انتقاد از یک انتصاب حدادی در دوومیدانی/ وعده او معجزه می‌خواهد

انتقاد از یک انتصاب حدادی در دوومیدانی/ وعده او معجزه می‌خواهد

احسان مهاجر شجاعی، قهرمان و دبیر سابق فدراسیون دوومیدانی در گفت وگو با خبرنگار مهر درخصوص ارزیابی خود از عملکرد فصیحی و تفتیان در المپیک ۲۰۲۴ پاریس اظهار داشت: از نظر رکوردی هر دو المپین ما خوب بودند. نمی‌شود چندان به آنها خرده گرفت اما اینکه بخواهیم بگوییم نتایج به دست آمده ماحصل فدراسیون فعلی است؛ خیر اینطور نیست. تمام این اتفاقات نتیجه بی‌برنامگی افرادی مانند کیهانی و هاشم صیامی است که سهمیه دوومیدانی ایران از ۱۰ عدد به ۲ رسیده است.

دوومیدانی پشتوانه ندارد

وی افزود: متاسفانه در همه این سال‌ها برای دوومیدانی پشتوانه سازی نشده که همین امر کار حدادی را سخت‌تر خواهد کرد چون او هم باید بتواند این ستاره‌های فعلی دوومیدانی را حفظ کند و هم در صدد باشد که نیروهای تازه نفس و خوب را برای مسابقات پیش رو آماده کند. اما حدادی باید پشتوانه سازی را از حالا آغاز کند تا شاهد حضور نفرات جدید در دوومیدانی باشیم.

حدادی از روی احساسات حرف زده است

قهرمان پیشین دوومیدانی در واکنش به قول حدادی برای کسب ۱۰ مدال در بازی‌های آسیایی گفت: کدام بازی‌های آسیایی؟ مهم است که بدانیم دقیقا کدام دوره را گفته است اگر منظور همین بازی‌های آسیایی ناگویا باشد که به نظرم حرف احساسی زده است و از حدادی هم بعید است با توجه به تجربه‌ای که دارد چنین حرفی را بزند. در این فاصله کوتاه مدت کسب ۱۰ مدال واقعا نیاز به معجزه دارد ما باید کار کنیم آنهم نه برای ناگویا و حتی ۱۰ مدال؛ فدراسیون باید استعدادیابی کند و برنامه خود را حداقل برای ۸ سال آینده تنظیم کند. معتقدم با این وضعیت در بازی‌های آسیایی ناگویا که هیچ در بازی‌های آسیایی بعدی هم شانس کسب ۱۰ مدال را نداریم. اصلا در تاریخ دوومیدانی هم سابقه نداشته که ما بتوانیم در چنین رویدادی ۱۰ مدال به دست بیاوریم.

برای حذف بهزادی مبینی هزینه داد

مهاجر شجاعی با بیان اینکه دوومیدانی در حوزه بانوان پتانسیل خیلی بالایی دارد، عنوان کرد: ما الان در ۸۰۰ متر دونده‌های خوبی داریم در سرعت هم کار کردند و برخی بچه‌ها مانند تفتیان بالا آمدند اما من قبلا هم گفتم و باز هم تکرار می‌کنم پتانسیل ما در حوزه بانوان بسیار بالاست اما متاسفانه کاری انجام نمی‌شود که دلیلش هم عملکرد پریسا بهزادی است که خیلی در این زمینه ضعیف هستند. بشخصه از انتخاب حدادی در این مورد تعجب کردم که چرا مجدد برای او حکم زد. بهزادی سالها نایب رئیس بانوان بوده هر چیزی در چنته داشته رو کرده است. مهدی مبینی کلی هزینه داد که بهزادی کنار رفت و باز دوباره حدادی با حکم جدید او را وارد فدراسیون کرد.

بهزادی متاسفانه هیچ ایده‌ای ندارد

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه مدتی در فدراسیون به عنوان دبیر حضور داشتم دیدم که بهزادی متاسفانه هیچ ایده‌ای ندارد و فقط در جلسات ساکت می‌نشینند و سفرها را می‌روند. حدادی باید بیشتر روی بانوان کار کند همین الان شما تکواندو را ببینید که فدراسیون چه توجه‌ای به آن بخش کرده که حالا شاهد مدال آوری آن‌ها در بازی‌هایی چون المپیک هستیم. من اگر جای حدادی بودم قول ۱۰ مدال را نمی‌دادم و بیشتر تمرکزم را روی فینالیست شدن دونده‌ها در بازی‌های آسیایی، توجه بیشتر روی بخش بانوان و در نهایت افزایش سهمیه‌ها برای المپیک را می‌گذاشتم.

آرامش را به استرس تبدیل نکنیم

دبیر سابق دوومیدانی با بیان اینکه این رشته در کل ایران استعدادهای خوبی در ماده های متفاوت دارد، گفت: با شرایط و پتانسیلی که دوومیدانی در ایران دارد اگر احساسات را کنار بگذاریم و وزارت ورزش هم برای حمایت بیشتر پای کار بیاید قطعا دوومیدانی هم در آینده روزهای خوبی را تجربه خواهد کرد. قول دادند در برخی موارد آرامش را هم از یک فدراسیون و ملی پوشانش می‌گیرد و به جای آن استرس را تقویت می‌کند.

دوومیدانی ایران از نظر نیروی انسانی خالی است

این کارشناس دوومیدانی در پاسخ به این پرسش که آیا آینده دوومیدانی را دوباره می‌توان مانند سال‌های دور روشن متصور شد؟ گفت: متاسفانه این رشته مادر و المپیکی ایران خالی از افراد متخصص شده است. امثال کیهانی و صیامی چون خودشان سطح پایین بودند سعی کردند با افرادی شبیه به خودشان کار کنند و همین باعث شد مربیان خوب و سازنده ما بروند. دست دوومیدانی ایران از نظر نیروی انسانی آنهم در بخش‌های مدیریتی واقعا خالی است.

حدادی باید مثل دبیر و ساعی ظاهر شود

وی افزود: حدادی حالا دیگر رئیس فدراسیون است و برای او فقط آرزوی سلامتی و موفقیت دارم. باید همه به او کمک کنیم و خودم هم دیدم که با اکثر دوستان تماس می‌گیرد و صحبت می‌کند. این برای ما مهم است همین که ورزشی است هم اتفاق مثبتی است البته امیدوارم تجربه حمید سجادی تکرار نشود چون ورزشی بود ولی آبروی ورزش را برد. امیدوارم او هم مانند دبیر و ساعی ظاهر شود و برای دوومیدانی گام‌های مثبتی بردارد. کارنامه مدیریتی دبیر و ساعی واقعا خوب است و نمی‌شود به آن خرده گرفت. امیدوارم حدادی هم یادگاری خوبی از خود برای دوومیدانی به جا بگذارد.

برای فدراسیون کیسه ندوختم

دبیر سابق فدراسیون درباره اینکه آیا تمایل دارد با فدراسیون مجدد همکاری کند؟ گفت: بنده یکبار آمدم، خوب هم کار کردیم ولی متاسفانه آقایی امد و با فریب کاری روال را تغییر داد. قطعا اگر بدنه فدراسیون جدید با سیستم درست کار کند چرا که نه. من دینی به گردن دارم و از خانواده این رشته هستم. البته برای خودم کیسه ندوختم چون بیزنس خودم را دارم.

منبع:مهر

خروج از نسخه موبایل