مهدی بالی مقابل دوربین خبرورزشی: کشتی گیر از قشر ضعیف جامعه بوده و کسی موفق می‌شود که سختی‌ دیده!

مهدی بالی مقابل دوربین خبرورزشی: کشتی گیر از قشر ضعیف جامعه بوده و کسی موفق می‌شود که سختی‌ دیده!

مهدی بالی قهرمان کشتی فرنگی آسیا و عضو تیم ملی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرورزشی درباره نتایج کاروان کشتی فرنگی کشورمان در المپیک پاریس توضیحاتی داد.

 این روزها تب و تاب کشتی خیلی بالاست، ما در المپیک قهرمان شدیم و تیم ملی ما درخشید، درباره کشتی فرنگی صحبت می‌کنید؟

چند سالی هست که کشتی ایران تغییر و تحول خوبی کرده است، با آمدن دکتر رنگرز حال و هوای کشتی فرنگی تغییر کرده، هم جوانگرایی شده و هم همه جوره خوب شده است. خدارا شکر تیم ایران در المپیک اول شد. با نتیجه انفرادی خوب یک طلا در ۹۷ کیلوگرم، یک طلا در ۶۷ کیلو گرم، یک نقره در ۸۷ و یک برنز در ۱۳۰ کیلوگرم گرفتیم که تا به حال سابقه نداشت و در ادوار گذشته به این مدال ها نرسیده بودیم. شاید به ۳ طلا رسیده بودیم ولی ۴ مدال نگرفته بودیم. تیم ایران از نظر من و کارشناسان نتیجه خوبی گرفت.

شما خودت هم جوان هستی، چقدر امیدواری که ۴ سال دیگر مردم نوشهر در المپیک بعدی به استقبال شما بیایند؟ 

همه ورزشکارانی که تمرین می‌کنند هدفشان قهرمانی المپیک است. من هم همین هدف را دارم. امسال تمام تلاشم را به کار گرفتم، ۱۷ ماه صبح و بعد از ظهر زحمت کشیده بودم که تا لحظه آخر با آقای ساروی در ترکیه (مهدی بالی پس از مکث، لبخندی می‌زند)، حالا کشتی است دیگر، آقای ساروی هم از قهرمانان خوب کشورمان است، افتخار ما در این وزن است، انشاالله تا ۴ سال بعد ما هم بتوانیم حقمان را از کشتی بگیریم.

تب و تاب خانه کشتی ها به زودی شروع می‌شود، بچه ها می‌آیند، چه صحبتی با پدر و مادرها داری؟ این که کشتی آسیب و سختی دارد، راجع به این ها صحبت می‌کنید؟

کشتی گیر از قشر ضعیف جامعه است و همیشه بوده و بعدها شاید بهتر شود، در کشتی کسی که قهرمان می‌شود پدرش کارگر یا کشاورز ساده است. کشتی گیرانی موفق می‌شوند که بتوانند سختی ها را تحمل کنند، با مشکلاتشان کنار بیایند، وگرنه هیچ کس در راحتی نمی‌تواند قهرمان شود. کشتی واقعا سخت است، واقعا زحمت بسیاری می‌خواهد تا بتوانی قهرمان المپیک شوی.

ویدیوی مصاحبه

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

خروج از نسخه موبایل