رویای ۷ سال پیش محقق شد؛ این قصه یک فیلم نیست/ کاش سرنوشت کیمیا برای مبینا و بقیه تکرار نشود

رویای ۷ سال پیش محقق شد؛ این قصه یک فیلم نیست/ کاش سرنوشت کیمیا برای مبینا و بقیه تکرار نشود

دختر بچه‌ای که ۷ سال قبل در یک ویدیو در سن نونهالی با لباس تکواندو از آرزوی بزرگی حرف می‌زند، حالا قهرمان یک ملت شده و الگوی چندین نسل که بدانند با شرط تلاش هیچ رویایی دست نیافتنی نیست. این سیناپس یک فیلم یا سریال نیست، حقیقت زندگی واقعی است!

ورزش بانوان ایران هرگز در هیچ دوره المپیک مدعی کسب مدال نبود. پس از پیروزی انقلاب اولین حضور بانوان ما در المپیک به ۱۹۹۶ آتلانتا برمی‌گشت و تا ۲۰۱۶ ریو هیچکس حتی خواب گرفتن مدال در رشته در رشته‌ای از ورزش‌های بانوان را نمی‌دید. اما در ریو یک دختر جوان ۱۷ ساله از کرج کاری کرد کارستان. کیمیا علیزاده به نسبت هم وزن‌های خود قد بلندتری داشت، با پاهای کشیده و با شجاعت ذاتی جوانی ضرباتی می‌زد و امتیازاتی بالا می‌گرفت. او از اسم و عنوان هیچ حریفی نمی‌ترسید و در المپیک ۲۰۱۶ ریو اولین مدال تاریخ ورزش زنان ایران را به نام خود سند زد.

وقتی کیمیا با مدال برنز به کشور برگشت، دختر بچه کوچکی بود که از آرزویش بگوید. این روزها تصویری در فضای مجازی دست به دست می‌شود که مبینا نعمت‌زاده در آن سن و سال می‌گوید آرزو دارد دومین ورزشکار زن ایرانی باشد که مدال المپیک می‌برد. او با الگوی کیمیا وارو تکواندو شد و حالا این اتفاق به حقیقت پیوسته، خود کیمیا علیزاده که امید ما برای تکرار مدال‌هایش بود متاسفانه مسیری دیگر را انتخاب کرد و در المپیک ۲۰۲۰ توکیو دستش به مدال نرسید. در این المپیک هم که رقیب ناهید کیانی خود ما است و به طور طبیعی ما برای قهرمان خود آرزوی موفقیت داریم.

اما مبینا نعمت‌زاده در پاریس خلا المپیک ۲۰۲۰ را با مدال برنز وزن منهای ۴۹ کیلوگرم پر کرد. او با نمایش قهرمانانه، نامداران جهان المپیک را برد، مثل کیمیا با همان فیزیک و هنر، تنها به قهرمان بی تکرار چینی‌ها با اختلاف خفیف باخت، آن هم در شرایطی که در هر راند جلو افتاده بود. مبینا فقط به کم تجربگی و جوانی خودش باخت و مطمئناً آینده از آن اوست. او حالا دومین مدال تاریخ ایران در المپیک‌ها را که اتفاقاً آن هم برنز است، باز هم در رشته تکواندو به نام خود زده و امروز بزرگترین انگیزه ناهید در سالن برای پیروزی مقابل کیمیا علیزاده خواهد بود. ناهید کیانی که بسیار امیدواریم او سومین زن برنده مدال در تاریخ ورزش ایران باشد و البته که خوشرنگ‌ترین مدال را هم برای این قهرمان جهان کنار گذاشته‌ایم و در این مسیر چه افسوسی از این بالاتر که سرنوشت کیمیا علیزاده را می‌بینیم.‌..

کاش این سرنوشت درس عبرتی برای مسئولان باشد که قدر امثال مبینا و ناهید را بدانند و از این سرمایه‌ها جوری محافظت کنند که خدای نکرده سرنوشت کیمیا برای ایشان تکرار نشود.

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

خروج از نسخه موبایل