ورزش

تاج: فصل فوتبالی پرفشاری داریم/ حرفه ای‌سازی را جدی گرفته‌ایم

تاج: فصل فوتبالی پرفشاری داریم/ حرفه ای‌سازی را جدی گرفته‌ایم

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی تاج در مراسم قرعه کشی لیگ برتر فوتبال در فصل بیست و چهارم اظهار داشت: به رسم ادب درگذشت هنرمند فوتبالی کشور سعید راد را تسلیت عرض می‌کنم. او از دوستان بنده بود و امیدوارم روحش قرین رحمت الهی باشد. من یک دوره‌ای چندین جلسه با او و مسعود کیمیایی (کارگردان سینما) داشتم. مرحوم راد بسیار فوتبالی بود؛ او علاقمند به تمام مسابقات ورزشی به خصوص تیم پرسپولیس بود. درگذشت او را به خانواده سینما و فوتبال تسلیت عرض می‌کنم.

او افزود: از تلاش‌های مسئولان در فصل گذشته قدردانی می‌کنم. همانطور که می‌دانید فوتبال ارزان‌ترین پدیده اجتماعی است. فوتبال باعث نشاط اجتماعی و سرگرمی سالم می‌شود که تمام هزینه‌های آن با هیچ پدیده‌ای قابل مقایسه نیست. از این بابت خوشحالم و باید آن را توسعه دهیم.

تاج تاکید کرد: خیلی از گفت‌وگو های اجتماعی در حوزه فوتبال است. هر باشگاهی به معنی تخریب یک زندان است. باید دست تک تک کسانی که باشگاه داری می‌کنند را بوسید. تبلور فوتبال در کشور همین لیگ برتر است.

رئیس فدراسیون فوتبال یادآور شد: این حوزه وسیع، نقدهایی هم دارد که خودمان بیشتر از بقیه به آن واقفیم. دو چیز در فوتبال وجود دارد. یک اینکه ابهام در فوتبال زیاد است چون از صبح تا شب در برنامه‌های تلویزیونی صحبت می‌شود. دوم نیز حساسیت در فوتبال است.

او افزود: شاید کسی جاده‌ای ایجاد کند که زیر و رو هم داشته باشد اما چون حساسیت مردم را ندارد خبر آن پخش نمی‌شود اما ما همه می‌دانیم در فوتبال چنین چیزی نیست. به استقبال فصلی می‌رویم که تیم‌ها در لیگ برتر و بازی‌های آسیایی حضور دارند. فصلی پر از مسابقه خواهیم داشت که باید همگی دست به دست هم دهیم و این موضوع را درک کنیم.

او تصریح کرد: ما لیگ نخبگان، لیگ قهرمانان آسیا ۲، مرحله انتخابی جام جهانی برای تیم ملی فوتبال بزرگسالان و بازی‌های بین المللی نوجوانان و جوانان را پیش رو داریم. ممکن است با توجه به استانداردسازی نتوانیم در برخی از ورزشگاه‌ها بازی برگزار کنیم. ما همان کشوری بودیم که تعلیق شدیم اما الان بهترین کشوری هستیم که تشویق شدیم.

تاج گفت: ۷ باشگاه مجوز حرفه‌ای گرفته اند. کشور ژاپن نهایتاً پنج باشگاه آن توانست مجوز بگیرد. هیچکس هم نتوانست بگوید پرونده سازی شده است.

رئیس فدراسیون درباره مکان برگزاری بازی‌های لیگ برتر تصریح کرد: در استادیوم‌هایی بازی می‌گذاریم که حتماً گیت بلیت الکترونیکی داشته باشند. به باشگاه‌ها هم این موضوع را ابلاغ کردیم. باید هر باشگاهی کانون هواداران بر اساس استانداردهای شورای امنیت کشور داشته باشد. ورزشگاه در هر بازی در اختیار همین کانون‌ها قرار می‌گیرد و باید هر تماشگر روی صندلی که بلیت آن را خریداری کرده است، بنشیند.

تاج یادآور شد: موضوع استانداردسازی نور، اسکوربورد و چمن ورزشگاه‌ها هم بارها گفته شده است. در حقیقت هر باشگاهی چنین استانداردی را برای میزبانی نداشته باشد باید به استان‌های مجاور برود. پس دیگر دنبال لابی گری از طریق استاندار و نماینده مجلس نباشد. به جای لابی از فرصت برای حل مشکل ورزشگاه‌ها استفاده کنید. حرفه‌ای سازی را جدی گرفته ایم.

او ادامه داد: دلم نمی‌آید از زحمات کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان تشکر کنم. او هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده است که شاید ترمیم و تعمیر آن به هفته‌های ابتدایی نرسد اما ورزشگاه جایگزین را تعیین کرده ایم.

تاج درباره آخرین وضعیت VAR تصریح کرد: آموزش‌ها را دقیق و جامع ادامه می‌دهیم. مرکزی را برای آموزش VAR در مرکز ملی فوتبال ایجاد کرده ایم تا هر کشوری برای بحث آموزش داوران خواست به آنها کمک کنیم. نماینده فیفا برای بررسی VAR وارد کشور می‌شود. ضمن اینکه خودمان هم خواستیم نماینده AFC بیاید.

او افزود: برای جریمه افراد روی نیمکت و سایر نفرات تیم نیز مواردی را در نظر گرفته ایم که کمک می‌کند تا فضای سالمی داشته باشیم.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا