این لیست حاصل ۲ سال فعالیت شمسایی است/ درخواست از کمیته انضباطی

این لیست حاصل ۲ سال فعالیت شمسایی است/ درخواست از کمیته انضباطی

به گزارش خبرنگار مهر، وحید شمسایی سرمربی تیم ملی فوتسال کشورمان شامگاه جمعه ۲۶ مهر اسامی ۲۲ بازیکن دعوت شده به اردوی تیم ملی را جهت آماده سازی در جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان اعلام کرد.

بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۴ از ۲۴ شهریور به میزبانی ازبکستان برگزار می‌شود و تیم ملی ایران قرار است در تاریخ نهم و یازدهم شهریور در دو دیدار تدارکاتی به مصاف قزاقستان برود. این در حالی است که چندی پیش دیدار تدارکاتی با تیم ملی فوتسال کرواسی به دلایل غیر ورزشی از سوی فدراسیون فوتبال این کشور لغو شد.

محمود خوراکچی مربی پیشین تیم ملی ایران و تیم فوتسال ایرالکو اراک در گفت و گو با خبرنگار مهر، به بررسی لیست اعلام شده از سوی وحید شمسایی و شرایط تیم ملی پرداخت و گفت: تیم ملی ایران تدارک مناسبی برای جام جهانی ندیده است. شاهدیم که همه تیم‌ها «اسب زین شده» دارند و با آمادگی کامل به جام جهانی می آیند.

سرمربی پیشین ایرالکو اراک ادامه داد: اما ما نتوانستیم یک اردوی مناسب هماهنگ کنیم که بخشی از این موضوع به برگزاری لیگ مربوط می‌شود چرا که کادر فنی باید نفرات خود را از دل بازی‌های لیگ برتر انتخاب می‌کرد همین مساله مانع از برگزاری اردو در این بازه زمانی شد و از سوی دیگر شرایطی که بر کشور ما تحمیل شده است مانع از برگزاری دیدارهای تدارکاتی شد؛ مانند آنچه که در خصوص کرواسی شاهد بودیم. به همین دلیل بود که وحید شمسایی درخواست کرد بازی‌های لیگ پیش از آغاز جام جهانی شروع شود تا بازیکن‌ها بتوانند از طریق رقابت در لیگ، به سطح مسابقه و آمادگی برسند.
وی ادامه داد: لیست تیم ملی ماحصل دو سال مربیگری وحید شمسایی است. شمسایی از روزی که هدایت تیم ملی را برعهده گرفت همه بازیکنان در همه سطوح را زیر نظر داشت و با توجه به این مساله، لیست ۲۲ نفره خود را اعلام کرد.

وی ادامه داد: البته این لیست در واقع یک لیست ۳۰ نفره است که در این مرحله ۲۲ نفر اعلام شده اند و ۸ بازیکن دیگر در اردوهای بعدی اضافه خواهند شد که در پایان بتواند یک لیست ۱۴ نفره خوب برای جام جهانی معرفی کند. با توجه به شناختی که از سرمربی تیم ملی دارم او تلاش می‌کند که حق را به حق دار برساند. کادر فنی در نهایت به یک وفاق رسید و این نفرات را به عنوان دعوت شده‌ها به اردو معرفی کرد و شاید از نظر بعضی از مربیان و کارشناسان کسان دیگری هم می‌توانستند در لیست باشند ولی باید به تصمیم کادر فنی احترام بگذاریم.

محمود خوراکچی همچنین به اتفاقات بازی گیتی پسند و مس سونگون اشاره کرد و گفت: در این دیدار که بزرگترین بازی فصل فوتسال ایران است اتفاقات تلخی رقم خورد و ما به عنوان مربیان فوتسال اتفاقات این دیدار را محکوم می‌کنیم. این دیدار شاهکار فنی لیگ فوتسال ما بود و هیجان زیادی به خانه‌های مردم بردند. ما از کمیته انضباطی درخواست داریم که به اتفاقات زیبای این دیدار هم توجه کند و اگر قرار است حکمی صادر کند این حکم را به بعد از مسابقات جام جهانی موکول کند تا خللی در روحیه بازیکنان حاضر در اردوی تیم ملی وارد نشود.

منبع:مهر

خروج از نسخه موبایل