رئال‌مادرید – آتالانتا؛ نبرد تکنیسین‌های کهنه‌کار ایتالیایی/ این سوپرجام شیرین…

رئال‌مادرید – آتالانتا؛ نبرد تکنیسین‌های کهنه‌کار ایتالیایی/ این سوپرجام شیرین…

ورزشگاه ملی ورشو چهارشنبه شب از ساعت ۲۲:۳۰ میزبان سوپرجام اروپا خواهد بود، نبردی بین رئال‌مادرید قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و آتالانتا قهرمان لیگ اروپا.

رئال‌مادرید؛ شکوه و افتخار همیشگی

«جام» با نام رئال‌مادرید عجین شده و کمتر فصلی به‌خصوص در سالیان اخیر در تاریخ کهکشانی‌ها پیدا می‌شود که بدون جام تمام کرده باشند. فصل جدید هم برای رئالی‌ها شاید با جام شروع شود. کارلتو تیمش را به ورشو برده تا برای کسب ششمین قهرمانی‌اش در سوپرجام تلاش کنند که اگر بگیرند می‌شود سومین جام او با سفیدهای مادرید. رئالی‌ها با کمترین تغییر وارد فصل جدید خواهند شد و تنها وسوسه خرید کیلیان امباپه باعث شد تا سرانجام این خرید را نهایی کنند. البته اندریک هم جذب شده که برای گرفتن جای بزرگان خط حمله، کار سختی در پیش خواهد داشت. حالا امباپه فرصت دارد تا ناکامی‌های تیمی‌اش را در آغاز دوران رئالی‌اش به دست فراموشی بسپارد و شروعی خاطره‌انگیز داشته باشد. شکوه و افتخار همیشگی رئال و کارلتو را در لهستان هم خواهیم دید؟

آتالانتا؛ الهه زیبا

چند خرید مناسب در حد نام قهرمان لیگ اروپا تیم جان‌پیرو گاسپرینی کهنه‌کار را تقویت کرده و امید دارند که رئالی‌ها را به دردسر بیندازند. آتالانتا که چند سالی می‌شود از خیلی از بزرگان فوتبال ایتالیا هم موفق‌تر بوده، قرارداد شارل دکتلائر را دائمی کرد و نیکولو زانیولو، متئو رتگی، بن گادفری و ابراهیم سولمانا را به خدمت گرفت. لادئا امید دارد که در فصل جدید در سری A هم دردسری برای تیم‌های دیگر و به‌خصوص قدرتمندهای شهر میلان و یووه باشد. این تیم می‌تواند در ورشو برای رئال دردسرساز شود و نبرد چهارشنبه را می‌توان نبردی بین دو تکنیسین باتجربه ایتالیایی یعنی گاسپرینی و کارلتو دانست. همانطور که در فینال لیگ اروپا آلونسو غافلگیر شد، استاد او هم باید مراقب باشد به سرنوشت مشابه گرفتار نشود! آیا الهه باز هم زیبایی‌اش را به رخ خواهد کشید؟

آخرین جدال
۱۶ مارس ۲۰۲۱ در دیدار برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، رئال‌مادرید با نتیجه ۳-۱ در سانتیاگو برنابئو از سد آتالانتا گذشت. بنزما، راموس و آسنسیو برای رئال و موریل برای آتالانتا در آن دیدار گلزنی کردند.

آمار بازی
۵) رئال‌مادرید در کنار بارسلونا و میلان با ۵ جام، پرافتخارترین تیم سوپرجام اروپاست.
۹) با حضور در این سوپرجام، رئال‌مادرید هم مثل بارسلونا سابقه ۹ مرتبه راهیابی به این نبرد بزرگ را پیدا کرد. در صورت قهرمانی، رئال از بارسا پیش خواهد افتاد و به تنهایی پرافتخارترین تیم سوپرجام می‌شود.
۱) آتالانتا برای اولین مرتبه قهرمان لیگ اروپا شد تا اولین حضور در سوپرجام را تجربه کند. لادئا پس از میلان، یوونتو، پارما، لاتزیو، سامپدوریا و اینتر، هفتمین تیم ایتالیایی حاضر در سوپرجام است.
۱) این اولین نبرد رئال‌مادرید با تیمی ایتالیایی در سوپرجام اروپا خواهد بود.
۳) پیش از این ۳ مرتبه تیم‌های اسپانیایی و ایتالیایی در سوپرجام به مصاف هم رفته‌اند که ۲ مرتبه میلان (با شکست سامپدوریا و سویا) قهرمان شده و یک مرتبه هم اتلتیکومادرید (با شکست اینتر) قهرمانی را جشن گرفته است.
۲) رئال‌مادرید ۲ مرتبه در لیگ قهرمانان اروپا به مصاف آتالانتا رفته که هردو بازی را از این حریف ایتالیایی برده است.
۸۲) رئال‌مادرید ۸۲ مرتبه مقابل تیم‌های ایتالیایی بازی کرده که حاصل کارش ۴۵ برد، ۱۱ تساوی و ۲۶ شکست بوده است.
۶) آتالانتا ۶ مرتبه مقابل تیم‌های اسپانیایی قرار گرفته که ۲ برد، یک تساوی و ۳ شکست نتیجه عملکردشان بوده است.
۱۶) تیم‌های اسپانیایی ۳۱ مرتبه در سوپرجام حاضر بوده‌اند که ۱۶ مرتبه قهرمان شده‌اند. رئال و بارسا با ۵ قهرمانی پرافتخارترین‌های اسپانیا هستند.
۹) در پرونده ایتالیایی‌ها ۹ قهرمانی سوپرجام به چشم می‌خورد و در مجموع ۱۳ مرتبه در این دیدار حاضر شده‌اند.
۲) در تاریخ سوپرجام اروپا فقط ۲ مرتبه این بازی با تساوی بدون‌گل تمام شده آن دو مرتبه هم بازی‌ها رفت و برگشتی برگزار می‌شد و دیدارهای رفت گل نداشت. اولی دیدار رفت آبردین و هامبورگ در سال ۱۹۸۳ بود و دومی دیدار رفت میلان و آرسنال در سال ۱۹۹۴.
۲) هردو تیمی که در سوپرجام حاضر هستند، در فینال‌ها تیم‌های آلمانی را برده‌اند. رئال با شکست دورتموند قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد و آتالانتا هم بایرلورکوزن را در فینال لیگ اروپا شکست داد.
۴) کارلو آنچلوتی با ۴ قهرمانی در کنار پپ گواردیولا پرافتخارترین سرمربی سوپرجام اروپاست. کارلتو ۲ قهرمانی با میلان دارد و ۲ قهرمانی با رئال.

مصدومان و محرومان
داوید آلابا به‌دلیل مصدومیت رباط صلیبی که فصل قبل برایش رخ داد هنوز هم آماده نشده و رئال را همراهی نخواهد کرد. جانلوکا اسکاماکا هم مهم‌ترین مصدوم آتالانتا برای این بازی بزرگ است.

ترکیب احتمالی دو تیم
رئال‌مادرید:
کورتوا، کارواخال، رودیگر، میلیتائو، مندی، والورده، شوامنی، بلینگام، رودریگو، وینیسیوس و امباپه
آتالانتا: موسو، جیمسیتی، هین، کولاشیناتس، زاپاکاستا، پاشالیچ، ادرسون، روجری، لوکمن، دکتلائر و رتگی
 

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

خروج از نسخه موبایل