حساس در یک کشور تازه با شرایط ناآشنا، استرس داشته و چون می‌خواهد خودش را ثابت کند، اعتماد به نفس کافی نداشته باشد اما الکسی چندین سیو درخشان داشت و دروازه تیمش را بسته نگه داشت.

همان تزلزل و استرس باعث و دو ضرب‌گیری او شده بود اما با چند رفلکس عالی ثابت کرد از مهارت و تجربه کافی برخوردار است. اوج هنر او در نیمه دوم هم یک دبل سیو بود و در نهایت روی گلی که خورد هم تقصیری نداشت.

گوندوز در دقایق آخر نیمه دوم بارها تراکتور را ناکام گذاشت و مهم‌ترین سهم را در نتیجه مساوی برای مهمان داشت. آن هم مهمانی که ۱۰ نفره یک گل در آن جو وحشتناک ورزشگاه یادگار امام تبریز عقب بود….

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

خروج از نسخه موبایل