چهار تیم مدعی قهرمانی لیگ برتر هستند/ وضعیت ورزشگاه‌ها فاجعه است

چهار تیم مدعی قهرمانی لیگ برتر هستند/ وضعیت ورزشگاه‌ها فاجعه است

به گزارش خبرنگار مهر، هفته اول لیگ برتر فوتبال ایران در فصل بیست و چهارم طی دو روز پنج‌شنبه و جمعه ۲۵ و ۲۶ مرداد با انجام ۸ بازی پیگیری شد و در پایان تیم‌های سپاهان، تراکتور و استقلال تهران با ۳ امتیاز و بر اساس تفاضل گل در رده‌های اول تا سوم قرار گرفتند و تیم پرسپولیس نیز با یک امتیاز در مکان هفتم جدول ایستاد.

ابراهیم قاسمپور کارشناس فوتبال در رابطه با دیدارهای هفته اول لیگ برتر اظهار داشت: در ابتدای فصل قرار داریم و قضاوت کردن در مورد تیم‌ها زود است، بازیکنان تیم‌ها هنوز به هماهنگی کامل نرسیده‌اند و نیاز به زمان دارند. برخی از تیم‌ها با تغییر و تحولات زیاد در ترکیب خود مواجه شده‌اند و قطعاً بازیکنان جدید هنوز نتوانسته‌اند خود را با سایر نفرات وفق دهند.

پس از هفته ششم شاکله اصلی تیم‌ها شکل می‌گیرد

او ادامه داد: به نظرم شاکله اصلی تیم‌ها را باید از هفته ششم به بعد دید و تا آن زمان هنوز تیمی به هماهنگی نرسیده است. تیم‌هایی که هزینه‌های زیادی برای نقل و انتقالات می‌کنند همیشه در کورس قهرمانی قرار دارند. مانند هر ساله ۴ تیم تراکتور، سپاهان، استقلال تهران و پرسپولیس هزینه‌های زیادی را برای جذب بازیکنان جدید انجام داده‌اند و اگر اتفاقات غیرقابل پیش بینی به وجود نیاید، همین ۴ تیم مدعی اصلی برای کسب عنوان قهرمانی هستند.

شرایط تراکتور نسبت به گذشته متفاوت است

قاسمپور تصریح کرد: با توجه به بازیکنانی که تراکتور جذب کرده است شرایط این تیم نسبت به سال‌های قبل متفاوت خواهد بود و شاید از ۳ تیم دیگری که نام بردم شانس این تیم برای رسیدن به مقام قهرمانی بیشتر باشد البته این مساله هم باید بگویم که هرچقدر یک تیم بازیکن جذب کند دلیلی بر قهرمان شدن آن وجود ندارد و برای رسیدن به کاپ قهرمانی همه مسائل از جمله مدیریت یک تیم و سرمربی آن بسیار مهم است.

کارشناس فوتبال خاطرنشان کرد: تراکتور چند بازیکن پرسپولیس را جذب کرده و تیم کامل‌تری را در هفته اول از خود نشان داد. استقلال هم با وجود اینکه بازیکنان مطرحی را به خدمت گرفته است اما جواد نکونام نتوانست از همه آنها در ترکیب تیمش استفاده کند و برای مشاهده کردن استقلال فصل جدید باید منتظر هفته‌های آینده باشیم. در مجمع هر ۴ تیم سپاهان، استقلال، تراکتور و پرسپولیس توازن یکسانی دارند و باید دید که کدام مربی می‌تواند از داشته‌های خود بهتر استفاده کند.

وضعیت ورزشگاه‌های ایران فاجعه است

او در رابطه با مشکل اصلی فوتبال ایران در این روزها و کمبود ورزشگاه‌های استاندارد گفت: وضعیت موجود برای فوتبال کشورمان بد نیست بلکه فاجعه است. ورزشگاه آزادی بیش از ۵۰ سال از قدمت آن می‌گذرد و در این مدت ورزشگاه با کیفیتی ساخته نشده که بشود از آن استفاده کرد. کشور ما سرمایه‌های زیادی دارد که باید از آنها بهینه و در راه پیشرفت کشور و مردم استفاده کرد.

باید از سرمایه‌های خودمان درست استفاده کنیم

کارشناس فوتبال گفت: کشوری مانند قطر که از برخی از استان‌های ما هم کوچک‌تر است توانسته مسابقات مهم بین‌المللی از جمله جام جهانی و جام ملت‌های آسیا را برگزار کند و ما هم باید به این خودباوری برسیم که با استفاده درست از ثروت‌هایی که داریم بتوانیم استادیوم‌های باکیفیتی را در کشور درست کنیم تا در آینده‌ای نزدیک میزبان رویدادهای مهم باشیم.

منبع:مهر

خروج از نسخه موبایل